Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Har arbejdet hjemme i dag. Den slags dage har det med at blive de travleste og i dag var en af dem. Det betød at jeg kom sent til træning, og da vi havde general forsamling måtte der lidt tempo på. Jeg har besluttet at træne fokuseret teknik i ben, så alle vægte er justeret ned.

Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 80

1 x 5 x 85

1 x 5 x 90

1 x 5 x 95

2 x 5 x 100

2 x 5 x 90

Decline benchpres

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 8 x 110

1 x 5 x 120

3 x 5 x 125

1 x 5 x 120

Wide grip cable rows

1 x 8 x 100

3 x 8 x 90

Synes ikke jeg havde helt nok kontakt med de 100, så de blev skruet ned. Jeg har flere gange de sidste dage fået at vide at jeg ser tynd ud. At se tynd ud er ikke på listen over komplimenter jeg gerne vil ha, så efter træningen fejrede jeg det med 1 liter matilde og en halv familie pizza (General forsamling FTW)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Jeg har dog haft IronWorks i årevis, så det er desværre ikke forklaringen. Jeg har leget en del med både high og low bar, bred fod stilling og smal og meget andet. Jeg kan få det meste til at virke , forskellen ligger i hvor meget eller lidt til der skal til for at formen ryger.

Jeg har random teknik forsøg (gamle) liggende på min youtube konto www.youtube.com/storm2880

Du falder forover og krummer i ryggen specielt i sidste del af løftet når der komme vægt på.

Tror umiddelbart det er din fleksibilitet du skal arbejde med og måske en lidt bredere fodstilling.

Kan jeg ikke se om du gør på videoen, men husk at kigge op under hele løftet og holde spændet.

Link to comment
Share on other sites

Du falder forover og krummer i ryggen specielt i sidste del af løftet når der komme vægt på.

Tror umiddelbart det er din fleksibilitet du skal arbejde med og måske en lidt bredere fodstilling.

Kan jeg ikke se om du gør på videoen, men husk at kigge op under hele løftet og holde spændet.

Det var vidst præcis det samme jeg fik at vide af bla David S/Athlete X og andre for et par år siden. Det der dog undrer mig mht flexibilitets argumentet er at så burde problemet vel også være der med lettere vægte? Jeg kan prøve at optage et feks 100kg squat næste gang.
Link to comment
Share on other sites

Jeg er klog men slap, og jeg tror det rr dit thorakale opspænd og din benaktivering den er gal med

Mads du skal ikke være ked af at du er slap. Jeg har set med egne øjne at folk kan komme langt med god teknik. God teknik er for slappe mennesker. True story
Link to comment
Share on other sites

Jeg har været i Oxford hele dagen pga arbejde (gal det kunne være fedt hvis jeg var halvt så vigtig som jeg lydder) så min træning er mildt sagt amputeret.

Jeg tog hjemme fra 06:30 og var tilbage around 23:00. Jeg håber dog at kunne lave lidt i morgen, men dagen i morgen er også godt pakket, så vi må se.

Igår fik jeg lavet rotator træning og diverse tearing. Her til aften lavede jeg lidt af de chins jeg ikke fik lavet igår. Mini ladder

1x10

1x11

1x12

1x13

1x14

Hammer chins

1 x 12

Edited by BLACKICE
Link to comment
Share on other sites

Ved du, hvad jeg synes, du skulle?

Jeg synes, at du skulle droppe din squat.

Den gør ikke andet for dig, end gøre dig bitterfisse og mavesur.

Igang med frontsquat eller elevated splitsquat a la DeFranco. Frontsquat vil lære dig, at holde dit thorakale opspænd, så du stopper med dine squatmornings og elevated splitsquat vil brænde i dine lår, så du vil være glad for at gå tilbage til frontsquat, som du ellers ikke er stor fan af.

Smid noget gøgl indover din træning. Lav one-arm OH stepups, så du træder op på modsatte ben af din OH arm - zingzing, gang i hoftestabiliteten og din KÅÅÅRE. Lav dig en sandsæk og gå nogle ture eller løft til en platform. Kom lidt ud af din træningsrutine, glem alt om squat i et par mdr. og du vil blive en glad og stærk gøglermand, som så kan genoptage squat igen til sommer - hvis du gider.

Det synes jeg, at du skulle gøre. Nemlig. God fornøjelse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Igang med frontsquat eller elevated splitsquat a la DeFranco. Frontsquat vil lære dig, at holde dit thorakale opspænd, så du stopper med dine squatmornings og elevated splitsquat vil brænde i dine lår, så du vil være glad for at gå tilbage til frontsquat, som du ellers ikke er stor fan af.

Du mener ALA MAMBOMADS. Jeg skrev det først! Nu er jeg lidt vred!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes at begge fødder skal være eleverede. Så er der god mulighed for større dybde. Det kan jeg godt lide, det der med den store dybde til benerne. Du har større lår end de fleste ÆlitÆ Cåacjhes i DK, Mambo. Det skal man have respekt for!

Link to comment
Share on other sites

Det var vidst præcis det samme jeg fik at vide af bla David S/Athlete X og andre for et par år siden. Det der dog undrer mig mht flexibilitets argumentet er at så burde problemet vel også være der med lettere vægte? Jeg kan prøve at optage et feks 100kg squat næste gang.

Jo tættere du kommer på at have musklen i sin yderposition altså helt udstrækt, jo mindre kraft kan den udvikle og derfor selvom du rent faktisk godt kan rigtigt ned med lavere vægte, så kompensere du tydeligt ryggen når der kommer vægt på. jo længere der er til at din muskel er helt udstrakt, jo tættere kan du komme på at levere fuld kraft fra musklerne.

Håber det gav mening :)

Link to comment
Share on other sites

Ved du, hvad jeg synes, du skulle?

Jeg synes, at du skulle droppe din squat.

Den gør ikke andet for dig, end gøre dig bitterfisse og mavesur.

Igang med frontsquat eller elevated splitsquat a la DeFranco. Frontsquat vil lære dig, at holde dit thorakale opspænd, så du stopper med dine squatmornings og elevated splitsquat vil brænde i dine lår, så du vil være glad for at gå tilbage til frontsquat, som du ellers ikke er stor fan af.

Smid noget gøgl indover din træning. Lav one-arm OH stepups, så du træder op på modsatte ben af din OH arm - zingzing, gang i hoftestabiliteten og din KÅÅÅRE. Lav dig en sandsæk og gå nogle ture eller løft til en platform. Kom lidt ud af din træningsrutine, glem alt om squat i et par mdr. og du vil blive en glad og stærk gøglermand, som så kan genoptage squat igen til sommer - hvis du gider.

Det synes jeg, at du skulle gøre. Nemlig. God fornøjelse :smile:

Rigtig gode forslag. Det er taget til efterretning. Det lyder relativt ubehageligt det meste :-D
Link to comment
Share on other sites

Måtte skippe træningen igår pga jeg var ude hele dagen.

I dag har jeg lavet gøgler træning her hjemme

Rotator

2 x 15 x 5

Greb og tearing:

Diverse tearing, op til 7 lag 5 dobbelt. Fik kørt en del på 5, 6 og 7 i dag

Lidt COC´s på T + 1, med statisk hold osv.

Slegehammer slams 6000gram

Chins

1 x 10

1 x 11

1 x 12

1 x 13

1 x 14

3 x 10

Link to comment
Share on other sites

BVK i dag

Hepburn ish bænkpres med pause

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 8 x 80

1 x 3 x 110

1 x 1 x 120

1 x 1 x 125

1 x 1 x 130

1 x 1 x 132,5

2 x 1 x 135

5 x 5 x 112,5

Front Squat

1 x 8 x 20

1 x 5 x 50

1 x 5 x 70

1 x 5 x 75

1 x 5 x 80

1 x 5 x 85

Chest supported rows

1 x 12 x 40

1 x 8 x 60

1 x 8 x 70

1 x 8 x 80

One hand OH step ups - Til Plint

1 x 5 x 8

1 x 5 x 12

1 x 8 x 12

1 x 5 x 16

1 x 5 x 20

Sjov øvelse. Kan sagtens tåle nogle flere kilo. Føltes meget godt

Link to comment
Share on other sites

Er overloaded i arbejde igen for tiden, hvilket betyder at jeg more or less arbejder 2 timer hver aften efter træning/mad, plus det der er i weekenderne. Lange uger for tiden

BVK i dag

Decline benchpres

1 x 20 x 20

1 x 10 x 50

1 x 10 x 90

1 x 5 x 110

1 x 5 x 120

1 x 5 x 125

2 x 5 x 150

1 x 5 x 125

1 x 10 x 100

Snatch grip deadlift

1 x 5 x 80

1 x 5 x 100

1 x 5 x 120

Deadlift

1 x 5 x 150

1 x 5 x 170

1 x 5 x 180

1 x 5 x 190

1 x 5 x 170

Elevated split squats.................

Enough said. Hvem er den psykopat der har fundet på det? Sjældent har jeg da følt mig så tallentløs. Jeg var så frisk fyrs agtig at jeg tog et par KB´s med over til bænken, men måtte hurtigt erfare at jeg nok bare skulle muntre mig lidt med balance evnen og kropsvægten. 8-10 reps var i dag nok til at give mig lyst til at tude. På den positive side så føltes det godt, og motorisk var det en fin bane at arbejde med. Men ud over det må der siges at være room for improvement

Link to comment
Share on other sites

LULZORS og ROFLCOPTER!!! :laugh:

Jeg er glad for, at du kan lide de anbefalede øvelser :smile:

På den mindre hånende måde, vil jeg gerne rose dig for at give det et skud. Det kan være svært at bryde de vanlige rammer.

Seriøst.....jeg har doms i benene i dag. Hvordan kan det lade sig gøre? LOL
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share