Mollerup mod Challenge Aarhus


Mollerup
 Share

Recommended Posts

superman.gifJeg har beslutter at lave en logbog i stedet for en blog.

Stats

Mand

118 KG, mandag den 17-12-2007 var vægten på 126,5 kg

Single

Trænings erfaring startet første gang for 20 år siden, samlet ca. 5-10 år.

Center : Dansk Helse Sport, EDIT skiftet til Equinox 01-10-2008.

Mål

1. under 110 inden den 1-2-2008, det tror jeg ikke er et problem.

2 under 100 inden sommer, lidt sværer.

3 på 90 kg inden nytår 2008, svær.

Jeg har træner 4 gange om ugen de sidste 2 år, med meget svinge motion, mellem 0 og 30 for det meste, har været oppe på 1 time og 15 motion, men det er næsten 2 år siden, vægten har været ca. den samme i de sidste 2 år, min kost har bestået af meget junkfood, slik og chips.

Siden torsdag den 20-12-2007 har jeg trænet 6 gange om ugen med 1½ motion, jeg bliver med at træne 6 gange om ugen indtil jeg skal starte på arbejde igen den 14-1-2008, derefter regner jeg med at træne 4 gange om ugen, med 1½ times motion og må ske 1½ times motion 2 af de dage jeg ikke træner.

Jeg er også stratet på ny kost, morgenmad knækbrød med ost, frugt til mellemmåltider, sandwitch til middag, aftensmad forsøger jeg at lave sund, men mangler lidt endnu og ingen slik og chips, men jeg spiser en pizza om lørdagen ellers ingen junk.

Mit program.

½ time på cross trainer på level 4, da jeg startet var jeg på level 5 og der skal jeg snart op igen, jeg bruger ikke armene på cross trainer.

A : Mave F24 3 set med 15 gentagelser 25 kg superset med Mave F19 3 set med 30 gentagelser 10 kg, mave F4 benløft 3 set 30 gentagelser superset med F19, F25 3 set 25 gentagelser 60 kg.

B : Ryg G5 3 set 15 gentagelser 220 kg, Benpress 1 set 15 gentagelser 240 kg, 3 set 400 kg, Ben H9(lår) 90 kg.

½ time på cross trainer på level 4.

A : Bryst B20 3 set 12 gentagelser 2 * 28 kg løse vægte, bænkpress 1 set kun stang 12 gentagelser, 1 set 8 gentagelser 65 kg 1 set 8 gentagelser 75 kg, 1 set 85 kg, 1 set 6 gentagelser 90 kg, 1 set 4 gentagelser 95 kg, 1 gentagelse 100 kg, Skulder A6 3 set 12 10 og 8 gentagelser 2 * 22 kg, Skulder A14 3 set 12 gentagelser 20 kg, Tricceps E4 1 set 12 gentagelser 80 kg 1 set 12 gentagelser 85 kg 1 set 12 gentagelser 90 kg, Triceps E28 3 set 12 gentagelser 90 kg.

½ time på sofacykel level 10.

Godt nytår.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Normal træning i dag 1½ times motion, samme som i går.

Vægt 118 kg, samme som i går, øv.

Edit.

Morgenmad 2 stk fuldkorns knækbrød med ost, middagsmad Sandwitch på sunset, aftensmad pita med tun, æg, agurk og tomat, mellemmåltider appelsin.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

God træning i dag ikke så træt mere ½ time cross level 4, underkrop tog 6 set benpress da jeg skulle vente på at der blev ledige vægte, sådan er der jo når man vil køre med max vægt 400 kg, det kunne mærkes i lårene, 15 min cross på level 5 15 min på level 4, overkrop normal program og til slut ½ time på sofacykel.

Vægt 117, skulle ellers først have vejet mig i morgen, men jeg skulle lige se om aftensmaden i går hade sat sig, aftensmaden bestod af oksemørbrad med reduceret fløde, champion og bacon sovs med katofler, uha det smager godt.

Link to comment
Share on other sites

Søndags træning.

½ time på cross på level 5 første gang i lang tid jubii.

Underkrop særvanlige progran med særvanlige vægte.

½ time på cross på level 4, det er som om at de 2 cross maskiner ikke er lige tunge?

Overkrop jeg træner med en af de garvet i skulder, det gjore ondt og jeg måtte tage meget mindre i triceps.

½ time på sofacykel level 10 uden problemer.

Vægt 117 kg næste vejning på næste søndag mål 115 kg.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok nogle ambitiøse mål, som du sætter dig, specielt de 110kg 1. februar. 2 kg vægttab om ugen er ekstremt meget og helt sikkert ikke noget, som du kan forvente når det første hurtige vægttab er overstået. Så du bør ikke blive skuffet hvis du ikke når det.

Hvis du holder disciplinen, tror jeg dog godt på at du kan nå dit 100kg mål, som jo svarer til et langt lavere vægttab pr uge.

Link to comment
Share on other sites

Fridag mandag kørte til Tyskland for at købe 3 kasser øl, 3 kasser Faxe kondi light og 27 kasser Cola light, før første gang i Tyskland købte jeg ingen slik.

Træning Tirsdag.

½ time cross level 4(de 2 maskiner har alså ikke samme level).

Underkrop unden problemer slet ikke træt.

½ time cross level 4 ikke træt.

Overkrop uden problem.

½ cykel ikke træt.

Link to comment
Share on other sites

Det er godt nok nogle ambitiøse mål, som du sætter dig, specielt de 110kg 1. februar. 2 kg vægttab om ugen er ekstremt meget og helt sikkert ikke noget, som du kan forvente når det første hurtige vægttab er overstået. Så du bør ikke blive skuffet hvis du ikke når det.

Hvis du holder disciplinen, tror jeg dog godt på at du kan nå dit 100kg mål, som jo svarer til et langt lavere vægttab pr uge.

Jeg tror at du har ret, da jeg ikke har tabt mig i den første uge af 2008, så jeg tror først at det bliver under 110 sidst i febarur.

Jeg er startet med kun at veje mig 1 gang om ugen, hvis jeg kan tabe mig 2 kg om ugen er det fint.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

½ time på cross level 4 uden problemer.

underkrop uden problem, tror snart jeg skal have nyt program.

½ time på cross level 5(på den lette maskine) uden problemer.

Overkrop uden problemer.

½ time på cykel ikke sofacykel som jeg plejer 17,07 km level 10 lidt hårdere end sofacykel.

Svært at vente med at veje mig til søndag.

Link to comment
Share on other sites

Hey..

Jeg synes umiddelbart du skulle revurdere din nye kost. Den består jo mere eller mindre udelukkende af kulhydrater i form af brød og frugt, hvilket på ingen måde er optimalt - hverken i forhold til vægttab, eller styrketræning. Du bliver nødt til at få nogle proteiner ind i kosten.

Her er nogle gode og forsimplede regler at følge:

1) Spis ofte: hver 2-3 time - dvs. prøv at ramme en 5-8 måltider i løbet af en dag. Afstem det eventuelt med aktivitetsniveauet den pågældende dag.

2) Undgå at spike dit insulinniveau i løbet af en dag, med mindre det er efter en fysisk aktivitet.

3) Sørg for at få hurtigt optagelige kulhydrater og proteiner efter fysisk aktivitet – og kun hurtigt optagelige kulhydrater efter fysisk aktivitet.

4) Spis ikke fedt eller kulhydrater alene som måltid – men kombiner altid med protein. Selvfølgelig er det legitimt at spise et stykke frugt mellem et måltid for at holde sulten fra døren. Men ellers hold dig til måltider der er kombineret på denne måde:

Protein

Protein + Kulhydrat

Protein + Fedt

Protein + Fedt + Kulhydrat

5). Her er en liste over fornuftige madvarer du kan indtage til dette formål:

Protein: kalkun, kylling, oksekød (3-7 fedt%), svinkekød (3-7 fedt%), æg (specielt æggehviden), tun, laks, hytteost (vælg en med lav fedt%), makrel, skummetmælk eller minimælk, proteinpulver, kvark, fromage frais 0,5.

Kulhydrater: havregryn, rugbrød, fuldkornspasta, kartofler, müsli (uden sukker – mærket; Finax, kan anbefales her), fuldkornsris, grøntsager, bær (hindbær, jordbær, blåbær osv), frugt (æbler, appelsiner, klementiner, ananas).

fedt: fiskeolie, laks, nødder (mandler, valnødder, hasselnødder), olivenolie.

Så er det ellers bare at kombinere ud fra dette. I dit tilfælde, ville jeg vælge en kost med overvægt af de proteinholdige ting, holde kulhydraterne ret langt nede, og sørge for at få noget fiskoeolie + lidt mandler hver dag.

Link to comment
Share on other sites

Ja du har nok ret i jeg får for meget kulhydrat og for lidt protien.

Jeg har faktisk ikke spist frugt i de sidste 2 dage og i stedet for spist rubrød med kyling og hamburgerryg.

Jeg var lige over i netto og kikke på musli, de udgaver de hade var der min 10% sukker i, jeg må over i brugsen.

Tak for dine gode råd og listen, den gør det lidt lettet at sammensætte kosten.

Torsdags træning, trode jeg var træt da jeg startet på den første ½ times cross, men jeg skulle bare i gang, level 4 uden problemer, puls 133.

Underkrop normalt program.

anden ½ time cross uden problem.

Overkrop normalt program, bliver træt i underarmene når jeg træner biceps 52kg max.

15 min cross, prøvet at starte på level 10, fuck det er hård, ned på level 4 igen.

15 cykel level 10 rpm 99-106 slut puls 140.

Samlet træningstid 3 timer 15 min, så var jeg godt nok også sulten.

Link to comment
Share on other sites

Fredag 11-1-2008 3 dage til jeg skal starte på arbejde igen øv.

Jeg startet på LifeFitness level 5 i stedet for HIpower, puha den er noger tunger, HIpower blev ledig efter 5 min, så jeg skifte, det blev til en halv time på den svære, men det gik noget lettet da der var en pige der kørte på den ander HIpower cross, vi snakket sammen, så går den halve time hurtig, slutpuls 163

Underkrop ingen problemer, nu må de snart få sat nogle flere vægte på maskinerne, det er træls at skulle finde alle de 2½ kg vægte for at få noget orndlig vægt på.

Anden ½ time på cross startet jeg på level 5, men efter 5 min gik jeg ned på level 4, men ingen problemer ud over mine fingerspisser sover, slutpuls 150.

Overkrop, træt i armene, så bænkpress blev kun på 45kg :cry:

5 min på LifeFitness level 5.

20 min på sofacykel.

Link to comment
Share on other sites

Træning lørdag 12-1-2008 3½ times træning, damm jeg er sulten.

½ time cross level 4 hårdmaskine.

Underkrop lidt træt.

10 min cross, hov jeg hade glemt en øvelse.

Underkrop lår.

20 min cross level 4 hård maskine.

Overkrop ingen problem.

½ time cross level 4 hårdmaskine, start puls 238, jeg tror den maskine er på stoffer.

½ time sofa cykel smaderet.

2 timeres motion PR, uha det var hård.

Nu vil jeg ud og finde noget at spise.

Edit.

Det var godt med en kyling og bacon :devil: sandwich.

Mål.

Mave 127CM

Bryst 124CM

Røv 111CM

Talje 108CM nu vare det ikke længe før jeg skal have et nyt bælte:)

Lår 84CM

Overarm 39CM

Underarm 32CM

Læg 44CM

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Søndag 13-1-2008 Vejedag.

½ times cross lidt træt efter i går.

Underkrop uden problemer.

½ times cross lidt træt.

Overkrop uden problemer.

½ times cykel fik krampe efter 15 min 1 min pause krampe efter 5 min men forsatte.

Vægt 115.5 kg, jeg har tabt 1.5 kg efter 18 - 19 timers træning og ny kostplan, lidt surt, men det er jo bare at forsætte.

Link to comment
Share on other sites

Program uge 3.

Skal starte på arbejde igen efter at have haft fri siden 20-12-2007, jeg vil forsøge at træne 6 dage om ugen.

Mandag FRI jubii.

Tirsdag nyt program A 1½ times motion.

Onsdag Nyt program B 1½ times motion.

Torsdag Program A 1½ times motion.

Fredag Program B 1½ times motion.

Lørdag Program A 1½ times motion.

Søndag Program B 1½ times motion.

Hvis det bliver for hårdt holder jeg torsdag.

Mål tabe 2 kg.

Link to comment
Share on other sites

Den er delt op før og efter mandag :laugh:

Mærkligt at have fri dag har lyst til at gå over og træne.

Det var nu meget godt at komme på arbejde, en af de første ting en kollega sage var har du ikke tabt dig helt vildt, flere andre sage det samme, det var nu meget rart, så har jeg da fået noget ug af 4 ugeres hård træning.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Den er delt op før og efter mandag :laugh:

Forstår ikke lige helt præcist hvad det er du siger, men min pointe er at jeg har delt min træning og det rynkede du på næsen ad! og så deler du selv dit program op? hehe :w00t:

(derudover, er det nu altid godt at få a vide man har tabt sig, det gir lidt ekstra til selvtilliden :sun: godt for dig :bigsmile: )

Edited by Chrissie
Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke lige helt præcist hvad det er du siger, men min pointe er at jeg har delt min træning og det rynkede du på næsen ad! og så deler du selv dit program op? hehe :w00t:

(derudover, er det nu altid godt at få a vide man har tabt sig, det gir lidt ekstra til selvtilliden :sun: godt for dig :bigsmile: )

Det var bare en joke, jeg rynkker ikke på næsen af du har delt træningen, jeg sage bare at det ikke var nødvendigt :tongue: hehe.

Denne uge bliven min første, hvor jeg skal arbejde samtidig med træning, på arbejde kl 7 hjemme fra træning kl 19 lang dag, bliver sjov og se om jeg kan holde til 6 dage om ugen.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Tirsdag 15-01-2008 1. træningsdag efter arbejde.

Var meget klar efter fridag.

Cross ½ time level 5 slut puls 150.

Underkrop uden problemer.

Cross lidt træt så level 4, fødderne sov til sidst.

Overkrop, jeg hade glemt noget at drikke, så da jeg bukker mig, ved 3. sidste øveles blive jeg lidt svimmel :blink:

Sofacykel, 10 min level 10, så skiftet jeg til alm. cykel da den var defekt, efter 10 min skiftet jeg til sofacykel igen 10 min.

De hade mistet min programm, så jeg fik ikke startet på det nye programm :dry:

Jeg er sultem, men har ikke lyst til at spise, sært.

Edited by Mollerup
Link to comment
Share on other sites

Det var bare en joke, jeg rynkker ikke på næsen af du har delt træningen, jeg sage bare at det ikke var nødvendigt :tongue: hehe.

Denne uge bliven min første, hvor jeg skal arbejde samtidig med træning, på arbejde kl 7 hjemme fra træning kl 19 lang dag, bliver sjov og se om jeg kan holde til 6 dage om ugen.

Well okay, jeg forstod vist bare ikke joken så :smile: Syns det lyder som en rigtig lang dag! men held og lykke med det :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

ser godt ud med din træning og held og lykke i din kamp mod kiloene..

må sige jeg er ved at prøve det samme, og mit mål er også nogenlunde som dit, er dog lidt lettere nu end du er, men du skal nok nå det hvis du holder din motiovation oppe..

tjek forbi min log evt..

der skal også nok komme mere op løbende i den :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share