The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Tid til status efter den mest problematiske uge i forløbet so far. Ikke problematisk fordi jeg har været i krise mht mad, men fordi vægten er steget, på trods af at jeg har holdt mig til protokollen (og lidt til). Mod slutningen af ugen dog lidt bedre takter.

100,2->100,1 (var oppe at ramme 100,6) midt på ugen, men er gået til stålet mod slutningen, med blandt andet 2x hill sprints.

Jeg er ved at føle mig konditioneret til den ekstra kardio, og det føles som om mine løft igen er begyndt at krybe den rigtige vej.

Ugen stod på 2x intervaller, 1x SS kardio (cykel til og fra TG) og 2 meget korte 3rd way workouts og en lidt længere. Der skal mere smæk på mine finishers. Mentalt føler jeg mig ovenpå og jeg er specielt begejstret over at jeg har været i stand til at løbe 2x bakker first thing. Det kræver et godt fat greb om klodserne. Jeg er stille og rolig klar til at udfase min SS løbetur og gå over til to ugentlig intervalpas. Det ville være dejligt. Om ikke andet så i en kort periode.

Det er måske lidt billigt at logge cykelturen til TG som kardio, men sålænge jeg holder et pulssnit på 140+ over 20+ minutter opfylder det målsætningen.

Jeg er ved godt mod. Taljemålet kryber nedaf, vægten har stået lidt stille, men er nu på vej ned igen. Jeg føler mig desuden godt på vej til at opfylde det primære mål - vægttabet er bare den naturlige konsekvens af det (og hvis jeg kan holde vægten konstant, mens jeg genopbygger min kardiovaskulære kapacitet og forbedrer min kropskomposition, er der dømt 150% beastmode). It's the inches that count, som en smuk mand på TV-shop engang sagde.

Shit hvor er der mange ord i mig, når jeg skal snakke om mig. <3

Link to comment
Share on other sites

Lasse: Søren Wahlgren siger det er fordi jeg er blevet emo. Jeg tror bare det er fordi jeg var træt af at være phat. Det er altså ikke fordi jeg har lavet helt vildt om på hele verden - jeg har bare tilføjet en lille smule kardio et par gang om ugen. Jeg træner stadig for at blive stærkere og flottere og mere beastly. Ligesom dig.

Så er vi nået til et dejligt land. Mere om det senere.

Opvarmning med mobilitet, hop og kast. Dejligt.

Squat:

3x170kg

Gode og nemme, kender I det der PR-land?

Påfuglen mente at der var til ti kilo mere. Neat.

Sumo DL:

10x190kg

Planen var 5x190, men en af de første reps irriterede mig og så slog det helt klik for mig. Det lykkedes mig først at genvinde kontrollen ved ti reps, men der havde snildt været til 15. Far var sgu sur.

Slæde @75kg:

Frem og tilbage uafbrudt i ti minutter. Det nev i numsen. Der er nu ikke noget som sådan en god gang slædetræk.

Jvfr sidst indlæg burde jeg nu være klar til at trække min datter på kælken indtil hun bliver halvtung. Det er fint - der skulle også gerne være plads til en lillebror på kælken ikke?

Link to comment
Share on other sites

Lige pt. er det 5x5 på VDU og tung 3er på IDU. Dertil kommer noget bænkpres 5x3 og tung 3er henholdsvis.

Hurtig træning og en travl dag. Derfor kort log.

1A: Pres: 5x5x72,5kg

1B: Hammergrip chins: 5x10xBW - de var overraskende nemme.

Bænkpres:

5x3x100kg

On the minute.

Videre i teksten.

Link to comment
Share on other sites

<3 <3

Store ben i dag.

Da jeg syntes min VDL var kommet lidt for højt op i forhold til min IDL, har jeg besluttet mig for at gå ned på 3ere. Det er naturligvis også til dels en konsekvens af at der er TSK om ikke så længe, og der skal man jo være god til at lave meget få reps. Det er desuden en ændring i min træning, der ikke har nogen konsekvenser. Bum bum.

Squat:

5x3x145kg

Måske et sæt til næste gang tror jeg.

RDL:

3x10x100kg

Meget bedre end i sidste uge. 1:15 til hvert sæt (inkl pause)

BOR:

3x8x70kg

Med pause i toppen, 1:15 til hvert sæt

Her lavede jeg lidt mobilitet. Tak til Mosesbarnet for at minde mig om at det er godt. Havde det mycket bättre bagefter.

Ab wheel:

3x10

Forsøgte mig med GHR, men krampede voldsomt i whammies.

Kardio:

Very JP-approved 10 down burpees/swings (10-9-8...3-2-1)

7:49

Det var egentlig ikke sygt hårdt, men jeg tog det også stille og roligt. Burpees myrder folk der vejer det jeg gør.

Jeg har for øvrigt fået JPs nyeste e-book gratis fordi jeg er sådan en sød og god og loyal kunde. Bonus!

Link to comment
Share on other sites

Dejlig træningsdag i dag.

Pres:

3x88,5kg (tak til Søren for at holde mig på den fornuftige side)

Ring chins:

4x4xBW+25kg

Jo da, hvorfor ikke?

Bænkpres:

3x115kg

Nemt.

Kaufmann tribute:

5 runder af:

En halv bane up&down prowler@150kg

En hel bane up&down farmerwalk @ 50kg/hånd

3x 100kg axle dødløft

4x dækslag med 12kg hammer

Tid 16:38uden at forcere nogensteder. Stile og roligt.

Bøf og kærlighed i aften. <3

Link to comment
Share on other sites

I try bro 6 - I really do.

Op klokken 7 for at løbe lidt bakker inden en halvtravl dag. Det er en fantastisk følelse at stå tidligt op og få lavet sin kardio. Et forspring på dagen so to speak.

Total: 434 kcal

Løb 5 hele bakker som stigningsløb og 5 2/3 som sprint.

Alle intervaller med start når pulsen ramte 140 slag. Var oppe at ramme et sted mellem 168-176 på toppen (sårn cirka).

PS: morgenvægten sagde 98 i dag - endelig lidt skub i processen. Det fejrede jeg ved at spise et stykke chokolade inden min løbetur. #athlete #borntorun

Link to comment
Share on other sites

Din log er sgu fed at følge med i for tiden. Hvornår er du egentlig tilfreds? Det virker lidt som om du er gået væk fra en descideret vægt, men mere sigter efter et "look" nu, hvilket jeg udemærket kan følge dig i. Tager jeg helt fejl?

Link to comment
Share on other sites

Tak, der sker mange ting i min verdeen for tiden. Det er dejligt.

Jeg vil ikke sige at jeg sigter efter et look, men snarere efter en følelse. En følelse af at være fit, en følelse af at kunne spille pick-up eller squash eller hvad det nu skulle være. En frihed.

Sålænge vægten går sydpå og det ikke er hårdt på nogen måde, fortsætter jeg bare. Jeg gider ikke lade diæt påvirke min hverdag, så hvis det går hen og bliver strengt, så bliver jeg bare der hvor jeg er nået til.

Indtil videre er det dog på ingen måde svært ller hårdt, snarere tværtimod - det er en befrielse at give mig selv lov til at lave kardio. :)

Link to comment
Share on other sites

Baaah Lasse, jeg vil bare være ligeså flot som dig. <3

Status på slankekur:

Så kom der endelig skub i vægten igen. Sidste uge startede ved 100,8, men sluttede på 98kg, med en måling søndag efter min løbetur på 97,2kg. De 98kg var endda før jeg havde været på toilettet, mens de 100,8 var efter. Jeg er pludselig under min målsætning, og tendensgrafen begynder at se fornuftig ud.

En søndag med masser af mad, både af den rene og den lidt mindre rene slags. Jeg vejer faktisk mig selv hver aften inden jeg går i seng, uden dog at notere denne vægt, og i går ramte jeg 100,1. Sidst jeg var ned omkring 100 var for øvrigt ultimo september sidste år, hvor jeg ramte 100,2 usle tynde kg efter en dødsbytur. Det fejrede jeg ved at indtage 1L sødmælk, 1L koldskål, 4 Kinger Pingui, 70cl Cocio og en proteinshake under en træning. <3

Tilbage til nutiden. Jeg har holdt min kardioplan, dog har jeg valgt den lidt billige løsning at logge tranportkardio som SS. Jeg logger dog kun transport som kardio, når jeg har pulsen oppe på 140+. Det gælder altså ikke når jeg bare triller til og fra arbejde m.m. Det blev til 4x styrketræning for anden uge i træk. I den perfekte verden er 4x om ugen på U/L split lige som det skal være, men min plan var egentlig 3x om ugen, for ikke at smadre mig selv for meget i kombination med kardio.

Jeg føler egentlig at mit lille projekt er en succes. Jeg har nået en rimelig vægt og jeg føler mig lettere, mere bevægelig og mere fit. Min kropskomposition er tilbage hvor jeg kan være den bekendt, og jeg er tilfreds med der hvor jeg er nu. På en måde har jeg altså opnået målet, men et par kilo mere ville stadig være rart, specielt hvis jeg kan holde styrkefremgangen. :)

Link to comment
Share on other sites

WHAT's WRONG WITH YOUR FAAAACE?

Opvarmning, udstrækning og alt det der - også 8 minutter let slæde. <3

Box jumps til 1m:

3x1

5x1xBW+10kg

Var vel nærmere cluster sæt end egentlige sæt.

Squat:

3x172,5kg

Den var småtung i dag. Manglede lidt fart eccentrisk med alt hvad der dertil hører.

Specifik mobilisering med henblik på DL, bl.a. med SMR af inderlår med en stang. TEH PAIN!

Sumo DL:

7x200kg

Brøl og brag. Jeg føler mig godt tilbage i DL. Holdt det forholdsvis afdæmpet i dag.

Så trak jeg et kort fra mit hjemmelavede dårlig-samvittigheds kortspil* og fik:

Chins/dips ladder 3x5-4-3-2-1

Det var ret nemt i dag. Dejligt.

Sluttede af med 10 helt stille og roligt med 25kg på en slæde. Forlæns, baglæns og sidelæns. <3

*Jeg har indtil videre udfyldt et halvt kortspil med "finishers" der tager omkring 10 minutter. Det er primært ting jeg burde adressere noget mere, og lidt hurtigt kardioknald. Man kan vel sige at det er en måde at snyde mig selv til at tro at jeg rent faktisk gør noget ved det. :D

Der er bl.a. 10min foamroll, forskellige former for mobility, men også bisp/trisp pump, abs/grip og diverse kardiobaskere.

Link to comment
Share on other sites

*Jeg har indtil videre udfyldt et halvt kortspil med "finishers" der tager omkring 10 minutter. Det er primært ting jeg burde adressere noget mere, og lidt hurtigt kardioknald. Man kan vel sige at det er en måde at snyde mig selv til at tro at jeg rent faktisk gør noget ved det. :D

Der er bl.a. 10min foamroll, forskellige former for mobility, men også bisp/trisp pump, abs/grip og diverse kardiobaskere.

Det var fandme smart fundet på... Skarpt!

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg rent faktisk får brugt det regelmæssigt (hver/hver anden træning) er det godt - ellers er det bare en måde at snyde mig selv på. :D

PS: Du får besked når jeg masseproducerer.

Jeg vil også gerne forudbestille et sæt af Fame boy's magic cards!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share