Færdiglavet kylling


ronnie99
 Share

Recommended Posts

Når jeg skal have kyllingen med til frokost plejer jeg og lave lidt ekstra så jeg har til en 2-3 dage, men nu er jeg i tvivl om holdbarheden i køleskabet.

Hvis jeg steger en ordentlig omgang kyllingfiletet til madpakken mandag, hvor længe vil de så kunne holde sig i køleskabet? :chicken:

Link to comment
Share on other sites

Det må vel være ca. samme holdbarhed som åbnede pålægspakker. Dvs. 2-3 dage - vil jeg skyde på :camper:

Jeg er enig med Da'mus - uanset hvordan du pakker kyllingen ind er 3 dage stadig 3 dage. Kylling tilberedt en mandag ville jeg ikke selv spise torsdag selv om den har ligget i køleskab hele tiden.

For et stykke tid siden var pålægspakkernes holdbarhed oppe at vende i medierne. Selvom "sidste salgs dato" på en uåbnet pakke ikke var overskredet lå bakterie niveauet ret højt og disse er endda tilsat konserveringsmidler, hvilket din kyllingfilet ikke er efter stegningen.

Du skal natuligvis længere frem end de 3 dage for at blive decideret syg af den - men hvor lækkert det er må være op til dig selv at afgøre.

Kim S

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share