Det nye Tinkov-Saxo hold


Dr. Durden
 Share

Recommended Posts

Tjah de evindelige doping afsløringer og al den polimik har frigjort de tre ugers TDF kigning til andre formål for mange år siden. At der har været et danskejet hold med i toppen har dog haft en hvis effekt og den må siges at være forsvundet nu. Om det hedder Tinkof eller noget andet er egentlig fuldstændig ligegyldigt og hvem ved hvornår det begynder at kede ham.

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Tja, man kan selvfølgelig vælge at opgive på forhånd, eller man kan håbe på at denne beslutning betyder at Riis's ressourcer nu bliver brugt til det han er god til: nemlig at styre sine cykelryttere. Der er ingen tvivl om at han de senere år har brugt rigtig mange kræfter på at holde holdet i live og har haft stor fokus på at skaffe nye sponsorer der har kunne sikre stabilitet. Det får han forhåbentlig nu hvor der er en rig onkel der har købt holdet. Man kan så være usikker på hvad Olegs intentioner egentlig er. Vil han kunne acceptere at være holdejer og lade andre stå for det sportslige, eller vil han begynde at blande sig?

Oleg kan virke som en meget løs kanon der ikke tænker sig om inden han udtaler sig, men jeg tror bestemt ikke at man skal undervurdere ham. Når man nu ved at han har købt holdet, så kan man ikke lade være med at tænke om hvorvidt det har været planen hele tiden. Om det i virkeligheden har været et spil for at købe holdet der under årets tour de france gjorde at han kom med de kommentarer han gjorde. Det ville i hvert fald have været den perfekte forhandlingsstrategi. Han har givet udtryk for at han egentlig ikke ville have noget med holdet at gøre, har senere været i dialog med andre hold om køb, og til sidst er Riis vendt tilbage for at få lidt støtte.

Det bliver i hvert fald spændende at følge de næste par år. Håbet er selvfølgelig at det stadig vil have et dansk islæt, hvilket jeg ikke kan forestille mig andet når nu det er Bjarne Riis's setup der kører videre.

Link to comment
Share on other sites

Men på længere sigt, er det sandsynligste nok, at holdet rykker til Rusland og at der næppe over en længere årrække er plads til to så store egoer som Oleg Tinkov og Bjarne Riis på et hold. Men det bliver da spændende i de første par år at følge holdet under Riis ledelse og med Tinkovs penge og et deraf følgende forstærket hold.

Edited by mugge
Link to comment
Share on other sites

Tja, man kan selvfølgelig vælge at opgive på forhånd, eller man kan håbe på at denne beslutning betyder at Riis's ressourcer nu bliver brugt til det han er god til: nemlig at styre sine cykelryttere. Der er ingen tvivl om at han de senere år har brugt rigtig mange kræfter på at holde holdet i live og har haft stor fokus på at skaffe nye sponsorer der har kunne sikre stabilitet. Det får han forhåbentlig nu hvor der er en rig onkel der har købt holdet. Man kan så være usikker på hvad Olegs intentioner egentlig er. Vil han kunne acceptere at være holdejer og lade andre stå for det sportslige, eller vil han begynde at blande sig?

Det bliver i hvert fald spændende at følge de næste par år. Håbet er selvfølgelig at det stadig vil have et dansk islæt, hvilket jeg ikke kan forestille mig andet når nu det er Bjarne Riis's setup der kører videre.

Good point! Men får han lov til at bestemme?

Kan jeg overtale dig til at give seneste nyt (hvis du er opdateret) fra rygtebørsen omkring Contador vs. Tinkov (best pals or worst enemies?) Contador på holdet 2014? Nye ryttere 2014?

Link to comment
Share on other sites

Ud fra pressemødet virkede Contador ikke umiddelbart tilfreds. Der er som sådan ikke nogen rygter, hvad jeg ved af, om at Contador skulle være på vej væk. Han har også selv udtalt at han bliver på holdet i sin kontraktperiode hvilket er 2 år endnu. Den er mere tvivlsom, da Alonso planlægger at præsentere sit nye hold for 2015, ved Tour starten i 2014. Spørgsmålet er så om Contador bliver nævnt som nøglerytter for det hold. Det vil uden tvivl give mere pondus for lanceringen af holdet hvis Contador ender som frontfigur. Alternativt kan man undre sig over at en rytter som Samuel Sanchez endnu ikke har skrevet kontrakt med nogen...Går han bare og venter på 2015?

Saxo holdet burde falde på plads i løbet af de kommende uger. Så vidt jeg husker er der kun et par enkelte ledige pladser tilbage. Så de store ændringer kommer nok ikke. Førnævnte Sanchez har dog lidt løse rygter hængende på sig.

Link to comment
Share on other sites

Bjarne Riis er Gud og Søren Michael skal logge af.

Jeg håber Bjarne vinder alt indtil han stopper på toppen.

Så kom de fundamentalistiske Riislamister på banen hva? :laugh:

Riis var ikke andet end vandbærer indtil han tilfældigvis en dag kom ned fra det hellige bjerg Alpe D'uez med to flasker hvorpå de ti bud var printet.

1. Jeg er din gud, den gule trøje

2. Der findes ikke andre gule trøjer end mig

3. Du må ikke have andre gudebilleder i form af røde, lyserøde eller andre farver førertrøjer.

4. Du må ikke dope dig, hvis det bliver opdaget

5. Du må ikke begære din næstes cykel, cykeltøj, soigneur eller læge

6. Du må ikke lyve eller bryde et løfte, hvis det kan undgåes

7. Du skal ære dit cykelhold, dets ejer og din soigneur

8. Du skal behandle dine konkurrenter med ære og respekt med mindre muligheden byder sig.

9. Du må ikke snyde........ ret meget

10. Du skal benægte alt

Mvh

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg håber bare det bliver ved med at være springet til det topprofessionelle for danske ryttere, omend det nok mindre og mindre bliver realiteten :)

Danske ryttere har aldrig været en selvfølge på Riis's hold. Vi har de senere år set at andre hold, hovedsagligt Omega Pharma Quickstep og Garmin har fået øjnene op for danske ryttere. BMC begynder også at melde sig i kampen, så der skal nok være rigeligt med interesse for de danske ryttere. Det er nu også sundt nok at komme ud og prøve kræfter andre steder end lige præcis på Riis's hold.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share