Ondt i den nedre region i ryggen skyldes måske fitness træning, progra


adam123
 Share

Recommended Posts

Hej Alle sammen.

Jeg har haft ondt i den nedre region i ryggen i ca 2 uger ved ikke om det er pga min fitness træning/program, men jeg tror at det er det.

Jeg træner ugentligt fitness 2 gange om ugen. Jeg træner os 1 ekstra gang derhjemme, men det er mere armbøjning 5*3 og rygbøjning 10*3, mavebøjning 10*3, bicycle crunch 10*3 og træner med en 5 kgs vægt til biceps 10*3 på hver arm. Jeg laver os nogle ben-løft hvor jeg står på et ben og går ned og op også 10*3 på hvert ben. Så strækker jeg ud.

Mandag: Det min fitness træning består af er 10 min løb på løbebånd med en hastighed på 10,5 i 6 min og 4 min nedkøling. Så går jeg videre til kondicykel os 10 min på level 8. Så træner jeg ben-pres, 65 kg 10*30 og seated leg curl 38 kg 10*3. Så går jeg over til triceps og bryst øvelse horizontal chest press 26 kg os 10*3 også triceps pushdown med en lille stang hvor vægten er 4 kg os 10*3. Så træner jeg skulder tror øvelsen hedder det her side lateral raise med frie vægte 4 kg i hver arm. Så afslutter jeg med abdominal crunch 25 kg 10*3 og mavebøjninger 10*3 på en trænings-måtte og bicycle crunch 10*3 slutter af med udstrækning af ryg og arme.

Onsdagstræning: Jeg starter stadig med en 10 min løbetur på løbebånd med en hastighed på 10,5 i 6 min og 4 min nedkøling. Så går jeg videre til kondicykel også 10 min på level 8. Så træner jeg ben med 2 øvelser i 10*3 i hver øvelse. De øvelser er The Inner/Outer Thigh Machine. Så træner jeg med maskinen lat pulldown 10*3 med en styrke på 26 kg. Så tager jeg almindelig pullups 5*3. Så træner jeg triceps pushup/pullup med en lille stang hvor vægten er 5 kg os 10*3. Dernæst træner jeg med frie vægte 5 kg 10*3 for at træne biceps dem tager jeg stående. Det er bare en almindelig øvelse hvor jeg tager hver arm for sig selv med en vægt og skifter vægten til den anden arm. Så tager jeg de samme øvelser til maven som jeg gør om mandagen, og strækker ud på samme måde som om mandagen.

Håber nogle kan hjælpe mig og optimere mit program, hvis det er den der er fejlen.

På forhånd tak for jeres svar,

Mvh Adam.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share