The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Travl dag på jobsen i dag, hvor den stod på min anden MU-samtale på ligeså mange måneder. Næste MUS er om en lille måned.

Det begynder også stille og roligt at dryppe ind med rigtig spændende opgaver.

På træningssiden stod den i dag på tunge ben. Ja da.

Squat:

3x175kg

Onkel B kaldte 2-1 den ene eller anden vej på rep 1 og 2, og 3 hvide på 3eren. Det var tungt, men ikke umuligt. Med lidt justeringer skal det nok blive godt med low bar.

PS: fuark hvor har jeg ondt på overkanten af skulderbladet - det tager lidt tid at vænne sig til den nye placering.

Sumo DL:

5x120kg

Havde sat mit kamera op til at filme, men det væltede efter først rep. Det var mere tungt end egentlig elegant. Næste gang går jeg lidt ned i vægt for lige at chille en uges tid. Fremadrettet vil jeg holde poterne på pinden og ikke resette mellem hver rep.

GHR:

8xBW

Så trak jeg et kort:

5x8-10 curls - Mågge Approved form.

2x3 min barbell shoulder smash. <3

Fik også lige 2x4:15min sumo groin mob inden sumo DL. Det var lækkert.

Cykel hjem til min smukke kæreste, der har kødsovs og kartoffelmos klar.

Jeg lever!

Link to comment
Share on other sites

Morgentræning i Garagen. Yeah.

Dejlig lang opvarmning + mobz. <3

Pres:

5x10xbar - mange forskellige greb, både brede og bag nakken.

5x5x70kg

Havde lidt problemer med at finde mit groove i dag.

Chins:

5x10xBW

Lavet som supersæt under hhv pres og bænkpres. Både i ringe, med v-grip og som chins.

Bænkpres:

3x5x90kg

Mine håndled drillede lidt i dag.

Slædekardiotræning:

5x50kg frem og tilbage med 30s pause

5x60kg frem og med 30s pause

Meget lettere end forventet.

Airdyne:

Omvendt tabata.

Det var skide hårdt, men meget mere passende til mit niveau end en rigtig tabata.

Bagefter drak jeg PROGENEX.

Link to comment
Share on other sites

Tidligt op på og i Garagen. Åhhh ja!

Squat:

7x3x145kg

Arbejder stadig med stilen med den der lavstang.

RDL:

3x10x110kg

P45

BOR:

3x5x100kg

P45

Bliver lige en lille tand for tung synes jeg. Pause og squeeze i toppen

1A: Ab wheel: 3x10

1B: Bulg split squat, forreste fod hævet: 5xBW, 2x5xBW+12kg

20m farmerwalk med trapbar og vending:

100kg

150kg

200kg (19,5m)

Senere skal jeg løbe. <3

Link to comment
Share on other sites

Åh ååååååh.

Heldigt at jeg havde BROgenex, så mit "GO" signal var blevet nulstillet inden dagens anden træning. Jeg tester BROgenex for tiden. I teorien har jeg til 30 dage, men jeg tvivler på at jeg bruger 2 shakes om dagen, så 50-70 dage er nok mere realistisk, forudsat at jeg ikke overdoserer. Deres servings er forholdvis små (27g og 37g for recovery og more muscle). Overraskende nok er det ikke fyldt med lort, men har ca. 1/3 carbs og 2/3 protein hvilket næremst er low-carb for en all-in-one. De smager desuden fantastisk. Intet mindre. Prisen er dog fuldstændig vanvittig.

Nok om det.

Løbetur ud til søsteren for at hente hendes bil.

Pulsbæltet fuckede lidt op, hvilket afsløres af at jeg ramte 185BPM under min opvarmning. :mrgreen:

10 intervaller på mellem 140-324m - jeg løber indtil min puls er over 172, og på en dag som i dag hvor der er lidt knas med pulbæltet bliver det lidt noget rod. Det var som om målingen var et stykke bagefter konstant. Irriterende. Pulsgennemsnit på hele turen 155. 576 kcal forbrændt (det er dog påvirket af de høje målinger på opvarmningen).

Nu står den på fødselsdag hos Schwester med kage og ballade.

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

BROGENEX <3

Bro.. i øvrigt.. Så du ikke misforstår... Ingen hate på din livstilsændring... Jeg elsker dig for det... Det tog mig bare lidt tid, at finde ud af du ikke var blevet hacket!

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

I dag fik jeg en skade til træning. Av.

Min albue drillede lidt i dag, muligvis efter lavstangsbenbøj. Det kan jeg forhåbentlig få fixet - ellers må jeg gå tilbage til mellemstang.

Pres:

1x91kg

Der var meget lidt tryk pga den irriterede albue. Fårk hvor klamt. "Resetter" til 90 næste gang.

Smal HG chins:

2x6xBW+25kg øger til +30kg næste gang og dropper reps lidt.

Bænkpres:

3x120kg

Traktorgear på sidste rep. Der er nok til lidt mere.

Dagens kort nummer 1: gut&grip

3 sæt hanging leg raise

3 sæt pinch

3 sæt GHR situps

Dagens kort nummer 2:

stræk/mob på psoas og hammies

Derefter mere stræk for lats, chesticles og andet goodness, mens jeg ventede på Røde Nils.

Han købte et par sko af mig, så nu har jeg ingen sko.

Nåh ja! Min skade! Den fik jeg mens jeg varmede op til pres.

Det er et blødende sår på mit ene skinneben - bare rolig venner, det er ikke alvorligt. <3

Link to comment
Share on other sites

Åhhhhhh den kærlighed.

Jeg elsker Jer alle, jeg elsker at løfte ting og jeg elsker efterårs-KBH. <3

Hop og spring og noget som opvarmning.

Squat:

2x177,5kg

Missede timingen på tredje rep og sad og hang ud i bunden - efter et sekunds penge begyndte jeg at trykke og kom små 10cm op. Det er trods alt positivt. Jeg tror jeg kører en cyklus på 3 uger med dynamisk squat på intensitetsdagen, for at arbejde mere med teknik og timing med lavstang.

DE sumo:

8x1x140kg

Hver 45 sekunder.

Nemt og ret godt. De sad faktisk skide godt.

RDL:

10x100kg

KB rows:

8x60kg pr side

HASD:

Op til 220kg 10m baglæns, 10m forlæns. Åååååååh ja, ren låååve <3.

BROGENEX RECOVERY!

KRÅZZZZZZZZZ:

"13 down" burpees/swings

Nåede til og med 7erne før jeg ramte 10 minutter. Det giver 70 burpees og 70 swings på 10 minutter. Ikke vildt imponerende, men ok.

BROGENEX MORE MUSCLE!

Link to comment
Share on other sites

Manager: Der er jo en træd somewhere med tanker/ideer, og jeg har indtil nu afvist at skrive mine kort ned, da jeg er for doven (og synes en del af sporten er at finde på sjove ting), men når en smuk og flot og mægtig MOL-celeb som THA MANAGAH efterspørger dem bliver jeg stolt. Jeg skriver dem lige ned når jeg har tid. <3

Hurtig upper volumen inden arbejde i går.

Pres: 5x5x70kg

Chins: 4x10 - forskellige varianter, bl.a. gensyn med eagle loops

Bænkpres: 2x5x90kg

30 minutters steady state slædetræk. <3

Cuttede sæt og droppede lidt, fordi albuer og skuldre knirkede og smertede.

Moses kommer til at sige "I told you so" og det er også ok. Jeg troede egentlig at jeg havde fundet nøglen til at få styr på et lowbar squat, men hærger mine skuldre og albuer fuldstændig. Jeg kan hente lidt på toppen af squattet, men det er slet ikke det værd for mig. Jeg tror det betyder definitivt farvel til lavstang, men man ved jo aldrig helt med mig.

Link to comment
Share on other sites

CF konkurrence i dag.

Jeg stillede op som begynder fordi jeg er en gøgeskøge. Det var en makkerkonkurrence.

WOD 1.1:

12 min til at finde 1RM thruster. Fik 95 rimelig nemt. Tangerede PR i "vend" undervejs på 100kg. Det var ret nemt. Vi fik 190kg, nok til en førsteplads.

WOD 1.2:

AMRAP burpees 6 min: 136 styks.

Nok til en 10. plads

WOD 2: AMRAP 8 minutter

A trækker slæde med 40kg

B laver 7 KB swings med 24kg

Score=antal swings

Vi nåede 20+6 - det rakte desværre kun til en 2. plads (nummer 1 fik 147).

Det var nok til at komme i finalen.

8 runder for tid:

6x makkerdødløft 190kg (lol)

4x 10m shuttle løb

15 pushpress med 50kg

15 box jumps

11:28

Efter et par runder fandt vi ind i en rigtig god rytme, hvor jeg løb, makker startede PP og jeg afsluttede dem med pres.

Denne workout vandt vi suverænt med over et minut.

Lidt irriterende at slutte på en samlet andenplads.

Link to comment
Share on other sites

Jo da, vi nåede 136 hvilket var rimelig meget det der var til for os. Det rakte til en 10. plads i WODen. Det var faktisk ikke så slemt - man skiftes jo.

Specielt det tåbelige makker-DL har sat sine spor, og især obliques er godt sovset ind i DOMS i dag.

Det ændrer dog ikke på at jeg havde en aftale med min bedste ven og en stribe hillsprints.

Feat Fame Boy:

Hurtigt hen til bakken - pga et pulsur der taber strøm var tiden begrænset.

5 hele ture stigende hastighed

5 2/3 ture for fuld skrald

5 hele ture med hvad der var tilbage

Avg HR: 154

Max HR: 178

Kcal: 339

Nu skal jeg til kagebuffet i Søborg og stoppe mig med lækkerhed. <3

Link to comment
Share on other sites

Jo da, vi nåede 136 hvilket var rimelig meget det der var til for os. Det rakte til en 10. plads i WODen. Det var faktisk ikke så slemt - man skiftes jo.

Specielt det tåbelige makker-DL har sat sine spor, og især obliques er godt sovset ind i DOMS i dag.

Det ændrer dog ikke på at jeg havde en aftale med min bedste ven og en stribe hillsprints.

Feat Fame Boy:

Hurtigt hen til bakken - pga et pulsur der taber strøm var tiden begrænset.

5 hele ture stigende hastighed

5 2/3 ture for fuld skrald

5 hele ture med hvad der var tilbage

Avg HR: 154

Max HR: 178

Kcal: 339

Nu skal jeg til kagebuffet i Søborg og stoppe mig med lækkerhed. <3

Ja, det ville jo være utænkeligt at fortsætte uden pulsur.

Link to comment
Share on other sites

Det er altid dejligt at læse din log, friend :smile:

Tak friend, det er også dejligt at skrive den. Wellness.

Ja, det ville jo være utænkeligt at fortsætte uden pulsur.

Der er ingen der snakker om ikke at fortsætte uden et pulsur. Jeg kom bare senere ud af døren, da der var 0% strøm på i morges.

Det er rigtig smart at have sådan et - så kan man nemlig kvantificere sin træning, i stedet for at gå rundt og blive emo over noget man synes/tror/tænker/føler var en god/skidt/hård/flot træning.

Link to comment
Share on other sites

På trods af massivt misbrug af kostpyramiden søndag (kagebuffet på www.grannyshouse.dk, der klart kan anbefales), stod der 95,9 på vægten i morges.

Lige pt går det så nemt/hurtigt at jeg nærmest bliver lidt bekymret. Men på den anden side - hvad er der at være bekymret for? <3

Efter at have ramt væggen i mine to primære løft i mit TM (pres til dels pga smerter relateret til mit forsøg med LB squat), starter jeg i dag op på en maksimalt bastardiseret version af TM. I stedet for den lineær TM intensitetsdag, stjæler jeg 531-progressionen og ender altså op med en TM/531-hybrid, hvor pres/bænkpres ligger på samme dag, og squat/DL ligeså. Mine fire træningsdage bliver således: volumen upper, volumen lower, intensity upper (531 pres+bænk), intensity lower (531 squat/DL).

Jeg kommer naturligvis ikke til at squatte og DL'e til døden hver uge, men nok nærmere skiftevis reppe i squat, blive på reps i DL og omvendt. Alternativt bliver cyklus 1: 5+ squat/DE DL, 3+ DL/DE squat, 1+ squat/DE DL og cyklus to omvendt.

Før I nu begynder at råbe og skrige om at det jo ikke er 531, så er det slet ikke meningen at det skal være det. Det er bare en mindre modifikation af TM, så det ikke er lineær progression i 5ere efterfulgt af 3ere etc., men i stedet en cyklisk progression med lidt flere reps. Om jeg kommer til at deloade hver fjerde uge, ved jeg ikke endnu - det finder jeg nok ud af.

Støtteøvelser bliver nogenlunde som de er, men jeg skal have taget mig sammen til at bruge lidt tid på frivend fra hæng. Det er pinligt at kunne presse mere end jeg kan vende. Jeg håber Hølund kan lære mig noget flot på fredag. <3

Link to comment
Share on other sites

Har lige sat mine tal lidt ned, for at komme godt i gang. Jeg har kørt det lidt hårdt de sidste par uger, og var stadig lidt øm i skroget.

Squat:

5x5x120kg

Tilbage til 5ere. Lette 5ere. Tilbage til min gamle stil, der føles darjlig. Jeg kan godt lide at squatte.

RDL:

3x12x110kg

BOR:

3x10x90kg

Begge støtteøvelser fra gulvet, hvilket er lort. Et sæt hver 1:15.

1A:

BSS: 3x5x16kg - legede lidt med placering af KB.

Ab wheel: 3x10

Sumo groin+high hamstring (der som altid var lort).

Link to comment
Share on other sites

Till bailede i sidste øjeblik pga kaffe og jeg gemmer derfor bakkerne til på søndag. I stedet stod den på intervaller i Søndermarken i selskab med mit trofaste pulsur, der vanen tro fuckede ret meget med mig. Jeg ved sgu ikke om det er ved at være slidt ned, men jeg ved at jeg ikke har råd til et Suunto Ambit lige pt. (og så har det for øvrigt ikke mulighed for at programmere intervaller endnu).

For tiden bruger jeg udelukkende puls-funktionerne, men er egentlig ret godt tilfreds med opsætningsmulighederne hos Garmin. Batteritiden er desværre lort, noget der skulle være markant bedre på Suunto Ambit. Som det er nu vil jeg skyde på at jeg har til 3 timers træning på en opladning. Ikke at det er noget stort problem, da jeg sjældent løber længere end 35-40 minutter, men alligevel. Det er sgu irriterende at det altid er fladt.

Programmeringen af intervaller er til gengæld super nem og god. Mit foretrukne lige nu er: 4x (løb til puls rammer 170, hvil til den er på 140)+ 4x(løb til puls rammer 173, hvil til den er på 143). Nu jeg kigger på det kan jeg godt se at det virker lidt fjollet - jeg ændrer det til 8x ens intervaller. :mrgreen: Tanken var at jeg kan give den mere gas når jeg er varm, men 3 slag fra eller til.... BÆH!

Dagens stats:

8 intervaller plus/minus

431 kcal

177 max HR

Mine pauseintervaller starter på 36s og slutter på 1m04. I og med at mine intervaller ændrer sig undervejs er det dog ikke så brugbar en information. :D

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

Bro, jeg har en helt low-tec Garmin 305 - det kan du få for en slik, og lur mig om det ikke kan alt det du skal bruge.

EDIT: Ikke mit - køb dit eget!

Edited by Lasseb
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share