Kosttilskud til vægttab?


Stine24
 Share

Recommended Posts

Hejsa.

Jeg sidder og undersøger lidt forskelligt på nettet i forhold til at øge mit nuværende vægttab. Jeg har indtil videre tabt 15 kg og mangler nu 10...Jeg faldt over noget kosttilskud, jeg kan desværre ikke huske hvad det hedder, a la det proteinpulver folk der styrketræner, supplerer deres kost med (selvfølgelig bare med modsat virkning). Der stod at dette kosttilskud indeholdt en masse krom og derfor kunne sætte fedtforbrændingen op. Kan det passe? Eller er det endnu et af de der tilskud der gør at man tager det dobbelte på lige så snart man bare overvejer at stoppe med det igen?

Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig, for jeg er ret forvirret.

Stine

Link to comment
Share on other sites

Hej Stine

Tilykke med det flotte vägttab.

Mht. Kosttilskud kan jeg ikke genkende noget specielt produkt udfra din beskrivelse.

Generelt om krom's slankende effekt (fra forbrugerraadet's rapport om slankekosttilskud):

Krom:

Krom er et essentielt næringsstof, der er involveret i kroppens protein-, glucose- og lipidomsætning. Mangel på krom medfører således nedsat følsomhed for insulin og øget koncentration af glucose, kolesterol og triglycerid i blodet.

Hypotesen bag markedsføring af krom er at tilskud øger følsomheden for insulin og herigennem virkningen på glucose-, lipid- og proteinomsætningen ved at øge den magre cellemasse, herunder muskelmassen og nedsætte fedtmassen.

En række randomiserede undersøgelser kan ikke bekræfte at tilskud af krom medfører vægttab, eller gav ændringer i kropsmassen.

Konklusion DSAF: ingen dokumenteret effekt

Altsaa: Krom = kuponhäftepladder

Naar du har opnaaet saa flot et resultat - hvorfor fortsätter du ikke bare som hidtil? :)

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen... Problemet er at mit vægttab er gået i stå og har været det et godt stykke tid nu. Jeg har svært ved at finde motivationen, når jeg ikke bliver "belønnet" ved min ugentlige vejning. Her er et link til de produkter jeg har set på, jeg har lidt svært ved at lure om det bare er et smart salgstrick. Måske er du en bedre lurer end jeg er... :lol:

på forhånd tak

[link fjernet]

Edited by MaxPower
Link to comment
Share on other sites

Hej Stine

Det er ikke tilladt at linke til specifikke forhandlere, saa dit link bliver nok slettet - Men jeg var lige inde og se dem igennem. Stort set alle produkterne var baseret paa stoffer nävnt paa denne liste.

Spild af penge...

Brug hellere lidt energi paa at läse om Kost og Motion her paa MOL. Det er gratis og virker permanent. Opret evt. en log saa folk kan hjälpe med motivation og raad.

Ups - Rettet for stavefejl.

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Tak for listen. Ja, jeg kan jo så se at mange af de produkter jeg har kigget på IKKE har dokumenteret effekt. Meget mærkeligt at det er tilladt at reklamere for det så... det var ikke så godt med det der link, det havde jeg vist ikke lige overvejet. Sorry. :(

Hvad mente du med at jeg skulle prøve log? Er det en slags logbog så man kan følge med i hvad andre gør og ikke gør mht at tabe sig? Det lyder i hvert tilfælde spændende, det er altid rart at høre lidt om andre i samme båd

Stine

Link to comment
Share on other sites

Efter et måltid stiger blodsukkerkurven skarpt, kroppen frigør insulin for at modvirke dette og derved afbalancere blodsukkerniveauet. For meget insulin bevirker at kurven går for lavt og dette resulterer i at man føler sig unødvendig træt. Kromens virkning er at der ikke bliver frigjort lige så meget insulin og blodsukkerkurven ikke går så lavt, hvilket betyder at man orker mere og ikke føler sig træt.

Link to comment
Share on other sites

det var ikke så godt med det der link, det havde jeg vist ikke lige overvejet. Sorry.

Det er ok, skaden er begrænset :)

Du kan læse Motion Onlines regler her

Ang. logbøger så kan du med din egen log følge dit fremskridt, få gode råd og hep med på vejen, og måske en velplaceret pisk hvis det er nødvendigt. Det fungere simpelthen ved at du opretter en tråd i forumet "Online Logbog" med en passende titel, og så er det bare at skrive løs.

I andre folks logbøger kan du finde bunker af inspiration.

Fortsat held og lykke med fedttabet.

mvh

MaxPower

Moderator

Link to comment
Share on other sites

Efter et måltid stiger blodsukkerkurven skarpt, kroppen frigør insulin for at modvirke dette og derved afbalancere blodsukkerniveauet. For meget insulin bevirker at kurven går for lavt og dette resulterer i at man føler sig unødvendig træt. Kromens virkning er at der ikke bliver frigjort lige så meget insulin og blodsukkerkurven ikke går så lavt, hvilket betyder at man orker mere og ikke føler sig træt.

Ja, det er (ordrét - Du har copy/pastet det fra www.<Et dansk Site jeg ikke maa linke til hér>.dk/kosttilskud/vaegttab_ind.htm) hvad forhandlerne og producenterne har faaet anmeldelser for vildledning fra forbrugerraadet for. Med dokumentation mener jeg nu ikke reklame eller marketingsmateriale. ;)

Jeg havde haabet at du havde noget dokumentation i form af seriöse ufhängige undersögelser der underbyggede producentens paastand. Oder?

Edited by Sp@rrow
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share