Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Mnjaaa.

Jeg slipper da i hvert fald for at få våde og kolde fødder, fordi der kommer sne i træskoene.

Og snefnug i øjnene når jeg er på arbejde - der må være turbulens om hjørnet på toget, for jeg har aldrig ellers fået sne i øjnene. Men ferskvand svier og gør ondt når det er frossent.

Jeg behøver ikke fylde vandkanden og tage den ned og hælde over cyklen, så jeg ikke tager en masse sjap med ind i lejligheden.

Jeg har stadig ikke tændt for varmen.

Skal jeg fortsætte :tongue:

Med lidt held er mine sove-trængsler overstået. Jeg sov fint og nogenlunde længe i nat, men havde travlt med at få cyklen ren ingen den skulle i Heino. Så kunne jeg nemlig tage til hyggelig banecykling bagefter.

Heino var kaos. De kunne hverken finde min wattmåler eller papirer og havde gang i flere problemer samtidigt, så det tog en evighed. De håber, den bliver leveret i morgen.

Da jeg stod ved cykelbanen var de lige færdige med at varme op. Pyt. Jeg gik på hold 3 af 4 og der behøver man igen opvarmning.

25, 25, 25 og 20 omgange og en meget lang afrulning, hvor jeg fik klemt en 200meter ind.

Godt jeg ikke var på Holmen, for jeg kørte svinsk langsomt / var jævnt presset trods et tempo der burde være overkommeligt.

48,6km - jeg gider ikke starte PC for at hive pulskurven ud. Der er ikke meget spræl i den.

Hviledag i morgen.

Indtag i går: 4005 kcal :blush:

Anslået motion: 0 kcal

Vægt 90,9 (samme)

Fedt% 13,9 (samme)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det er selvfølgelig hyggeligt at besøge mor. Alligevel er det med blandede følelser når jeg kommer hjem.

Dels kan mine luftveje ikke lide at være der. I går var første dag siden sidst, jeg ikke hostede slim op og ikke peb. Da jeg kom hjem derfra, både peb, hvæsede og klikkede det igen. Samtidigt er det skidt for vægten at leve af kage og brændte mandler.

Indtaget i går: ukendt men meget

Motion: 0 kcal

Vægt: 92,5 (+1,3)

Fedt% 14,6 (+0,5)

Wattmåleren er stadig ikke kommet, så nu må jeg ud og hente cyklen hjem, så jeg har noget at cykle på, indtil man engang kan finde ud af, at lægge den i bunken med det øvrige der skal sendes.

Med det vejr, var det en overflødig hovedrengøring :dry:

Link to comment
Share on other sites

Egentlig er jeg ret glad for at legetøjet ikke have sin debut i dag, dertil var dagen alt for kikset .

Et er, at jeg kørte ad lort / fik ingen ilt og syrede til trods let fod, det er jo sådan vilkårene er nogle dage.

Men på det sidste af opvarmningen, var jeg så uheldig at punktere. Mens de andre begyndte på deres intervaller, fik jeg skiftet slange. Jeg kørte ned på bagsiden af Holmen. Det passede med at holdet over skulle køre, så jeg hægtede mig på (hvilket var let i piv modvind) i håbet om at køre mit hold i møde. Tog pausen og næste interval med med og var nået til enden uden at møde dem. Trillede tilbage i medvind, stadig uden at finde mit hold.

Opgav og tudsede rundt, indtil opsamlingen på P-pladsen og kørte med i ATen som var kortet af pga. blæsten. Efter en kop varm kakao sagde jeg pænt farvel og kørte tilbage på bagsiden, for at køre mine intervaller.

Efter tre (stegte fælt i modvinden men kom aldrig over 87% maxpuls) var dækket fladt igen. Jeg gad ikke skifte slange igen, så kørte hjem i små "spurter" mellem pumpningerne. Fik så også lige en siver på det andet dæk også.

Det var punktering vistnok nummer 7,8 og 9 på 3 nye Durano Plus siden efteråret. Mig og mit sædvanlige held :angry:

Link to comment
Share on other sites

Indtaget i går: 2615 kcal

Anslået motion: 1170 kcal

Vægt: 90,4 (-2,1) - forskel dog ikke særlig relevant pga. overspisning i forgårs

Fedt% 13,6 (-1,0) - ditto

Planerne var lagt. Men da jeg lå vågen i nat (altså fra torsdag til fredag) fra midnat til kvart i fem, kan jeg ikke engang huske, at jeg har hørt vækkeuret. Da jeg fik øjne var der panik på. Ned i Netto og handle til madpakker, i FW og direkte på arbejde.

Stængerne var godt visne efter i går, hvor der alligevel blev kørt en del anaerobt og ikke tanket voldsomt med kalorier. Men den slags udfordringer er kun sjove når man skal knække jern og sammen med lidt tidspanik-adrenalin og 1½ Nox for at vågne i en fart, blev træningen en feeed oplevelse. Bonus var guttens fjæs, da han i min squatopvarmning spurgte hvor meget jeg manglede og jeg svarede 12-14 sæt.

Romaskine: 5 min

Kropshævninger, neutralt greb: 10, 10, 10 , fin teknik + ROM men hurtige for at hive dem i hus

ss

Backsquat: 10x20, 20x20

Frontsquat: 5x20, 3x60, 3x60, 1x80, 1x90, 1x92½, 1x92½, 1x92½, 1x92½, 1x92½, yrk allerede tungt med 60kg

Backsquat: 8x20, 5x60, 5x80, 5x92½, 5x92½, 5x92½, 5x92½, 5x92½

Bulgarian split squat: 8, 8x32, 8x32, 8x32, det bliver bedre og bedre :wub:

Læg i benpres: 15x150, 15x150, 15x150, 15x140, 15x140, 15x140, 15x140

ss (de første 4 sæt i løb mellem maskiner så læg blev kørt på minuttet - men så vaklede jeg så meget at jeg var bange for at falde og lod pauserne blive 10-15 sek længere)

Lårcurl: 15x30, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70, 8x70

Cykling: 10 min. Skulle have været roligt for at ilte benene men fik hurtigt lyst til lidt antrit. Men når man får kadence på sådan en Technogym-bedstemorcykel, er selv maxtrin 25 meget let, så det blev til spinups til ca. 155 rpm i stedet. Vistnok 5stk men er ikke helt sikker. Fedt-fedt-fedt. Virkelig lækker kontakt til lårene. Skal prøves igen. Er det samme succes må spinningskoene med, så der kan komme lidt modstand på.

Hypers: 15, 15

ss

Sidebøj i hypers: 15, 15

Planke m knæløft: 15, 15, lidt hurtige end ellers der er timet til at 12=max

Så kunne jeg ikke nå mere,

Dagens kost er indtil videre fin. Til gengæld er muskulaturen klasket totalt sammen. Definitinerne er pist væk og der er hverken venepops på lægge eller underarme. Jeg kan seriøst næsten ikke kende spejlbilledet fra i forgårs :unsure: På et eller andet plan plan er det ret fascinerende, så meget kosten kan gøre noget ved en, omend det ser ud ad Helvede til lige nu :blush:

I morgen SKAL jeg op tids nok til at købe nyt bagdæk. Mit øjemål siger mig, at punkteringerne bagpå sidder samme sted som det sidste glasskår fra Vesterbrogade. Jeg kan godt nok ikke mærke at der sidder noget men..... nu gider jeg ikke punktere mere :poking:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Det ER også helt galt.

Både og. Jeg kører med Schwalbe Durano Plus. Der er indlæg indbygget i dækket, men jeg lægger ikke selv et i.

Inden jeg skiftede til friske dæk i efteråret, kørte jeg i langt over et år uden at punktere. Man skal nok bare holde sig fra Indre By, når der har været fuldemands :dry:

Link to comment
Share on other sites

En hurtig update mens jeg sluprer min yoghurt - jeg skal gerne nå en powernap inden jeg skal på arbejde.

Første søndagstræning med Hvidovre i 8 uger. Det kan godt mærkes at jeg ikke at vant til at køre med stram kæde i længere tid. Og helt galt med kun to flasker på cyklen.

Ej heller optimalt med lidt for hårdt hårdt udlæg. Min makker i opvarmningen lagde pinde på og første interval kørt som tre mand var med Med Anders W © og en der kører i næsten samme tempo. Jeg valgte så at kyllinge ud i utide, for ikke at grave alt for dybt fra starten. Derefter cykelløb og så blandede intervaller og undtagelsesvis, kan jeg ikke huske hvad vi lavede :blush:

Trods jeg havde siddet og sparet på vandet, løb jeg tør efter knap to timer og fik typisk "tørke-krampe" i højre lår. Herfra sprang jeg intervallerne over i det omfang det kunne lade sig gøre.

Med lidt flere søndage og en masse mere vand (med hvordan), bliver det nok bedre. Lige nu er jeg ret stegt, men på en let måde da det primært har været væskemangel der har hæmmet og ikke så meget at jeg har trådt i bund.

http://connect.garmin.com/activity/432286762

På positivsiden var der, trods jeg var off, kun den rigtige slags overhalinger på bakkespurterne i Roskilde; altså den slags hvor det er mig der overhaler :tongue: På en dag hvor jeg ikke er stegt skal jeg i front fra start og så kan de bare komme Anthon.

Men shit jeg har allerede dødsdoms i låret, der hvor krampen sad.

Link to comment
Share on other sites

Godt, jeg ikke skrev senere på dagen i går. Så havde jeg nemlig været rigtig meget kæk over, at jeg slet ikke kunne mærke i stængerne, at jeg havde været på rammen. Andet end dér, krampen sad.

Dagens omgang banecykling startede fint men benene tabte hurtigt pusten begyndte også at gør lidt ondt på den doms-agtige måde.

God fin opvarmning med tre gange tage omgang fra blå streg som par. Der er fire toppe på kurverne, da vi lå i to grupper på blå streg og det var den anden der blev til feltet. Så vi måtte give den lidt pedal og køre dem op.

Omgang et var med en moderat makker, I nummer to lå jeg forrest og vidste ikke hvem jeg havde på hjul, så lagde konservativt ud. Det var en af de nogenlunde hurtige, så gav den gas på den tredje og den stil holdt han (selvom han visnede lidt til sidst).

25 omgange

20 omgange

20 omgang - vi skulle have kørt linieløb men der er der mange der ikke gider. Heller ikke jeg, men jeg tager ikke hjem som nogle af de andre. Vi gad dog ikke køre med et lille felt så tog et interval mere. det passede mig fint, for benene var virkelig medtagede på dette tidspunkt.

Afrulning

http://connect.garmin.com/activity/433334675

Selvmassage af quads og lægge. Det er første gang jeg prøver at massere stængerne til cykling og hvor var de bare bløde og "smooth" at ælte i, i forhold til mellem sættene i styrketræning. En AHA-oplevelse, da jeg ikke anede at der ville være forskel. (Fik btw krampe i maven imens, lol)

Kosten kører sådan nogenlunde. Jeg ligger lige over 90kg og det er jo ikke katatrofalt.

Link to comment
Share on other sites

I B? Gustent, for han er "kun" på hold 2 når vi kører på Holmen. Det er måske tommestokken der hæmmer ham - den har sin faste plads i trøjelommen :tongue:

Men fint nok en gang i mellem ikke at køre med de sædvanlige, og så også få kniven. Jeg er irriterende tryg ved ellers at holde mig i sofazonen.

Men han kan ikke køre bakkespurter (eller også gider han ikke).

Det kunne være at jeg skulle overveje at stå op og spise noget havregrød. Der er under to timer til banecykling.

(skrivepause)

Vægt: 90,3 (+0,1)

Fedt%: 13,5 (+0,1)

Indtaget: 3850 kcal

Motion: 1185 kcal

Link to comment
Share on other sites

- og banecykling blev det. Stængerne var næsten så hærgede som i går, men da tempoet er mere afdæmpet, var det først i fjerde interval, de igen begyndte at gøre ondt undervejs. Man så var de også så ristede, at de også gjorde ondt i mine føringer i afrulningen, trods vi lå og tøffede rundt med 40.

Opvarmning

25 omgange (gab - FOR langsomt, dog)

25 omgange, føring på sidste omgang men vi var ved at overhale det andet hold på banen og det er dårlig stil at overhale med <2 omgange tilbage, så holdt lidt igen.

25 omgange, pulstop på 103% / 193 ??? Den virker meget reel på pulskurven. Også fordi jeg havde næstsidste føring og trak tempoet op så sidste mand (med nogenlunde hurtig spurt) kunne fyre den af. Kort efter jeg slog ud, gik der fællesspurt i den og forsøgte da også at at køre mig op fra bagerste plads i tredje spor. Var dog kun i stand til at blive to´er men kørte længe med bundgas, da det var herligt tæt.

Og fik endegyldigt taget livet af stængerne :tongue:

25 omgange, blev på banen og fortsatte direkte til afrulning med en lille spurt op til gruppen.

Afrulning, laaaang i dag: 17km. Det er længe at sidde fastlåst på en baneramme i bukser, som lever deres pensionsliv på banen, fordi man ellers ikke er så længe i sadlen ad gangen. Min stakkels r.. .

Da de andre var væk fra banen og næste hold ikke var helt klar, tog jeg lige og tømte det sidste ud med to stående starter på ca. 100m. Der var slet ingen power i pusselankerne, men stående starter er ALTID sjovt. ALTID!

http://connect.garmin.com/activity/433726188

Men så lå jeg også ned og indtog min fiberbagel og proteindrik! Damn, hvor var jeg træt og kom først i bad da de andre var færdige.

Masterplanen siger styrketræning i morgen, men nej. Kroppen skal have al den ro den kan få. Jeg kunne træne overkrop og core, men har en kiropraktortid, da jeg har en låsning i lænden, så det passer perfekt sammen med en nul-dag.

Det passer også fint, at cykelbanen nu er lukket nogle uger for 6-dages-løb. Jeg har nemlig søndagsfri og regner med at køre med Hvidovre men det er for hårdt også at køre banecykling mandag :blush:

Vi benyttede lejligheden til ekstra hygge hos Mekken med basser og hjemmebag. Nu det har været omtalt så mange gange, bringer vi hermed lidt billeder.

post-1580-0-96581400-1390336358_thumb.jp

post-1580-0-25970900-1390336372_thumb.jp

post-1580-0-90386600-1390336384_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Håhhh, sådan et værksted gad jeg også godt have.

Det ER hyggeligt inde hos Steen Hammel, altså på værkstedet. Han kan en hulens masse cykelhistorie og peger tit op på billedvæggen.

Hvis man går op i cykelsport, er det også et godt sted at sidde. F. eks. i går, var der en fra landsholdstruppen, der stak hovedet indenfor.

....

Stængerne bedre i dag men holder fast i den ekstra nuldag.

Vægt: 90,5 (+0,2)

Fedt%: 13.6 (+0,1)

Indtaget: 3790 kcal

Motion: 1290 kcal

Ergo fik jeg ikke udnyttet fridagene til vægttab. For lidt søvn og for sent. Og har været møgsulten af al det cykleri.

Link to comment
Share on other sites

Håhhh, sådan et værksted gad jeg også godt have.

Der er også det, der skal være: et syndigt rod, en god lugt af olie og fremfor alt en gammel radio, der står og skratter i hjørnet.

Som en ekstra luksus er der dog en lille brændeovn i det fjerneste hjørne, så man kan fyre op og stå derude i T-shirt og ordne cykler på en frostklar vinterdag :4trumpet:

Link to comment
Share on other sites

Argh altså. Jeg synes, jeg normalt er ret tålmodigt anlagt med forståelse for at "ting" kan gå i fisk.

Men efter dagens tredje udsættelse i Heino, og nummer to hvor jeg troppede forgæves op i butikken, er jeg ved at være lidt træt af dem.

Især hvis det igen-igen koster en fællestræning i morgen. Det bliver meget snert at få fri fra arbejde, hente cyklen (hvis den ellers er færdigt :dry:), nå hjem og sætte skærme på, sluge en kop havregryn osv.

Med lidt held slipper jeg helskindet fra dagens besøg hos mor; hun er trappet ned fra to pakker smøger om dagen til en halv som bliver røget for lukket dør med åbent vindue ud til lukket altan. Umiddelbart hoster jeg ikke ekstra, som jeg ellers plejer.

Men har dog allerede nu indtaget over 3100 kcal - med lidt held suger kroppen en del af dem til genopbygning af slidte stænger som stadigvæk er ømme.

Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,1 (-0,4) - dog stor forskel l tidskorrigering

Fedt%: 13,8 (+0,2)

Indtaget: 3480 kcal

Motion: 0

Gæt hvem der vågnede efter et par timer i nat og ikke nåede at falde i søvn, før vækkeuret ringede :dry:

Fandens oldemor døde af dårlige undskyldninger, så vi tager lige med at benene ikke nåede at blive helt friske. Men fik lidt rabat i Heino - sikkert som kompensation for forsinkelserne.

Jeg havde totalt ammehjerne og fattede hverken hvad vi skulle køre af intervaller eller evnede at tælle hvor langt vi var kommet. Jeg håber dælme, jeg får sovet mere i nat. Til gengæld lod jeg mig rive med af stemningen og glemte at lade de første 1-2 intervaller være liiige lidt gelinde. Straffen er (som altid) at filmen knækker og både fysisk og mentalt. Men kom da ud af sofazonen :wink:.

Efter opvarmning, kørte vi:

5 x 2/2

3 x 3/3

AT med 6stk 30sekunder spurter :puke:

Lige præcis at køre intervaller med for kort/uden pause, har jeg alle dage undgået. Lige så meget jeg hader det, lige så meget trænger jeg til det og de korte intervaller tiltaler mig dog (10-15 sekunder havde nu været sjovere for mig). Bananen jeg spiste inden jeg kørte, kom i hvert fald op sammen med en masse elektrolytvand mellem 3dje og 4de interval (burde nok at spyttet det ud men slugte det af ren refleks - ADR!!!). Selv i ATen som ellers plejer at være let, sad jeg hurtigt og fedtede i det for at holde rulleskiftet, mens jeg kæmpede for at lukke iltgælden og måske få lidt af syren ud af stængerne. Fuck jeg er ringe til den her disciplin. Syretolerencetræning blev der sagt :devil: Og ikke en skid spurter blev det til udover en - bare korte intervaller, men det kommer.

(Jeg var ikke i Brøndbyøster men havde Gaminen med i Heino for at checke at der var hul igennem og glemte (ja, også det) at nulstille den)

http://connect.garmin.com/activity/434606857

HVIS jeg styrketræner i morgen, bliver det kun en let omgang. Hvis søndagstræningen skal skydes af i 5 frostgrader, så vil jeg i hvert fald gerne være frisk når vi begynder at køre :unsure:

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,3 (+0,2)

Fedt%: 13,6 (-0,2)

Indtaget: 4110 kcal

Motion: 1420 kcal

Uff :cold:

Det kan mit skrog altså ikke lide. Jeg har fået ondt i halsen. Ikke på den syge-agtige måde men som "tak" for at have hevet en masse kold luft ind i går. Jeg kan også huske det fra gamle dage. Jeg duer ikke til det, så jeg trækker stikket og kyllinger ud med en restitutionsperiode nu, hvor det er koldt. Guderne skal vide, at jeg også trænger til den. Selv dagens meget overkommelig styrketræning, har givet ondt i lårene og det er jo helt skævt.

Romaskine: 5 min, OFF - var ikke over 1000kcal/t på noget tidspunkt

Kropshævninger, neutralt greb: 5, 5, 5, 5

ss

Backsquat: 10x20, 10x20

Frontsquat: 6x20, 3x60, 3x60, 3x60

Backsquat: 4x60, 4x60, 4x60, 4x60

Bulgarian split squat: 8, 8, 8

ss

Bænkpres: 8x20, 12x60, 12x60

Lægstativ: 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40, 12x40

Lårcurl: 15x30, 12x50, 12x50, 12x50

Bicepcurl: 12x12, 12x12

Laterals: 12x5, 12x5

Tricep pushdowns: 12x15, 12x15, "forkert" stativ med anderledes udveksling

Hypers: 10, 10

ss

Sidebøj i hypers: 10, 10

Planke m knæløft: 4, 4, ny variant som jeg, af alle steder, har fundet på instagram. FJEP, den er lee´

Planerne om at køre antrit efter bentræningen er lagt på hylden, nu vi kører 30 sek spurter på Holmen, hvilket er ganske anaerobt arbejde. Jeg er desværre for gammel til at stængerne kan holde til begge dele. I det hele taget må jeg også - modsat mine oprindelige planer - drosle ned på bentræningen generelt. Et er at jeg aldrig før har cyklet så intenst i januar før. Og så er intervallerne på Holmen efterhånden så mange, at det er betydeligt hårdere nu, end det var i sommers.

Søndagstræningen er givetvis frosset væk - ellers ærgeligt, nu jeg har en sjælden søndag uden hverken arbejde eller aftaler.

På tirsdag er der intern cup-dag i klubben. Det gider jeg ikke og slet ikke på hold, da jeg stresser alt for meget over om jeg ødelægger det for de andre. Jeg kører måske med i opvarmningen for lige at få rørt mig og kan så stå flagvagt, hvis det er nødvendigt.

Gut i nabosquatstativet efter jeg har frontsquattet:

- Er du gammel vægtløfter, siden du træner frontsquat?

- Nej, jeg kører mest på cykel.

- Kører du på bane?

- Ja.

- Nåeh, så kan jeg bedre forstå det.

Lol, altså. Det er på tide at vi får noget sommer :poking: og sol, så lirestriberne kan blive tegnet op igen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Gut i nabosquatstativet efter jeg har frontsquattet:

- Er du gammel vægtløfter, siden du træner frontsquat?

- Nej, jeg kører mest på cykel.

- Kører du på bane?

- Ja.

- Nåeh, så kan jeg bedre forstå det.

Lol, altså. Det er på tide at vi får noget sommer :poking: og sol, så lirestriberne kan blive tegnet op igen.

Haha hørt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share