Crossing to the Brightside


Brightside
 Share

Recommended Posts

3/8 - 2012

Mini-workout

Let løb på løbebånd

Ro:

2 x 2 minutters giv-den-gas:

1: 560 m

2: 540 m

Jeg ramte de 500 meter omkring de 1.45 hvilket jeg er okay tilfreds med. Gik dog lidt for kold på 2. runde, i forhold til at jeg... ikke rigtigt havde lavet noget endnu :s

Tror det hedder at ligge for hårdt ud. Lidt ala Eddie the eel? :)

Frivend:

40 x 7

50 x 5

60 x 4

65 x 3

65 x 3

70 x 2

70 x 2

70 x 2

Dagens fokus var at få lidt mere tryghed med de 70 kg. Det er stadig rocker tungt, og jeg føler at højre arm/skulder hænger lidt ved selve cleanet. Overvejer lidt at tage 2 uger med lavere vægt, flere gentagelser og øget fokus på teknikken.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

5/8 - 2012

Dagens wod: Havearbejde!

God makker-workout, hvor vi rykkede en busk op af jorden, efter at have lavet en rod-udgravning der var Københavns museum værdig. Har prøvet at oploade et stemningsbillede, men forumet vil ikke acceptere mit billede.. selvom det er under 250k? Kan det være fordi man er "ny bruger" på forumet?

Dagens cykeltur:

68 km - Valby, Ballerup, Stenløse, Gundsømagle, hjem gennem vestegnen.

tid: 2 timer 35 minutter

Hastighed: 26.5 km/t.

De første 40-45 km holdt jeg gennemsnittet oppe på 28 km/t, hvilket er HØJT for mig. Det droppede dog gevaldigt på hjemturen...

Note to self: Det er på tide at få monteret drikkedunksholder nr. 2 på cyklen.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

6/8 - 2012

Træning på arbejdet.

Dagens vægt: 82 kg.

Let løbe opvarmning - dog med lidt niveau på løbebåndet... Etape Bornholm 2013, here we come! 6 minutter - 3 x 30 sekunders sprinter.

Roning - 5 x 1 minut / 40 sekunders pause.

1. 279

2. 281 (560)

3. 282 (842)

4. 277 (1119)

5. 280 (1399)

Total, med 'efterglidet' = 1497

Er begyndt at bruge C2 maskinens indbyggede interval program. Det giver en bedre kontrol end ved mit eget stopur. Så skal jeg heller ikke stoppe 3-4 sekunder før, for at 'glide i mål' :)

Jeg holdt rigtig syre-fest, og smed modstanden godt op i niveau 6, hvor jeg normalt kører mellem 5 og 6. Jeg prøvede ikke at "rushe the slide", efter at have studeret lidt teknik videoer. Men... tror der skal rushes lidt igennem på de her forholdsvis små intervaller.

Hang Clean:

40 x 8

50 x 6

55 x 5

60 x 5

Push Jerk:

55 x 5

60 x 5

Push Press:

50 x 5

60 x 5

60 x 5

Tabata Something Else! Aka. Tabata... du bliver ikke inviteret med til min fødselsdag.

8 x 20 sekunders arbejde, 10 sekunders pause med:

Pull-ups: 35

Push-ups: 75

Sit-ups: 95

Total: 205

Jeg kan se, at der ÅBENBART også var en runde squads med i den leg... det er jeg i bakspejlet måske ikke så ked af, at jeg ikke fik noteret i min fedtede lommebog ;)

Jeg skylder! ... og jeg HAR allerede krampe i læggen.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

7/8 - 2012

Cykeltur - 62 km bakkeselvmordsforsøg der blev skyllet væk.

Valby - Frederiksdal - Virum - Geels bakke - Rudegaard Stadion - retur.

Jeg driblede op til Virum, hvor en god kollega bød på frokost. Yderst velfortjent hvil efter de første 20 km :)

Så startede den 'rigtige' tur efter frokost, hvor jeg forsøgte med bakkeintervaller ved Frederiksdal og efterfølgende Geels bakke. 2 ture frem og tilbage ved Frederiksdal og ligeledes 2 ture ved Geels bakke, videre op til Rudegaard Stadion.

Benene var elendige i dag, og jeg tror/håber at gårdsdagens hang cleans bærer lidt af ansvaret. Jeg hoppede godt igennem på gentagelserne, og der gik også lidt krampe i læggen til sidst. Jeg må lige se hvordan niveauet skal ligge op til Kongeetapen.

Hele 4 regnskyld nåede jeg igennem inden dagens tur var overstået... en våd fornøjelse.

Min cykelcomputer døde undervejs... RIP.

Link to comment
Share on other sites

8/8 - 2012

I aller bedste direkte-fra-skrivebord-til-GYM stil :)

Ro interval - 45 sekunders arbejde - 30 sekunders pause - 8 stk.

1: 210

2: 201 (411)

3: 201 (612)

4: 202 (814)

5: 206 (1020)

6: 204 (1224)

7: 201 (1425)

8: 211 (1636)

Total med 'efterglid: 1785 m

Pres-sæt, inspireret af wod fra crossfit.com per 5/8.

Shoulder press:

40x8

50x1

55x1

57.5x1

60x1

60x2

60x2

Det krævede sin mælk, og diciplin, at lave disse pæne skulder skub, når man nu sååå gerne vil gå lidt ned i knæ og hjælpe. Jeg lavede 2 reps oppe på 60 kg, for at tvinge 2. rep til at være strict. Det lykkedes faktisk ganske fint.

Push Press:

57.5x3

60x3

60x3

62.5x3

65x3

Push Jerk:

50x5

50x5

50x5

50x5

TRÆT!HÅRDT!

WOD - 7 minutters AMRAP bestående af:

10 x kettlebell snatch med 16/20 kg

10 x mavebøjning

10 x kettlebell swing med 28/32 kg

10 x armbøjning

Resultat: Nææææsten 5 runder! Men telefonen(også kendt som "min tidstager") ringede midt i wod'en, så jeg tillod mig at færdiggøre den 5 runde.. Faktisk en meget ligetil og sjov wod. Der var ikke meget juice tilbage efter PressoManiA :)

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

10/8 - 2012

Fitness World Valby med prinsessen.

Løb - ca 10 min med niveau 1-3 på elevationen.

3 x 30 sek "bakkesprint" på skift med makker.

Ro interval - 45 sek arbejde, 30 sek pause x 6

Jonas Line

1. 209 1. 152

2. 203 2. 163

3. 203 3. 159

4. 212 4. 168

5. 205 5. 150

6. 211 6. 153

Total:

1243m / 945m

Tabata Kettlebell swing - Jonas 24 kg / Line 12/10 kg

Tabata og Line bliver ikke lige veninder foreløbigt... men kan ikke uden skjult stolthed påstå, at det faktisk lykkedes at køre den 'rent' hjem. Jeg havde regnet med at måtte skifte ned til 20 kg, men... NOT TODAY! Woo! :)

Med underarme der nu ikke længere var funktionelle, begav vi os ud i en lille hyggelig par-wod.

'DULLE' WOD - 5 runder af:

Mave-makker øvelse m. 6/7 kg. bold x 10

pull ups: Line x 4 m. elastik / Jonas x 5-6-8

Kettlebell 'wood chops': Line 8/6 kg / Jonas 16 kg

Armbøjninger x 10

Planke x 30 sekunder

Tid: 11.48

Det var en riiimelig hård omgang, og efter 2. runde begyndte der at være lidt "hvad med en pause" debat... vi blev enige om at udsætte pausen, og pludselig var vi igennem 5 runder. Vupti! Jeg hader i øvrigt planken... men den indgår som en fast del af work-outs med prinsessen, da hun som yoga-ninja kan grine lidt af mig når jeg ligge og tuder. Fair enough.

Der kom rigtig godt gang i kip-maskinen ved pull-ups. Jeg havde sat 5 reps på min liste, men kørte op på 6, og så videre op på 8 til sidst. Super fedt.

Afslutnings-work out - Muscle ups aberi i ringe.

Uden nogen større plan, så tog jeg en elastik og lavede lidt forskellige støtteøvelser til muscle-ups. Lidt dips, og godt blandet fra posen. Jeg forsømmer mine muscle ups, og det nager mig lidt. Shame on me.

Link to comment
Share on other sites

11/8 - 2012

Cykeltur - Søborg - Frederiksdal - Geels bakke sløjfe x 3 - Frederiksdal - Søborg

45 km, med primært fokus på bakketeknik.

En god lille tur, hvor jeg klart mener at mærke fremgang i benene. Geels bakke er noget mere spiselig efter en hviledag og et styrkepas, hvor benene ikke har været i fokus.

Jeg fandt en fornuftig sløjfe ved Geels bakke på ca. 8 km, som var en nogenlunde overkommelig fornøjelse :)

Næste cykeltur = diiiiiiistance!

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

12/8 - 2012

Træning på jobbet

Let løb

Roning - 200 meter x 6 med 40 sekunders pause

1. 42.3 sek

2. 42.2 sek

3. 41.5 sek

4. 42.0 sek

5. 42.0 sek

6. 42.5 sek

Kettlebell warmup - mobilitet - 16 kg.

Thrusters:

20 x 8

40 x 8

Frivend-mania!

50 x 8

60 x 5

60 x 5

65 x 3

65 x 3

67,5 x 3

70 x 2

70 x 2

Til mit store held mødte jeg en god kollega, der også var nede og søndagstræne. Han er sådan en rigtig butchers lab elitist, så jeg blev skolet godt igennem diverse løft og teknikker. Der var en smule ros for frivend/power cleans, men jeg bruger åbenbart ikke rigtigt mine lår til at "bounce" stangen op med.. det skal der øves på.

Kollegaen underviste lidt i snatches med vægtstang, og jeg tog de første spæde skridt med stangens 20 kg. Super super, super fed øvelse. Den vil jeg klart kaste mig lidt mere ud i.

Så skete det, der kan ske når man forsøger at træne i arbejdstiden.... arbejdet meldte sig - og ingen wods eller andre narrestreger i dag. Lidt øv, men er okay tilfreds med dagens frivenderi.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

13/8 - 2012

Cykeltræning - Løbetur med prinsessen.

Ja ja, bedst som man troede man skulle ud og cykle, så gik der kæreste-hygge i noget fællestræning, og Line skal snart levere 5 km til SmukLøb i Hillerød. Så løber vi da bare en tur, det bliver da så hyggeligt.

Line bestemte distancen - jeg bestemte hvordan vi skulle løbe den. Mwahaha.

Hjemmefra - rundt om Damhussøen - retur - 5.5 km.

3/1 min intervaller x 5

Tabata-sprint efter 3. interval

Jeg fik afleveret Line derhjemme, og tog lidt bakkesprint over cykelbroen ved Ålholm station.

1 + 2 + 2 med ca. 1 minuts pause mellem.

Ikke så meget jazz - skønt at få løbet lidt :)

Link to comment
Share on other sites

14/8 - 2012

Træning på jobbet.

En lidt mærkelig dag hvor jeg mødte sent ind, til et aflyst møde... og så kunne man jo træne lidt i stedet? Men, så let skulle det ikke være. En kombination af lidt skæv morgenmad, for lidt væske og måske bare en god dosis off-dag, blev til en lidt skæv omgang træning. Nissepis.

Ro - 3 x 500 meter

1. 1.52

2. 1.51

3. 1.54

Kettlesjov - 16 kg - diverse. I dagens anledning havde man skrevet 16 kg på 32 kg kettlebell'en... det var forbløffende hårdt at svinge den lille møgkugle rundt.

Dagens løft - around the world. Målet var at tage 3 gode runder omkring hele rækken af mine 'kendte' løft. Den leg stoppede dog ret hurtigt.

Snatch: 20 x 8, 20 x 5

Clean+Jerk: 40x2x2x2

Thruster: 20x8, 50x3

Frivend: 50x5

P-Press: 50x5

Nederlag skal også dokumenteres. Jeg stoppede efter det der egentligt skulle være opvarmningsrunden. Der var INTET juice, intet fokus og viljen visnede. Off-dagen med vægtstangen skal respekteres, så jeg tog en lille pause, og straffede mig selv med 3 x tabata i stedet.

Tabata Something Else - inspireret af ca. samme setup fra d. 6/8.

Pull-ups: 39

Mavebøjninger: 98

Push-ups: 79

På trods af off-dag med vægtstang, så var der faktisk +reps på alle 3 tabatas. En smule succes var der plads til.

Link to comment
Share on other sites

15/8 - 2012

Cykeltur - Straight outta Valby - langs kysten til Køge - og retur

65 km.

Ukendt tid / hastighed. Cykelcomputer stadig kaput. Jamen hvad med endomondo og så'rn? Nårh ja.. god idé.

Der blev givet fornuftig gas, og jeg synes benene var gode. 3 cykelture tilbage inden Kongeetapen, oh yeah!

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

16/8 - 2012

Træning i FitnessWorld på Bernhard Bangsvej.

Jeg tilmeldte mig med stor forventningsglæde CrossTraining 1 holdet ved Michael Christensen, der er en rigtig champ, for at bruge den helt rigtige beskrivelse. Planmæssigt tog jeg derover ca. 40 minutter før holdstart, for lige at nå lidt sager inden. Intet alt for ambitiøst, og så alligevel!

Ro interval - 30 sekunder On - 30 Off

7 runder.

1. 140 meter

2. 146 (286)

3. 147 (433)

4. 140 (573)(Der blev vist en reklame på tv-skærmen, med bryster, hvilket selvfølgelig gik ud over teknik og fokus)

5. 143 (716)

6. 141 (857)

7. 141 (998)

Lille VL sæt - meget inspireret af sættet fra crossfit.com fra d. 5/8.

Thruster & Snatch med 20 kg.

8 + 5

Hang clean til Shoulderpress:

40x5

50x3

55x3

60x3

Det er blevet bedre med ikke at push-presse, og det var først oppe på 60 kg at der liiiige blev hjulpet lidt med tåspidser og knæbøj.

Hangclean til Push Press:

60x3

65x3

67,5x3

70x3 [PR] :ninja:

Hangclean til Push Jerk:

60x3

60x3

60x3

Så startede CrossTrainings timen, med div. mobility, og lidt egenkrops-øvelser til husbehov. Burpees var også forbi og hilse på. Yay.

50 Overhead squads med sjippetov - og så var vi klar til dagens WOD.

WOD - 10 runder af

10 x K2E (Knees to elbows)

20 x GTO (ground to overhead) - 16/12 kg kettlebell

10 x Rope Swings

Tid: 24.50.

Total smadre workout. Efter 2-3 runder sejlede vi op ad åen, og kun en enkelt flittig crossfitter kørte med 100 km/t igennem de 10 runder. Jeg måtte tage 20-30 sekunder imellem øvelserne og fandt en nogenlunde rytme. Tror også jeg fandt en maxpuls undervejs. Skønt.

Som belønning for WOD'en fik vi:

50 Overhead squads med sjippetov. Tak Michael.

En super lækker træningsdag, hvor jeg både fik lov at opleve selvtillidsboosted med PR på reps ved 70 kg. push press og kort efter blive skudt totalt i sænk med en maraton-wod. I like. I like it alot.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

17/8 - 2012

Cykeltur - Fra København NV - Frederikssundsvej - Humlebakken v. Veksø - Ølstykke - Hillerød

61 km.

gns. 26 km/t.

Jeg fik afprøvet ImapMyFitness, der er indbygget i min sony/ericsson. Det virke umiddelbart super lækkert, brugervenligt og ligetil. Jeg kom dog til at stoppe målingen inde midt i Ølstykke, bedst som jeg var igang med en længevarende vildfarelse. Ølstykke labyrinten havde et solidt tag i mig, med ringveje og vejarbejde til højre og venstre.

Ellers en super lækker tur, og da aftenen stod på 80 års fødselsdag hos prinsessens morfar i Hillerød... så har man jo en destination for dagens cykeltur :)

Link to comment
Share on other sites

18/8 - 2012

Brullypsfest hos et vennepar fra Roskilde = dagens challenge: Kan jeg nå et træne inden brylluppet?

Oh yeah!

FitnessWorld Valby

Let opvarmningsløb m. bakkestigning

WOD#1 - 3 runder af:

250 m roning

10 kettlebell swings, m. 24 kg.

5 burpees

Tid: 5.33

WOD#2 - 4 runder af:

5 x ring dips

10 x mave - liggende, 10 kg kettlebell over hovedet, frem og røre tæer.

6 x pull ups

3-4 x HSPU (Af stor faglig respekt til Till/Martin, må jeg hellere indrømme, at det nærmere var 1 HSPU, efterfulgt af 2-3 halve)

Tid: 8.44

To gode små wod's med lidt god gas. Det var rimelig meget lige ud af sengen og igang med træningen, så var ikke imponerende vågen eller sprængfyldt med energi. Men hey, det var fedt at få mærket THE RUSH.

VL teknik:

Thruster / Snatch:

20 kg x 8 x 5

Clean + Jerk:

40 x 5

50 x 5

40 x 5

Out of time.

Jeg har langt langt hjem på den korrekte clean+jerk teknik. Jeg mangler at komme ned i knæ, og jeg mangler at eksplodere direkte fra clean til jerk. Det er stadig "power" udgaven som er min hjemmebane. Men, det kan man jo arbejde på.

Det føles rigtig godt at sidde her i det stiveste festtøj, og alligevel vide, at man har betalt regningen i dag. Det skal da fejres :)

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

20/08 - 2012

Cykeltræning - Spinning og bonus tabata i FitnessWorld Valby

FatBurner spinningstime med fokus på det tunge tråd.

efterfulgt af:

35 minutters bonus solo-cyklingseventyr med:

Sprint Tabata x 2

Stående tungt tråd Tabata x 2

Cyklen kom på værksted i dag, så den kan være top-spitze til Kongeetapen på fredag.

Benene føles gode, men de 177 km bakke-sjov virker stadig som en solid udfordring. Tror jeg nupper en lille cykeltur onsdag når cyklen kommer retur, så jeg også er sikker på, at det hele sidder som det skal.

Link to comment
Share on other sites

21/8 - 2012

Super lækker semi-fridag, med plads til træning af hele 2 omgange op af dagen.

Kl. 09.30 - FitnessWorld Valby

Let løb

Opvarmnings-WOD - 3 runder af:

300 m. ro

10 x kettlebell overhead to toes, maveøvelse m. 10 kg.

12 x kettlebell swings m. 20 kg.

10 x push-ups

Tid: 7.45

VL - minisæt, i det jeg var inviteret på kaffe og muscle-ups hos verdens flinkeste Martin aka. Till.

Snatch / Thruster opvarmning.

Frivend:

40x8

50x5

Hangclean + Jerk:

40x5

50x5

Hangclean + Pushpress:

50x5

60x5

70x3

70x4 (woohoo!)

Så var der sat kaffe over på Frederiksberg, og jeg måtte slippe vægtstangen. Ikke det store sæt i dag, men niveauet er lidt skruet ned indtil Kongeetapen er overstået fredag. Super fint at køre lidt flere reps med 70 kg. Er lykkelig over at være kommet bare en lille smule ud af de 60 kg.

Dagens Work-out nr. 2.

Gorilla workout i gymnastik ringe, der på fineste vis blev sat op i et egnet gårdhave-træ.

Rigeligt med teknik og gentagelser. Jeg fik lært et par nye øvelser i ringene, og det var rart at kunne græde i kor over false-grips kærtegn...

Ny-øvelse opfundet!

Burpee-Baby-Swing - Man skal bruge et barn, der gerne vil gynges. Hver gang man har skubbet gyngen, når man lige 1 burpee inden der skal skubbes på ny. Således fortsættes der, og man vil opleve at barnet også bliver underholdt samtidigt. Alle vinder!

Tak for super god og hyggelig gårdhave workout, samt efterfølgende frokost :)

Link to comment
Share on other sites

22/08 - 2012

Cyklen blev hentet ved Bikebuster på Vesterbrogade, og så skulle grejet jo lige testes lidt, inden Kongeetapen fredag.

Trilletur - Valby - Avedøre - Albertslund/Vallensbæk/Brøndby - Valby

28 km

tid: 1 time 5 min

Nu skal der jo loades lidt kulhydrater i systemet inden fredag, så der var ultra-junk Dürüm kebabrulle til aftensmaden. Woaw... Kærlighed og chili.

Link to comment
Share on other sites

25/8 - 2012

Kongeetapen 2012 gennemført.

177 km - Silkeborg til Vejle

tid. 6timer, 20 min.

27.99 km/t gennemsnit.

En sindsyg fed tur, der samtidigt var min debutcykelløb. Et stort tak skal lyde til den gode kollega, der fik mig 'med ombord'. Han blev samtidigt den hurtigste rytter fra klubben, med lige godt 36km/t i snit... imponerende.

Jeg meldte klart ud, at min erfaring med cykling i felt var ikke-eksisterende, så jeg blev pænt pakket ind i første tredjedel af feltet, bestående af en 30-40 mand, hvoraf ca. 20 var ryttere fra PI(Politiets Idrætsforening).

Hastigheden i min startgruppe hed 25 km/t gennemsnit, og efter 1. times cykling lå vi på 30 km/t. En lidt hård start, og jeg havde en smule angst over det høje tempo, når der endnu var så langt i mål. Efter Yding Skovhøj og Ejer Baunehøj var passeret, og tempoet tilbage på den flade landevej lå på 35-37 km/t, var der stadig en hvis mængde skepsis i forhold til at kunne følge feltet i mål. Men, det lykkedes at nå med feltet ud til de 150 km, hvor.... jeg så af ukendte årsager kunne trække fra op ad en stigning. De 3 fra feltet der havde trukket hele flokken de første 150 km, var stukket af - men jeg kom nogenlunde med i deres 'udbrud'.

Super fed fornemmelse, at benene bare stadig var der. Der var mere at give af, og der var rigeligt med konkurrenter at indhente. De sidste 20 km forløb meget ens, hvor jeg var fuldstændig flad og ingenting kunne på de flade stykker, og så trak jeg stille og roligt fra op af bakkerne. Helt skævt, og jeg var ret bevidst om at det nok var en dårlig disponering af mine kræfter, men jeg var for træt til at gøre de store taktiske overvejelser. På et eller andet tidspunkt, hvor jeg kørte alene, sad og jeg grinede lidt for mig selv... rimelig sort, men trætheden kommer vel til udtryk på mange måder :)

De sidste bakker blev ædt, og jeg kom i mål og væltede direkte over i forplejningsområdet. Her praktiserede jeg zombie-mode, ved at vælte lidt rundt, til jeg pludselig stod med en tallerken fyldt med helstegt pattegris m. tilbehør, samt en dertilhørende abrikos-sodavand. Den første halve time efter jeg kom i mål husker jeg ikke i mange detaljer, men den abrikos-sodavand, har med ret stor sikkerhed været den bedste læskedrik nogensinde.

Et helt fantastisk oplevelse, og jeg skylder hele succesoplevelsen til de 3-4 stykker der trak feltet de første 150 km. En sjov og god debut, og helt klart ikke sidste gang jeg skal køre cykelløb. Dog er 'cykelsæsonen' lidt ovre for mit vedkommende, og der skal nu fokuseres lidt mere på løbetræning.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

26/8 - 2012

FitnessWorld Valby

Søndagstræning - under temaet 'take it easy'. Kroppen, og særligt benene, kan stadig mærkes efter cykelturen i fredags, og formålet med i dag var at komme igang igen - og lige få bevæget mig lidt. Lørdagen blev fejret med 14 timers computerspil og alt det chokolade og Mountain Dew der kunne være i kroppen. Kæresten var på job i Hillerød, og det er jo sjovt at være lidt alene hjemme :)

Løb - 1 km. Bakkeløb på bånd, stigning fra 1-3.

Cykling - BodyBike. Tabata x 2.

1. Siddende sprint

2. Stående med tungt tråd/sprint

WOD#1 - 3 runder af:

C2 - roning - 300 meter

Push ups - 10 stk.

Kettlebell Swing 24 kg - 10 stk.

Sit-ups - 10 stk.

Tid: 6.25

WOD#2 - 4 runder af:

50 x sjip

10 x jump-lounges

7 x pull-ups

3 x HSPU

Tid: 5.40

I dag var HSPU'erne måske lidt nærmere 2/3, end blot halve! Jow jow.

VL - Snatch, thruster og et sæt Hang Power Clean.

OV - Snatch og thrusters.

20 kg x 8 x 2

Hang Power Clean.

40x5

50x5

60x2

65x2

70x2(Fail på nr.2)

70x1

Jeg havde ikke meget at byde på, og manglede lidt eksplosionen. Jeg optog en video af de 70x2, med fail, og det første løft ser forbavsende let ud, og så failes der ellers lystigt.

Assisted Muscle-Ups - tåspidser på box

4 x 5 stk.

Muscle-Up fra stående position

4 x 1 Muscle up + 5 dips

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

27/8 - 2012

Løbetræning i Søndermarken med prinsessen.

2.4 km. rundtur i roligt tempo. Vi fik snakket lidt træning og ambitioner i forhold til Etape Bornholm 2013, der jo er delt tonser-løb og sommerferie.

5 x 450 m interval ved cisternerne. Sprint på de korte stykker, tempoløb på de lange stykker. 1 min pause mellem intervallerne.

Det er længe siden at der har været sprint med i mit løbeprogram, og det kunne mærkes. Vi kørte til cykelbroen ved Danshøj station, hvor vi lige fik løbet lidt bakke-broer :)

4 x I go, you go.

En fin omgang løb, og det var første gang kæresten og jeg løb i Søndermarken, der kun ligger ca. 2 km fra hvor vi bor. Vi prøver at finde en fornuftig tilgang til vores fælles løbetræning, der først for alvor starter i det nye år.

Link to comment
Share on other sites

28/08 - 2012

Træning på jobbet.

Let løb.

C2 - Roning. 1 minut x 2.

1. 275 m

2. 275 m (550)

Tabata Roning

870 m

WOD - 4 runder af

200 meter løb

10 kettlebell swings, 24 kg

10 russian twist, 12 kg kettlebell

15 push-ups

tid. 9.02

Fin wod, ikke for hårdt, men på godt opvarmnings-niveau.

VL - Shoulderpress - Push Press - Push Jerks.

Shoulderpress:

40 x 8

50 x 5

50 x 4

Push Press:

50 x 5

60 x 4

60 x 3

65 x 1.5 (fail)

Push Jerk:

50 x 4

50 x 5

Træt. Out of juice. Synes godt nok jeg ramte det fail overraskende tidligt... håber lidt, at det er psykopat-cykelturen fra i fredags, der stadig trækker lidt energi. Var ikke så imponeret af dagens styrke. Egoet blev ramt. Av.

Supersæt - ARAM - 6 min

10 Roman chair / leg raise

10 Dips

- 5 runder.

I dag besluttede jeg, at min bryllupsgave, til mig selv, skal være et medlemsskab i Butchers Garage. Et crossfit og vægtløftningsinstitut der ligger i Valby. Jeg har gerne ville prøve det i lang tid, men har samtidig været meget godt tilfreds med træning på jobbet, samt de muligheder der tilbydes ved FitnessWorld. Dog må jeg nok se i øjnene, at mine mål omkring olympiske løft og muscle-ups har utrooligt lange udsigter, med mindre jeg dedikere mere fokus på teknik og vejledning. Butchers ... 10. september... incoming!

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

29/08 - 2012

Løbetur - stille og rowlig't.

Valbys grønne kile -> Damhussøen - retur.

Distance: 5.7 km.

Tid: 28.46

Gennemsnit: 11.81

Pr.km. 5.04

Fin løbetur. Ingen bøvl med det højre dommedagsknæ. Havde 3 pauser på 45 sekunder, hvor jeg var nede og gå, hvilket bl.a. for at holde intensiteten lidt nede.

Link to comment
Share on other sites

30/08 - 2012

Morgentræning på jobbet.

Det lykkedes! Stolthed ud over det hele. Efter lidt overarbejde igår, og heldagsaktion i dag, trodsede viljen alligevel sengen. Jeg kom op kl. dolk og afsted til en god lille times træning. Erfaringsmæssigt bliver jeg lidt en bitch, hvis der går for meget overarbejde og fnidder i løbet af en alt for lang dag, og så fokuserer jeg for meget på, at jeg ikke har fået trænet.

Godmorgen-WOD - 3 runder af:

300 m løb

10 push-ups

15 rygbøjninger

300 m roning

VL - Hang clean - push press - clean + press

Hang Clean:

40x8

50x6

55x5

60x5

Push Press:

40x8

50x6

55x5

60x4

Power Clean + Press:

50x4

55x4

55x4

55x4

VL omgangen blev en smule tidspresset, hvilket egentligt var ganske fint. Jeg er kørt lidt ned i kilo, med fokus på at nå igennem sættet, uden at køre til udmattelse.

Super fedt at få revet kroppen lidt rundt fra morgenstunden... det kunne jeg godt dyrke lidt oftere. Note to self.

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share