Peter på nye eventyr... i Danmark


pesaol
 Share

Recommended Posts

Så er jeg hjemvendt fra mit livs første skiferie, og kan så afsløre at det er uden gips eller brækkede lemmer :4trumpet:

Til gengæld tror jeg allerede nu jeg kan sige at alpin skiløb nok aldrig helt bliver mig. Talte en del om det med de gutter jeg var med. Dybest set har jeg altid været lidt af en tøs når det kommer til fart og højder og det er jo til en vis grad forudsætningen for alpin ski.

Selvom jeg de første 3 dage havde tilmeldt mig skiskole blev jeg aldrig så sikker at jeg kunne tage de største pister. Der var helt klart noget psykisk der triggede mig når jeg så ud over bjergsiden og så hvor stejlt det var. Så længe der ikke var højt ned og farten var til at kontrollere for mig gik det fint med den tillærte teknik. Men som sagt, det bliver nok aldrig mig. Hvis jeg var startet lidt tidligere fx i 20'erne havde jeg haft tid til at lære teknikken og få bugt med nervøsiteten. Men after skiing gik fint :rolleyes: og apropos det: selvom der blev svedt og knoklet en del så går en uges druk og indtag af en hel del grill mad nok lige op if.t. kalorieregnskabet.

En anden ting som ikke var helt fedt var at mit knæ havde det noget svært med de øvelser som skulle gøres. Der blev kørt rigtig meget i plov og det går altså lige i knæet, ihvertfald for mit vedkommende. Jeg kom hjem søndag morgen og efter flere timers søvn tog jeg en kort løbetur på ca. 30-35 min. Mærker ikke umiddelbart noget så længe jeg løber med knæbind, men en uge på ski har nok ikke medvirket til en bedring.

Anyway, nu står den på træning igen efter at have været bagud en uge med løb og 2 uger med styrke. Jeg nævnte noget omkring planer for den fremtidige træning som afhang af erfaring fra skiferien. Så langt så godt kom jeg ikke hjem i gips, men det har også bekræftet mig i, at det ikke går med at køre for hårdt på de næste måneder. Derfor fortsætter jeg det mønster jeg har fulgt de sidste ca. 2 måneder med løb 3 gange om ugen, 2 kortere og en længere tur. Egentlig havde jeg planer om at arbejde lidt med tempoet, men det må vente til foråret.

De næste 12 uger bruger jeg på at træne mig op til at løbe 90-100 min. i streg. Samtidig vil jeg sørge for at huske restitution ca. hver 3 uge. Der skal også revideres nogle mål for 2015 da marathon er udskudt til næste år, men det vender jeg tilbage til senere når jeg har tænkt og planlagt igennem.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 6:

Uge 5 gik jo med skitur så her er den første opdatering:

Mandag: Nada...

tirsdag: 30 min. løb

Onsdag: 1xbikefit burn time med instruktør Rasmus

Torsdag: 40 min. løb

Fredag: 1xbikefit burn (hård!) med instruktør Patrick

Lørdag: Styrketræning for overkroppen + 1xbikefit burn time med Arne

Søndag: 50 min. løb

En uge altså med rigtig meget bike og (lidt) løb. Derimod begrænset styrketræning og det skal der laves om på den kommende uge, så jeg kommer tilbage til 2xstyrketræning. Havde behov for en masse kondition denne uge for ligesom at kompensere for sidste uge på ski. Jeg vil nok stadig tage en bike time i ny og næ, men primært bliver det Arnes time om lørdagen da jeg efterhånden har opnået en god rutine lørdag morgen med styrketræning efterfulgt af bike.

Ellers ikke så meget at sige. Mærker ikke rigtig til skader, men følger stadig forsigtighedsprincippet. De ømme lårmuskler fra skituren er også på retur og generer ikke rigtig mere.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 7:

Glemte da helt at samle op på ugen i går. Ikke fordi den har været sindsoprivende, men here goes:

Mandag: Nihil

Tirsdag: 35 min. i lidt raskere tempo end vanligt

Onsdag: Styrketræning af hele kroppen efterfulgt af 1xbikefit burn med instruktør Rasmus.

Torsdag: 45 min. løb

Fredag: Drinks...

Lørdag: Lidt slap styrketræning med nogle enkelte øvelser + 30 min. interval på crosstrainer.

Søndag: 55 min. løb

Alt i alt kører træningen lidt i samme rille, dog var jeg nødt til at droppe min efterhånden faste morgenrutine lørdag med styrke + Arne bike. Men havde simpelthen for mange tømmermænd til at komme op den dag. Lykkeligvis mærker jeg - 7, 9, 13 - ikke rigtig noget til nogen skader. Har droppet at løbe med knæbind og det går fint. Kan til tider føle mig lidt "slidt" men det tilskriver jeg dog progression i alder....

Link to comment
Share on other sites

The world is (still) spinning around!!!

Løberiet går sin stille og rolige (frem)gang. Det blev til hhv. 40 og 45 min. tirsdag og torsdag. Til gengæld er jeg begyndt at tage nogle flere bike timer selvom jeg egentlig mest bare havde tænkt mig at holde mig til Arnes time om lørdagen. Jeg mangler dog det der kick man får når pulsen er helt oppe og ringe. Kan dog også mærke at jeg liiiige skal huske på de tanker i hovedet som jeg har skrevet om før. Kan mærke at jeg får en helt vild sukker og fedt trang efter sådan en time, hvilket vel et eller andet sted er naturligt???

Onsdag tog jeg en time hos Rasmus som jeg efterhånden har kørt et par gange med. Det var en såkaldt "power" time, altså den hårdeste af koncept timerne. Det var lidt anderledes end de timer jeg har prøvet hos ham, hvor det mere var klassisk spinning-interval timer. Den her time var bygget op med 4 stigninger på 3, 4, 5 og 6 min, lidt a la den måde Jesper Lindqvist byggede sine timer op. Ganske fed time - og god hård.

I dag kørte jeg så en "burn" med Patrick, som kører på Jagtvej og som jeg også har kørt med et par gange efterhånden. Han er sådan en rigtig Ultra-tri-elite-techno-trance instruktør hvor det virker som om fedtprocenter lige balancerer omkring 0. Hans timer er hyper simpelt bygget op. Du kører noget enkelttakt, enten siddende eller stående, og så accelerer du siddende - det er det. Jeg har det lidt som om jeg er med til træning i den lokale tri-cykel klub når jeg kører på hans timer. Hans intervaller er også væsentlig længere da fokus meget er på udholdenhed. Forrige time jeg kørte med havde vi et afsluttende siddende interval på 8 min. og 45 sek!!! Det er vist ret sjældent at man har sådanne intervaller på bike timer i Fitness world. I dag var det længste kun på 5 min. og 30 sek.... Jeg har lidt problemer til tider med at høre hans instruktioner, men generelt kan jeg bedst lide denne måde at køre en spinning time, hvor du måske ikke har de helt høje pulstoppe, men til gengæld holder pulsen høj hele vejen igennem.

A pro pos puls, så købte jeg for resten et Garmin 310x her for nogle måneder siden. Det har samlet lidt støv da jeg ikke rigtig bruger GPS'en, men if.t. puls ville det jo være fedt at bruge pulsbæltet så jeg har en nogenlunde følelse af hvor jeg ligger. Indtil videre har jeg kørt på gefühl, og det har funket ok. Der er dog et problem at jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg får vist pulsen, og kan ikke pt. finde manualen, men håber jeg snart kan linke til nogle pulsgrafer...

Link to comment
Share on other sites

Cool at den slags spinningtimer findes. Bare ærgeligt at man ikke kan opsøge dem og være sikker på at man får det.

Du gav mig lige en flash-back på de helt særlige øjeblikke med spinners high. Det kan jeg faktisk godt savne.

310x - ikke xt?? Google pjejer at kunne finde alt men ikke x.

Men prøv at sætte "Garmin 310xt manual" ind i Google og se om det alligevel ikke hjælper lidt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Cool at den slags spinningtimer findes. Bare ærgeligt at man ikke kan opsøge dem og være sikker på at man får det.

Du gav mig lige en flash-back på de helt særlige øjeblikke med spinners high. Det kan jeg faktisk godt savne.

310x - ikke xt?? Google pjejer at kunne finde alt men ikke x.

Men prøv at sætte "Garmin 310xt manual" ind i Google og se om det alligevel ikke hjælper lidt.

Du har ret, det er selvfølgelig xt, må lige checke op på det ved lejlighed.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling på uge 8:

Mandag: Den sædvanlige fridag.

Tirsdag: 40 min. løb med lidt tunge ben

Onsdag: Lidt styrketræning for ryggen + 1 bikefit power time

Torsdag: 45 min. løb med overraskende gode ben

Fredag: 1 bikefit burn/simuleret tri træning med instruktør Patrick

LØrdag: Styrketræning for hele kroppen + 1 bikefit burn time med Arne

Søndag: 60 min. løb i fin stil.

En uge der vel stort set var en kopi af forrige uge. Lidt mere intensitet på bikefit timerne. Nu har jeg trænet progressivt i 3 uger i træk, og derfor står den næste uge på restitution, dvs. kortere løbeture i roligt tempo. Som det også står i biblen: "Du skal ihukomme hvile hver 4 uge". Jeg er lidt i tvivl om jeg fortsætter mit genfundne mønster med flere bike timer om ugen, men onsdag og lørdag holder jeg nok fast i.

Link to comment
Share on other sites

En lidt stresset dag...

ikke fordi jeg har været på arbejde, tværtimod tog jeg en fridag i dag med lidt kort varsel. Har været til intet mindre end 3 jobsamtaler i dag, det må være ny PR!!!!

En samtale på Nørrebro kl. 9:30, en i glostrup 11:15 samt til sidst inde i centrum kl. 11:30. Det var et held at de alle 3 faktisk havde lagt deres samtaler i dag på de tidspunkter, men alligevel var det nu lidt stressende at sådan rende rundt fra det ene til det andet. Havde egentlig den bedste fornemmelse på de sidste 2 samtaler, men der lå en besked på min svarer at de fra den første gerne vil se mig igen i morgen formiddag til en ny samtale. Så må vi se hvad det går ud på. Jeg kunne også forstå at jeg til alle tre samtaler var valgt ud fra ganske mange ansøgninger, derfor synes jeg også det ville være surt hvis jeg fik afslag på dem alle. Det er vel det der svarer til udtrykket: "man vinder ikke sølv, man taber guld" - eller noget i den stil.

Selvom det ikke er fysisk hårdt synes jeg altid det er udmattende at være til jobsamtale, man skal være på og sælge sig selv. Så jeg havde behov for at koble af. Det blev så til en gang styrketræning for overkroppen + 1xbikefit power time bagefter. Det er stadig uden puls og på gefühl, men at dømme efter hvor hårdt det var at gå op til 3. sal tror jeg nu jeg fik givet meget godt gas.

Link to comment
Share on other sites

ÆV!!! ikke noget nyt job til mig i denne omgang, efter at have været til job triatlon. Ved den ene kom jeg endda til samtale nr. 2 dagen efter og ved det andet ville de sende min ansøgning videre til en anden afdeling hvor der var blevet en stilling ledig. Så et eller andet sted kan man vel ikke være skuffet, selv når jeg ved der er konkurrence når det drejer sig om København. Argumentet for ikke at ansætte mig var da også at de lige havde de kandidater med noget mere erfaring. Så sur røv, og det værste er, at jeg kan mærke det stresser og frusterer mig, selvom jeg er kommet ned på jorden efter første skuffelse.

Det kommer så også til udtryk i mit forhold til kost og træning. Spiser på følelserne kan jeg mærke og det er skredet lidt den sidste uge, uden det som sådan er kritisk, men der skal strammes op fra næste uge. Onsdag blev det til en bike time med Rasmus og fredag tog jeg en time med tri-ultra instruktør Patrick. Det var en af de timer hvor han bød på siddende intervaller med en længde på 8 min. og 45 sek. Hårdt og godt!

I dag var det den sædvanlige styrke + bike med arne hvor sidstnævnte dog blev lidt kortere end normalt - det var noget med en lænestol og Arne der faldt i søvn... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 9.

Here goes:

Mandag: Nihil

Tirsdag: 35 min. let løb

Onsdag: Styrketræning for overkroppen + 1xbikefit power time

Torsdag: 35 min. let løb

Fredag: 1xbikefit burn time

Lørdag: Styrketræning for hele kroppen + 1x(lettere forkortet)biketime med Arne

Søndag: 50 min. løb

En uge som faktisk var en restitutions uge, selvom det måske fuldstændig ligner alle de andre uger. Men i forhold til løb var der droslet ned. Efter sådan en uge burde jeg jo så have helt friske ben, men det er ingenlunde tilfældet. De føles faktisk temmelig tunge. Som jeg har skrevet i sidste post har jeg haft behov for at køre lidt derud på nogle bike timer og det er så gået ud over noget andet - herunder kost kontrollen, selvom det ikke er højdramatisk.

I den kommende uge skal der dog styr på dette samt 100% fokus på løb. Af erfaring ved jeg også at for meget spinning giver for tunge ben, og synes efterhånden jeg kan mærke det i skinnebenene. Måske tager jeg timen med lørdag som jeg plejer, men det bliver så også det.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 10.

Lad mig se, hvad har jeg bedrevet den sidste uge af fysisk aktivitet....

Mandag: Nihil

Tirsdag: 40 min. løb i frisk tempo

Onsdag: Blev ikke til noget træning, var i Odense det meste af dagen i arbejds medfør

Torsdag: 50. min. løb

Fredag: 1xbikefit burn med lange siddende intervaller

Lørdag: Styrketræning efterfulgt af 1xbikefit burn time med Arne - denne gang til tiden...

Søndag: 60 min. roligt løb rundt ved Kastellet i herligt solskin

Glimrende træningsuge, selvom jeg var nødt til at droppe styrketræning onsdag. Synes generelt jeg kan mærke at formen bliver bedre og bedre. Føler mig også en anelse lettere om livet selvom vægttabet godt kunne gå lidt hurtigere. Prøver at løbe tirsdagsturene i et lidt hurtigere tempo uden det bliver decideret tempoløb eller intervaller.

Ellers er den største ændring at i dag var første dag uden det vindtætte undertøj. Herligt at mærke foråret komme så småt. Så går der sikkert heller ikke længe til at de korte rør kommer frem. Så allerede i dag et par vikinger der var skiftet.

Den kommende uge skulle gerne som minimum byde på 2 styrketræningspas. Mht. bike fortsætter jeg også med en 2-3 timer nu jeg er inde i en god stime.

Link to comment
Share on other sites

Havde en rigtig ØV træningsdag i går tirsdag. Normalt prøver jeg jo at løbe mine tirsdagsture i et lidt højere tempo, men lige i går kiksede det fuldstændig. Generelt havde jeg gennem dagen døjet med lidt hovedpine og træthed, men tænkte at så snart jeg kom i løbetøjet lige efter arbejde så gik det nok hurtigt.

For det første kunne jeg slet ikke finde ind i nogen rytme overhovedet, plejer at falde ind i en rytme efter 5-10 min. For det andet følte jeg mig tung og træt og det virkerde som om løbeturen bare gjorde det værre i stedet for at lette. For det tredje måtte jeg stoppe flere gange pga. vejrtrækningen. Det hjalp så heller ikke at det blæste en del, men alligevel. Det positive er, at jeg trods alt fik kæmpet mig igennem 45 min. men den er vist lige til glemmebogen. De ture har man jo nogen gange og sådan er det bare.

Her til eftermiddag/aften har jeg så gjort noget jeg ikke har gjort i laaaang tid. Jeg tog en dobbelt bike time på Jagtvej. Det er mest en gammel studieven som lokkede og som jeg ikke har set i lang tid. Ovenpå gårsdagens mislykkede løbetur var det nu rart med en positiv træningsoplevelse idet jeg kørte gennem begge timer med god intensitet. Ville også have styrketrænet lidt før bike, men der er altså seriøst MANGE mennesker nede at træne sådan en onsdag eftermiddag/aften. Derfor vanskeligt at komme til udstyr når man ikke har lang tid. Bænpres var helt booket, så det blev mest til lidt rygtræning (og en masse venten...). Troede ellers at de fleste "nytårsfortsætter" på denne tid var ved at vende tilbage til sofaen, men der tog jeg åbenbart fejl!

Noget andet der kan forklare den dårlige løbeoplevelse er måske at jeg er ved at blive sløj :-( Er blevet og mere snottet og døjer stadig med hovedpine, så det ligner nok en sygedag i morgen og totalt træningsfri, så håber jeg bare jeg kan nøjes med den ene dag og ta det i opløbet.

Link to comment
Share on other sites

Ovenpå tirsdagens øv løbetur var det godt med en positiv oplevelse i går fredag. Det blev til ca. 55 min. rundt i bl.a. Frb. have og Søndermarken. I roligt/jævnt tempo bevares, og med en lille smule bakketræning.

Noget andet er, at siden i tirsdags har jeg oplevet en del ømhed i bagsiden af skuldrene, tenderende til smerte når jeg gør bestemte bevægelser. Jeg kan ikke lige se en sammenhæng med løb, men måske en overbelastning fra styrketræningen. Det skulle da også lige mangle så meget jeg har været skadet pga. løb at jeg også redder mig en styrkeskade. Hvorom alting er, så besluttede jeg efter en del indre dialog (som jeg har for vane) at springe styrketræningen over i dag og "nøjes" med en bike time hos Arne.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 11.

Mandag: transportcykling hjem fra arbejde, Albertslund til Nørrebro, vil tro det er en 12-13 km.

Tirsdag: 45 min. løb og så ellers ikke mere om det...

Onsdag: Styrke for ryg og mave + 1xbikefit power + 1xburn time med instruktør rasmus

Torsdag: Fri/syg

Fredag: 55 min. løb, let bakket

Lørdag: 1xbikefit burn med Arne

Søndag: 70 min. løb

En uge der ikke helt blev som planlagt, primært grundet ømhed i skuldrene og derfor manglende styrketræning. Jeg kan mærke det er lidt på retur og satser derfor på at starte op fortsigtigt denne uge. Kan se på mine planer for ugen at det ikke bliver onsdag for da har jeg aftale. Så lørdag bliver det nok = 2 ugers pause fra styrketræning, men hey! mit nye fornuftige jeg har overtaget, ikke noget med at mase på og så løbe ind i skader igen.

Ellers kan jeg mærke at jeg er træt, tung og slidt. Det er der ikke noget galt med, det er jeg hver søndag, så slapper jeg af mandag og starter igen tirsdag med træning. Synes dog at der er nogle advarselslamper. Fx løb jeg med knæbind i dag, ikke at jeg tror det hjælper en disse, men igen er det et signal om at jeg skal passe på og ikke blive for overmodig. Fx løb jeg jo lidt op ad bakke fredag, og det kan jeg i den grad mærke. Så den kommende uge bliver nok kun med en enkelt bike time (lørdag), og ellers løb og forhåbentlig noget styrketræning igen.

Link to comment
Share on other sites

Opsamling uge 12:

En uge der blev noget anderledes end planlagt...

Mandag: Nihil

Trisdag: 50 min. løb

Onsdag: transportcykling hjem fra Albertslund

Torsdag: 40-45 min. roligt løb

Fredag: Nihil

Lørdag: Absolut nihil...

Søndag: 75 min. løb - i det herligste solskinsvejr rundt ved Utterslev Mose

Det blev anderledes og som man næsten allerede kan gætte har det noget med skavanker at gøre - jeg nægter pt. at bruge S-ordet!

Det startede tirsdag med at jeg kunne mærke en del ømhed ved knæet, dog noget diffust og noget der kom og gik. Løb dog som planlagt, måske ikke helt smart. Onsdag skulle jeg til min søsters fødselsdag, så det blev ikke noget træning udover cykelturen hjem fra arbejde. Onsdag aften kunne jeg så udover ømhed i knæet mærke ømhed i lysken for det ikke skulle være løgn. Det er noget jeg har prøvet flere gange før og jeg mistænker simpelthen at det er fordi jeg er begyndt at cykle mere, derfor går jeg ikke i panik over det.

Da vi kom til torsdag var knæømheden der stadig og jeg valgte at skære ca. 20 min. af mit løb af. Af samme årsag valgte jeg så også at holde fuldstændig træningsfri frem til søndag som jo så er i dag. Tog mine planlagte 75 min. i fin stil, trods der var noget ømhed i starten. Nu venter der en restitutionsuge den kommende uge, så jeg er fortrøstningsfuld. Jeg har før oplevet de her diffuse symptomer, fx med lysken. Derfor satser jeg også på det er forbigående. Desuden har jeg købt et par nye Asics, samt planlægger at kontake Kaiser Sport denne uge for at få nye indlæg til skoen. Det er nok en god ide at jeg forholdsvis hyppigt udskifter sko, selvom dem jeg bruger som sådan ikke er slidte.

Jeg overvejer også at spendere nogle timer hos en fysioterapeut for at se om det kan hjælpe mig videre frem. Grunden til at jeg ikke gør det med det samme at jeg har en ide om at jeg allerede kender det svar de vil give mig: Skær ned på træningen og lav dine strækøvelser, og det er jo egentlig det jeg gør allerede. Men måske kan jeg blive positivt overrasket!

Styrketræning blev det heller ikke noget af denne uge grundet fortsat ømhed i skulderen. Det virker dog som om det er ovre, så jeg satser på at komme igang igen denne uge, selvfølgelig med blid opstart.

Link to comment
Share on other sites

Noget ikke-træningsrelateret nyt

og så måske alligevel... Jeg har jo tidligere skrevet hvordan jeg var til 3 jobsamtaler på en dag, og i øvrigt ikke fik nogen af stillingerne. Nu har det så flasket sig sådan at jeg torsdag var til samtale igen og fik jobbet så det er jo fint. Desuden har der i den forløbne uge været en del andre gode nyheder der gør at jeg tager tingene lidt mere afslappet if.t. økonomi og job, så humøret har været fint :-)

Det bliver så i Ballerup jeg skal arbejde fra 1. maj, så jeg skal stadig regne med en del transporttid. Har savnet at have kort tid til arbejde fordi jeg synes jeg er bombet når jeg kommer hjem og nogle gange mangler lysten til at træne. Heldigvis er der bus næsten direkte til døren så jeg slipper for, som jeg gør nu, at skulle skifte flere gange for at komme til Albertslund. Har søgt centralt i KBH men der er altid liiige folk med 10 års erfaring der står først i køen. Derfor tænker jeg også at planlægge træningen lidt anderledes, måske lidt mere intensivt i weekenden.

Link to comment
Share on other sites

og noget mere træningsrelateret nyt

Som jeg skrev tidligere har jeg døjet lidt med nogle knæproblemer den sidste tid. Denne uge har stået på restitutionstræning med rolige, lidt kortere løbeture. Tirsdag og torsdag løb jeg 40-45 min. i de gamle sko, mens jeg i dag løb ca. 1 time i nye Asics Kayano sko. Altid lidt vanskeligt at bedømme når det er nye sko, men alligevel.... det føles altid lidt bedre, selv om det måske er ren placebo.

Mine "smerter" er også lidt diffuse. Der er ikke et bestemt punkt på knæet jeg er øm, og det kan skifte lidt fra venstre til højre ben. Samtidig oplever jeg også ømhed andre steder til tider, fx omkring ballen og lysken. Jeg satser stadig på at det er ren slitage og at nye sko + indlæg forhåbentlig kan afhjælpe, således at jeg ikke igen skal sættes tilbage. Det ville være lidt surt for jeg oplever virkelig at formen er ved at indfinde sig nu vi nærmer os foråret.

Så mangler jeg bare de nye indlæg for Kaiser Sport og har da også forsøgt at ringe for en aftale. Man skulle tro det var skattevæsenet man forsøgte at kontake for efter adskillige opringninger med ventemuzak og "vi er optagede men betjener dig så snart som muligt" opgav jeg, men satser på at få en aftale den kommende uge.

Link to comment
Share on other sites

Bjergtrold og MUgge: Mange tak :rolleyes:

Mht. læge og fys så har jeg det absolut i tankerne, nok mest fys. Sidste jeg var hos en fys var i 2009 og selvom mine ben nok ikke har ændret sig... kunne det måske være en god ide at smide nogle penge efter lidt professionel vejledning.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share