Jagten på Nietzsches supermand


Devious Builder
 Share

Recommended Posts

Cykling i dag: 48,55 km.

Cyklede på racercyklen. Jeg startede ud hjemmefra lidt sent, og jeg vidste at jeg ville køre en del af hjemturen i mørke. Da jeg tog cykeltøjet på regnede det ikke, men der havde været voldsomme regnbyger tidligere på dagen. Da jeg har låst min fordør og skal til at sætte mig op på cyklen kommer der en kraftig byge, som jeg vælger at vente på forsvinder.

Kører så hjemmefra på en moderat mængde havregryn og high5 pulver blandet op med vand. Skulle have haft mere at spise, men stod lidt sent op og ville ikke tvangsfodre mig selv. Jeg kører nordpå og energiniveauet er ok indtil Vodskov, hvor jeg lige får en frøsnapper på tanken.

Efter denne pause tager regnen mere og mere til, mens jeg kører mod Hjallerup. Forude kan jeg se at et meget grå og mørk sky former sig, så jeg vælger at vende hjemad og tage nogle ekstra kilometer ind mod Vestbjerg i stedet for. Det vidste sig at være en god beslutning, og der kommer ikke specielt meget regn på resten af turen. Energiniveauet er efter Vestbjerg ret lavt, og jeg holder pause ved et busskur for lige at få en koffeinpille og en energigel. Da det lige når at blive optaget vågner jeg lidt op igen, men jeg var ret drænet for energi.

Ca. 5 km. inden jeg kommer hjem tjekker jeg lige rutinemæssigt dæktryk da jeg holder for rødt. Forhjulet har tabt lidt luft, men det er et meget lille hul. Der er nu total mørkt, og jeg vælger at pumpe dækket op 2 gange fordelt over de sidste km. jeg har hjem. Det gik lige. Nu vil jeg ned og vaske mit beskidte cykeltøj:

n3252o.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ca. 5 km. inden jeg kommer hjem tjekker jeg lige rutinemæssigt dæktryk da jeg holder for rødt. Forhjulet har tabt lidt luft, men det er et meget lille hul. Der er nu total mørkt, og jeg vælger at pumpe dækket op 2 gange fordelt over de sidste km. jeg har hjem. Det gik lige.

Ha, haaaa, den har vi alle prøvet på et eller andet tidspunkt: Panikpumpning det sidste stykke vej hjem. Puha. Det kan godt blive nervepirrende, specielt hvis der går kortere og kortere tid mellem oppumpningerne :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Ha, haaaa, den har vi alle prøvet på et eller andet tidspunkt: Panikpumpning det sidste stykke vej hjem. Puha. Det kan godt blive nervepirrende, specielt hvis der går kortere og kortere tid mellem oppumpningerne :laugh:

ja, det er ikke verdens sjoveste episode. Slet ikke når det er mørkt og koldt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share