Næringsindhold i oksekød??


sokr@tez
 Share

Recommended Posts

Ja vi prøver igen efter at min tråd er blevet slettet! ;)

er der nogen der kender næringsindholdet i hakket oksekød? Eller evt. har et link? Jeg synes ikke jeg har kunne finde det nogen steder.

3-6%

8-10%

10-12%

16-18%

19%

Eller hvad de nu hedder allesammen

:wave:

Link to comment
Share on other sites

Jeg var med til at undersøge div. former for hakket kød for ca. et års tid siden. Jeg mener ikke, at vi fandt mere end 12 g protein pr 100 g. Samtidig kan jeg huske noget om at vores konklusion var, at såfremt fedtmængden blev reduceret pr 100 g, så blev mængden af vand i stedet øget pr 100 g.

Det skal siges, at vi var studerende, men derfor tror jeg nu, at resultaterne er rimelig troværdige alligevel.

Desdemonia

Link to comment
Share on other sites

Som sagt, vi var kun studerende på det tidspunkt, så der findes sikkert mere troværdige analyser (som evt. viser noget andet?), men proteinbestemmelserne blev lavet som en Kjeldahl-N-analyse. Desuden havde vores tilhørende kontrol en relativ fejl på 0,25%, hvilket må siges at være temmelig lav.

Jeg påstår ikke, at besidde den evige sandhed, jeg refererer blot til vores resultater, som jeg egentlig også selv var meget forundret over dengang. Der er garanteret folk der ved mere om dette, end mig. ;)

Desuden understøtter følgende link åbenbart jeres påstande:

kalorietabel

Så jeg er nok nødt til at bide i det sure æble, og lave Kjeldahl-N om igen ;)

Desdemonia

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share