Morten Z


Morten Z
 Share

Recommended Posts

  • Replies 143
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tillykke med den lille ny! :)

hvornår skal han så have sin egen logbog på Mol

Han?

Inden længe kommer loggen med første træningspas:

højre-rulninger

5x5 @ BW

Light weight baby! :devil:

venstre-rulninger

5x5 @ BW + fyldt ble

Abs syrede til mod slutningen, 2 reps måtte forceres med fars hjælp!

:tongue:

/Bellini

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tak skal I have allesammen.

Den lille har det for så vidt fint, men det har ikke været helt uden problemer. Da mælken løb til fik moderen brystbetændelse og 40 i feber. Det hjalp heldigvis hurtigt med noget penicilin. I går opdagede vi så at den lille var rød og hævet omkring det ene bryst (havde ikke noget at gøre med moderens brystbetændelse). Hun blev øjeblikkeligt indlagt til intravenøs penicilinbehandling. Da det ikke havde hjulpet i dag besluttede de at fjerne betændelsen operativt under fuld narkose. Det gik meget hurtigt og var uden problemer, men det er ikke sjovt at se sådan en lille størrele på et operationsbord.

Moderen og den lille er på hospitalet de nærmeste dage, men den store skal jo underholdes noget ekstra nu. Det er dyrt i Bratz-dukker skulle jeg hilse sige. Jeg købte også et Dinosaur-jæger sæt, men det fænger bare ikke på samme måde hos piger på tre-et-halvt.

Kort sagt: ikke-træning

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg vil lige starte med at sige at den lille har det fint og der ikke har været flere problemer. Omvendt må man også sige at når man får små børn, så passer det nogenlunde med, at det de gainer - det taber faderen.

Nå, i dag fik jeg trænet lidt i parken. De fleste af jer vil nok kalde for noget maskin-lal, men jeg er pt. ved definere nogle styrketræningsprogrammer som forhåbentlig vil danne grundlag for nogle officielle anbefalinger. Ikke med fokus på muskelvækst eller råstyrke, men udelukkende med sigte på størst mulig sundhedseffekt med en realistisk indsats for dem der trænger mest til forbedringer. Der vil naturligvis blive skrevet mere om det her på MOL vi er lidt længere.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

I erkendelse af at min egen træning er rasende uinteressant vil jeg i stedet lade denne log handle om andre ting.

Forleden var jeg til et interessant seminar omkring bl.a. satelitceller og IGF-1. Satelitcellerne spiller afgjort en vigtig rolle i relation til hypertrofi. I takt med at muskelcellen vokser sørger satelitcellerne for at der bliver tilført nyt kernemateriale (DNA). Der er nu ting der tyder på at de kun spiller en sekundær rolle - dvs. deres aktivering er en konsekvens af hypertrofi og ikke en primær årsag.

Omkring IGF-1 lader det til at muskelisoformen først og fremmest er vigtig for at undgå atrofi og sikre heling efter muskelskade, men ikke nødvendigvis kan bevirke den deciderede hypertrofi.

Et af de mange åbne spørgsmål nu ift. hypertrofi er hvorvidt mikroskade af musklen overhovedet er ønskelig eller det blot er en uundgåelig konsekvens af den spændingsudvikling der er nødvendig som stimulus til vækst.

Spændende stof.

post-12-1093377658.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share