Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober


Bjergtrold
 Share

Recommended Posts

Loggen er blevet lidt mystisk og forblommet på det seneste, men man spekulerer i, om ikke det drejer sig om hjertesorger? Det er også bedre at skrive sig ud af slige, end at forfalde til et eskalerende misbrug af... kaffe... (Nogen gange er vi MOL-boere lidt tamme ;))

Og det mystiske træningsmål?

Da afsindigt surt med afslaget fra Novo. Man kunne nok have fundet et eller andet til 20000..

Thx doc :1112: Og jo har nok været lidt heart broken og desillusioneret på det seneste men håb forude og ja er glad for min lille log og skriblerierne i den, omend jeg nødvendigvis er nødt til at lægge et forblommet lille røgslør ud, således at mit sindssyge bohemeagtige og ultimativt dekadente "fifty shades of Greys hvide verden" møder "SATC" på 5 stjernede hoteller i alverdens metropoler, bobleeksploderende, eksotiske liv ikke bliver udstillet helt ucensureret i MOL æteren...

:clown2::clown2: Just kidding.. kører jo i regntøj på min gamle cykel frem og tilbage til alt for mange job timer og skejer netop lige præcis ud i.... kaffe :heartpump::heartpump::hehe:

Ja og drømme mål skal der nok blive skrevet mere om... Værst ved Novoopringning, at jeg blev talt til som om, at jeg knapt havde lært at læse i 1. klasse, så ubehageligt men om ikke andet blev jeg glad for at være i en "business" hvor samtale og kommunikation fremmer forståelsen med ALTID ultimativ respekt for patienter og pårørende.

Træning d 9.10

Morgentræning coach H

Temaet vist et eller andet blid balance bagside... i hvert fald masser af TRX baseret træning for bagkæde + nogle vilde maveøvelser + afslutning med 2 X 500 m roning. Dejlig træning.

Ovenpå gårsdagens kaffe orgie var jeg dog vågen allerede ved halvtre tiden, så blev en lidt lang dag på job og vendte direkte hjem for mere hjemme yoga

Yoga

Hjemme ashtanga tom Navasana. I dag bagudbøjninger men ikke resten af de afsluttende. Stadig meget lettere end i går og grundlæggende den bedste yoga praksis jeg kender. Kræver bare lidt diciplin.

Meditation

15 minutter guidet. Er i gang nice.

Underboere igen i dag ekstremt larmende og spiller Bamses venner. Nå gotta chill out :hippy:

Snart god weekend til boardet :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :hippy:

@Henrik S :bigsmile::bigsmile: Er da lige mig og elsker i det hele taget "Bored Panda"

http://www.boredpanda.com/category/photography/

@Spinderella :4winkkiss::4winkkiss: Tusind tak søde og i betragtning af, at det var dine skuldre jeg snottede til i mandags, så er jeg meget taknemmelig over, at du kan være fortrøstningsfuld på mine vegne :cooldance: Håber, at du når trygt til Languedoc og får alletiders lille uge med hygge og party :cheer::cheer:

@jsc - :1112: :superman: Thx superdoc men med hustru og 2 børn, så tror jeg nu alligevel, at der må være lidt mere action i din verden (hvor er rockstjerne smileyen blevet af Morten Z) :slut: men selvfølgelig også rigtig mange udfordringer og sikkert pressede stunder. Og ja mon ikke vi er landet helt på den rette hylde :hippy:

Træning d 10.10

Løb

5 dejlige k fra morgenstunden. Ja og et godt eksempel på, at vejret lød ret gustent inde fra mit soveværelse med tilsyneladende både regn og rusk og så blev det jo en fin tur, der sagtens kunne have været længere.

Svøm

1000 m.

Her var jeg også ved at baile da jeg kørte fra hospitalet ovenpå en totalt sindssyg dag men fik overbevist mig selv om, at jeg jo skulle i gang og at 500 m ville være ok. Da jeg så lå i bassinet tænkte jeg, at jeg ligeså godt i dag kunne komme i gang med svøm med triklubben og få overvundet den mentale hurdle :superman:

Yoga

Yin light ca 30 minutter

Må have været meget træt og afslappet for faldt nærmest i søvn midt i praksis på min yoga måtte og snork sov som en lille baby frem til kl næsten 7 i morges. På et eller andet tidspunkt må jeg dog have flyttet mig ind i min seng. Sjovt nok skriver de også i binyre bogen, at aftensvøm er noget af det bedste til at blive sundt træt.

Samlet set en dag, der var et godt eksempel på, at den mentale barriere nok lige pt er vigtigst at overvinde i forhold til at få trænet. Mine luftveje har det godt, mine led ligeledes og hvis jeg holder igen med kaffen + træner, så går det også ok med at sove. Job er selvfølgelig udfordrende men det er ikke umuligt at komme fra hospitalet i rimelig tid mange af ugens dage og især ikke, hvis jeg strammer lidt op effektivitetsmæssigt. Ja så tid for at gå efter at prøve på at realisere et drømmemål igennem mange år, hvorfor at jeg i dag har registreret mig til Ironman i Nice d 28.6.2015. Formmæssigt er jeg længere fra det end jeg tidligere har været men forudsætningerne for at kunne træne op til det vurderer jeg egentlig på mange måder bedre nu. Jeg er klogere på, hvad jeg kan og ikke kan/skal bruge kræfter på, min astma er bedre behandlet og jeg er i hvert fald ikke overtrænet :blush:

Målet at jeg træner så optimalt som muligt, går til start og så tager vi den derfra. Under alle omstændigheder tager jeg registreringsbeløbet som glimrende givet ud som motivationsfaktor lige nu, hvor jeg har rigtig meget brug for et projekt som dette til at holde næsen i sporet, fokusere på muligheder frem for begrænsninger, minde mig selv om, hvad der i årenes løb altid har gjort mig glad og bidraget positivt til min verden og mit liv, som det nu har haft formet sig på sin egen anderledes måde, end hvad jeg egentlig forestillede mig da jeg var yngre. Stadig meget at være taknemmelig for :hippy:

Vil selvfølgelig skrive noget mere om træningsovervejelser på et tidspunkt men kan allerede nu afsløre, at jeg agter at vælge et meget Zendurance baseret approach, der i høj grad skal være forankret i min daglige ashtanga praksis. Ja og det fordi, at jeg bare løb ultimativt hurtigst dengang hvor jeg var let og smidig og dyrkede masser af yoga + spiste sundt. Som skitseret ovenfor vil jeg også til en start være meget optaget af det mentale med at få vænnet mig til at træne og så hellere svømme/cykle kort. Tænker fx også på i morgen at køre en lille tur på alm bycykel bare for at få trænet det med at komme i vintercykeltøjet og afsted, every fucking søndag og så skal kilometrene nok komme.

http://www.mindbodygreen.com/0-15288/5-beliefs-that-keep-you-from-an-amazing-life.html

Rigtig dejlig weekend til boardet. Jeg omdøber log og vender senere tilbage med beretning fra trisvøm, hvilket jeg allerede har den vildeste præstationsangst over.... kun en vej :superman: :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Spændende med en iron(wo)man

Vi skal nok heppe (og punke ved behov) hver evigt eneste fucking søndag

Thx doc :hippy: :cooldance: Sounds good. Allerede i morgen har jeg dog tilrettelagt noget indendørs cykling men samtidigt besluttet først i næste uge at få bygget vinterracer, så jeg er all set til landevejen :bike: :bike:

Træning d 11.10

Løb

10 k, fabelagtig smuk tur midt på dagen som opvarmning til svøm

Svøm

1700 m med Århus 1900 tri klub, fokus vejrtrækning og udholdenhed

Programmet var jo på 5000 m, så i den forstand var min andel ikke så lang men gik betydeligt bedre end frygtet og var opmærksom på ikke at svømme mig selv i skoven, for vil jo gerne kunne svømme videre med klubben i morgen.

Yoga

Ashtanga tom Navasana + afsluttende øvelser inkl hovedstand, herfra gled jeg så videre i meditation snarere end de sidste vejrtrækninger og afspænding. Fandt heldigvis John Schott DVD og det gør det lidt lettere på en træt lørdag aften.

Meditation

28 minutter guidet Chakra

Well that´s it & that´s that som en god første dag i mit IM orienterede liv. Er indrømmet godt at få fokus fra mere udfordrende og svære tanker, der selvfølgelig alligevel pusler under neden men kun en vej. Af samme grund bør jeg nok afstå fra det glas rødvin jeg egentlig er lidt fristet af at drikke men i morgen er der jo atter en træningsdag.

:bubblebath::bubblebath::bubblebath:

:hippy: Søde drømme til boardet

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 12.10

Spin

1 h med elite MTB'er Daniel, som jeg i sommeren 2012 kørte nogle super timer hos. Er stadig helt genial omend simpel træning. Masser af sved på panden.

Body fit

1 h featuring trænings kammerat J og super instruktør Carsten, der efterfølgende lovede mig at sende den geniale playliste. Benhård men god træning.

Sov knaldgodt i nat men allerede i morges kunne jeg godt mærke kadaveret og ovenpå de to timer for fuld gas var der udsolgt og jeg tilbragte eftermiddagen i sofaen med opbyggelig læsning a Matt Dixons "The Well Built Triathlete" i stedet for mere svøm :blush: Meget inspirerende læsning med fokus netop på restitution, ernæring og det hele tiden at kunne tage temperaturen på sin træningstilstand og først og fremmest formå at justere plan ind efter ikke at blive overtrænet.

Altsammen med fokus på at kunne fyre den af til diverse nøglepas. Matt introducerer også muligheden for en periodisering med 4-5 restitutionsdage, dvs mindre hård træning hver 3. uge snarere end en hel restitutions uge hver 4. uge. Temaet igen, at der ikke eksisterer en "one-size fits all" tilgang til træning. Personligt er jeg slet ikke i tvivl om, at jeg ofte har haft fået forholdsvist lidt ud af mange timers træning og ofte været for presset i bund. Således opmuntret af, at det er muligt at træne smartere men selvfølgelig bliver det også hårdt. Meget ydmyg omkring mit projekt men stadig med stor lyst til at træne efter mål + delmål.

God start på ugen til boardet :hippy:

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

Træning d 13.10

Yoga

Hjemme Ashtanga med ny Kino Mcgregor DVD very nice

Meditation

15 minutter guidet

Planen ellers restitutions løb men var vågen lidt i 4 og tidligt på hospitalet for at forberede ansøgning til uni og fik så influenza vaccination i formiddags. Tænkte ikke, at det var klogt at tumle rundt ovenpå det.

Faldt over en spændende redegørelse om lægemiddel interaktion med Cyp12a systemet, hvor det har vist sig, at bare 4-5 kopper kaffe interagerer og forstærker virkningen af nogle lægemidler inkl beta 2 agonister der findes i min astma medicin. Ja så måske mit problem ikke dr koffein direkte men virkningen på astma medicin med forstærkning af kendte bivirkninger; hypoglycæmi, insomnia, krampe tendens etc. Har nu købt medicin splittet op i to så jeg måske kunne cutte lidt i Formeterol. Spændende.

Håber, at jeg er mere frisk i morgen tidlig hos coach H. I går glemte jeg pull ups 6 + 5

Søde drømme til boardet :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Træning d 14.10

Morgentræning coach H

:headphonedance: :4boxing: :devil::w00t:

God men hård training, hvor jeg begyndte at føle mig lidt som mit gamle jeg og flere, inkl coach har de sidste dage sagt, at de tænker, at jeg ser fit ud. Selv synes jeg jo aldrig rigtig, at det passer men ingen tvivl om, at det sidste næsten halve års træning hos coach hjælper gevaldigt på styrke og træningsdrive. Et godt udgangspunkt lige i tiden og det også selvom, at jeg heller ikke i dag nåede alt hvad jeg havde planlagt

Ovenpå løbebånd + concept 2 trillede vi cirkel igennem x 4 bestående af

Boldburpees 10 stk

Gang op på kasse 10 med hvert ben

Pull ups, de første 2 runder ca 5 med BW og derefter assisted med en elastik der i forhold til min lille størrelse nærmest katapultede mig op i loftet.

KB swings 14 kg 10 stk

Østtysker 10 stks

KB snatches med en arm af gangen

Biceps curls med håndvægte 8 kg

Ro maskine 1 minut og så forfra uden pause

Goood og hård træning

Planen svøm men stadig ristet ovenpå influenza vaccination i går og kom først fra hospitalet 18.30 så endte bare med sushi + lidt slik og tror ikke engang, at det bliver til yoga i aften ...

Nåede tilgengæld et spændende møde med nogle samarbejdspartnere og er også i gang med at flytte kontor og det bliver rigtig godt :hippy:

Mærker selvfølgelig efter om manglende beta 2 agonist ændrer på astma, søvn etc. Kom i hvert fald til at drikke kaffe til mødet i eftermiddag men var halvtynd hospitals kaffe, så ikke sikkert, at det ødelægger mig helt.

I morgen er planen dobbeltspin og ja det skal lykkes :bike: :bike: :bike:

Søde drømme :hippy:

Link to comment
Share on other sites

:hippy: :sun: :hippy: :sun:

Dejligt med liv i loggen

@jsc Thx super doc og håber, at du har fået sovet ud ovenpå din sindssyge vagt mv. Allerede i går aftes tog jeg faktisk Formeterol (Oxis) for har super meget respekt for det her med min astma, som jo i øjeblikket er markant bedre end i mange år. Håber stadig, at det at adskille de to komponenter kunne gøre en forskel og især fordi, at jeg så ikke kombinerer beta-2-agonist og koffein. Sov i hvert fald godt i nat og synes ikke, at blodsukker har haft virket helt så lavt i dag.

Og ja coach H (lyder han meget mystisk ?) formår om nogen til rette tid og sted at presse mig max men andre gange kan træning være helt blid og stilfærdig og han har en helt særlig evne til at læse, hvornår jeg har brug for det ene og det andet. Da jeg startede i foråret var jeg så ude af form med at træne og den sidste rest motivation kunne sagtens bare være forduftet, hvis jeg var blevet presset for hårdt. I stedet fik jeg lov til at tulre langsomt på C2 og nu hvor jeg begynder at have lidt mere bid i min træning, så sidder coach og udfordrer mig interval for interval, så jeg tilsidst er fuldstændigt kørt i sænk. Det er fabelagtigt godt. Snatches er med 8 kg og hvordan de 14 kg skulle være halvdelen af kropsvægt vil jeg tilskrive, at du må have været lidt delirøs ovenpå for lidt søvn

:4jumpy::w00t::blush:

@Henrik S :biggrin::biggrin::biggrin: Skal ske... lige så snart du poster video af dig selv i hundestræk på yoga måtten - just imagine, hvor fredfyldt det ville være :cheer:

@Søren Michael - Velkomme i loggen og thx :hippy: ja og et sted mellem slatten og fit passer nok meget godt, ligesom at det med landingszone også lyder helt rigtigt. Har på fornemmelsen, at det ikke er sidste gang, at vi har kørt pull ups :4sport:

Ellers vil jeg rigtig gerne tilslutte mig din 7-11 boykot :banana: Definitivt også for mig et sted, hvor både kalorier og kroner triller alt for hurtigt... :wacko::blink::eh::crazy: Keep up the good work

Træning d 15.10

Spin

Dobbelttime dvs formentlig netto ca 1.30-1.40. Very nice med sved på panden

Yoga

Ca 30 minutters Yin. Faldt igen i søvn midt i et stræk så må have været very relaxed :hippy:

I morgen tidlig mere coach H og i morgen eftermiddag indendørs løb med lidt tempo

Ellers ikke så meget. Min nye roomie er en utrolig rar men også meget æstetisk kollega med virkelig fin orden i alting og jeg kommer i den grad til at behøve det hvide snit for ikke at drive ham til vanvid med alt mit rod, kæmperygsække med yogamåtter og træningsgear, svedigt spandex, adventure drikke dunke og en masse papirer i kaos. Håber, at det kommer til at smitte af på mig, så jeg kan blive endnu mere organiseret og effektiv, hvilket nok vil være en fordel i forbindelse med mit nuværende kamikaze projekt :hippy:

Søde drømme til alle

Edited by Bjergtrold
Link to comment
Share on other sites

>> Bjergtrold: jeg har grublet over det: er det dig eller din roomie, der skal lobotomeres, for at udholde alt dit habengut? (Og er han i virkeligheden den mystiske konferencegænger?). Mest logisk var det vel, hvis det var ham?

Noget andet er, tror I, at klappegederne i zoo er lobotomerede? Hver gang jeg tager den ældste af poderne med derind undres jeg over deres mere end flegmatiske natur ✌️🐐

Link to comment
Share on other sites

:wub: :hippy: :sun:

Jamen dog, tak for dejligt liv i loggen og interessen både for yoga og andre mystifystiskheder :biggrin:

@Niels - skønt med en sej triathlet der er oprigtigt interesseret i yoga :innocent:

Hvis du stadig træner i Seierfitness, så kan jeg varmt anbefale Miras timer og ellers så er Numero uno for atleter jo Bikram Århus http://www.bikramyogaaarhus.dk - det er lidt dyrt men ellers et superfedt sted, hvor jeg ville være, hvis jeg bare ikke var så allergisk overfor hunden dernde.

Både ashtanga yoga shala Århus, Hamsa yoga studio og Yoga Collective tror jeg måske vil være lidt for hippie agtige til dig men kan alt sammen googles. Ellers så kan jeg anbefale både Camillas og TInes timer i FitnessDK, hvor bodyflow jo faktisk også, som du husker det var god mobility træning.

@Henrik S - selvfølgelig ville du det og det ville være så godt men skal nok holde mund med det men tro mig, det bliver (og er) det nye sort indenfor udholdenhedssport mmm.

@Schroinx - velkommen i loggen og ja har været årets gæst i triklubben de sidste år :hehe: aj svømmede rigtig meget med klubben i efteråret 2012 men fik jo et kæmpe sår på benet i foråret 2013, der var meget lang tid om at hele, så trænede bare lidt løb og spinning inden jeg kastede mig ud i Århus Challenge og lige kom hjem. Nu skal jeg dog i gang og fik da et pas med klubben i lørdag :hehe: More to come. Lyder som om, at du kender til klubben/medlemmer??

@Søren Michael - tror slet ikke, at det ville føles som maschochisme og husk på, hvor meget yoga er en træningsform, der i høj grad tiltrækker veltrænede kvinder i tights :clown2:

@jsc - Yo super doc og udover trangen til yoga, så tænker jeg da absolut, at du må være på vej i tiltagende febervidelse :1112: :1112: Dog stadig tak for at forsøde loggen og omtanken både for mig og gederne i zoo + rigtig god bedring :hippy:

Min nye roomie er heldigvis ikke sammenfaldende med mystisk konference gænger, der huserer et helt andet sted i landet .... og først og fremmest hører fortiden til.... :innocent:

Mht kontor så bliver løsningen formentlig, at vi begge beholder den rest af lapper vi har og at jeg så tillægger mig en slags dobbeltliv, hvor alt mit gear på mystisk vis bliver gemt væk et sted oppe under loftet og at jeg så flytter ind med PH lampe, total ryddelig stil og opfører mig sødt og pænt i små kjoler og sko og ikke spor Pippi Langstrømpe agtigt. Aj det bliver rigtig hyggeligt og vi er ved at planlægge housewarming med en masse Cava.

Træning d 16.10

Morgentræning coach H

Løbebånd gang, hældning 12-15 %, C2 3 x 500 m 1 minuts pause

Så en masse bagkæde + core træning + skulderrotation. Stort set ikke pauser og sveden drev. Very nice.

Drak jo en kop kaffe i går eftermiddags, så var måske derfor vågen ved 3 tiden men egentlig ret veltilpas og træt i kroppen på en god måde, så måske ok, at løb ikke blev i eftermiddags. Pga sygdom blev dagen konverteret til en noget presset af slagsen og kom først fra hospitalet lidt i seks. Som Svedbaronen også skriver, så er job noget af det jeg ikke kan gå på kompromis med for at leve IM drømmen ud men langt henad vejen, tror jeg nu, at de to ting vil supplere hinanden godt.

Yoga

Yin 1 time

Sov godt alle sammen :hippy:

Link to comment
Share on other sites

Jeg svømmede lidt ved siden af dem nede på stadion i sidste sæson, så kun lidt :-) Jeg kom aldrig igang med tri, da træningsmængden virker afskrækkende, selvom at jeg både kan svømme og løbe. De her dage er det løb og styrketræning, men måske når mørket kommer over os, så kommer svømningen måske igen.

Jeg træner nede ved ÅCF, og de har også yogahold og mobilityhold. Men har ikke prøvet og ingen erfaring med yoga i det hele taget :-)

Link to comment
Share on other sites

  • Bjergtrold changed the title to Mera Peak, Himalaya Nepal, 6465 moh, oktober

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share