Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Joh.. jeg har gået rundt som en meget voksen mand, der skulle tage tilløb når jeg rejste mig op og omvendt landede med en brag når jeg satte mig ned. DOMSen er dog i hastigt aftagende her til aften.

Jeg er i en blok med aftenvagter, så jeg havde taget en feriedag for at kunne tage ud og træne på Holmen med Hvidovre. Blæsende og med finregn, så ikke så attraktivt som de sidste par dage men stadig fint, datoen in mente.

Først to omgange med opvarmning.

Ned på langsiden og køre vo2max med 2 minutters pause mellen 2,3,4,3,2 minut. Træneren fandt midt det hele ud af at køre en ekstra på 4 minutter men det var vi et par stykker der ikke hørte. Det forklarede dog at det tog en evighed inden flokken kom retur til mødestedet - ulempen ved at køre individuelt at man ikke får de sidste ændringer med.

Opdeling i to hold og to runders AT med ca. 20sek føringer til hver. Mit hold var kun på 4 mand, heraf en vildfaren kommende licensrytter. Den ene motionist lagde hårdt fra land i sine føringer og blev sat fra hjul en halv omgang senere. Hvad sker der for at disponere SÅ ringe??? Licensmanden lagde 4-6 km/t på i sine føringer, hvilket gjorde at jeg kørte ret konservativt, eftersom han tog over efter mig og jeg ville gerne være sikker på at kunne fange og holde hjulet. Samtidigt trådte træneren mere og mere firkantet og jeg synes at han skulle med hjem. Men til sidst blev han også sat af og så var det bare at holde licensmandens tempo det sidste stykke, hvilket var "let nok" i modvinden, hvor jeg havde kørt fra ham i vo2max'en (modsat i medvinden hvor han var pænt overlegen). Men alt i alt var alt for let til at være AT.

Til sidste 3 af de små omgange med spurter. Mine lår var aaalt for ømme og licensmanden sad også over, så vi sad og kaglede på smækken i stedet.

Ca 55km med den dér meget sær følelse når men kører med DOMSede quads. Jeg er ved at være søvnig, så tidligt i seng og hjemmetræneren før arbejde i morgen burde være muligt. Så må vi om der er til andet end sweet spot.

Jeg har spenderet nyt legetøj, som måske kan kompensere lidt for min slidte dåbsattest. Sådan nogle bukseben med trykkammer, der skulle fremme restitutionen. De var til intropris og med en måneds returret så det er et gratis forsøg. Men reel styrketræningsømhed kan de naturligvis intet gøre ved - det er jo reelle overrivninger af de små fibriller, så de to dage jeg har brugt dem har det været ret forgæves. Hvis de virker er det især i situationer som nu med aftentræning i dag og morgentræning i morgen, hvor jeg håber de kan gøre en forskel.

Link to comment
Share on other sites

Stængerne var stadig OFF og motivationen til et "morgen"pas var laaaangt væk. Men omsider, efter et langt varmt bad, kom jeg på hjemmetræneren. Det med badet hævnede sig, for lejligheden var fugtigt og fraværet af frost havde jeg ikke tænkt over, så jeg have kun fået åbnet ud til den lukkede altan men ikke fået skubbet vinduerne til side.

Inspirationen kom fra en mail fra traingspeaks: 4 x 10 minutter skiftevis et minut i z3 og z5 (vo2max). Det blev kun til tre blokke. Dels pga. tidsnød men jeg havde til sidst måttet trække gear-kortet for at holde wattene. Jeg var stadig over 94-95 rpm, så som sådan ikke noget forkert i det, andet end at dér kører jeg normalt ikke min z5. Pulsen var ikke til at drive op men jeg kunnne bare ikke få lårene til at levere.

Tænker at når jeg kommer fra arbejde, så laver jeg lidt tåhævninger, lidt lunges og sissysquat. Ikke meget, bare så benene husker hvad det vil sige at lege styrketræning, så det ikke bliver et DOMS-helvede igen. Og lidt core selvfølgelig.

 

Link to comment
Share on other sites

En bette restitutionstur på hjemmetræneren. 25 minutter med base i z2. De yderste tre minutter dog hhv. op- og nedvarmning og de tre minutter i midten en vo2max på 350w. 

Aftenvagt også i morgen hvor jeg havde regnet med at køre med klubben. Men selvfølgelig lige i morgen vælger begge holdene at lægge ekstra distance på, så jeg tør ikke satse på at nå hjem til tiden. Typisk mit held :dry:

Om det så bliver hjemmetræner eller jeg kører med en times tid og (inden vi når ud på veje hvorfra jeg ikke kan finde hjem igen) og så kører hjem igen må vi se. 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det regnede jo i morges, så Hvidovres to hold blev slået sammen og ruten afkortet til en tur på Amager. Eftersom vejrudsigten havde lovet regn, så var jeg forberedt og kørte med. Der var flest fra det hurtige motionshold og så var vi et par af de hurtige fra det langsomme hold. Mja og en enkelt stakkels langsom, som blev sat allerede inden vi nåede Amager. Det gik derfor i et tempo jeg ikke har kørt i siden efteråret.

73km hvoraf det gik hurtigt i 55-60. Ingen deciderede intervaller men de var nogle sektioner, hvor det gik ekstra hurtigt og så en lille slapper bagefter inden rå-tonsen tog over igen. Egentlig var det OK at der var mere tempo på, selvom det kostede et par ture ude af komfortzonen.

Link to comment
Share on other sites

Msndag = status på vægt. Overordnet er der igen ikke sket noget. Sidste uges vægtstigning fortsatte først i denne uge men de sidste dage med aftenvagter har været fine og bragt mig tilbage på sporet. At det fungerer skide godt med kosten er så også det eneste positive om aftenarbejde.

Dagen i dagen begynde med en halv time på 200w på tom mave. Tiden var ved at skride, så det blev ikke til mere. Efter en voldsom tur i vaskekælderen fik jeg klemt et besøg i FW ind. Et center kun 5-6 minutters bilkørsel væk, som jeg opdagede ved et tilfælde her forleden. En tidligere FRESH, så døgnåbent. Gammel slidt maskinpark men nogle af de gamle maskiner er faktisk bedre end de nye. F. eks. har benpressen et riflet jernrør i bunden, så man kan træne læg uden at den polstrede plade langsomt bliver ødelagt og uden skoen skrider af.

Nå men lidt blandet landhandel hvor ben mest fik jumpsquats og step-ups - de er let DOMSede efter i går, så ingen grund til det vilde.

Jeg er btw i syv sind om cyklingen, Hele vinteren har jeg ligget og hygget mig på klubbens dårligste hold. Eftersom jeg ikke har kraftige lyster om hverken at køre mig selv eller de andre på holdet i smadder, har det været fint at ligge og nusse og måske skyde en enkelt spurt af. Men de sidste par søndage med samkørsel med det hurtige motionshold har alligevel mindet mig om at det også har sin charme at lide lidt og licensmanden i torsdags var også sjov at køre med. På hverdage har jeg nok for kraftigt malet mig op i et hjørne med ikke at ville køre med licenserne pga. deres rådne måde at køre på. Men eftersom flere og flere siver op til dem, går det efterhånden ret langsomt i de intervaller vi kører i gruppe, så jeg er sgu lidt i tvivl efterhånden. Og nu der er spurttræning, kribler det også vildt efter at jeg kan få klø og ikke kunne bade mig i mål.

Link to comment
Share on other sites

Yderst mystisk tur på hjemmetræneren, hvor kroppen SLET ikke gav mening.

Planen var noget ftp med indlagte spurter men det måtte jeg med det samme indse, at jeg ville knække nakken på. Benene var off og kunne slet ikke drives til noget der lignede spurt. Jeg må vist erkende at de trænger til en nul-dag.

I stedet blev det til 8 jævne minutter på 300w og så en meget tiltrængt pause. Jeg kyllingede ud og ændrede næste blok til en 20m@275w. For variationens skyld skiftede jeg gear undervejs og her kommer det underlige ind. Hvis man antager at kadencen normalt vil ligge mellem 90 og 100, så plejer 95 RPM at være et fint kompromis, hvor kroppen trives. Men ved denne kadence var lårene muskulært udfordrede. I lavere gear ved 100rpm gik det fint. Og samme nede omkring 90rpm, hvilket ikke giver mening. Men midt i: Det var jeg pisse presset. 

Eftersom jeg stadig havde tid før jeg skulle på arbejde, kastede jeg mig ud i en ny 8m@ftp. Den sved de første minutter indtil jeg gav den gear og fik moset den hjem med 90rpm ca. 20w over ftp. Lårene tog igen den lave kadence uden at kny. Pulsen driftede noget til sidst men vejrtrækning var mindre udfordret end tidligere. 

Alt i alt en sær omgang.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Endnu en nuldag, idet Hvidovre igen-igen aflyste pga nedbør. OK, lige i aften var det måske fornuftigt nok - trods alt.

Jeg har flere gange været på vej på hjemmetræneren men valgte at give stængerne fri. Dels fordi de hele den sidste uge har været tre skridt bagud og dels fordi min Akutte Trænings Load har ligget reletivt højt de sidste 4 uger. Ingen vilde toppe men heller ingen dale. I morgen skal jeg dog lave lidt men tænker at begrænse det, så der kan komme friskhed i kroppen. Hvis vejrudsigten holder, så aflyser klubben nok også søndagsturen og jeg lurer på om jeg så skulle få taget mig sammen til en FTP-test. Ikke fordi jeg forventer overraskelser men for at blive bekræftet i, at hvis man mærker på kroppen, så kan man sagtens estimere sin FTP ret præcist.

...

Jeg ville ønske at jeg var stået tidligere op og derfor var lidt søvnig, så jeg kunne tage en lur. Jeg skal møde her 23:56 og flytte tog mellem Hovedbanegården og Klargøringscenter Kastrup hele natten. Og med afkøling i sne og vind, så evner jeg næppe at få en powernap i pausen.

Link to comment
Share on other sites

På 16/2/2017 at 21:40 , Gregers TF skrev:

Jeg har spenderet nyt legetøj, som måske kan kompensere lidt for min slidte dåbsattest. Sådan nogle bukseben med trykkammer, der skulle fremme restitutionen. De var til intropris og med en måneds returret så det er et gratis forsøg. Men reel styrketræningsømhed kan de naturligvis intet gøre ved - det er jo reelle overrivninger af de små fibriller, så de to dage jeg har brugt dem har det været ret forgæves. Hvis de virker er det især i situationer som nu med aftentræning i dag og morgentræning i morgen, hvor jeg håber de kan gøre en forskel.

Jeg så dem i TV i dag. Tror det var TV2.

Der var snak om at banecykelryttere måske skulle bruge sådan nogle. De sagde effekten var lille, - men selv en lille forskel kunne jo ændre hvem der vandt. Især i banecykling (påstod de, jeg aner intet om cykling) skulle marginalerne være små. Det lød lidt som om det næppe ville være relevant til Tour de France eller hvad de store lange udendørsløb nu måtte hedde.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noget mirakelting og jeg har også overvejet at sende dem retur. Omvendt er der alligevel en form for velvære i dem, på linie med at få massage. Det sker ikke hver gang men jag har da hoppet i dem med tunge ben og været let-på-tå når jeg var færdig - følelsen holder bare ikke så længe. Plus det giver et frirum mens man ligger i dem - jeg har intet at læne overkroppen op af, så jeg er låst til at ligge og lave ingenting imens, Det er faktisk også ret fedt, så jeg har nu besluttet at beholde dem.

Dejligt vejr i dag. Jeg gik i seng ved 7:30-tiden og klokken 9 vågnede jeg og åbnede ud til den lukkede altan. Faldt i søvn men 10:30 var det slut og jeg stod op. Jeg var lige så frisk i benene som i går aftes. Det aftog desværre i løbet af dagen men mon ikke det er nattevagten der sidder og så at jeg er dehydreret.

Det blev derfor kun en meget lille tur på hjemmetræneren. Solen stod på og jeg fedtsvedte - i øvrigt ferskt, så jeg skal lige huske at få saltet mig op igen. Det blev kun til en halv time med 20min sweet spot i midten og på så få watt som zonen tilladte. For at hjælpe afkølingen fandt jeg saksen frem og fik cuttet det nederste af et gammelt par bibs. Tøset. Bøsset. Retro a la Merckx. Det køler i hvert fald markant bedre når lårene, som jo står for den primære kropsopvarming, ikke er pakket ind og sveden kan fordampe frit. Sådan kørte jeg faktisk alle ture på hjemmetræneren sidste år men det havde jeg glemt. Jeg vil slet ikke udelukke at man på en sommerdag vil kunne vinde et par watt hvis benlængden i bibs var kortere, så kroppen ikke skulle arbejde så hårdt med afkøling men lade fartvinden klare det. Men irrelevant for det er jo ikke lirens :wink:

Nuldag i morgen.

....

Jeg tror vi skal indføre en sang der kan indlede weekenden. Normalt poster jeg genremæssigt smalt men der er andet end hiphop og polka i mine playlister, omend det fylder meget :blush:

Vi starter stille og roligt og ganske seriøst

 

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Igen en våd weekend (VEJRET!!!) og igen samkørsel mellem hold 1og 2. Tempomæssigt var vi en smule udfordret af en enkelt, der havde kvaler med at følge med. Intervaller og fartleg var der ikke voldsomt meget af og jeg var kun med i den ene, nemlig Søsum-dalen som jeg "er min".  Fik ellers fumlet godt og grundigt i afsættet som var langsomt på de regnvåde veje og eftersom jeg ikke har kørt den bakkespurt siden i sommers, havde jeg fejlvurderet det sløve vintertempo, så hele tre nød-nedgearinger på stigningen. Jeg synes det gik pisse langsomt og forventede at blive overhalet (både af "Bjerggeden" og licensmanden der kørte med os) ogkæmpede panisk med at flå cyklen op over knolden. Da bakken knækkede ud, slap jeg trådet så jeg kunne rulle lidt af inden vi skulle samle op og havde slået et kæmpe hul. Til gengæld ramte iltgæld og mælkesyre ubarmhjertigt og det tog 5-10 minutter før jeg havde nogenlunde styr på kroppen igen. Herefter bestod mine "intervaller" i at skubbe Katrine op over bakkerne og det kan være hårdt nok ude omkring Ganløse. Da vi nåede fladland forlod jeg hende og søgte mod fronten i håb om en føring men jeg nåede aldrig at komme i front.

Udover den sidste time der var liiidt fesen, var det 89km som var fine og hårde nok, trods jeg kun havde ën sølle føring lå og rodede bagerst det meste af tiden. 

Link to comment
Share on other sites

I øvrigt, nu fik jeg jo i dag prøvet kompressionsbukserne i en anden timing, nemlig inden for et par timer efter træning. Dér gør de altså en forskel, så man kan åbenbart med held steppe i dem når man har fået styr på mad, bad og evt. cykelvask.

Vægttabet sejler. Motivationen er pist væk. Jeg tror bare jeg vil holde mig under 90kg i første omgang og så må jeg se om igen kan samle mig om vægttab. Nu kroppen har haft stabil vægt et stykke tid, har den gjort det samme som tidligere når jeg har tabt mig. Først forsvinder fedtet jævnt over hele kroppen men den vil desværre helst have at det sidder på vommen. Så stille og roligt er den ved at omorganisere depoterne, så maverillerne igen fyldes ud mens fedtet tages fra arme og ben - især læggene.

Link to comment
Share on other sites

Ikke de hurtigste motionister til fællestræning i dag. Og ej heller så mange.

Efter to omganges opvarmning, kørte vi 2 omgange i rulleskift. Vi havde den mandlige træner på holdet og han er meget hygge-orienteret, så hver gang der begyndte at komme bare lidt fart over feltet, så opfordrede han til at køre stille og roligt.

De næste 2 omgange var som holdløb, Min makker blev opfordret til at presse mig og eftersom det var en ny mand med seriøst KÆMPE-ben, så lagde jeg friskt fra land. Efter den ene langside trådte han totalt firkantet og så måtte jeg jo dæmpe farten. Bagefter fik jeg at vide at han er på vej tilbage efter længere pause og at han ikke er tonser men har en gudespurt, der flækker licensrytterne. Det glæder jeg mig til, han bliver i form til.

Til sidst 2 omgange med kortere føringer med frit cykelløb på den gode langside. Igen var det hurtige hold en død sild og et par hundrede meter nede af den gode langside, råbte den kvindelige træner Jane at vi nu kørte ét samlet hold. De andre havde sgu indhentet os. I det samme blæser hun forbi og får pustet liv i kludene. Hvis hun ville kunne hun snildt køre med licensholdet og al hendes styrketræning giver hende også et solidt antrit. Da jeg får min føring trækker jeg ud i vinden så der er plads på viften. Mod slutningen åbner hun spurten og hun fortjener at vinde men råber at jeg skal køre, så.. Men hun holder nemt andenpladsen.

På næste omgang kommer jeg heldigvis i front tidligere og ligger og steger 1,5 km og får alligevel fundet en ganske hæderlig spurt frem. 

Men al, al for let i dag og det sved også at blive overhalet af licenholdet og genkende en masse mosjos som jeg snildt kører fra. 

Link to comment
Share on other sites

Æv. En meget lidet planlagt nuldag. Men jeg var for træt. Den 13ende var eneste dag i februar jeg havde morgenvagt, så det er sgu lidt hårdt pludselig at stå tidligt op - også selvom det er det jeg helst vil. Jeg skal lige afvænnes med at youtube musik ud på de små timer. Dertil en mental lortedag da jeg skulle ud og finde et tog og sætte i drift og så har man glemt at fortælle mig, at det stod 2km længere væk end det fremgik af min arbejdsseddel. Jeg hader at panikke rundt og lede efter tog efter "i sidste øjeblik". Håber de har bedre styr på det i morgen, hvor jeg også skal ligge også nulre rundt om Hovedbanen hele dagen :4puke:

 

Link to comment
Share on other sites

Godt jeg har fri og kan sove længe i morgen - puh, jeg er i søvnunderskud.

Om det er derfor ved jeg ikke men jeg var på ingen måde frisk i stængerne da jeg kørte mod fællestræningen. Opvarmningen var helt ekstrem langsom men fik kørt den værste tunghed ud alligevel. I dag droppede vi Holmen og kørte på Amager.

Første interval var rulleskift på diget. I betragtning af hvem jeg var på hold med føltes det irriterende hårdt - burde have været badeferie.

Så en omgang på lille-tonser i princippet med 20sekunders føringer til de 4 vi var. Men den ene var hurtigere end os andre og holdt sine føringer i 1-2 minutter, så det var ikke ret meget man sad i front 

Vi satte kursen hjem mod Sjælland og ude på diget var der dømt enkeltstart. Jeg blev først derud men blev relativt hurtigt overhalet - det havde jeg også forventet. Jeg lod ham få 20-30 meter så jeg ikke fik læ og prøve at holde ham men efter nogle minutter smuttede han. Pulsen var ikke voldsomt høj i betragtning af at både snot og savl rendte uhæmmet.

Hjemturen gik via Avedøre Holme med spurt fra sidste sidevej til enden. Igen tog han fronten men heldigvis kan man godt spurte inden iltgælden slår igennem, så der nakkede jeg ham heldigvis i en yderst vellykket modvindsspurt med relativ lav kadence. Alligevel var der stadig meter i reserve, trods de sidste 200m var tæt på all out. Jeg plejer ellers at dø på det sidste stykke men stængerne virkede nærmest utømmelige. Imens altså, for bagefter var de totalt færdige.

Kun 51km men eftersom det var årers hårdeste træning, så klager jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

Vi indleder lige weekenden med en analog sang igen, der er nogenlunde på alder med mig (puyuuha)

Jeg VAR træt i går. Allerede ved 22-tiden faldt jeg i søvn i kompressionsbukserne, trods de ellers er lidt hårdhændede. Til gengæld vågnede jeg af mig selv klokken 8 i morges. Fik vasket tøj og kom i FW inden det desværre gik kalorieamok hos mor. De sidste dage har ellers været ganske gode.

Som sidst var det i det tidligere Fresh center på Biblioteksvej, så maskinerne er af et andet mærke end normalt i FW og  vægtangivelserne kan slet ikke sammenlignes.

Romaskine: 5 minutter

Læg i benpres: startede med 20x155 og øgede med 40 indtil jeg ramte 8 x stakken

Siddende læg: 20x30, 15x45, 10x50, 10x50, 10x50, 15x45, 25x30

Chinups: 8, 8, 8

Squat og frontsquat: 2 x 10 x stangen

Frontsquat: 8x50, 6x70, 6x70, 6x70 + 6x70alm squat

Leg extension: 10x120

Siddende lårcurl: 10x90, 10x120, 10x120, 10x120

Bænkpres: 20x10, 8x27,5 , 8x27,5, 8x27,5

Arnold pres: 8x15, 8x15

Lige mave: 10, 10

Skrå mave: 12, 12

Hypers: 12, 12

Dejligt igen at lave andet end cykling. Desværre så længe siden at jeg nok bliver mere øm end jeg har lyst til

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

I dag var en spildt feriedag. Jeg havde taget den for at kunne deltage i Hvidovres søndagstræning. Da jeg skulle køre var cyklen flad på baghjulet og eftersom jeg altid er et minut eller to efter i sidste øjeblik, så var det "lissom det". Det irriterende var især, at da jeg pumpede den en halv time forinden var der intet i vejen og jeg har efterfølgende pumpet igen og den holder tæt.

Set positivt, så slap jeg for at komme gennemblødt hjem. Og mine lår er totalt smadrede efter den smule squat i forgårs, så det havde nok været et helvede at køre med. Men øv alligevel også pga af den forgæves madpanik i går der gjorde at jeg frådede pænt over 4000kcal :dry:

Nå.... Jeg gik i seng og sov færdigt og hoppede så på hjemmetræneren. Først ville jeg bare rulle ben ganske let men jøsses, det var keeeedeligt. Og som kroppen blev varm føltes den også fin, så jeg gik over til sweet spot. Efter mindre end 2 minutter stoppede jeg pga umulige lår og rullede færdigt. Blot 20 minutter i alt.

Efter at spilde det meste af dagen med at være sur, smuttede jeg i FW for at træne lægge og overkrop. Brugte vel 5 kvarter og eksperimenterede med den nye maskinpark og nød, ikke at være trættet af en lille times squat forinden. Den nye maskinpark er dog gammel og slidt og de fleste vægtangivelser mangler, så ingen nedskrivning af hvad jeg lavede. Men mere end jeg plejer.

Også ganske hyggeligt at komme hjem med reelt pump i overkroppen - det er godt nok mange måneder, måske år siden og føles sgu ret fedt.

I morgen har jeg alm turnusfridag og håber på hjemmetræneren. Helst hårdt men om ikke andet bare sweet spot.

Link to comment
Share on other sites

I morges vågnede jeg med den mest vidunderligste DOMS i lægge og pecs som blidt bredte sig til lats og skuldre. Jeg overvejer at lade marts være en testmåned, hvor jeg ser om jeg kan nusse mig i FW, trods DSB trækker al energi ud af kroppen. Jeg kunne godt finde på at neddrosle cyklingen og lade styrketræningen fylde mere. Altså mest for overkroppen. Dels fordi jeg ikke rigtigt kommer videre med cyklingen og lungerne nok heller ikke lige taler for at D-licens er realistisk. Og dels er Hvidovres træning bare røvkedelig, især nu når supermotionisterne kører med licens jeg bare ligger og nusser rundt. Og det med at køre med ABC og få 45 minutters transporttid er bare ikke ret attraktivt. Det er det tilgæld at få lidt at af tidligere tiders muller tilbage på kroppen. Men nu må vi se - der er ikke meget at det jeg har lyst til, som jeg får taget mig sammen til, så... og det er jo heller ikke sikkert at jeg holder glæden ved styrketræningen.

Til gengæld kom jeg på hjemmetræneren i dag. Benene var stadig ikke helt DOMS-fri men en tur i kompressionsbukserne gjorde godt, så jeg hoppede alligevel ud i en gang vo2max. På dagsformen var der ikke meget mere at køre med i de to midterste blokke, hvor jeg godt nok led fælt til sidst.

4 blokke med 3/3. 4 intervaller i den første @ 333w, 3 i den næste @ 338w og så 2 @ 343 W og så en sidste på 355w. 5 min ekstra pause mellem blokkene. Det giver lige en halv time i zonen. Halvanden i alt. http://tpks.ws/jKdXs

Da jeg stod af var lårene ret shaky men nu et par timer senere er de overraskende "friske". Gad vide om det skyldes at jeg har haft et betydeligt højere indtag af carbs end normalt - både før og efter. 

I morgen sidder jeg rådighed på arbejde da min kørsel er taget til uddannelses af nye folk. Hvis jeg ikke har noget at lave til sidst, vil jeg prøve at få afspadsering den sidste time, så jeg kan nå til banecykling. Kunne være ret hyggelig...

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Banecykling i dag. 49km

Opvarming

24 omgange progressivt

En 3/3 (blå/barrieren) + 10omg

Tag halve omgange

Afrulning

Der var slet intet umph i afsættene og heller ingen topspeed (kom aldrig over 57km/t :dry:) men udover at råpoweren var væk, gik det egentlig fint.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg havde sat uret til 4:30 for at træne inden arbejde men det gik ikke. Jeg kom dog op lidt tidligere og fik skudt en tidseffektiv quads-træning.

Romaskine: 5 minutter og lidt squatopv med stangen alene

Frontsquat: 6x60, 6x70, 6x80

Squat: 6x80, 6x90, 6x100

Liggende lårcurl: 8x120, 8x120, 8x120

Cykling 45 sek med 140rpm - yyyrk

Link to comment
Share on other sites

Puh, jeg har været træt. Når jeg først begynder at få tics i en bicep, lats eller et andet tosset sted, så bliver jeg nødt til at få sovet. Efter en lur var det tid at træne men også den værste myldretid i FW og det orkede jeg ikke.

I stedet blev det til en lille let tur på hjemmetræneren i toppen af zone 2 med ca 100rpm. 40 min blev det til.

 

Tilføjet: Det blev også til en gang hjemmestyrk med dips, kropshævninger og lidt læg.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

54 km med Hvidovre motion.

Vi begyndte først ude på Fælleden og to intervaller på hhv ca 10 og 5 minutter, før vi tog en enkeltstart på diget. Roligt ud på Holmen hvor vi kørte et interval på to omgange moderat med cykelløb på den gode langside. Den kvindelige træner var med det langsomme hold og jeg fik opgaven med at puste liv i kludene på det andet, så vi ikke kørte roligt indtil de sidste 200 meter. På anden omgang kom hendes H40 kæreste og kørte med. På den gode langside havde han luret af jeg lurede på ham og pludseligt sponsede han væk. Inden jeg nåede at overveje om jeg skulle prøve at fange hans hjul og se hvor meget jeg var lukket inde, så var han så langt væk at jeg bare tænkte fuck, da oss'. En god halv km før mål lavede jeg samme stunt og fik kørt en lang "spurt", som fungerede overraskende fint. Bagefter var det jo pisse irriterende at jeg sad og n..sede i det i stedet for at at gribe muligheden for en sjælden tur med en hurtigere mand.

I morgen står den på cykelmesse med en håndfuld kolleger efter fyraften. Lørdag skal jeg fråde japansk slik, da min lillebror er kommet hjem fra kærestebesøg i Tokyo. Fra søndag må jeg desværre igen belemre loggen med vægt og deslige, da min vægt er på vej tilbage til niveauet efter jul.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lige haft pause i Nykøbing F og dér er nok verdens mindste træningslokale - men det er der.

Fik lavet lidt let overkropstræning inden jeg skulle ud og klargøres mit tog til at køre hjem i. Det er gjort og der var også lige tid det dette indlæg inden afgangstid.

God weekend til alle MOLlere :bigsmile:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

7 timer siden, Gregers TF skrev:

Jeg har lige haft pause i Nykøbing F og dér er nok verdens mindste træningslokale - men det er der.

Fik lavet lidt let overkropstræning inden jeg skulle ud og klargøres mit tog til at køre hjem i. Det er gjort og der var også lige tid det dette indlæg inden afgangstid.

God weekend til alle MOLlere :bigsmile:

I lige måde. Kør pænt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share