underlig følelse ved berøring af yderside lår.


ap1983
 Share

Recommended Posts

Hej.

Efter træning i tirsdags bemærkede jeg har når jeg rørte ved ydersiden af min lår føltes det underligt på huden eller musklen. Føelsen er lidt ligesom at have fået bedøvelse ved tandlægen, og når bedøvelsen er ved at aftage og man rør sig ved skinnet snurrer det og og prikker, meget ubehageligt. Jeg har ikke smerter og har ingen problemer med at bruge låret. Men så snart jeg rør ved det, eller bliver rørt det mærkes det meget underligt, jeg prøvet at nive mig i låret, og jeg føler smerte så det er ikke følesesløs.

Jeg vil tro at det er kommet ved at jeg har øget mine kg i squat, og måske derved have fået en muskel eller seneskade, men ved ikke noget om det.

Andre der har prøvet noget ligende eller hørt om det?

Regner med at tage til læge hvis det bliver ved.

NB: Det er hverken blevet værrer eller bedre siden jeg opdagede det i tirsdags.

~Allan Pedersen

Link to comment
Share on other sites

Nervepåvirkning. Sensibilitetsforstyrrelser vil altid relatere til tryk på nerve et eller andet sted.

Hvis det kommer fra din lænd (hvilket altid er et godt sted at starte), kunne du lige få tjekket din teknik, at du ikke runder lænden i squatten..

Det vil sikkert fortage sig om et par dage, hvis du ikke påvirker nerven igen.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...
  • 3 weeks later...

normalt er det ikke pænt at stjæle andres posts, men da den er 6 år gammel går det vel lige.

Der er mange ting der kan påvirke ydersiden og give føleforstyrrelser. Som Jørgen skriver ofte en nerve. Så hvis det fortsætter, prøv da at opsøge, fys, kiro/osteopat. Problemer på ydersiden kan komme fra L2-L3, L5, afklemning af n. cutaneous femoris lateralis, som kan blive afklemt mange steder såsom psoas muskel, nyre, nedre del af tyktarm bl.a.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share