Change of plans -> It´s all about the BIKES!


Elkjærmark
 Share

Recommended Posts

Lørdag d. 21/12-13

Efter et par uger med super gode ben, var festen slut da jeg satte mig på hometraineren igår. Ikke heldigt når programmet stod på knap to timer med hardcore intervaller i både gul og rød zone.....

Det stod relativt hurtigt klart for mig, at jeg ikke ramte dagen. Først fik det mig til at overveje helt at droppe intervallerne, men efter en mindre monolog besluttede jeg mig for at give det et forsøg, og så ellers bare se hvor det ville føre hen.

10 min opvarmning

30 sek rød zone / 30 sek let x 5

Mainset:

9 min gul zone (FTP)

5 min let

1 min rød zone (120% af FTP)

1 min let

8 min gul zone

4 min let

2 min rød zone

2 min let

7 min gul zone

3 min let

3 min rød zone

2 min let

6 min gul zone

2 min let

4 min rød zone

3 min let

5 min gul zone

3 min let

5 min rød zone

Cykling - 2 timer

Allerede ved andet interval i gul zone fik jeg problemer med at holde mine watt. Jeg kæmpede som en besat, og alligevel lå jeg 2 watt under zonen. Det samme begyndte hurtigt med at gøre sig gældende for intervallerne i rød zone. Midt i det 7 min lange interval i gul zone var jeg meget tæt på at give op. Jeg var presset til op over begge ører, og havde på ingen måder mere at give af. Samtidigt var jeg ved at knække på den mentale side, for det er sgu hårdt at sidde og slide røven ud af bukserne, og så alligevel ikke kunne ramme niveauet. Et eller andet sted, så må man nok bare forvente at man møder sådanne dage, når man træner den mængde som jeg gør, og er man så i stand til at få det maksimale ud af træningen alligevel, så er der vist kun grund til at være tilfreds:-)

Mandag d. 23/12-13

Lørdag aften endte i lidt af en fest her på adressen, og søndagen var derfor en total off day hvor jeg havde det ringere end ringe! Faktisk var jeg forsat små dårlig da jeg vågnede hertil morgen, men et eller andet måtte der ske, så jeg satte mig på hometraineren til lidt "hyggetræning".

Cykling - 1 time 40 min @ 140 watt i avg.

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke bare cykle en time ekstra og så ikke gå så højt op i de watt tal?

Om det er watt eller puls man kører sine intervaller efter er måske ikke afgørende, men faktum er at jo mere målrettet fokus du lægger i din træning, jo mere forbedrer du dig. Så derfor......

Link to comment
Share on other sites

hvorfor ikke bare cykle en time ekstra og så ikke gå så højt op i de watt tal? :smile:

Det er et spørgsmål om "work smarter, not harder". Den "gamle" metode til at komme i form var bare at køre langt og ofte. Den nye metode er at køre kort, men med god intensitet. Her bliver wattene vigtigere end at køre en ekstra time. Specielt når det også er på hjemmetræneren.

Link to comment
Share on other sites

Det er et spørgsmål om "work smarter, not harder". Den "gamle" metode til at komme i form var bare at køre langt og ofte. Den nye metode er at køre kort, men med god intensitet. Her bliver wattene vigtigere end at køre en ekstra time. Specielt når det også er på hjemmetræneren.

Spændende. Tak for uddybende svar.

Link to comment
Share on other sites

Der er både fordele og ulemper ved at være skilsmissebarn ved højtiderne. Den mest indlysende fordel er selvfølgelig at der er double up på julegaverne - det samme gør sig desværre også gældende på antallet af familiejulefrokoster som skal overstås i juledagene.....

Mine juledage har derfor været noget hektiske, og dagens arbejdsdag føles faktisk som lidt af en fridag :blink: Travlhed til trods, så har jeg forsøgt at presse træningen ind alligevel, hvilket tildels er lykkes ganske ok. Nogle dage har det dog betydet træning på skæve tidspunkter (læs: MEGET tidligt), og det har gjort udbyttet lettere svingende. Well well, det er jo kun jul en gang om året.....

Tirsdag d. 24/12-13

Lidt rul på hometraineren i de tidlige morgentimer. Der var intet i benene. Mine lægge var fx. helt pumped på den av av-agtige måde efter mandagens hardcore intervalsession :eh:

Cykling - 1 time 30 min @ 135 watt i avg. Ren hygge tur!

Onsdag d. 26/12-13

Det burde forbydes at sætte vækkeuret til at ringe i juleferien, men ikke desto mindre var det præcis hvad jeg gjorde. Dagens motion skulle bare overstås inden årets sidste julefrokost ramte mig! Det blev en nær-død oplevelse :gal:

Løb - 11,5 km @ 5:12 min/km (inkl 2 x 10 min @ 4:45 min/km)

Nu er julen så overstået! Dejligt, for jeg glæder mig til at komme ind i noget der ligner en fast rytme igen - her tænker jeg primært i forhold til træning og kost.

Når arbejdsdagen idag er overstået så har jeg tilmed ferie frem til d. 6/1-14, og det er sjovt nok noget jeg ser frem til. Bedst af alt er næsten at jeg pt. blot har 19 arbejdsdage tilbage på min nuværende arbejdsplads :sun:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 27/12-13

Det er ikke meget spinning jeg har kørt på det seneste, og det gør mig for så vidt ikke det fjerneste. Alligevel er det nu ok at komme på podiet og blive støvet af i ny og næ, så jeg ikke helt mister taget på deltagerne ude i salen. Således stod der 90 min spinning på fredagens program, og det viste sig at blive en god oplevelse.

Først og fremmest var der fuldt hold i salen, hvilket altid er fedt og giver lidt ekstra boost til motivationen. Derudover var der adskillige deltagere som var dukket op fordi de havde hørt at jeg skulle undervise. DET ER FEDT!!!

Spin - 90 min @ 84% af HR

Lørdag d 28/12-13

Julen har budt på det mest ækle efterårs/vintervejr, så tanken om en udendørs cykeltur har ikke været super tillokkende. Heldigvis har kæresten og jeg et ret fedt setup med vores to hometrainers, så fællestræning er ikke udelukket selvom udendørstræningen droppes.

929E198F-0DB6-44E9-9688-8B6C3796E040-337

For at få lidt endurance træning i stængerne satte vi os derfor på lågerne, startede Grejsdalsløbets 133 km rute på ht´eren og satte derefter igang. De første små to timer fløj afsted, men jeg indrømmer gerne at det derefter begyndte med at knibe lidt med både motivation og energi. Puha, hvor er en hometrainer bare ubarmhjertig og energisugende…..

Cykling - 3 timer og 10 min (100 km på ht´eren)

Søndag d. 29/12-13

Igen var jeg blevet lokket til at køre lidt spinning i centret, hvilket ikke helt matchede mit træningsprogram der ellers dikterede løb. For ikke at gå på kompromis med mit løb, måtte jeg derfor have gang i vækkeuret, så jeg kunne komme tidligt op og få løbet overstået inden spinning. Noget tuff, for jeg er på ingen måder nogen gazelle - slet ikke i de tidlige morgentimer.

Løb - 8,9 km inkl. 2 x 10 min i gul @ 4:50 min/km

Derefter 2 x spinning hvoraf den sidste time blev en kamp for overlevelse. Jeg havde ikke fået noget energi med, så det ville være synd at sige at jeg sprudlede den sidste halve time…..

Spin - 1 time 40 min @ ca. 82% af HR

Mandag d. 30/12-13

Jeg skulle egentlig have været en tur i baljen idag, men åbningstiderne i svømmehallen passede ikke rigtigt med dagens program. I stedet kørte kæresten og jeg en smut i skoven, og snuppede os en god fælles løbetur. Det er første gang vi løber sammen, da han er en markant bedre løber end mig (sub 18 min på 5 km!). Han valgte dog at tage dagens tur som ren restitution, mens jeg så sled mig over bakker og andet spændende med relativ høj puls. Herligt…..

Løb - 9,3 km @ 5:21 min/km - 78 højdemeter

Link to comment
Share on other sites

Jeg ved godt at Kermit synes at det er lidt morfar-agtigt (måske mormor i mit tilfælde??), men jeg har - og har altid haft - lidt af en svaghed for Assos´ produkter. De sidder genialt godt og IMO er designet spot on. Enkelt og stilsikkert!

For en måneds tid siden bestilte jeg derfor lidt nyt vintertøj, bla. et par bukser med vindfront samt en super lækker vinterjakke. Begge dele lever helt og aldeles op til forventningerne, men desværre har prisen også fået et hak i vejret. Typisk!

Nå, men jeg accepterede og købte som bekendt alligevel, for prisstigningen var alligevel til at overleve. Men men men…. Nu har Assos så netop lanceret deres nye bibshorts, som består af flere forskellige modeller i tilsvarende forskellige prisklasser. Så vidt så godt. Mine nuværende bibs ved at være pænt slidte, så jeg henvendte mig derfor til den lokale cykelpusher for at bestille nogle nye.

Cykelpusheren, flink som han er, synes dog lige at han ville advare mig om prisen inden han bestilte, og et eller andet sted var det sgu meget berettiget. De koster f***** 3000 kr pr. par!!!!

Nu er jeg gået i tænkeboks, for synes godt nok at det er en noget hamper pris! OK, min popo er sart og tolererer ikke discountmodeller med ringe indlæg, og ok, et par Assos cykelbukser kan holde min. 3 sæsoner selv ved hyppigt brug. Men alligevel…..

Det fik mig til at regne lidt på hvad prisen pr. tur rent faktisk ender i, og det sætter tingene i et lidt andet perspektiv.

Mine nuværende Assos bukser (jeg har to par som jeg har vekslet mellem de sidste 2-3 år) har vel rundt regnet 250 ture i sig, og de er ikke helt færdige endnu, så lad os sige at de rummer ca. 300 cykelture. Dvs. 10 kr pr. tur.

Er det så galt? Næ, det synes jeg faktisk ikke. Ikke taget i betragtning af hvad man ellers kaster penge efter…. Et pølsehorn på tanken eller et par ordentlige cykelbukser - hvor svært er det valg lige???

Jeg mener, kvalitet koster - det ved vi, men hvis der er en direkte linje ml. kvalitet og holdbarhed, så er jeg helt klart mest til kvalitet.

Når det så er sagt, så synes jeg forsat at det er en skræmmende pris, og jeg har da heller ikke bestilt endnu…...

Link to comment
Share on other sites

Julen har budt på det mest ækle efterårs/vintervejr, så tanken om en udendørs cykeltur har ikke været super tillokkende. Heldigvis har kæresten og jeg et ret fedt setup med vores to hometrainers, så fællestræning er ikke udelukket selvom udendørstræningen droppes.

Fællestræning indendørs. Det er sgu' rimeligt blæret :smilerock:

Link to comment
Share on other sites

Ja, min holdning til Assos er at det er lidt morfar agtigt :laugh: Det skal dog nok ses mest som et udtryk for at dem der kører med Assos i det her område, som oftest er ældre mænd med lidt for mange kg på kroppen. Det gør ikke meget godt for Assos' branding i hvert fald.

Når det så er sagt, så har jeg løse ærmer og knæ fra Assos, og synes det er fantastiske produkter. Tore, cykelmekaniker, tidligere A rytter, og bikefitter, sværger i øvrigt til Assos. Han fortalte mig på et tidspunkt at deres kvalitet er i top, og at han stadig har trikot'er der er 8-10 år gamle uden at man kan se det på dem. Min eneste anke mht. Assos er at det er så sindssygt dyrt. Et par shorts til 3000,- hænger kun sammen med at man så køber en Cervelo Rca hvor rammen alene koster i omegnen af 60.000,-.

Jeg har svært ved at se at de shorts skulle være 1,5-2 gange bedre end de "normale" Assos shorts. For den pris kunne du få 2 almindelige par Assos shorts, som du indtil videre har været glade for.

Nu har jeg ikke selv så sart en popo som så mange andre, men selv er jeg ret begejstret for Sportfuls shorts. Jeg har endnu til gode at prøve Castellis, men har kun hørt godt om dem, og med en pris på 900-1000,- er de bestemt også i den prisrigtige ende.

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 31/12-13

Det er ikke meget MTB´en er blevet luftet de seneste måneder, så hvorfor ikke bruge årets sidste dag i skoven sammen med 17 andre galninge. I stedet for at spænde cyklen bag på bilen og køre ind til Vejle, valgte jeg at cykle de ca. 22 km som en god gang opvarmning. Fællesturene på MTB er nemlig ofte kendetegnet ved lidt for mange pauser til, så skulle jeg have mig en effektiv gang træning, så måtte jeg tyvstarte lidt. Det betød så at jeg var godt og grundig varm da jeg ankom til centret lidt i 10 - faktisk så tilpas varm at jeg nåede at blive lidt småkold igen inden afg.

Dagens tur gik ud langs fjorden ad en masse snørklede små stier med godt med bakker, og derfra videre mod Tirsbæk, hvor "Den hvide dame" blev forceret. Bakken er opkaldt efter den tidligere godsejers kone, der efter sigende slog manden ihjel med et 4 tommers søm tilbage i 1752, og som derfor går igen som straf for hendes forbrydelse.

Den hvide dame er en klassisk Jannie-bakke som ikke har de vilde tekniske udfordringer, men som derimod er lang og sej og perfekt til at tonse på. Jeg kom op som nr. 5 efter nogle af de hårde gutter.

Derefter forsatte vi længere ud langs fjorden, indtil vi nåede turens højeste punkt. Her stoppede vi for at skåle i lidt medbragt champagne med tilhørende kransekage. Ganske hyggeligt, men for pokker hvor bliver man bare hurtig kold når man står stille i svedigt tøj.

Efter vores lille nytårstaffel vendte vi snuderne retur mod Vejle igen, og kort tid efter måtte jeg sande hvor vigtigt det er at have de rette dæk på MTB´en. Alt for meget nedbør har gjort skovene enormt mudrede, og med lortedæk på kunne jeg slet ikke finde greb. Jeg måtte derfor af cyklen for at trække igennem en passage, hvilket kostede mig et sæt skoovertræk da jeg endte med at sidde fast i en rod. Typisk!

Vel tilbage i Vejle fik jeg hurtigt fyldt lidt nyt energi i dunkene, og så satte jeg ellers kursen mod Vonge igen. Carsten var så flink at følge mig ud til enden af Grejsdalen, og den lille tur fik vi brugt til at catche lidt up på året der gik. Det er ikke få timer at Carsten og jeg har cyklet sammen, så det var et eller andet sted en perfekt afrunding på dagens tur:-)

Cykling - 3 timer 10 min - 69 km @ 897 højdemeter

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 1/1-13

Mens halvdelen af DK formodenligt har været nedlagt af hangovers, vågnede jeg frisk som en havørn efter en stille nytårsaften.

Formiddagen foregik på sofaen med en bog, hvorefter jeg mandede mig op og hoppede i cykeltøjet. Regnen trommede på ruden, så det var ikke så svært at vælge hvor træningen skulle foregå;-)

På forhånd havde jeg ikke de store forventninger til dagens performance, da jeg følte at gårsdagens mtb tur forsat sad i stængerne (en ting er at køre 3 timers landevejskørsel - en anden ting er 3 timer i skoven), så planen var egentlig bare en "rulletur" på en god gammel kending af en rute på 73 km inkl. 1700 højdemeter. Til min overraskelse var der faktisk ok hul igennem til benene, så rulleturen blev vekslet til en solid gang tons med høj puls hele vejen. Sådan en tur hvor man efter 1 times kørsel sidder og ærgrer sig lidt over det hårde udlæg, men hvor man alligevel er for ærekær til at geare ned og rulle den i hus;-)

Cykling - 2 timer 7 min @ 141 watt i avg (81% af HR)

Efter at jeg fik skiftet min wattmåler ud for ca. 2 uger siden, har jeg konsekvent haft problemer med at træde mine zoner. Enten har jeg haft dårlige ben lige siden, hvilket er lidt utopi at tro, eller også er der en afvigelse på noget der ligner 10-13% i forhold til den gamle. Det er desværre ikke første gang at vi oplever disse afvigelser på Quarq målerne, og Michael har således også fået ombyttet sin wattmåler en enkelt gang (vi købte på samme tidspunkt), og alligevel virker hans værdier forsat unaturligt høje. Der er tydeligvis et eller andet galt! Vi har selvfølgelig haft dem til eftersyn ved Børge Madsen i Vejle, hvor de er købt, men de kan ikke finde nogen fejl på dem. PISLORT!

Et eller andet sted, så er det bare ikke godt nok! Vi snakker pivdyrt legetøj, og det skal altså bare virke!

Med de mange problemer og afvigelser vi allerede nu har oplevet, så er det svært at have tillid til at tallene. Hvordan skal jeg fx. kunne bruge mine tal til noget, hvis tallene fra wattmåleren på TT´eren afviger ca. 10% af dem som jeg får fra wattmåleren på min racer? Det er sgu da ubrugeligt og langt fra acceptabelt!

Nå, ikke flere sure opstød fra min side på årets første dag;-)

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Fandme nitten med de wattmålere. Er tallene højere eller lavere på TT'eren ift. raceren? Men under alle omstændigheder giver det jo flere frustationer end glæde, og det er jo ikke det der er meningen.

Jeg har ikke fået TT´eren endnu. Men når der kan være ca. 20 watt i forskel på mit output nu sammenlignet med for tre uger siden, hvor jeg havde en anden måler monteret på cyklen, så frygter jeg klart for at afvigelserne bliver så store, at man nærmest skal arbejde med forskellige zoner alt afhængig af cykelvalg. Synes bare slet ikke at det er acceptabelt, og desuden ligger det også væsentligt uden for den fejlmargin som Quarq angiver (1-2% afvigelse).

Dagen imorgen skal derfor bla. bruges på et besøg ved cykelpusheren, så vi kan finde en holdbar løsning. Enten må de tage wattmålerne retur og sælge os noget andet eller også må de sørge for at få fixet problemerne på anden vis.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har næsten helt glemt hvordan det er at gå på arbejde, for hold da op hvor har det været en dejlig lang juleferie i år:-) Desværre kalder hverdagen igen, hvilket er lidt nitten for mig, da jeg ikke ligefrem brænder for at gå på arbejde for tiden, men heldigvis er nedtællingen godt igang og om sølle 19 dage er det slut!

Torsdag d. 2/1-13

Ovenpå en all out effort på hometraineren d. 1/1 var det med slatne ben at jeg satte mig i sadlen til en let omgang rul. Hverken fysikken eller det mentale mindset var til høj intensitet, og et eller andet sted gav det også god mening bare at spole benene lidt igennem ovenpå to hårde dage.

Cykling - 1 time 13 min @ 130 watt i avg.

Fredag d. 3/1-14

Den opmærksomme læser vil nok have bemærket at der pt. er lidt for langt mellem mine svømmepas. Min undskyldning har indtil nu været begrænsede åbningstider pga. jul og nytår, men lige netop idag var det næppe noget vandtæt argument.... Ikke desto mindre blev det igen hometraineren fremfor vandet - ikke noget jeg bliver en bedre svømmer af men who cares, jeg er jo trods alt cykelrytter;-)

Turen gik i stedet op ad Mount Ventoux med kæresten siddende ved min side. Vi kører begge på en Elite Realpower hometrainer, men til trods for at modellen er den same, så er der stor forskel i den belastning de hver især yder. Heldigvis er forskellen præcis så tilpas stor at vi kan konkurrere mod hinanden, og på dage hvor man ikke rigtigt gider de hardcore intervaller er det alle tiders konkurrenceelement at have i baghånden. Når det kommer til stykket, så er det vist også det eneste sted hvor jeg nogensinde får mulighed for at hamle op med Michaels pænt hardcore pace, så jeg er altid (næsten) klar på en duel!

Idag havde jeg gode ben, lagde hårdt fra land og fik hurtigt et lille forspring. Derfra var det bare at pumpe igennem og glemme alt om brændende lunger og smertende ben, og holde kæden stram til toppen af det skaldede bjerg var nået:-)

Cykling - 57 min @ 158 watt

Lørdag d. 4/1-14

For 5 år i træk blev første lørdag i januar brugt på et spinning event inde i centret i Vejle. Jeg var egentlig tilmeldt til at skulle køre +4 timer på en deltagercykel oveni den ene time som instruktør, men jeg valgte at springe fra. Mit træningsprogram dikterede mig intervalløb, og at tro jeg kunne gabe over begge dele ville være lige lovligt optimistisk. Jeg valgte derfor løb efterfulgt af min egen instruktørtime og lidt rul.

Løb gik super godt! For første gang i mands minde følte jeg et overskud, når jeg løb i mine intervalzoner, og det endda til trods for at jeg løb på løbebånd som ellers typisk ikke gør mig noget godt.

Jeg løb følgende program:

10 min opvarmning

6 min @ 5:05 - 3 min let

4 min @ 4:45 - 3 min let

2 x 3 min @ 4:30 - 3 min let

4 min @ 4:45 - 3 min let

6 min @ 5:05

10 min let

Løb - 11,3 km @ 5:21 avg.

Spinning - 1 time 40 min @ 80% avg. HR (50 min hårdt - 50 min let)

Søndag d. 5/1-14

Med lidt slidte ben ovenpå lørdagens relative hårde træning, satte jeg mig i sadlen til en omgang intervaller på hometraineren. Programmet bestod af en god gammel kending, og det blev vanen tro HÅRDT!

Trætte ben og en wattmåler der måler for lavt er et dårligt udgangspunkt, når man skal køre intervaller omkring ens FTP værdi. Jeg måtte således også sande at det var en fysisk umulighed, og baren måtte da også nedjusteres til stor irritation for mit ego:-(

10 min opvarmning

5 x 30 sek all out -> 30 sek rul

5 min rul

9 min @ FTP

90 sek rul

8 min @ FTP

90 sek rul

7 min @ FTP

90 sek rul

6 min @ FTP

90 sek rul

5 min @ FTP

90 sek rul

4 min @ FTP

90 sek rul

3 min @ FTP

90 sek rul

2 min @ FTP

60 sek rul

1 min all out

Allerede kort inden i første interval stod det klart at det ikke var muligt for mig at holde zonen. Det var simpelthen for hårdt! Pulsen lå +90% og alligevel kunne jeg knap nok træde det nødvendige. For helvede hvor er det bare træls når udstyret ikke fungerer som det skal!!!

Men i stedet for at give op, så forsatte jeg med at pumpe så mange watt som benene nu engang tillod, og selvom resultatet ikke blev som håbet, så burde udbyttet ikke fejle noget;-)

1 time 30 min @ 145 watt avg.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er godt løbende for tiden! Det føles super godt, og jeg fornemmer nu stille og roligt at frugterne af de seneste mange ugers arbejde begynder med at kunne høstes. Nu er det ikke fordi jeg pludselig er blevet en gazelle sådan "over night", men jeg føler en smule mere overskud når jeg løber i de enkelte zoner og det er skønt:-)

Tirsdag d. 7/1-14

Frem til midten af marts kommer jeg til at køre en fast spinningtime i centret i Vejle hver tirsdag. Timen ligger først fra 19-19,50, hvilket betyder at jeg har godt tid til at nå mit faste tirsdags core og løbepas inden jeg skal undervise. Faktisk ganske god timing:-)

Igår bestod mit løbepas af en god gang opvarmning med 5 stigningsløb. Derefter skulle der lidt tempoløb med ind over i form af 10 x 1 min @ 4:20-4:30 min/km med 1 min jog ml. intervallerne. Alt forløb efter planen. Jeg havde godt med overskud på pulsen i intervallerne, men kan godt mærke at jeg mangler topfart. Ikke at jeg havde problemer med at holde pace, for det havde jeg på ingen måder, men det føles blot som om at benene ikke vil løbe meget hurtigere. Et eller andet sted gør det dog ikke så meget, for jeg træner ligesom ikke mod rekorder på de kortere distancer;-)

Løb - 47 min @ 5:23 min/km avg.

Derefter på spinningcyklen til en super fin time. Jeg sørgede for ikke at grave for dybt, for jeg har et ok hårdt pas på cyklen idag, og det er trods alt de pas der størst prioritet.

Spin - 47 min @ 80% HR avg.

Link to comment
Share on other sites

Kæresten og jeg smutter i øvrigt en tur til Club La Santa d. 31/1-7/2 :laugh:

Lidt snik snak om sol og varme efterfulgt af en hurtig beslutning, og wupti så var rejsen bestilt.

Nøj, hvor jeg glæder mig! Ikke kun pga. varmen, men fordi det er den perfekte måde at kickstarte en sæson, som jeg fornemmer bliver helt og aldeles god og genial :biggrin:

Edited by Elkjærmark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share