Eftertræningskost?


Jesper Jensen
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg har helt styr på hvad jeg skal spise efter en spinningtime, løbetur osv.

Meeen, når jeg har været ude på længere ture som halvmarathon eller en Triathlon igår så kan jeg ikke helt lure

hvad der er bedst at putte i hovedet.

Igår nappede jeg en proteinshake, et par bounty's, en rugbrødsmad med leverpostej. - dette blev opfulgt af

en omgange mac-d (havde behov for salt - og det er Mac-D jo god til).

Jeg er helt med på at det langt fra er en optimal kost, men det var lige det jeg havde lyst til - kroppen restituerer nok

af helvedes til på sådan et måltid..

Som I kan se her: så har jeg relativt god kontrol over min krop og spiser til daglig meget sundt/velovervejet

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=53562

Hvad gør I?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jeg har helt styr på hvad jeg skal spise efter en spinningtime, løbetur osv.

Meeen, når jeg har været ude på længere ture som halvmarathon eller en Triathlon igår så kan jeg ikke helt lure

hvad der er bedst at putte i hovedet.

Igår nappede jeg en proteinshake, et par bounty's, en rugbrødsmad med leverpostej. - dette blev opfulgt af

en omgange mac-d (havde behov for salt - og det er Mac-D jo god til).

Jeg er helt med på at det langt fra er en optimal kost, men det var lige det jeg havde lyst til - kroppen restituerer nok

af helvedes til på sådan et måltid..

Som I kan se her: så har jeg relativt god kontrol over min krop og spiser til daglig meget sundt/velovervejet

http://www.motion-online.dk/fora/index.php?showtopic=53562

Hvad gør I?

Hej Morten (jeg tror ikke på at folk kan være så "dumme", men at Morten vil sætte gang i debatten.. no offense hvis du hedder Jesper)

McDonalds mad, alle ved det er skidt, men hvorfor, altså den salt der er i er ren gift for kroppen, og der er ingen mineraler i, OG indholdet af salt er skyhøjt, så er der samtidig transfedt i maden til trods for hvad de reklamerer med, og HEY ingen næring, og af alle menensker bør udholdenheds atleter få nok vitaminer/mineraler efter at have løbet/cyklet whatever, da man sveder mineraler ud altid.

Medmindre du selv har lavet en shake af nødder, frugt og lignende, så er shaken ikke god (jaja nu stiger kortisolniveauet i alle pumperne herinse som er afhængige af shakes, men i kan bare drikke jeres shakes og slappe helt af).

Bounty: Chokolade med sukkersøbende kokos (hvad, 21% kokos?), og tilsætningsstoffer = ikke optimalt.

En god leverpostehj som er bestrålet og nok fyldt med smagsforstæker, som forgifter din hjerne endnu mere npr dit blodsukker er lavt, fordi det da lettere trænger igennem din blod-hjerne-barriere, i wouldnt eat that crap, heller ikke uden smagsforstærker, svin er nogle svin HAHAAHAH....HAHAAHAH.....hahaha... ja ok.

Så ja, det gør den.

Link to comment
Share on other sites

spis dog en økologisk biodynamisk Paul Chek certificeret fristfanget laks, indfanget ved fuldmåne i en fortryllet magisk elv af nøgne norske jomfruer

Ahhh ja, rønnebærerne må være sure.

Hvis man har taget et CHEK kursus må alt éns viden jo stamme fra CHEK, hvor er du dog et ynkeligt menenske, byd dog ind med hvad han skal holde sig til eller fra, istedet for at prøve at hævde dig på min bekostning, hvilket du alligevel ikke kommer til.

Link to comment
Share on other sites

KNN>Jeg lægger jo ikke skjul på at mit kostvalg igår var forkert - men det er da fint at du giver mig ret...

Men hvad bør man SÅ spise i stedet for.?

Det er der ikke noget facit til.

Men det er næsten logik at du skal have ekstra kulhydrater, og de må godt være "hurtige" i dit tilfælde.

Personligt ville jeg til hver en tid foretrække kartofler frem for pasta eller brød, friskpresset juice og smoothies/shakes fremfor de almindelige shakes eller energi/carb drinks, og ellers så er det bare at spise sund mad, længere er den egentlig ikke i det store hele. Der kan selvfølgelig være mange ting som spiller ind og vil ændre dine behov fra træning til træning, men her skal du bare lytte til hvad din krop vil have, mener jeg. (medmindre du har en sukkerafhængighed og din krop siger "wienerbrød").

Så fyld depoterne op med mad/drikke som rent faktisk indeholder vitaminer/mineraler, og spis så ellers gode råvarer og ikke forarbejdet mad, det råd ville man nok give inden Paul Chek blev født ja måske fra weston price selv, og det gør jeg også. Ja jeg går udfra, at CHEK haters tilalder CHEK uddannede at læse bøger som Paul CHek også har læst, uden at blive kaldt for efterfølger :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share