Knæskadet pige ønsker hjælp til nye øvelser.


nillersvarre
 Share

Recommended Posts

Hej med jer.

Jeg har i mange år spillet håndbold og derved fået knæproblemer... surprise surprise. Men da jeg ikke kan spille på højt plan pt pga knæerne er jeg kommet ned på et lidt mere "hyggebold-hold".

Jeg vil rigtig gerne tilbage på banen fit for fight. Står til at skulle opereres her til juli, og har fået nogle øvelser af min fys, men synes ikke rigtig jeg får holdt mig ordentlig igang. Så har i nogle øvelser som måske kan give lidt mere styrke uden at overbelaste.

Jeg går pt rundt med sådan en her http://www.bot-forhandler.dk/mennesker/bandager/knaebandage-m-spaende

og den skal der tages lidt højde for samtidig.

Håber ikke jeg er for besværlig :-(

Link to comment
Share on other sites

Det er nok for risky at tage imod gode råd over internettet, der går imod din fys.

Kan du ikke tage fat i ham/hende og sige du gerne vil udfordres mere?

Alternativt, kunne det være en ide at booste din overkropstræning mens dine ben ligger lidt underdrejet?

Må du ro/cykle kunne du lave ekstra konditionstræning, afhængigt af hvad dit kan tåle.

Men jeg ville ikke gøre noget uden grønt lys fra fyssen.

Link to comment
Share on other sites

Enig i det Gregers skriver.

Ang styrkeøvelser, så kan du lave unilaterale øvelser for det sunde ben. Ud over at holde det i gang, vil der også være lidt carry over til det syge ben.

Det raske ben kan som sagt trænes helt normalt og det samme gælder din overkrop. Så du kan faktisk træne ret meget af din krop. Dynamiske øvelser som lounges skal nok undgås, mens at øvelser hvor at vægten er under kontrol hele tiden er bedre. Evt tag et tjek med din fys. Hvad du må med det syge ben skal du snakke med fyssen om. Her er lidt typiske styrkeøvelser du kan lave:

Pistols eller single-leg-squat

Et-bens benpres

Single leg dødløft

Læg

Chins

Dips

Military press

Rows

Bænkpres

Maveøvelser

Ryg

Hofte

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share