Dorsalflektionstraume i højre ankel


Personal
 Share

Recommended Posts

Hej alle

I december fik jeg, i forbindelse med gymnastik, et Dorsalflektionstraume i min højre ankel - med et dorsalt-glid også. ( I hverdagssprog kaldet "psuk-fod"). herefter fik jeg self. ikke lige udført RICEM eller holdt den helt i ro, hvilket jo var dumt i sig selv. Hele februar og marts har jeg så holdt helt pause fra høj belastningssport/øvelser. Men hævelsen er stadig ikke forsvundet. Min fys troede at det var en skæv talus, men det virker umiddelbart ikke sådan, da jeg efter flere ugers behandling ikke oplever bedring på nogen måde.
Jeg får ekstrem smerte ved forceret dorsalflektion og kan kun få knæet få cm udover tæerne uden skærende smerte fortil i ledhulen. Det gør også ondt v. plantarflektion. - og som om det ikke var nok, så knækker min fod/ankel når jeg bevæger den (i næsten alle retninger). (især da jeg lavede dødløft før pausen).

Røntgen viser ikke noget og en ortopædkirurg siger at der kan gå et helt år før det bliver godt igen ved en distortion som denne.. (Han undersøgte ikke engang min fod, men så bare på billederne..)

Nogen der har erfaring med dette? Jeg har prøvet at behandle den som en derangement, men oplever heller ingen bedring her.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share