Ondt i lænden...


Skjold
 Share

Recommended Posts

Her for 10 dage siden lavede jeg et fejlløft i DL og har haft ondt i lænden hver morgen siden.

Det er i venstre side lige over ballen, og det gør ondt når jeg skal bukke mig ned og tage sko på eller f.eks når jeg bukker mig forover for at tørre mine ben når jeg har været i bad.

Men det går væk i løbet af dagen når jeg er kommet igang. Men kan dog mærkes hvis jeg lige laver noget der lægger pres på det område.

Jeg har prøvet at squatte lidt ind imellem men så snart der kommer over 100kg på kan jeg mærke det. Det går ikke ondt eller noget men giver lige tegn på det er der, så jeg stopper self. Men det er pisse irreterende. Mærkes også når jeg laver rows øvelser, men ikke noget slemt.

Sidder der en nerve i klemme eller hvad? Skal jeg sove på gulvet?

Gode råd modtages med kyshånd! Jeg vil squatte igen og det kan kun gå for langsomt!

Men hver aften tror jeg det er gået væk, men så er det der igen næste morgen.

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt lyde som om dit sacroiliaca led ikke bevæger sig optimalt, derved skaber det muskel spændinger i området (eller omvendt). Typisk er at smerterne kan gå væk ved at bevæge sig, men hvis man siddet ned et stykke tid, kommer de igen.

Mine forslag (hvis ellers diagnosen er rigtig):

1) Ibuprofen 200-400mg x 3-4/dgl

2) Kiropraktor eller fysioterapeut. Nogle læger er også istand til at hjælpe, men tror de fleste bare udskriver en recept, der ligner 1).

Link to comment
Share on other sites

Det kunne godt lyde som om dit sacroiliaca led ikke bevæger sig optimalt, derved skaber det muskel spændinger i området (eller omvendt). Typisk er at smerterne kan gå væk ved at bevæge sig, men hvis man siddet ned et stykke tid, kommer de igen.

Mine forslag (hvis ellers diagnosen er rigtig):

1) Ibuprofen 200-400mg x 3-4/dgl

2) Kiropraktor eller fysioterapeut. Nogle læger er også istand til at hjælpe, men tror de fleste bare udskriver en recept, der ligner 1).

<{POST_SNAPBACK}>

Tak for svaret, det lyder som om du har styr på det :4smartass:

Jeg tænkte selv på at begyndte at løbe lidt, da det faktisk føles som om "noget" bare skal glide på plads...

Er det så noget alvorligt eller kan jeg træne på det eller bliver det så værre?

Problemet er jeg bor i Bangkok, og jeg kan satme ikke finde en ordenlig "Kiropraktor/fysioterapeut".

Mit nye job, gør at jeg sætter ned ca 5-6 timer i døgnet. Det kunne være jeg skulle stå noget mere op måske?

Hvad angår de piller du nævnte, hvad er de og hvad gør de? Jeg skal blankt indrømme jeg ikke ved det fjerneste...

Jeg vil så gerne bare squatte igen... :crybaby:

Edited by Skjold
Link to comment
Share on other sites

Hmm thaimassage :w00t:

Jamen du kan da godt træne, da du nok skal mærke, hvornår kroppen siger stop. Det bedste er dog få mobiliseret det led samtidig med, at man holde en lille pause fra de værste øvelse.

Problemet ved det led er at sidde ned og nogle gange stå op, kan vedligeholde problemet. Veksling imellem de to er nok en meget god ide.

Ibuprofen er et NSAID præparat (non steroid anti inflammatoric drug), hvilket betyder, at det nedsætter den inflammation, der er i området. Det er også smertestillende og kan findes i Ipren, Ibumetin, Apain, Pedea og andre. 200 mg 3-4/dgl mod inflammationen og 400mg, hvis man vil have den smertestillende effekt med.

De fleste vil i løbet 3 uger være fit for fight uden nogen som helst indgriben, men det lyder ikke som om du gider vente på det :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share