slap hud efter vægttab?


thomasholm
 Share

Recommended Posts

Jeg har over en periode tabt ca. 30 kg. vejer idag ca 58 kg og er 170 høj.

Min fedt % er ca 7, men har det problem at jeg har lidt løs hud omkring navlen, de øverste mavemuskler er okay synlige men de nederste er dækket af denne smule løs hud.

Er der nogen der har ideer til hvordan man kan komme af med det, behandlinger, cremer, træningsmetoder osv?. Har hørt at der er enkelte kosmetologer der kan behandle det væk uden operation, da der ikke er så meget at det er nødvendigt?

Nogen der kan hjælpe, måske har prøvet en metode selv med succes?

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at lever kan virke opstrammene. Det er derfor vægtvogterne æder meget lever. Om det virke ved jeg ikke helt. Det er ikke det problem jeg slåser mest med <_<

Men prøv at spis noget lever. Det skulle være meget sundt udover det virke opstrammene

Link to comment
Share on other sites

Har hørt at lever kan virke opstrammene. Det er derfor vægtvogterne æder meget lever. Om det virke ved jeg ikke helt. Det er ikke det problem jeg slåser mest med <_<

Men prøv at spis noget lever. Det skulle være meget sundt udover det virke opstrammene

Ved at lave en hurtig søgning på lever kan man i mange tråde se nævnt, at levers opstrammende effekt er en myte <_<

/Des

Link to comment
Share on other sites

ja lever historien er en gang pis.. passer ikk en bjælle.. såe.. jeg har selv samme problem med en smule skind ved navlen... Det er sq frustrerende at have det, for selvom man har en lav fedtprocent (mit tilfælde 5,7), så er man ikk sikker på at have synlige mavemuskler lige i det område.. Jeg smed 35 kg over ca 4 mdr og har derfor samme problem, så hvis nogen har et vidundermiddel, vil jeg også meget gerne ha besked... Forresten, jer som har smidt en masse kg.. Cool!! I har stor respekt fra min side, ved hvor hårdt det kan være.. vi vikinger må sq holde sammen!!! B)

Link to comment
Share on other sites

Enig med ltp68303. Man hører det så tit fra diverse uge magasiner at man ikke lægger mærke til det mere ! Det er flot hvis folk kan tabe sig så meget og JA det er hårdt. Jeg er selv igang med at tabe mig... jeg tager det dog lidt mere roligt :) Jeg ligger ca på ½ kilo om ugen og har tabt mig 4 kg på 8 uger. Jeg mangler dog stadigt 10 kilo endnu :lol:

Jeg håber ikke, at få problemer med løst hud når jeg taber mig så langsomt.

Link to comment
Share on other sites

har samme problem, har ikke fundet nogen løsning endnu!
Jeg har det også, bare i mild grad, måske er det stadig fedt,

der skal slankes væk,

men løsningen er her:

Du kan jo ikke bruge en dedikeret bodybuilder som argument for, hvad man kan nøjes med.

Men jeg er enig i, at de fleste som træner et nogenlunde fornuftigt fullbody program vil have en fornuftig mave, hvis de taber sig nok uanset, om de træner regulære maveøvelser eller ej.

Det var da noget af det mest selvmodsigende, jeg nogensinde har læst :tongue:

Tråde som denne giver mig grå hår i hovedet. Selvfølgelig kan man få en 6-pack. Der er ikke mange unge sunde mennesker, der ikke kan opnå dette, -rent fysisk.

Det sjove er, den øvelse man har målt højest spænding i obliquus externus i, er ifølge Mell Siff i stød delen af træk og stød.

Realiteten er, at mange mennesker bruger uforholdsmæssigt meget tid på at træne maveøvelser, hvorefter de går ud og spiser kage og derved meget effektivt skjuler deres mavemuller.

Mange mennesker konkluderer hurtigt at en 6-pack ikke er muligt at opnå for dem.

Det kan man ikke uden først at have:

1. Skrevet alt op, helst i et af de regneark der ofte linkes til fra disse fora.

2. Været regelmæssig i en længere periode. Alt efter hvor meget spæk der skal skæres af, vil perioden variere.

3. Trænet hårdt og regelmæssigt i en længere periode igen alt efter hvad udgangspunktet er.

Jeg har aldrig mødt nogen der gjorde alt rigtigt som ikke fik en 6-pack.

-Men man møder også sjældent folk, der har den form for disciplin/viden/vedholdehed der skal til.

Viden er let tilgængelig her og via JS's fine artikler på getbig. Viljen og disciplinen må man finde indeni.

Mvh Poul

Bare træn rigtigt :lol:

iflg denne tråd så kan alle få sixpack på maven.

Henning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Ved diskutionen er længe siden men dette er interessant.

Stramt maveskind - uden kirurgi!

Skrevet af Annonce Fra kvindesiderne oestrogen.dk

Indtil for fem år siden var der ikke andet at gøre ved et slapt maveskind, end at leve med det eller lægge sig under kniven. Men hos klinik N’age i København og Århus tilbyder man nu den opstrammende behandling Thermage - et alternativ til kirurgi, hvor radiobølger strammer huden op.

13. juni 2007

Sommer er lig med strand, bikini og masser af bar hud – også på maven. Og skønt som det er, så er udsigten til sommer for mange af os blandet op med en god sjat frygt for at blotte et slapt maveskind. Måske er det blevet slapt efter graviditet eller vægttab, eller simpelthen bare med alderen, som dræner elasticiteten fra huden.

Opstramning med radiobølger

Indtil for fem år siden var der ikke andet at gøre ved et slapt maveskind, end at leve med det eller lægge sig under kniven. Men hos klinik N’age i København og Århus tilbyder man nu den opstrammende behandling Thermage - et alternativ til kirurgi, som er uden risici. Thermage er radiobølger, som trænger ind og virker 2-5 millimeter under huden. Bølgernes svingningsfrekvens er så høj, at der dannes en intens varme, som strammer hudens collagene fibre op. Samtidig giver det huden et varmechok, som stimulerer dannelsen af nye celler.

Teknologi fra kirurger

Thermage-metoden er forholdsvis ny i kosmetisk øjemed, men teknologien er grundigt afprøvet, fortæller Ida Halberg, direktør hos klinik N'age.

- Man har brugt teknologien i de sidste 20 på hospitaler, hvor man anvender det som præcisionsværktøj i kirurgien til fx at skære og lukke vener. Det nye er, at vi her bruger det over et meget stort hudområde, og brugt på denne måde, hvor huden samtidig afkøles, strammer det huden op uden at forbrænde. Derfor er det en meget kontrolleret og sikker teknik, fordi den samtidig køler.

Hudlæger udfører behandlingen

Hvis man er interesseret i en Thermage-behandling besøger man først N’age til en konsultation. De vurderer, om man er egnet til behandlingen, og om man vil kunne få tilfredsstillende resultater. Thermage kan ikke gøre noget ved overskydende fedt på maven – det er løs, creppet hud, det er effektivt mod. Der er til gengæld kun brug for én behandling, som varer ca. 1½ time.

- Det er vores hudlæger, der laver behandlingen. Og man skal være forberedt på, at man godt kan mærke det. Derfor lægger vi også en bedøvelse, fortæller Ida Halberg.

Permanent resultat

Resultatet af Thermage viser sig ikke lige med det samme. To måneder efter behandlingen kommer man til et tjek, og igen efter seks måneder. Der kan man se det endelige resultat, og det holder i årevis.

- Vi er meget tilfredse med Thermage, siger Ida Halberg.

- Især fordi at vi møder vores kunder igen både to og seks måneder efter, hvor vi ser hvor gode resultaterne er og får deres gode tilbagemeldinger. Det er simpelthen den mest effektive opstrammende behandling, hvis man ikke vil have kirurgi. Og det kan naturligvis også bruges i ansigtet og andre steder på kroppen, hvor der er løs hud.

Er du interesseret i en Thermage-behandling? Så kontakt N'age for en uforpligtende samtale.

Stramt maveskind - uden kirurgi!

Skrevet af Annonce

Indtil for fem år siden var der ikke andet at gøre ved et slapt maveskind, end at leve med det eller lægge sig under kniven. Men hos klinik N’age i København og Århus tilbyder man nu den opstrammende behandling Thermage - et alternativ til kirurgi, hvor radiobølger strammer huden op.

13. juni 2007

Sommer er lig med strand, bikini og masser af bar hud – også på maven. Og skønt som det er, så er udsigten til sommer for mange af os blandet op med en god sjat frygt for at blotte et slapt maveskind. Måske er det blevet slapt efter graviditet eller vægttab, eller simpelthen bare med alderen, som dræner elasticiteten fra huden.

Opstramning med radiobølger

Indtil for fem år siden var der ikke andet at gøre ved et slapt maveskind, end at leve med det eller lægge sig under kniven. Men hos klinik N’age i København og Århus tilbyder man nu den opstrammende behandling Thermage - et alternativ til kirurgi, som er uden risici. Thermage er radiobølger, som trænger ind og virker 2-5 millimeter under huden. Bølgernes svingningsfrekvens er så høj, at der dannes en intens varme, som strammer hudens collagene fibre op. Samtidig giver det huden et varmechok, som stimulerer dannelsen af nye celler.

Teknologi fra kirurger

Thermage-metoden er forholdsvis ny i kosmetisk øjemed, men teknologien er grundigt afprøvet, fortæller Ida Halberg, direktør hos klinik N'age.

- Man har brugt teknologien i de sidste 20 på hospitaler, hvor man anvender det som præcisionsværktøj i kirurgien til fx at skære og lukke vener. Det nye er, at vi her bruger det over et meget stort hudområde, og brugt på denne måde, hvor huden samtidig afkøles, strammer det huden op uden at forbrænde. Derfor er det en meget kontrolleret og sikker teknik, fordi den samtidig køler.

Hudlæger udfører behandlingen

Hvis man er interesseret i en Thermage-behandling besøger man først N’age til en konsultation. De vurderer, om man er egnet til behandlingen, og om man vil kunne få tilfredsstillende resultater. Thermage kan ikke gøre noget ved overskydende fedt på maven – det er løs, creppet hud, det er effektivt mod. Der er til gengæld kun brug for én behandling, som varer ca. 1½ time.

- Det er vores hudlæger, der laver behandlingen. Og man skal være forberedt på, at man godt kan mærke det. Derfor lægger vi også en bedøvelse, fortæller Ida Halberg.

Permanent resultat

Resultatet af Thermage viser sig ikke lige med det samme. To måneder efter behandlingen kommer man til et tjek, og igen efter seks måneder. Der kan man se det endelige resultat, og det holder i årevis.

- Vi er meget tilfredse med Thermage, siger Ida Halberg.

- Især fordi at vi møder vores kunder igen både to og seks måneder efter, hvor vi ser hvor gode resultaterne er og får deres gode tilbagemeldinger. Det er simpelthen den mest effektive opstrammende behandling, hvis man ikke vil have kirurgi. Og det kan naturligvis også bruges i ansigtet og andre steder på kroppen, hvor der er løs hud.

Er du interesseret i en Thermage-behandling? Så kontakt N'age for en uforpligtende samtale.

Link to comment
Share on other sites

Nu er AndersL åbenbart så beskeden at han ikke henviser til sig selv som et klart argument.... Prøv lige at tjekke hans før og efter billede :4thumbup:

Der er håb for os alle!

Hehe… Mange tak, men jeg har nu stadig en hel del "løs og creppet hud" som det bliver kaldt i ovenstående tekst. Jeg har underholdt ikke så få gange med "Anders' fantastiske hud", hvor der er blevet trukket, hevet og formet som de fleste aldrig havde forestillet sig hud kan! :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share