"At starte forfra"... igen....


Cat
 Share

Recommended Posts

Jeg nåede lige en hurtig omgang hjemme i stuen her til aften.

Det blev til følgende;

KB DL

KB Rumænsk DL

Squat med unilat. load

Lægsyreøvelse

KB OA Rows

Windmills

Ryg ekstensioner

Et bens bækkenløft fra gulv

Side planke

Tog det meget stille og roligt oven på den sidste tids småskavanker......

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning på job:

Brystpres

Liggende flyers

Træk til bryst

SA Lat Pulldown

Push-ups på bold ved væg aka. skulderstab. øvelse

Statiske skulderøvelser i alle retninger da den drillede lidt

Hypers

Mave på bold

+ lidt leg med shrugs, scapulasetting og smal bp

Det var vist hvad jeg lige nåede :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Et lidt forsinket velkommen tilbage herfra :smile: .

Det med at starte forfra kan jeg godt genkende. Det har jeg gjort igen og igen de sidste ti år :hehe: . Det vigtigste er nok at lade være med at sammenligne sin nuværende form med fortiden. Det bliver man bare deprimeret af. I stedet skal man vælge den positive vinkel og fokusere på de fremskridt, man laver i dag. Så bliver det hele meget sjovere.

Link to comment
Share on other sites

Tak for det Beleriand :bigsmile:

Jeg skal på ingen måde sammenligne med tidligere :thumb_down:

Det ville min psyke slet ikke kunne holde til - selvom det altid lurer lidt i baghovedet...

Men med mine nuværende forudsætninger kan jeg ikke se hvordan jeg skal kunne komme til at træne i nærheden af det samme som jeg har gjort tidligere.

Nu gælder det bare om at få smidt en masse fedt som har tendens til at hobe sig op på mig :blahblah: - at komme i gang igen - undgå skader - og komme i en nogenlunde fornuftig form (baseret på mit nuværende udgangspunkt - ikke molstandarten for fornuftig form)

:bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

I sidste uge blev træning nedprioriteret da jeg skulle lave mad til brunch i weekenden - det blev lige lidt mere omfattende end først antaget... Men Hey - jeg fik holdt en hyggelig fødselsdag med en masse dejlige mennesker...

Jeg valgte så at ligge mig syg lørdag - og burde stadig være i min seng. Efter jeg næsten har sovet det sidste døgn synes jeg dog at jeg var klar nok til job i dag - men kan godt mærke at det ikke er helt godt... Så træningen venter lige et par dage endnu....

Til træningen prøvede jeg lige benpressen (trænede ellers ikke) - og blev faktisk overrasket over hvor nemt jeg ku' ta' 10 reps med 200kg :pumpin: Det må vel betyde at styrken i benene ikke er helt væk omend min arbejdskapacitet er på nul... Det der med at bære rundt på for mange kg på de daglige gåture må alligevel gi' lidt :4smartass:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var inde i en rigtig god vægttabsperiode op til jul men i julen av jeg mig selv frie tøjler og jeg har efterfølgende ikke kunne finde motivationen igen Selvom jeg ikke synes det har været rigtig skidt har det alligevel resulteret i en vægtøgning... Der har også været rundt fødselsdag (læs: jeg er blevet 30) som har medført en masse lidt for god og lækker mad i de sidste par weekender Ovenpå sidste omgang i weekenden lagde jeg mig syg så der har jeg heller ikke tænkt i kcal og vægttab

Til gengæld har jeg haft lid tid til at tænke og til at give mig selv et los bagi så nu er jeg game igen
I aften når ungerne sover smutter jeg ned og handler, så jeg er klar til en frisk start i morgen.

Kosten
Jeg har lavet følgende kostplan som jeg tænker at følge ret stramt:

Morgen: 2æg, 50g rugbrød, 100g gulerod, 50g tomat, 200g agurk, champignon

Mellem: 1 frugt

Frokost:
Ca 125 g kylling + 50 g rugbrød eller 140g tun + majs, rødløg & persille
+ 100g gulerod, 200g agurk, champignon, 100g rød peber, cherytomater

Mellem: 1 stk frugt + 15g mandler

Mellem: 100g gulerod, 200g bladselleri

Aften:
Diverse hvad vi nu spiser til aften indeholder altid kød og grønt - og er generelt ok sundt skal igen begynde at begrænse mig til kun 1 portion.

Måltiderne i løbet af dagen rammer sammenlagt ca. 1100kcal hvilket efterlader en god sjat til aftensmaden. Så det tænker jeg er meget fornuftigt.
Jeg har med vilje sat kcalindtaget lavt da jeg har nok at tage af, men påtænker at justere når de næste ca. 10 kg er smidt. Mit første mål er at smide 8 kg inden min yngstes fødselsdag d. 29ende marts så det er ca. 2 måneder. Jeg ved af erfaring at jeg har meget væske, jeg regner med at få de første par kg forærende på den konto

Træning
Men hensyn til træning har manden min lige købt en træningsbænk genialt for så kan jeg lave lidt mere herhjemme Jeg overvejer om jeg skal forsøge at overtale ham til at vi kan have lidt af udstyret stående fremme i entreen inden vores træningsrum er klar til brug (det er pt fyldt af alt det vi ikke lige ved hvor skal hen + alt det som skal på loftet). Så min største udfordring hjemme at få trænet øvre ryg for jeg er stadig alt alt alt for slap (eller tyk afhængigt af hvordan man vælger at se på det) til at lave BW øvelser ala chins el. lignende. Jeg er kommet frem til at min skulder ikke kan holde til et split med en bryst-skulderdag uden at gå mere i stykker, så jeg er tilbage med et forsøg som i stedet hedder fullbody 3 gange pr. uge. Så skal jeg bare ha taget mig sammen derhjemme så det også bliver til noget

Træningsplan:

Mandag: Lidt Cardio og Core (På jobbet) + PW aften
Tirsdag: Det jeg ikke kan hjemme (let fullbody med fokus på øvre ryg (På jobbet))
Onsdag: PW
Torsdag: Fullbody hjemme
Fredag: PW
Lørdag: mini workout af noget manden finder på (max 20 min) pulsen skal lidt op
Søndag: Fullbody hjemme

Tirsdagsøvelser
Træk til bryst, SA Lat pulldown, seated row, unilat. Kable row, hyperex., step-ups/lunges, Brystpres og Liggende flyers

Fullbody ellers:
DL, Rumænsk DL, Squat, Lunges/ Step-ups, BP, DB Press, Smal BP, Liggende Flyers, BO Rows, Windmills, TGUer, mave
Min skulder er øv, så som udgangpunkt ingen skuldertræning udover stab.øvelser.

Jeg har også tilføjet Powerwalks til mit oprindelige program jeg går alligevel med hunden så hvorfor ikke bare oppe tempoet og længden lidt I starten er målet at gøre det man ons fre Under alle omstændigheder får jeg som absolut minimum 1 gåtur hver dag og oftest også flere

:pumpin:

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Ingen træning i dag pga fucked skulder... Har åbenbart ligget forkert på den mens jeg har været syg... Men jeg er nu rask igen - så nu skal skulderen bare tage sig sammen...

Kosten har været spot-on i dag og fik da trods alt gået en lidt længere og lidt friskere aftentur med vuf end vanligt...

Edited by Cat
Link to comment
Share on other sites

Det blev til en hjemmetræning i dag....

Lavede følgende

Bp

1*15*20

2*10*30

4*5*40

1*10*30

Oh squat

4*10*20

Ss

Lægsyreøvelse

3*25

Dl

4*10*30

Ss

Bo bb row

4*10*8

Rumænsk dl

3*10*30

Ss

Step-ups

3*10/10

Leg-raises

3*10

Ss

Ryg ex

3*10

Det var vist det... Skulderen bøvler en del - så fokuserede på andet... Dejligt trods alt at så lavet lidt... Det er første gang i en menneskealder at jeg kører bb dl, så tænkte vægt ikke var nødvendigt...

Godnat...

Link to comment
Share on other sites

Er det kun mig der åbenbart ikke kan quote på min tlf? :bigsmile:

Det blev til en mini mini workout i dag på job

10 min step

10 min gang

500m romaskine

+ lidt ryg og mave

+ lidt boldøvelser

+ lidt statisk stab. for skulder

Det var det :blahblah:

Skulle direkte til samtale bagefter, så ingen mulighed for tøjskiftning eller bad - ville derfor ikke svede for meget :thumb_down:

Link to comment
Share on other sites

Der var nye på holdet til træning i dag på jobbet - så fik ikke nået det planlagte...

Jeg nåede følgende (ss'et på kryds og tværs):

Brystpres

5x10

Liggende Flyers

4x10

Træk til bryst

5x10

SA Lat Pulldown

4x10

Seated Row

4x10

Windmills

3x8/8

Mave på bold

4x12

og det var det...

tager lidt til benene derhjemme i aften :pumpin: ...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share