Motion-onlines konditest-app er nu også ude til Android


Morten Z
 Share

Recommended Posts

Så er Motion-onlines app til konditionstestning også ude til Android. Få at få nogle salgstal og anmeldelser i hus har vi sat prisen til 6 kr. de næste 3-4 dage.

Det vil derfor blive meget påskønnet hvis I køber den nu til den lave pris og giver den en rating, så den kan få en plads på listerne i Play Store.

Da app’en understøtter både dansk og engelsk har vi omdøbt den til ”Fitness Test pro”. Dette vil også ske for IOS-versionen.

Hent den her: Fitness Test pro

post-2-0-99975300-1346355742.png

Det hedder sig jo at Androidbrugere køber meget færre apps, så jeg er ret spændt på at se om det også gælder her. IOS-versionen blev jo på få dage bragt helt til tops – ikke mindst pga. af MOL-brugere. :cool:

Link to comment
Share on other sites

Den er installeret. Jeg kan desværre ikke rate den, da den forlanger at jeg installerer programmet først - der er vist en database der skal opdateres eller noget i den stil.

Det ser fint ud og de der hjul er retti gode.

Eneste anke, men det er nok selve testen der er "dum", er at watt max testen, opererer med at man skal øge med 35 watt pr trin. Ikke at arbejde med hele ti´ere, udelukker en masse af de almindelige cykeltrænere (til menneskepenge) som kun kan indstilles i trin på 10 watt.

Hvis jeg kan rate i morgen, så du fåhr sturh femtal af mig.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gregers - Det med watt-max testen er fordi at det er sådan testen oprindeligt er valideret. Hvis du kører den, hvor du skiftevis springer 30 og 40 watt så medfører det kun en minimal ekstra usikkerhed ift. at have kørt den præcist. Du skal stadig angive det antal watt du sluttede på.

Scorpio - Jeg har aldrig selv testet nogen der er kommet højere end 600 watt, men der er selvfølgelig få individer der kan. Af den grund og så fordi det vil ligge langt ud over hvad den test er valideret til har vi valgt at sætte en grænse ved de 600.

Man sletter resultater ved at gå ind i "Resultater" fra hovedmenuen og der trykke på "Redigér"

Tak for støtten :smile:

Link to comment
Share on other sites

Scorpio - Jeg har aldrig selv testet nogen der er kommet højere end 600 watt, men der er selvfølgelig få individer der kan. Af den grund og så fordi det vil ligge langt ud over hvad den test er valideret til har vi valgt at sætte en grænse ved de 600.

Man sletter resultater ved at gå ind i "Resultater" fra hovedmenuen og der trykke på "Redigér"

Tak for støtten :smile:

Okay ved ikke så meget om betingelserne for en watt max test. Men hvis tiden er under 1 minut og særligt hvis det kun er 10-30 sekunder, så kan man jo godt komme over 600 watt.

Tak for svar.

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge - jeg håber sandelig for dig at du var højere end 600 watt på en Wingate-test.

Hvis du i denne test skal nå over 600 watt, så vil du i de sidste 10 minutter have kørt således:

2 min: 455 watt

2 min:490 watt

2 min:525 watt

2 min:560 watt

2 min:595 watt

2 sek:630 watt

Og husk, at I stadig meget gerne må komme med forslag til forbedringer. Vi arbejder lige nu på at få GPS integreret i flere af testene.

Link to comment
Share on other sites

  1. Generelt: Man kan ikke benytte tilbage knappen på sit device. Man kan ikke rette/slette sine testdata/resultater. Jeg synes ikke at app'en skal køre videre, når man læse information. Når man eksporterer sine data, bliver f.eks. 1600-meter gang mappet til miles. I stedet for at gå 'home' hver gang man skal til menuen, kunne jeg godt tænke mig, at det var muligt at slide sig igennem hhv. til højre og venstre. Den kan kun vise én kategori, af gemte resultater i oversigten.
  2. Pulsberegner: Jeg savner en bedre forklaring af, de begreber der bliver brugt. Hvad er f.eks. træningspuls? Hvordan finder man sin maxpuls? Hvad er pulsreserven? Jeg ved ikke om forudsætningen er, at man skal vide dette på forhånd, men jeg kan forestille mig, at det ikke er alle der kan finde ud af det.
  3. Interval-timer: Jeg kunne godt tænke mig, at man kan vælge enten tid eller distance. Hvis nu jeg ville løbe 4x400, så kan jeg ikke se, at jeg kan bruge denne app til det.
    Man kan ikke gemme sine data.
  4. 1600-meter gang: Jeg forventer, at den også kan tage tid. Efter at have gemt min resultater, fremgår tid og puls ikke.
  5. Den Danske Steptest: Der står i info at man helst skal kunne høre sit device. Jeg vil foreslå en yderligere mulighed for at vibrere, hvis man f.eks. gerne vil gøre det til musik.
  6. Cooper 12-min løb: Jeg forventer, at den også kan tage tid. Efter at have gemt min resultater, fremgår det ikke, hvor langt jeg løb
  7. Bruce løbebåndstest: Jeg forventer, at oversigten bliver indbygget i app'en, og at man ikke skal skrive en masse ting ned på et stykke papir for at kunne bruge det.

Link to comment
Share on other sites

#PP - Tak for nogle virkelig nyttige kommentarer. Det er guld værd med den slags feedback. :thumb:

Jeg løber lige punkterne igennem for at sige hvilke forslag vi har mulighed for at efterkomme.

1)

Tilbageknappen kommer med i næste update.

Man kan faktisk slette resultater ved at trykke på Redigér i resultatsektionen.

Vi har valgt at diverse test kører videre når man læser hjælp, fordi at det kan være træls hvis man kommer til at afbryde en næsten gennemført test ved et uheld.

Det med miles ved eksport skal jeg lige have tjekket.

Godt forslag med at "slide". Det vil vi undersøge.

Ja, ved eksport af data vil det være godt, hvis man kan vælge "Alle test". Er på todo-listen.

2) Enig. Udfordringen er, at en smartphone ikke egner sig til lange forklaringer. En løsning jeg overvejer er at linke til nogle forklarende videoer som ligger på nettet.

3) Godt forslag. Specielt når vi får GPS-funktion inkluderet.

4) Ja, den bør naturligvis kunne tage tid :-) Vi planlægger at inkludere alle supplerende data i eksportfilen, men dog stadig kun vise konditallet på telefonen.

5) Vibration - ja, hvorfor ikke ...

6) Yes - vi arbejder faktisk intensivt på at få netop Cooper-testen gjort helt automatiseret med timing og GPS.

7) Igen - du har fuldstændig ret - og det skal laves i en kommende version, så man kan sætte telefonen foran sig på løbebåndet og trykke på "Start".

Link to comment
Share on other sites

nu spørger jeg måske dumt men bruger i ens højde til noget? mig bekendt indgår højde ikke i kondital. men jeg kan se du har skrevet en artikel om en form for højde korrigeret kondital som skulle være retfærdig for overvægtige - er det den i burger?

Link to comment
Share on other sites

Interessant observation:

Denne app er nu udgivet både til IOS og til Android. Markedsføringen har været tæt på identisk. Der er flere Android telefoner derude end der er iPhones.

Og alligevel er forskellen i salg mere end en faktor 10 i IOS' favør!

Explain that ?

:4george:

Link to comment
Share on other sites

Interessant observation:

Denne app er nu udgivet både til IOS og til Android. Markedsføringen har været tæt på identisk. Der er flere Android telefoner derude end der er iPhones.

Og alligevel er forskellen i salg mere end en faktor 10 i IOS' favør!

Explain that ?

:4george:

iOS udgaven har været ude i 30 dage, og Android udgaven i 5 dage? :4smartass:

Og så gør den nuværende version ikke brug af de hardware knappe, som Android enheder har, og gør programmet utroligt irriterende at arbejde med, når man er vant til andet. Hvis jeg ikke vidste at der kommer en updatering, der gør det til et "rigtig Android app", så ville jeg finde et andet app.

Link to comment
Share on other sites

Jeg snakker selvfølgelig om salg pr. dag :shades:

Det er rigtigt at vi ikke aktiveret Back-knappen, men jeg tvivler på at det har indflydelse på det umiddelbare salg.

Jeg synes bare at det er så markant fordi de to lanceringer er så sammenlignelige.

Jeg tror ikke du kan sammenligne de to markeder så enkelt - ofte er det små forskelle der gør om du ryger til tops hvilket er ultra vigtigt for at få salg af din app.

Desuden tror jeg android brugere er mere vant til "Try It Before You Buy" og jeg så vidt jeg ved har i ingen gratis version.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke du kan sammenligne de to markeder så enkelt - ofte er det små forskelle der gør om du ryger til tops hvilket er ultra vigtigt for at få salg af din app.

Desuden tror jeg android brugere er mere vant til "Try It Before You Buy" og jeg så vidt jeg ved har i ingen gratis version.

Så vidt jeg kan se er der også den forskel at Google Play ikke i samme grad er afgrænset til det enkelte land, således at der ikke er nationale toplister. Det betyder at der skal meget mere til før end en dansk app får synlighed i Play.

Udemærket pointe med at der i højere grad skal en gratis icebreaker til på Android for at åbne op for salg.

Den uhyggelige sandhed (set som udvikler) er desværre nok den omstændighed, at 4/5 af omsætningen på apps ligger i App Store.

Link to comment
Share on other sites

Ude i den store verden er der enorm forskel 17 vs 68% (money.cnn.com)

I Danmark er forskellen tilsyneladende noget mindre: 34 vs. 48% (comon.dk)

Hvis man kigger på de økonomiske perspektiver, så er her en meget interessant artikel fra Forbes: Five Reasons Why Google Android versus Apple iOS Market Share Numbers Don't Matter.

Her kan man bl.a. læse at Android udviklere tjente 210 millioner $ i hele 2011, hvorimod IOS udviklere tjente 700 millioner $ alene i fjerde kvartal 2011.

Sammenlignes de 200 bedst indtjenende apps på de to markeder, så er indtjeningen pr. dag 5,4 mill. $ for IOS og 0,7 mill $ for Android.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Android-app'en er nu også blevet opdateret.

- Tilbage-knappen virker som forventet

- GPS og tidstagning i Coopertesten

- Mange flere data bliver nu eksporteret

- Grafiske forbedringer

Android-ejere! Nu må I lige støtte op om jeres platform og modbevise at det kun kan betale sige at udvikle til IOS. :shades:

Fitness Test pro

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så er app'en opdateret igen og denne gang er opdateringen ude til Android før IOS. Nyheder i version 1.7:

• Andersen testen tilføjet

• GPS og timing i Vilkårlig distance test

• Timing og ”følg displayet” i Bruce test

• Timing og ”følg displayet” i Watt max test

• Mulighed for vibration i relevante test

• App kan nu gemmes på SD-kort

Link to comment
Share on other sites

 Share