Cykelruter


Candygirl
 Share

Recommended Posts

Som nogle måske har opdaget, har jeg erhvervet mig en racercykel. Denne skal jo selvfølgelig luftes, spørgsmålet er jo så bare hvor?

Tænkte denne tråd, så folk kunne dele gode ruter/cykelsteder. :bigsmile:

Jeg bor i København, i nærheden af hvor Hareskovmotorvejen begynder. Og der er jo rigtig mange cykelryttere, der kører derud af - men hvor kører de hen?! a020.gif

I går kørte Marianne og jeg op til Furesø, tilbage af Fiskebækvej over Værløse og Egebjerg, ad Klausdalsbrovej og så igen tilbage af Hillerødmotorvejen. Rute på kort

I dag tog jeg turen ud af Tuborgvej, op ad Strandvejen til Rungsted/Hørsholm, og tilbage ad motorvejen. Rute på kort

Tyren har jeg hørt om, men hvor er der ellers gode steder at køre?

Link to comment
Share on other sites

Jeg bor i København, i nærheden af hvor Hareskovmotorvejen begynder. Og der er jo rigtig mange cykelryttere, der kører derud af - men hvor kører de hen?! a020.gif

Du må jo følge efter og se hvor de køre hen :laugh:

I Østjylland er der en masse skilte med cykelruter har i ikke det i København?

Link to comment
Share on other sites

Du må jo følge efter og se hvor de køre hen :laugh:

I Østjylland er der en masse skilte med cykelruter har i ikke det i København?

Tror nu, de kører noget hurtigere end mig :blush::tongue:

Naaaj, ikke decideret cykelruter, men når man kører på stier står der da skilte mod f.eks. Hillerød, Farum sø, Hans Knudsens Pl. og lignende.

Link to comment
Share on other sites

Hey du..

Du kan køre med kæresten og jeg et smut køge-ringsted med udgangspunkt i kbh :) Det en go' tur.. Ellers er det charlottenlund - helsingør = strandvejen.

Så er der self Ballerup- roskilde. Evt. Ballerup-vestegnen.

Amager self. ud omk. det grønne område slutter tilbage af valby-hvidovre.

Edited by Randi-Squash
Link to comment
Share on other sites

Hey du..

Du kan køre med kæresten og jeg et smut køge-ringsted med udgangspunkt i kbh :) Det en go' tur.. Ellers er det charlottenlund - helsingør = strandvejen.

Så er der self Ballerup- roskilde. Evt. Ballerup-vestegnen.

Amager self. ud omk. det grønne område slutter tilbage af valby-hvidovre.

Ringsted..?! Så bliver min røv sku da ristet. :crazy::laugh:

Men det er da rigtigt, du har jo også en bike, var det en Trek du havde? Kunne være fedt, at joine en dag :bigsmile:

Link to comment
Share on other sites

De fleste kører jo længere ud end din rute og spredes ud på flere forskellige ruter efter Farum, hvor turen inden Farum kun er opvarmning :bigsmile: Andre kører dog allerede fra ved kollekolle, hvor der køres mod Kr. værløse og videre eller over skoven og bakken på Christianshøjvej

Spørgsmålet er så hvilken distance vi taler om du påtænker at træne. Er det kun noget ala 32 km skal du jo nok hellere holde dig til ruter inden Farum, hvilket gør udvalget mere begrænset. Nogle muligheder kunne være for rundstrækninger:

1. Skovlinien 6,4 km (rundstrækning skovlinien-Fiskebækvej-Frederiksborgvej-Kollekollevej-skovlinen på bred mindre trafikeret vej og cykelstier). Er en meget benyttet rundstrækning og bruges også til cykelløb. Typisk startsted ved kollekolle eller ved mållinien på skovlinien tæt på Fiskebækvej.

2. Hejrebakkerunden 5,3 km (igen rundstrækning her med mere bakkeudfordring, Skovlystvej-højre ad Ballerupvej-højre ad Hejrebakken med 30 højdemeter-højre af skovløbervangen). Mindre benyttet end ovenstående.

Her kan der så køres intervaller eller med høj intensitet. Er det mere bare en turrute i skal på er mulighederne mange, men 32 km er jo ikke meget. En attraktiv vej at køre retur er også at prøve turen gennem Hareskov by dvs. Skovløbervangen-fægryden-Gl. Hareskovvej-skovdiget tilbage til motorvejen.

Som tur strækning kunne jeg foreslå at I kører ad kollekollevej til Kr. Værløse over Christianshøjvej-højre ad Farumvej/Ganløsevej til Farum og retur fra bymidten via langs motorvejen (giver 3 større bakker på henholdsvis Chrianshøjhøjvej, Ganløsevej før Farum, samt op i Nørreskoven ved Fiskebækvej).

Har du mod på lidt længere rute end ovenstående er der rundstrækninger ved Bregnerød 5 km(Frederiksborgvej efter Farum-Skovmosen/Høveltsvangsvej-dobbeltsving i Bregnerød-ad Gl. høveltevej-Høveltevej til Frederiksborgvej), Lillevangsvej 7,7 km(Lillevangsvej-Ganløsevej-Kalkværksvej-Nymøllevej-Slangerupvej-Lillevangsvej), Lille Tyrrunde 10½ km så vidt jeg husker (Farumvej ved kalkværksvej til Ganløse-højre ad Lyngevej-over Tyrbakken-Bastrupvej-Nymøllevej-Kalkværksvej).

Alle ret benyttede rundstrækninger. Bregnerød er nogenlunde fladt, mens de to øvrige indeholder henhodsvis 2 og 3 store bakker, men forudsætter lidt længere rute end de 32 km. De to sidstnævnte kan evt. kombineres.

Ovenstående skulle vist være rigeligt at starte med.

Edited by Jan D.
Link to comment
Share on other sites

Tak for input Jan, ja der er vist lidt jeg lige skal se på.

Altså så længe jeg har to punkteringer, så er 32 km fint :wink: Ej, det var (forhåbentlig) kun på dén ene tur og så var det også fordi jeg kørte med Marianne, der kommer fra Amager. Kørte da 50 km i går :innocent:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Så stødte jeg selv ind i en del ruter, bl.a. fra Seje Sild Cyklers hjemmeside, de starter alle fra Mosehuset. Ruterne kan kun ses i Explore

Ledøje og Smørumovre - 41 km - 205 hm

Glostrup, Sengeløse, Ledøje - 46 km - 222 hm

Bregnerød og Vassingerød - 49 km - 391 hm

Toppevad - 51 km - 342 gm

Lynge, Ganløse, Egedal, Hove, Ledøje - 72,5 km - 568 hm

...og nogle af dem kan garanteret kombineres. Weeee, så skal der udforskes lidt mere :cool:

Edit: Tror jeg vil køre denne rute i morgen: Ledøje, Veksø, Ganløse og Kirke Værløse - 55 km - 385 hm

Edited by Candygirl
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share