TRS - Pullup FANatic!


TRS
 Share

Recommended Posts

Ja?

Okay - tænkte bare, du ikke var helt locked out i albuen, når du, som du siger, står i 'banen'. Men hvis du står med helt strakte arme, så vil jeg anbefale:

1: Håndstand med hele bagsiden af kroppen mod væggen; hænderne placeret 1½-2 fod fra væggen (fingrene ud til siden, så det ikke gør ondt i håndledet. Derfra pres skuldrene HELT op til ørene og 'løft' øvre ryg væg fra væggen. Fokus er på at holde skuldrene helt oppe ved ørene og ikke lave banan. Hvis skuldrene synker ned på plads, så bliver det let og uden den rigtige effekt.

2: Det løft, som han her snakker om

(har postet den i Q's log for lidt td siden).

3: Seated straddle leg lift.

EDIT: Men pas på med at lytte til en pind :bigsmile::bigsmile:

Edited by Dr. Durden
Link to comment
Share on other sites

Et andet eksempel er planche, som han har hele seks videoer til - og i seneste video handler det stadig om bands og om, hvordan man skal rette ryggen. Det er fuldstændig ligegyldigt, om ryggen er ret eller ej. Det handler om skulderbladenes placering - på intet tidspunkt nævner han noget om det allervigtigste i planche: Hollow øvre ryg = skulderbladene op og frem = som en cat, der skyder ryg = diametralt modsatte af bænkpress scap position. Men til gengæld er det pludselig blevet en gøgler-øvelse, som flertallet kan lege med.

Skulderbladene op og frem.. Jeg er fuldstændig enig i at man skal være hollow, men er ikke helt enig i at skulderbladene skal op i planche. Hvis du med op, mener op imod ørerne? Den position, gør det utroligt svært at få hjælp fra lats, der i den grad kan være med til at stabilisere. I min optik skal skulderbladene ned og frem(som i man skubber hænderne væk fra kroppen). Er dog meget interesseret i at høre begrundelsen, eller hvor det skulle være beskrevet - er på ingen måde ekspert.

Edited by Q-base
Link to comment
Share on other sites

Skulderbladene op og frem.. Jeg er fuldstændig enig i at man skal være hollow, men er ikke helt enig i at skulderbladene skal op i planche. Hvis du med op, mener op imod ørerne? Den position, gør det utroligt svært at få hjælp fra lats, der i den grad kan være med til at stabilisere. I min optik skal skulderbladene ned og frem(som i man skubber hænderne væk fra kroppen). Er dog meget interesseret i at høre begrundelsen, eller hvor det skulle være beskrevet - er på ingen måde ekspert.

Det er også min egen beskrivelse :) På gymnasticbodies siger de også protraction og depression, men jeg synes det er et fejlagtigt que. Det gør det svært til umuligt at 'løfte' ryggen op mellem skulderbladene. Omvendt skal man heller ikke have skulderen helt oppe ved øret. Men skulderen kan komme længere frem, hvis man lader den søge opad samtidigt med protraction. Og i den position kan man sagtens låse med latten.

Link to comment
Share on other sites

Spændende input. Jeg er selv stor modstander af at bruge bands som support i fx pullups. Jeg må dog vedkende, at jeg faktisk har brugt den i lige præcis backward roll - mest fordi det for mig ikke er et styrke/stabilitets problem, men jeg havde svært ved at få den rigtige bevægelse i håndled mm.

Link to comment
Share on other sites

Spændende input. Jeg er selv stor modstander af at bruge bands som support i fx pullups. Jeg må dog vedkende, at jeg faktisk har brugt den i lige præcis backward roll - mest fordi det for mig ikke er et styrke/stabilitets problem, men jeg havde svært ved at få den rigtige bevægelse i håndled mm.

Hvorfor? Har du andre forslag til hvordan man kan progressere hvis man er lang og slap?

Link to comment
Share on other sites

050613. Onsdag

DB CSR: 10x20, 22, 24, 26, 28, 30kg

Dips: 10xBW, 10, 20, 30, 40kg

Hyper ext: 3x15

DB preacher curl: 3x5x22kg

EZ tri: 3x12x37kg

Side plank: 3x45sek

Fik lavet et eller med ryggen Idag, så det føles som om en nerve o højre side sidder i iklemme. Derfor træning derefter. Ingen HS :(.. Lænden er dog fin ..

Link to comment
Share on other sites

080613. Lørdag

Chins: 5x3x45kg

Chins: 3x10

DB preacher curl: 3x5x23kg

Dips: 10 x BW, 10, 20, 30, 40kg

Back ext: 3x16

Side plank: 2x45sek

SMR + stretch

Har stadig et eller andet "i klemme" i højre side af midt ryggen. Ku mærke d en smule under chins. På trods, så var d en go omgang. Dips har været savner og alle sæt indtil 10x40 var egentlig tunge, men ramte et pisse godt groove i sidste sæt. Inspireret af Eric Spoto holder jeg en smule bredere i dips, og det føles super..

Link to comment
Share on other sites

Jeg owner ham nu..

100613. Mandag

HS skill

OAC lockoff: 3x6sek

OA DB MP: 10x 10, 12, 14, 16, 18, 20, 22, 24kg

Adv tuck BL: 3x10sek

Extreme fat chins: 3x10

RFESS: 10x BW, 10, 20, 30kg

DB preacher curl: 3x8x22kg

EZ tri: 3x10x47kg

Stadig en mega mærkelig følelse i højre side af ryggen, musklerne er spasset helt sammen og spænder godt op. Træningen kan godt lade sig gøre men d som om løb irritere for meget.. Kiropraktor igen imorgen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share