Vejen tilbage til stærke ben og nogenlunde stærke bryster


Martin Bahrs
 Share

Recommended Posts

Det er fandme giftigt at tage 9 squat cleans i rap! Jeg kan knap tage én med den vægt :laugh: .. Lader til at du allerede har forbedret teknikken meget, siden du løfter så tungt. Holdt du pause mellem dine reps?

Hehe de blev ikke helt taget direkte i streg, men nærmere som 9 singler. Havde utroligt meget fokus for at lave dem ordentligt og få spændt godt op. Men teknikken er helt sikkert forbedret, har fået meget bedre styr på at shrugge ordentlig og virkelig få hevet mig under stangen.

Jeg blev nødt til at holde noget pause mellem mine reps, ganske med vilje for ikke at gå på kompromis med teknik. HSPU blev dog kørt unbroken undtagen settet med 7 HSPU.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27/04-2012

Ingen almindelig træning idag. Havde i stedet en fysisk test bestående af 5 del prøver. Ikke noget der fik mig presset i bund overhovedet, men kan da godt mærke jeg ikke er vant til at gå så meget march længere. Bestod da også prøven med masser af tid i overskud, så det var jo fint nok.

Imorgen står den på en konkurrence som Kousgaard har bakset sammen, vi stiller 8 mænd og 8 kvinder til start til en 3 workouts dag :bigsmile: bliver godt at give den gas i et mere konkurrence minded setup end normal træning.

Hvis du ser comments på http://www.crossfit....ve2/008325.html

Så er de fleste der kørte RX på 30+ min. Så du har vel klaret det meget godt :)

Lavede du strict HSPU eller var der lidt kip på?

Tjoh når jeg kigger på de tider der er postet så ligger jeg vist i den pæne ende, men ville nu stadig gerne have lavet den færdig så jeg havde en reel tid at rette mig efter.

Jeg lavede kun strict HSPU, jeg laver dem med ansigtet mod væggen så kip er ret svært.

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27/04-2012

Ingen almindelig træning idag. Havde i stedet en fysisk test bestående af 5 del prøver. Ikke noget der fik mig presset i bund overhovedet, men kan da godt mærke jeg ikke er vant til at gå så meget march længere. Bestod da også prøven med masser af tid i overskud, så det var jo fint nok.

Imorgen står den på en konkurrence som Kousgaard har bakset sammen, vi stiller 8 mænd og 8 kvinder til start til en 3 workouts dag :bigsmile: bliver godt at give den gas i et mere konkurrence minded setup end normal træning.

Tjoh når jeg kigger på de tider der er postet så ligger jeg vist i den pæne ende, men ville nu stadig gerne have lavet den færdig så jeg havde en reel tid at rette mig efter.

Jeg lavede kun strict HSPU, jeg laver dem med ansigtet mod væggen så kip er ret svært.

Hey Bro!

Hvilken 5 delprøver?

March er også R*V sygt, men med din grundform skal du jo virkelig ud på de lange ture for at blive presset.

Hvor aktiv er din dagligdag?

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Der er sket noget ærgeligt, jeg har læst utroligt meget forkert på regional workouten. Jeg har åbenbart troet at 60kg var RX for mænd, det var så RX for kvinder. Jeg skal lige smide 40kg mere på stangen og tage den WOD igen en dag. 100kg Hang Cleans er satme tunge, det skal nok blive spændene.

What? Det er jo helt sindssygt! Der er tilsyneladende nogle CF'ere som er ret stærke :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 28/04-2012

JM Fit Spring Challenge 2012!

Kousgaards lille konkurrence stod for døren i dag, og den blev også afviklet efter planen med masser af gode workouts og kanon stemning. Hele arrangementet tog kun 3 timer, så der var ikke så meget rest mellem workouts igen. På den anden side gør det ikke så meget da der ikke ligefrem var varmt udendørs idag :bigsmile:

Workout 1:

10 min AMRAP af:

10 Box Jumps @ 60cm

15 Hand Release Push-ups

20m Farmerwalk @ 2x 42kg Jerry cans (10m ud og 10m tilbage)

Resultat: 8 runder, 10 Box Jumps + 11 Push-ups - første plads her med en pæn margin til 2 og 3. Der kommer video af denne workout senere.

Workout 2:

4 runder på tid af:

30 Double Unders

20 KB Thruster @ 2 x 16kg

10 Burpee Pull-ups

Tid: 11.22 - Shit KB thrusters er træls at lave, på trods af den relative lave vægt er de bare ærgelige. - første plads her også, med 8 sekunder til 2 plads.

Cut-off - 4 bedste mænd og kvinder gik til finale workouten.

Finale Workout:

15 OH KB Swings @ 32kg

15 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

12 OH KB Swings @ 32kg

12 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

9 OH KB Swings @ 32kg

9 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

Tid: 8.01 - Kørte rimelig fint, dog var KB push press ret tunge efter thrusters i wod 2.

Det endte med en første plads i finalen også, hvilket samlet giver en første plads til dette kanon gode event. Jeg takker Kousgaard for et fedt arrangement og alle de andre deltagere for en god dag. Det var super fedt at se så mange give sig helt fuldt ud.

Hey Bro!

Hvilken 5 delprøver?

March er også R*V sygt, men med din grundform skal du jo virkelig ud på de lange ture for at blive presset.

Hvor aktiv er din dagligdag?

Smider lige en PM til dig her imorgen :bigsmile:

What? Det er jo helt sindssygt! Der er tilsyneladende nogle CF'ere som er ret stærke :tongue:

Hehe ja det er en rigtig tung vægt, Det kommer hvertfald til at kræve nogle stærke crossfittere for at kværne den workout :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Kanon lille konkurrence i fik skudt af der, med nogle gode alsidige wods.

Hvor mange stillet op?

Ja det var en rigtig fin konkurrence. og Kousgaard havde virkelig tænkt sig om så alle kunne være med på de WODs :bigsmile:

Der stillede 7 mænd og 8 piger til start, skulle have været 8 mænd, men der var sq lige en der bailede i sidste sekund.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 28/04-2012

JM Fit Spring Challenge 2012!

Kousgaards lille konkurrence stod for døren i dag, og den blev også afviklet efter planen med masser af gode workouts og kanon stemning. Hele arrangementet tog kun 3 timer, så der var ikke så meget rest mellem workouts igen. På den anden side gør det ikke så meget da der ikke ligefrem var varmt udendørs idag :bigsmile:

Workout 1:

10 min AMRAP af:

10 Box Jumps @ 60cm

15 Hand Release Push-ups

20m Farmerwalk @ 2x 42kg Jerry cans (10m ud og 10m tilbage)

Resultat: 8 runder, 10 Box Jumps + 11 Push-ups - første plads her med en pæn margin til 2 og 3. Der kommer video af denne workout senere.

Workout 2:

4 runder på tid af:

30 Double Unders

20 KB Thruster @ 2 x 16kg

10 Burpee Pull-ups

Tid: 11.22 - Shit KB thrusters er træls at lave, på trods af den relative lave vægt er de bare ærgelige. - første plads her også, med 8 sekunder til 2 plads.

Cut-off - 4 bedste mænd og kvinder gik til finale workouten.

Finale Workout:

15 OH KB Swings @ 32kg

15 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

12 OH KB Swings @ 32kg

12 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

9 OH KB Swings @ 32kg

9 Push Press @ 2 x 24kg KB

400m løb

Tid: 8.01 - Kørte rimelig fint, dog var KB push press ret tunge efter thrusters i wod 2.

Det endte med en første plads i finalen også, hvilket samlet giver en første plads til dette kanon gode event. Jeg takker Kousgaard for et fedt arrangement og alle de andre deltagere for en god dag. Det var super fedt at se så mange give sig helt fuldt ud.

Super indsats igår Martin og tillykke med den velfortjente 1. plads og gavekortet.. :smile:

Cool chal den kære Kousgaard havde stablet på benene :shades:

Jo tak Lasse.

Det er anden gang jeg afholder sådan et udendørs event og kun fedt, at folk gider bakke det op. Men næste gang jeg afholder noget, inviterer jeg også folk fra udenbys. Så kan du komme med ned og få en omgang hård træning. :) hehe.

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 30/04-2012

Træning i Sparta idag. Vægtløftning med Haldrup som coach.

Opvarmning:

1000m C2 row

Skulder Mobilitet

Hofte Mobilitet

Power Clean + Push Press:

1 + 3 @ 40kg

1 + 3 @ 50kg

1 + 3 @ 60kg

1 + 3 @ 70kg

Power Clean + Hang Power Clean + Push Jerk:

1 + 1 + 2 @ 60kg

1 + 1 + 2 @ 70kg

1 + 1 + 2 @ 75kg

1 + 1 + 2 @ 80kg

1 + 1 + 2 @ 85kg

1 + 1 + 2 @ 90kg - fail på jerk

1 + 1 + 2 @ 90kg

Squat Clean + Split Jerk:

1 + 1 @ 70kg

1 + 1 @ 80kg

1 + 1 @ 85kg

1 + 1 @ 90kg

1 + 1 @ 100kg - fail på Jerk

1 + 1 @ 100kg - fail på Clean, totalt ufokuseret.

Lidt træt af jeg ikke fik de 100kg, anden gang jeg misser dem. Til gengæld var der masser af volume til Jerks på de lidt lavere vægte :bigsmile:

Kun en gang VL tilbage inden jeg tager sydpå i 4 måneder, håber det bliver Snatch så jeg har det friskt i hukommelsen når jeg tager afsted.

Super indsats igår Martin og tillykke med den velfortjente 1. plads og gavekortet.. :smile:

Mange tak Jacob, det var et super godt arrangement du fik stablet på benene der :smilerock:

Edited by Martin Bahrs
Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 02/05-2012

Træning i Sparta idag sammen med Danny, Kamille og en af hendes veninder. Fik fornøjelsen af at træne både WOD og VL bagefter, hvilket set i bakspejlet nok ikke var skide smart.

Opvarmning:

Lidt løb

Mobility

WOD specifik opvarmning

Workout:

"The Chief"

5 x 3 min AMRAP af:

3 Power Cleans @ 61kg

6 Push-ups

9 Air Squats

1 min rest

Resultat: 25 runder + 3 Power Clean + 6 Push-ups + 5 Air Squats. Vi talte runder og reps løbende, så vi startede næste runde hvor den sidste sluttede.

1 time rest

VL time med Galaly som underviser

Bestod af:

OH Squats

Snatch Balance

Hang Power Snatch

Hang Squat Snatch

som ledte hen til afsluttende øvelse:

Snatch Pull + Squat Snatch - lavet uden at slippe stangen

En masse af dem på forskellig vægt, og sluttede af med nogle stykker på 55kg - utrolig træt i skulderen her, og ikke meget energi tilbage. Det er sidste gang jeg laver en WOD før VL når jeg skal fokusere så meget på teknik i VL.

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 03/05-2012

Træning i Sparta, alene og benhårdt.

Opvarmning:

500m C2 row

Skulder mobilitet

Hofte mobilitet

WOD specifik opvarmning

Workout:

15 HSPU

15 KB OH Swings @ 32kg

15 Wall Ball Shots @ 20lbs

1 Rope Climb

12 HSPU

12 KB OH Swings @ 32kg

12 Wall Ball Shots @ 20lbs

2 Rope Climbs

9 HSPU

9 KB OH Swings @ 32kg

9 Wall Ball Shots @ 20lbs

3 Rope Climbs

6 HSPU

6 KB OH Swings @ 32kg

6 Wall Ball Shots @ 20lbs

4 Rope Climbs

3 HSPU

3 KB OH Swings @ 32kg

3 Wall Ball Shots @ 20lbs

5 Rope Climbs

Tid: 18.16

5 min rest

3 attempts to max reps Pull-ups:

1: 26 reps

2: 27 reps

3: 26 reps

total: 79 reps

5 min rest

220m Farmerwalk @ 2x32kg KB - 3 drops

Max distance OH carry walk @ 60kg barbell - 56 meter

5 min rest

2000m C2 row

tid: 7.46 - alt gjorde bare ondt her, og det føltes som en evighed på den maskine.

Dejligt med en lang og krævende træning for lige at køre mentaliteten igennem kødhakkeren. Rope Climps gjorde Pull-ups virkelig trælse, og Pull-ups gjorde farmer walk mega nederen, og farmer walks gjorde roning træls da bare det at holde fast i C2 håndtaget blev hårdt. Alt undtagen første del af træningen blev selvfølgelig kørt i bar køler i det gode vejr, skønt at det endelig er blevet så varmt at man ikke bliver kold selvom man står stille med sved på kroppen.

Jeg mente åbenbart ikke at jeg var helt færdig, så kørte lidt ekstra som ikke var på tid.

4 x 25 Abmat sit-ups

4 x 25 Push-ups

All done, nu skal der bare slappes af indtil en tur i biografen med alle de andre træningsvenner fra centeret. Avengers for anden gang :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Hold nu kæft, Martin. Her luffer jeg rundt og tror, at jeg arbejder nogenlunde hårdt med flere WODs pr. træning inkl. løb, "tung" styrke, flere træninger end der er dage i ugen og masser af BB!, og så laver du sådan noget som overnstående.... Satme i orden og lee' omgang. :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Søndag d. 06/05-2012

Træning med Jacob, Jimmy, Cecilie og Kamille idag, og Jacob havde ordineret en omgang tabata.

Opvarmning:

600m C2 row

Lidt mobility

WOD specifik opvarmning

Workout: "Tabata This"

Lowest score counts.

Row for calories

Squat

Pull-ups

Push-ups

Sit-ups

Result: 9 - 15 - 8 - 10 - 10 = 52 reps

Lidt utilfreds med det meste, men min dommer magtede så heller ikke at holde styr på tiden eller give mellemtider når jeg bad om det.

Band Pull Aparts - rød elastik + Side Bends supersettet:

20 + 10 + 10 @ 42kg

20 + 10 + 10 @ 42kg

20 + 10 + 10 @ 42kg

Havde desværre ikke mere tid her da jeg skulle ud til svigerfamilien og hygge. Så må jeg jo bare træne hårdere i dag :bigsmile:

Hold nu kæft, Martin. Her luffer jeg rundt og tror, at jeg arbejder nogenlunde hårdt med flere WODs pr. træning inkl. løb, "tung" styrke, flere træninger end der er dage i ugen og masser af BB!, og så laver du sådan noget som overnstående.... Satme i orden og lee' omgang. :smilerock:

Hehe det er desværre alt for sjældent jeg træner så hårdt som jeg gjorde den dag, men det skal klart inkorporeres mens jeg er sydpå. Men det var en kanon fed træning netop fordi man følte man aldrig blev færdig og der bare var mere hele tiden. Jeg kan varmt anbefale at gøre det på samme måde med at fastsætte f.eks 5 min rest mellem øvelserne så man ikke bliver hverken kold eller det tager alt for lang tid.

Men vi skal sq have en bro session når jeg kommer hjem syd fra, så giver vi den fuld gas med både tunge og lange workouts :smilerock:

PS: du giver den satme også god gas med din træning :pumpin:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 07/05-2012

Træning med min svoger idag. Han er noget ny i gamet, så satte ham til at lave en skaleret Murph på romaskine. og så halveret på de andre øvelser. Det passede ham rigtig fint da han har en ganske fin arbejdskapacitet. Jeg selv ville prøve kræfter med en længere workout og fik bakset noget sygt sammen :bigsmile:

Opvarmning:

1000m C2 row

Mobilitet

WOD specifik opvarmning

Workout 1: "Zombie Helen" - på C2

3 runder på tid af:

500m C2 row

21 Dødløft @ 100kg

12 Pull-ups @ BW + 10kg

Tid: 15.57 - ganske tilfreds med tiden her, dog kunne der skæres noget tid af hvis jeg havde et rigtig pull-up stativ og adgang til kalk i fitness world.

5 min. rest

Workout 2: "Rowing Helen"

3 runder på tid af:

500m C2 row

21 KB Swings @ 24kg

12 Pull-ups @ BW

Tid: 12.34 - Det var dælme ikke sjovt at sætte sig på C2 maskinen igen, og man kunne mærke at grebet ikke var helt friskt

5 min. rest

Workout 3: "Alternativ Helen"

3 runder på tid af:

400m løb (løbebånd)

21 KB Swings @ 24kg

12 Burpees

Tid: 13.24 - Jeg nåede 400m løb og 11 Swings i første runde da jeg kunne mærke at nu skulle jeg altså på tønden, og det var desværre ikke kun for at tisse. Men jeg valgte at lade tiden løbe og så bare tage det som det var, sådan er livet jo en gang imellem. Her var løbet noget værre møg, hårdere end jeg havde regnet med at skifte fra C2 til løbebånd.

5 min. rest

Finisher:

Inverted row - feet elevated to bench:

16 @ BW

15 @ BW

13 @ BW

13 @ BW

13 @ BW

2.30 min rest mellem forsøg på max reps. Der var dælme udsolgt i greb og trækkemekanisme. Nu er jeg godt nok færdig, men super fed omgang der virkelig trak tænder ud til tider. Nu skal jeg lige have mig en lur på sofaen inden der skal kastes en masse kød i skabet :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Faster higher stronger ...

Du giver den da max gas med dine workouts her de sidste dage i Danmark! Respekt Bahrs!! :smilerock:

Faster: nemlig

Higher: bliver svært :wink:

Stronger: satme så, fuld gas fremad.

Jeg bliver jo nødt til at give fuld gas hvis jeg skal forbedre min position til FAF 2012 :pumpin: og det skulle jeg jo gerne :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 11/05-2012

Første træning i varmen hernede, og den dårlige luft og støv og halvdårlig mad. Så resultatet er også derefter.

Lidt opvarmning

Snatch Balance + OH Squat:

3 + 3 @ 20kg

3 + 3 @ 20kg

3 + 3 @ 30kg

3 + 3 @ 40kg

High Hang Squat Snatch:

3 @ 20kg

3 @ 30kg

3 @ 40kg

3 @ 40kg

Squat Snatch:

3 @ 40kg

3 @ 40kg

3 @ 40kg

2 @ 50kg

2 @ 50kg

2 @ 50kg

2 @ 50kg

Workout:

5 runder på tid af:

10 Wall Balls @ 20 lbs

10 Pull-ups

10 Dips

10 Box Jumps @ 60cm

tid: ca 10 min. - puha det er hårdt at lave cardio for første gang hernede.

2000m C2 row: 7.52 - igen hårdt, svært at holde tempoet oppe.

Inverted row - feet elevated to bench:

4 x 15 @ BW

Hypers:

4 x 15 @ BW

Side Bends:

12 + 12 @ 21kg

10 + 10 @ 39kg

10 + 10 @ 39kg

All done, næste pas bliver nok i aften hvor der er lidt køligere.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 12/05-2012

Træning sammen med nogle af kollegerne omkring 19.00 tiden, der er temperaturen til at man kan lave noget nogenlunde fornuftig træning uden at dø.

Meget let opvarmning.

Dødløft:

10 @ 40kg

10 @ 60kg

6 @ 100kg

5 @ 120kg

5 @ 150kg - havde ikke set det var 2 x 25 skiver jeg havde sat på istedet for 2 x 20kg

3 @ 170kg

1 @ 180kg - slet ikke tosset at trække kun 5kg under mit max under disse forhold.

0 @ 190kg - kom stort set ikke fra gulvet og ville ikke presse citronen meget mere.

Pull-ups Strict:

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

10 @ BW

L-sit Pull-ups, smal fatning med træk til hver side i toppen:

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

8 @ BW

Push-ups, ben hævet og fuld ROM (hoved ud over en kant):

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

15 @ BW

Dragon Flags, excentriske:

3 @ BW

3 @ BW

3 @ BW

DB Bicep Curls:

10 + 10 @ 16kg

8 + 8 @ 20kg

7 + 7 @ 20kg

7 + 7 @ 20kg

DB Hammer Curl til skulderpres:

10 @ 2 x 12kg

8 @ 2 x 16kg

8 @ 2 x 16kg

Slut for mig, kan godt mærke at energien ikke var der i aften til en workout. Så det må blive imorgen jeg kan give den gas der.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share