31


No6bach
 Share

Recommended Posts

Det var et flot bryllup! Min kusine er lidt en Disneypige og hun fik sit eventyrbryllup til ug med kryds og slange - hver sin smag :smile:

Sidste omgang Barololand i denne ombæring blev afholdt i Lørdags. Vi havde fundet den spødeste beliggenhed og det var klart det bedste arrangement af de fire. Drak mig dejlig fuld og dansede fjollet bagefter.

tumblr_naajhihYmN1rtu7hvo1_500.jpg

I dag var så dagen hvor jeg trådte indenfor i FitWorld igen. Min ryg har gjort ondt pga. inaktivitet og lange dage på arbejde, så det var bare en times opblødning, stræk og lette vægte. Jeg har det allerede bedre :smile:

Ellers ikke så meget..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har været nedlagt af noget betændelse under/på et ribben. Eller hvad ved jeg? Jeg er ikke læge, jo. Ondt gjorde i hvert fald, og jeg har hverken kunne træne eller få min Søndagscigaret. Hårde tider, venner..

Udover det, så er min ene chef lige gået på barsel, hvilket overlader de fleste af hans arbejdsopgaver til mig. Det er helt fint og meget udviklende men samtidig også.. well, anderledes. Helt lavpraktisk har det betydet, at jeg har brugt meget mere tid på arbejde, specielt før og efter mine vagter. Dette går udover træningen. Hårde tider, venner..

Vi har imidlertid haft en god snak omkring mine ansvarsområder, hvilket har resulteret i en, for mig, genfunden glæde ved det daglige arbejde. Dejligt :smile:

Det her ville jo trods alt være en lidt tynd update, hvis der ikke var en træning med, så her kommer den, fwiends

FØRST er der dog et billede (Sådan som vi plejer) I dag er det dog ikke en flot fyr eller en sød pige, men i stedet et billede af min morgenmad - i hvert fald sådan mere eller mindre. Jeg er meget glad for Müsli og jeg spiser det 9/10 dage. Efter en lang periode med eksperimenter, er jeg kommet frem til min favoritblanding:

xP218ckl.jpg

Det er bare 25% af hver ned i en stor krukke og bland. En shake med skummet og så er der morgenmad. Ja tak.

Cykel

10 min fartleg

Hypers

10

10x10 kg

10x10 kg

Skulderpres i maskine

12x40

10x50

10x50

10x50

Leg Extension

15x40

12x50

15x40

CG Bænk

12x60 kg

6x80 kg

6x80 kg

Nej..

Push Down

15x20

10x25

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Så går den ikke længere, friends :smile:

Lige umiddelbart efter min sidste update gik jeg hen og blev syg. Det var selvfølgelig træls (især fordi jeg var nødt til at arbejde imens) som sådan noget nu er, i den uges tid det varede. Af en eller anden årsag fik jeg så også en medfølgende gave af forværrede smerter i ryggen, der stadig ikke har fortaget sig helt.

For nu at sige det som det er, så er jeg simpelthen nødt til, permanent, at ændre den måde jeg træner på. Dette er først og fremmest noget, der skal starte i hovedet på mig selv, hvor jeg er nødt til at ligge forhåbninger om smertefri vægttræning på hylden - i hvert fald på den mellemlange bane.

Når jeg tænker over det, så er det jo ikke første gang dette sker. Jeg har haft smerter i ankler, knæ, lysken, skuldre og håndled faktisk hele mit liv, og i forskellige stadier har det sat en stopper for fodbold, badminton, crossfit og vægtløftning. Der er selvfølgelig også masser af øvelser jeg ikke laver under "almindelig" styrketræning, men jeg har altid kunnet træne omkring det eller finde en øvelse, der virkede.

Min ryg, eller lænd nærmere betegnet, er dog helt klart mit livs værste skade og eftersom det er noget konstant tilbagevendende, er det noget jeg er nødt til at forholde mig til og reagere på.

Derfor ryger jeg nu på en kost af yoga, cardio og måske lidt til guns af og til - sådan er det..

Arbejdet kører på fuld damp, og jeg glæder mig helt overdrevet meget til en miniferie i Piermonte med holdet fra Barololand. Vi har udset os lidt forskellige restauranter, vinproducenter og trøffeljægere vi skal besøge. Det bliver høj, høj klasse :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altid at smerter bliver værre når man er syg.

Mht. smerter, rygsmerter osv. så gør BLACKICE' nye coach (Jacob Beermann) sig meget i z-health og smertehåndtering. Der bliver afholdt kurser i smerter og håndtering af disse. Ind på maxer.dk og smid endelig Jacob en mail hvis det har interesse. Jeg ved at han gladeligt forklarer og hjælper.

edit: Nu med link http://shop.maxer.dk/products/smerte-og-styrketraening

Edited by salt
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes altid at smerter bliver værre når man er syg.

Mht. smerter, rygsmerter osv. så gør BLACKICE' nye coach (Jacob Beermann) sig meget i z-health og smertehåndtering. Der bliver afholdt kurser i smerter og håndtering af disse. Ind på maxer.dk og smid endelig Jacob en mail hvis det har interesse. Jeg ved at han gladeligt forklarer og hjælper.

edit: Nu med link http://shop.maxer.dk/products/smerte-og-styrketraening

Jeg er slet ikke i tvivl om at Jacob er dygtig, og han hjælper helt sikkert mange af sine kunder. Jeg har bare prøvet en hel del allerede.. Fysser, Manuel Terapi, Sportsmassage, Akupunktur.. Fælles for dem alle, er at de har hjulpet en kort periode, og så er jeg, på trods af fulgte anvisninger, røget tilbage til start igen. Jeg har nok mistet troen på at noget eksternt kan hjælpe på de fysiske smerter.

Med det sagt, så lyder det linkede kursus interessant - og ikke andet så for at forstå kroppen lidt bedre - jeg tænker over det.

Tak :smile:

Det lyder altså helt gak! Har du nogenside fået lavet en scanning af din ryg?

Jeg har snakket med en læge omkring det, og hun sagde at scanninger blev lavet med henblik på operation. Der synes jeg måske ikke helt jeg er endnu.. jeg kan trods alt gå på arbejde og fungere normalt. Jeg kan (måske) bare ikke løfte vægte på den måde jeg gerne vil.

For nu at være helt ærlig, så tror jeg sgu mest af alt, at jeg har trukket en nitte fra fødslen. Min far har ødelagte knæ, fingre og ryg, begge mine brødre døjer med lyskenskader, ondt i knæ/ankler/albuer og min søster har så stærke periodiske smerter i fødderne, at hun ikke kan gå fra sengen i hele dage. Sådan har det været lige så længe jeg kan huske tilbage..

At se hvordan min far har det, er en ret stor medvirkende faktor i forhold til at passe bedre på min krop.

Link to comment
Share on other sites

Sjovt, du skriver det. Jeg døjede selv med en skade i næsten 10 år. Jeg prøvede alt, alt, ALT; Fysioterapi, massage, Z-health, osteopati, pauser og sikkert en masse andet. Det var først, da jeg fik taget et røntgen og efterfølgende scanning, at jeg fandt ud af, hvad der var galt, og jeg blev opereret. Jeg talte for lidt tid siden med en tidligere MOL'er, der havde været igennem et lignende forløb. Det viste sig, at han havde haft en prolaps i ryggen, hvilket han føst fandt ud af efter en scanning. Han har så kunne få tilrettelagt genoptræning uden operation. Min pointe er, at alle den slags behandlere er gode, hvis de ved PRÆCIS, hvad problemet er - ellers famler de bare i blinde.

Synes helt sikkert, at du skal få lavet en scanning. Træning er en stor del af din livskvalitet og det er sgu for tidligt at slå sig på yoga og cardio, hvis det rent faktisk kan fikses.

Link to comment
Share on other sites

Enig med Dagsform.

En scanning nu kan spare dig selv for rigtig meget fremadrettet (for ikke at nævne sundhedssystemet). Hvis du har ret i, at der er genetisk tilbøjeligheder til visse skader i din familie, er det da fint og formentlig berettiget og hensigtsmæssigt med en scanning nu, frem for at vente til at noget alvorligt dukker op.

Det er også for sindssygt at man som ung, rask mand i sin bedste alder har sådanne skavanker, at man ikke tør træne. Der skal noget videnskabelig bevis ind i billedet. SCAN!

Link to comment
Share on other sites

Sjovt, du skriver det. Jeg døjede selv med en skade i næsten 10 år. Jeg prøvede alt, alt, ALT; Fysioterapi, massage, Z-health, osteopati, pauser og sikkert en masse andet. Det var først, da jeg fik taget et røntgen og efterfølgende scanning, at jeg fandt ud af, hvad der var galt, og jeg blev opereret. Jeg talte for lidt tid siden med en tidligere MOL'er, der havde været igennem et lignende forløb. Det viste sig, at han havde haft en prolaps i ryggen, hvilket han føst fandt ud af efter en scanning. Han har så kunne få tilrettelagt genoptræning uden operation. Min pointe er, at alle den slags behandlere er gode, hvis de ved PRÆCIS, hvad problemet er - ellers famler de bare i blinde.

Synes helt sikkert, at du skal få lavet en scanning. Træning er en stor del af din livskvalitet og det er sgu for tidligt at slå sig på yoga og cardio, hvis det rent faktisk kan fikses.

Men hvordan får man lige lavet en scanning i dagens DK?

@6Pack: Har du overvejet alternative veje?

Link to comment
Share on other sites

Nu er scanning altså ikke den 'hellige gral' og kan vise al ting.(Og er ej heller helt billig samt giver dig stråling røntgenX1000.)

Som jeg forstår det har No6Bach ondt flere steder i kroppen og det virker ikke til at være så specifikt som Dagsformens.

Ellers er jeg enig I at egen læge og evt. blodprøve for at udelukke evt. gigtformer og derefter konventionel behandling som fys og kiro som jeg kan hører du allerede har hørt hvis lægen vurdere dette.

Link to comment
Share on other sites

Men hvordan får man lige lavet en scanning i dagens DK?

@6Pack: Har du overvejet alternative veje?

Nu er scanning altså ikke den 'hellige gral' og kan vise al ting.(Og er ej heller helt billig samt giver dig stråling røntgenX1000.)

Som jeg forstår det har No6Bach ondt flere steder i kroppen og det virker ikke til at være så specifikt som Dagsformens.

Ellers er jeg enig I at egen læge og evt. blodprøve for at udelukke evt. gigtformer og derefter konventionel behandling som fys og kiro som jeg kan hører du allerede har hørt hvis lægen vurdere dette.

Jeg gik op til min egen læge og forklarede ham mine symptomer. Han var enig i, at jeg skulle henvises til røntgen og en idrætsklinik. Jeg havde en privat sygeforsikring, så jeg valgte selv idrætsklinik, og jeg kom hurtigt til. (Tror dog også, at man kommer til ret hurtigt i det offentlige - har hørt max 3 mdr). Her tog de flere røntgen (jeg lever livet på kanten) og en MR-scanning med kontrastvæske.

Faktisk var jeg hele turen igennem 2 gange, og jeg spurgte derfor til det med farligheden vedr. røntgen. Svaret var det samme alle steder, at risikoen var minimal, når det ikke var hverdagskost. Det ene sted sagde de, at det svarede til den mængde stråling man fik, når man krydsede Atlanten.

Når BRO6BACH beskriver sin skade som "sit livs værste" synes jeg absolut, han skal få lidt ud af sine surt optjente skattekroner og få en grundig undersøgelse. Mig bekendt er han ellers sund og rask. Synes det er helt gak, at han skal slå op i banen på den måde, når træning giver ham god dagsform i krop og sind - og jeg tror ærlig talt ikke, at flere "alternative" behandlere er vejen frem.

Edited by TheDagsform
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Først og fremmest, mange tak for jeres svar og tilkendegivelser. Det er påskønnet, at i gider bruge lidt tid på det - virkelig.

Siden sidst har jeg ikke været hos min læge for at bede om en scanning, men til gengæld har jeg lavet en masse stræk, taget yogatimer og cyklet afsted uden at komme ud af stedet :smile:

Jeg ved ikke helt om det fører mig nærmere en konklusion over noget som helst, men faktum er i hvert fald, at jeg har været 90% smertefri siden vi snakkede sidst, kære venner.

Dette er på en måde både godt og skidt.

Godt af den åbenlyse årsag, at jeg ikke har ondt, jeg har nemmere ved at udføre mit arbejde og ikke mindst, så er det en indikation af, at mine smerter (hovedsageligt) er fremkaldt af noget jeg selv meget nemt kan styre, nemlig min træning.

Skidt af den grund, at jeg jo egentlig gerne bare ville kunne fortsætte med at træne som jeg plejede. (Well.. allerhelst ville jeg gerne køre VL to gange om ugen, BB med tung dødløft en gang, Bikram to gange og fodbold i weekenden)

Jeg vælger dog at se overvejende positivt på det hele.. Det er dejligt med yogaen og det lader til, at jeg lærer min krop bedre og bedre at kende. F. eks. virker det til, at det primært er stræk af glutes, hammies og lysken/hofte, der giver smertelindring efter 1-2 timer af udførsel. Dybe, lange lunges kunne blive en fremtidig favorit til stængerne.

Alt i alt har jeg det egentlig helt ok med min træningssituation :smile:

I dag har jeg haft fri, sådan helt fri, og det er noget jeg har set frem til længe! Jeg har ikke købt nyt tøj i lang tid, så i dag fik jeg min shopper på og købte hvide Stan Smiths, sorte jeans fra han, en tung denimskjorte fra Won Hundred, t-shirt fra Knowledge og friske, hvide undertrøjer fra Resteröds. Derudover nogle ting til køkkenet, så jeg kan komme tilbage i rytmen med at bage om Søndagen.

Det er sgu nice at købe nogle ting til sig selv af og til :smile:

Arbejde går også meget godt.. vi har lige sendt en ny "tavle" på banen. Tavlen en typisk 4-5 nye drinks, der kører i en periode på omkring en måned. Det har været sjovt at arbejde på denne her, og i al beskedenhed synes jeg, at det er en af de bedste vi har fået banket sammen

10712376_734845786595911_387141906903526

Som i nok kan se, så er temaet BBQ. Kom ned og smag den!

Until next time..

Link to comment
Share on other sites

Vi fik en Nørrebro Limonade igår, den var sku meget god!

Jeg synes den er fucking nice! Der er jo også Campari i :smile:

Tung denim <3

PS: undskyld jeg brændte dig af.

Det var faktisk fint nok, at du ikke kom.. selvom det kunne have rart at se dit skæggede ansigt, så blev vi angrebet hårdt af Madklubben og var i deep shit hele aftenen. Sådan er der så meget..

I dag har jeg været på arbejde til kl. ikke så længe sidden, men kom afsted og fik lavet lidt cardio og forskellige stræk. Fint.

Imens lyttede jeg til mit nye mix

Gymmix 10

Ellers ikke så meget.. i morgen skal jeg til yoga :smile:

Link to comment
Share on other sites

Kan du huske, da jeg skulle "smage noget rigtigt sprut", og du gav mig et shot Campari? :D

Som jeg lige husker det, så var det en mellemstor success.

Hold på hat og briller, fwiends. Jeg har været til trænings igen :smile:

Først vil jeg dog lige indskyde, at jeg stadig har rimelig optur over Piemonte. De mennesker har det så pisse vildt over de ting de producerer til at putte ned i maven - og det med god, fucking grund!

For fire dage siden, havde jeg aldrig smagt hvid trøffel og min forståelse for druerne (Dolcetto, Barbera og selvfølgelig Nebbiolo, der bliver til både Nebbiolo Langhe, Barbaresco og Barolo) kunne egentlig ligge på et småt sted. Nu er en pastaret med trøffel på en top 3 over de bedste retter jeg har spist i mit liv, og jeg har smagt på et sted mellem 60-70 nye vine. Dertil kommer mange forskellige slags grappaer, oste, hasselnødder, brød, pasta, spreads og hvad fanden ved jeg.. Simpelthen bare så godt! Det hele bliver naturligvis kun bedre af at området ligner noget, der er revet direkte ud af et eventyr med sine tågefyldte dale og små, charmerende byer.

10471110_10152596880549011_4671762525256

Hvis man har bare et minimum af interesse for hvad man spiser, så skal man bare se at komme afsted!

Træningen i dag var igen rimelig begivenhedsløs. En chins trappe, lidt flere kropsvægtøvelser, tabata på cyklen og gode, dybe stræk.

På den igen i morgen.

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Dagens Træning

Tog en hel dag på arbejde i går, og sov til kl. 14.45 i dag. Det er helt sikkert sundt.

Startede med at gå en tur ned på Gl. Kongevej for at lede efter en fødselsdagsgave til min yndige søster. Lav successrate.

Fortsatte derefter til et par krydderiforrretninger for at finde nogle småting til en træning på Torsdag. Ekstremt lav successrate.

I stedet tog jeg hjem og gjorde ovnen ren og spiste havregryn med rosiner og hasselnødder fra Piemonte. Kæmpe successrate!

Så tog jeg til træning..

tumblr_nc0eyvgEds1rlwfrlo1_500.png

Chins

9 stk

Så var det ikke sjovt længere

Diverse dynamiske stræk, sjip, bands, bla bla

Cykel

12 min

Lidt statiske stræk

Cable Pushdown

12x20

10x25

10x25

6xx30

6x30

DB Curl

8x16 kg

8x16 kg

Slut.

Kroppen har det godt, og jeg føler mig mobil og frisk :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hey BroBachs... har kroppen det stadig godt?

Vil gerne lige høre hvad du syntes om UD2 i bakspejlet.

Kroppen har det godt, forstået på den måde, at jeg meget sjældent har smerter. Dagsformen er lidt en anden sag..

UD2 . Jeg kan ikke rigtig sige noget endegyldigt, da jeg aldrig blev færdig med et forløb. En indledende tanke omkring det ville være, at det er en fin approach, der kræver en lille smule i løbet af ugen, men også giver plads i weekenden. Jeg ville godt prøve det igen.

Ellers yogaer jeg bare derudaf, venner. Sommetider går det godt, og sommetider er jeg stiv som et bræt

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej venner :smile:

Ja..

tumblr_ngybopxu3u1t4p4cao1_500.jpg

I dag har jeg været nede i det gamle FreshFitness i Købmagergade - jeg er nemlig flyttet til K, skal jeg fortæller jer.

Det var noget frygteligt lort, men mon ikke det bliver bedre? Ingen ved det.

Siden sidst er jeg fyldt 30, har startet en pensionsordning og lige spist en plade mørk chokolade

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Der sker ikke så meget i loggen, hva venner?

MEN.. sikke da en dejlig dag! Vågnede ved 10 tiden og cyklede ud på Nørrebro i den dejlige sol. Snakkede lidt med en af mine chefer og så en tur i Inco og handle nogle småting + highroller granola til mig selv. Vendte også forbi HV Larsen.. det er en af mine yndlingsbutikker.

Hjem på baren med tingene og drikke en dobbelt espresso inden jeg cyklede ind til Fit World ved Vesterport. Følgende foregik:

Trænings!

Cykel

5 min

C2

3x300m

Jeg har udviklet et nyt koncept, som jeg kalder LIIT. Kan i gætte hvad det betyder?

Bøj og stræk

20-25 min

Lidt af hvert.. Statiske stræk af baller, nedre ryg, skuldre. Cat/Camels, Band Pull a Parts, Pushups i ringe, et bens glute bridges.. Lidt af hvert

DB Skulderpres

10x20 kg

10x20 kg

10x20 kg

Og så fik jeg sådan en følelse af, at alting gik lidt for godt og stoppede derfor :smile:

Jeg så lidt bleg ud i min tank-top, så jeg kørte lige forbi solariet på vej hjem. Skal jeg vaske tøj nu, spørger i sikkert?

Ja. Ja, jeg skal.

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Hvad er din holdning til Alden 403 den såkaldte Indy boot (som Harrison Ford havde på i filmene)?

Godt spørgsmål.

Det er oplagt at sammenligne den med Wolverines 1000mile Courtland. Det er den eneste af de to jeg har haft på fødderne, så jeg er ikke helt med på beatet.

Generelt set lader der dog til at være enighed om at 403 er en mere robust, tungere og knap sa "dressy" støvle. Så vidt jeg kan forstå på det hele, har Wolverine ikke (længere?) fabrik i USA, men får deres 1000mile lavet hos Allen Edmonds. Folk lader til at foretrække 403.

Jeg kan godt lide ideen om at eje et par af den slags støvler (403, 1000mile, Iron Ranger) men hver gang jeg har prøvet et par, så er det ligesom at de ikke rigtig.. passer. Jeg ved ikke hvad det er, men indtil videre slår de ikke mine gamle, udleverede kampstøvler.

Edited by No6bach
Link to comment
Share on other sites

Sådan havde jeg det med RW Moc - de er meget flotte, men passede ligesom ikke. Så købte jeg RW Logger som jeg er blevet glad for med tiden selvom de er lidt for høje.

Men 403 er jeg blevet meget hooked på - de er bare ikke rigtig til at købe i dk såvidt jeg ved.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share