Smertepunkt i skulderen - lidt hjælp?


Keeptrying
 Share

Recommended Posts

Okay.

Lige pt. og de næste 2.5 uge træner jeg i et motionscenter hvor bænkene til fladt BB er så brede, at jeg ikke rigtigt kan samle skulderbladene ordentligt som jeg plejer. Stængerne har heller ikke nogen ringe, til at indikere hvor du skal holde henne. Nå. Men jeg lagde mig tilrette så godt jeg kunne, samlede skulderbladene så godt jeg kunne, og fandt et nogenlunde udmærket greb.

Det skete i sidste uge, da jeg løfter stangen ud, og tager den første gentagelse, kan jeg mærke det begynder at gøre ondt i skulderen. Jeg bider smerten i mig og kører de sæt jeg skal (Ja.. det er pisse dumt).

Smerten sidder der hvor biceps løber sammen med skulderen - men det er meget foran på skulderen. Ligesom hvis du står op, og følger siden af kroppen op til din armhule, så sidder smerten lige ovenover armhulen. Det kan jeg mærke for jeg hvis trykker på det punkt, så gør det ondt. Jeg vil tro det er leddet.

Smerten er størst, i fladt BB, Incline BB og flyers - i sær flyers.

Der er intet at mærke i: Skulderpres, military press eller nogen form for rygøvelse + jeg kan heller ikke mere hvis jeg tager DB press, både flat eller skråt.

Her i weekenden, var jeg så hjemme i mit lokale center hvor bænken og det hele er perfekt, og det kunne jeg tage flat BB uden smerte, fordi jeg kunne spænde ordentligt op.

Har læst utallige posts hist og her de sidste par dage - og min egen konklusion er: jeg har simpelthen holdt for bredt, og kørte stangen ned alt for tæt på kravebenet - hvilket resulterede i et overbelastning. Jeg plejer normalt at køre den ned til brystvorterne eller lige under.

Jeg dropper bænkpress resten af ugen her, og så ser jeg hvordan det er i weekenden.

Når jeg træner i mit lokale center, så laver jeg Cuban presses og pull aparts med elastik, men det har jeg ikke lavet i 1.5 måned nu. Jeg vil også til at lave nogle øvelser til Rotator Cuffs.

Er der nogen der har erfaring med det? Hvor slemt er det? Kan se en del posts her inde som omhandler det. Men jeg vil godt have svar på MIT spørgsmål :)

Edited by Keeptrying
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share