321's log - 2015


321
 Share

Recommended Posts

Vejret har jo idag været intet mindre end superb! :worship: Og jeg er en af de få danskere der lige, fik sneget mig til en ekstra fridag :clap: Dagen blev brugt på at få styr på en masse af de ting man ikke lige finder tid til i hverdagen og weekenden.

Men tid til idræt, det er jo et MUST!

ORIENTERINGS LØB, 8KM, ca 1 TIME.

Jeg kom pludselig i tanke om at jeg havde et O-løbs kort liggende over Kongsøre skov, For dem som ikke har haft fornøjelsen af at motionere i præcis dette område kan jeg afsløre, at det er RØV KUPPERET! :kickass: . + at den gut der har lagt posterne ud har været både stærkt opfindsom og tilpas sadistisk, samtlige ( 10 ) poster var placeret de mest ufremkommelige steder iform af højder (intet mindre end en underdrivelse), lavninger og vandløb alle med 1 ting til fælles, nemlig; KRAFTIG BEVOKSNING!

Det var intet mindre end et SUPER O-LØB, og jeg fik virkelig pudset rusten af kort færdighederne, hvilket var det egentlige formål med dagens løb. Hastigheden var ikke i højsædet, men det var derimod vej valget. Og som løbet skred frem blev mit rute valget bedre og bedre og farten blev sat godt op.

ruten var desuden så skønt lagt at jeg kom forbi FKP's felt forhindrings bane og som det lege barn jeg er, så kunne jeg jo ikke dy mig :tease:

Alt ialt en god måde at tilbringe en fridag på i et skønt vejr!

Fortsat god træning! :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Dagens træning har egentligt været lidt rodet og ustruktureret. Men det hele bunder i at jeg ville teste mig selv i en række krav og discipliner som jeg fremtidigt vil blive testet i.

LUNGES

40 rep, 45kg. Tid: 02,26.

DIPS

8 rep, 10kg.

PULL UPS (OH, bredt fat)

8 rep, 10kg.

DEAD LIFT

8 rep, 90kg.

CORE, PLANKE

120sek, 15kg.

Var efterfølgende godt blævrende i benene (Primært pga lunges), men ikke desto mindre gik jeg direkte igang med:

3 * BRONZE CIRKEL Tid: 07:00. (Ja, ynkelig tid, men benene var ikke hvad de havde været :bigsmile: )

Og det blev ABSOLUT ikke bedre af at jeg gav mig i kast med, teknisk rust fjerner på:

FORHINDRINGSBANEN

2 X 10 PULL UPS.

Derefter blev jeg enig med mig selv om at skåne achilesenerne resten af dagen...

I må hygge jer!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Alt andet end niveau 5 er vel ikke acceptabelt på styrke siden? :devil::wink:

Lavede du gennemløb på FHB?

PRÆCIS, selvom min kampvægt lige PT ligger på 60kg, er intet andet acceptabelt. :innocent:

Ja, intet andet end fuldt gennemløb. Ville egentligt gerne have kørt lidt teknik træning, men energien var sørme ikke til det. Tiden er underordnet da den blev fortaget i lunt. Men næste uge kommer der en tid, frisk fra fad! :wink:

Tiden bliver nok ikke lige så flashy som din, men så er der lidt at arbejde med :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Slettet_26102014

PRÆCIS, selvom min kampvægt lige PT ligger på 60kg, er intet andet acceptabelt. :innocent:

Ja, intet andet end fuldt gennemløb. Ville egentligt gerne have kørt lidt teknik træning, men energien var sørme ikke til det. Tiden er underordnet da den blev fortaget i lunt. Men næste uge kommer der en tid, frisk fra fad! :wink:

Tiden bliver nok ikke lige så flashy som din, men så er der lidt at arbejde med :laugh:

60 kg.???? Det er ikke meget!

Det er fed træning. I øvrigt tak for PM. Jeg smider lige en retur :smile:

Link to comment
Share on other sites

60 kg.???? Det er ikke meget!

Det er fed træning. I øvrigt tak for PM. Jeg smider lige en retur :smile:

JA, og det er min primære kamp i øjeblikket, håber at min tid i Aalborg med målrette kost og træning kan få den op på 67-70kg. Så hvis du har nogle SUPER kost råd er du velkommen til at spytte i :tongue:

Selvtak du, du siger bare til.

Link to comment
Share on other sites

Idag har den stået på en masse arbejde, og energien var ellers ikke lige til hårde intervaller. Men tanken om ikke at komme i svømmeren den næste uge, OVER RULET følelsen af at være et skvat!

SVØMNING

200M OPV (godt blandet)

4 X 200M (stilskift efter 50m, bryst/crawl)

5 X 100M (hurtigt, men stabilt tempo)

6 X 50M (25m dyk, 25m spurt, m. finner)

200M AFSVØMNING

IALT: 2000M.

Godt lille svømme pas med høj intensitet, på trods af den manglende energi. Kan efterhånden mærke et godt overskud i mine intervaller, så måske er det ved at være tid til at tænke på at GUNNE yderligere op på distancen :superman:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

9/4-10

Der blev fundet tid til træningen sidst på dagen, men det var ikke uden betydelig tidsnød at jeg måtte give mig i kast med dagens program...

FLYERS

3 * 8 @ 11KG.

ARNOLD DUMBELL PRESS

3 * 8 @ 11KG.

LATERAL RAISE

3 * 8 @ 6KG.

FRONT PULL DOWN

3 * 8 @ 55KG.

ONE ARM ROW

3 * 8 @ 18KG.

UPRIGHT ROWING

3 * 8 @ 25KG.

DEADLIFT

3 * 8 @ 80KG.

HAMMER CURLS

3 * 8 @ 13,5KG.

REVERSE CURLS

8 * 25KG.

8 * 30KG.løb tør for tid. :nonono:

Dagens træning gik efter min mening fint, taget mit ekstreme tidpres i betragtning. Pauserne imellem reps'ne var stort set ikke eksisterende og det samme med pauserne imellem øvelserne, det tog sgu lidt ekstra på krafterne og jeg syret hurtigt til. Men så fik jeg også prøvet det :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nice at få dagens træning overstået fra morgenstunden af!

Jeg kan stadig ikke kører bænk pres pga. min skulder, men den er i stærk bedring :bigsmile:

LØB 15 MINUTTER

FLYERS

3 * 8 @ 12KG.

MILITARY PRESS (med stang)

2 * 8 @ 40KG.

1 * 6 @ 40KG.

SEATED PULLEY ROW

3 * 8 @ 42,5KG.

WEIGHTED DIPS

3 * 8 @ BW + 20KG. (PR! :4thumbup: )

FRONT PULL DOWN

8 @ 50KG.

8 @ 55KG.

6 @ 60KG.

REAR LATERALS

2 * 8 @ 6KG.

1 * 8 @ 7KG.

LUNGES

4 * 10 @ 40KG.

(arbejder meget med teknikken i denne øvelse, da jeg er overbevist om at det er vejen til SUCCES! Det sidste sæt var langt det bedste, teknikken var super og jeg gled lige igennem)

BACK EXTENSIONS

2 * 8 @ BW + 5KG.

1 * 10 @ BW.

LØB 15 MINUTTER.

(havde egentlig lyst til at fortsætte og skrue tempoet i vejret, men bliver nød til at skåne mig selv, da jeg har endnu en trænings dag imorgen :cool: )

Link to comment
Share on other sites

JA, og det er min primære kamp i øjeblikket, håber at min tid i Aalborg med målrette kost og træning kan få den op på 67-70kg. Så hvis du har nogle SUPER kost råd er du velkommen til at spytte i :tongue:

Selvtak du, du siger bare til.

Spis noget mere :cool:

Nu har jeg ikke lige kigget hele din log igennem men hvordan træner du planken? Jeg synes den er sindssyg hård, og med 20kg på lænden virker det vanvittig langt til 5.

Link to comment
Share on other sites

Spis noget mere :cool:

Nu har jeg ikke lige kigget hele din log igennem men hvordan træner du planken? Jeg synes den er sindssyg hård, og med 20kg på lænden virker det vanvittig langt til 5.

HAHA! POINT TAKEN :4mewantfood:

Altså jeg startet med 10kg, og da jeg kunne klare 2 minutter med det, så smed jeg 15kg på osv.

Planken gør bare ondt, men der hvor kampen skal vindes, det er mellem ørerne :tongue:

Sorry at jeg ikke kan give dig et fyldestgørende svar. Men kan ikke sige andet end at det er mængden af de gange man ligger i planke der gør udslaget :smile:

Link to comment
Share on other sites

Nu til dagens "CHALLENGE(S)"!

Jeg har i flere dage gået og kigget ud over havet og tænkt; "så koldt ser det heller ikke ud"

Og idag skulle det så være, så jeg trak i min gamle (tynde) våddragt og:

OPEN WATER SWIM 600M. tid: 15min.

Jeg var desværre ikke udstyret med ordentligt grej, midlerne tilrådighed var; min gamle tynde våddragt og et par finner. Jeg kunne hverken finde sko eller handsker, men jeg tænkte, HVA' FAEN! og kørte til stranden alligevel. Der gik ikke længe (ca 3 minutter) før mine fødder begyndte at "stikke" helt vildt. Men jeg havde sat mig i hovede at jeg skulle over 500m uanset hvad. Og det blev en KOLD fornøjelse med isninger i hovede og følelsesløse hænder og fødder.

Det var ikke den vilde træning, men at være i vandet med hovede konstant under vand var alligevel et trænings pas i sig selv :crazy:

Der går nok et par uger før jeg hopper i igen, vil helst have vand temperaturen over 10 grader inden mit næste, og forhåbentligt længere open water swim. :blush:

Jeg har i et par år gået og leget med tanken om ADVENTURE RACE (som stadig ligger et par år ude i fremtiden) Men i det race kan det blive nødvendigt at skulle ride en distance.

Så jeg kunnet godt se at jeg hellere måtte se at få trodset; kraftig allergi og bange aneelser, også ellers se at "komme op på hesten". Jeg arrangeret med konen at hesten stod klar til ridning når jeg ankom til ride banen. Og afsted gik det i flot "skridt" (ja nemlig, er allerede inde i fagsproget :w00t: ), med 8 - taller og det hele. Men kan godt se at det er nået, der kræver lidt mere træning, før jeg er istand til at ride over en længere distance i et nogenlunde tempo :laugh:

Men en god oplevelse var det nu.

RIDNING tid: 30min.

Sov godt! :bigsmile:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Nu til dagens "CHALLENGE(S)"!

Jeg har i flere dage gået og kigget ud over havet og tænkt; "så koldt ser det heller ikke ud"

Og idag skulle det så være, så jeg trak i min gamle (tynde) våddragt og:

OPEN WATER SWIM 600M. tid: 15min.

RIDNING tid: 30min.

Sov godt! :bigsmile:

hehe sejt med koldt vands svømning, og det er vel også meget godt at finde ud af at man kan tæmme en hest :tongue:

Link to comment
Share on other sites

En dag i idrættens tegn!

Morgenen startet med at jeg havde små ondt i halsen og snottet en hel del, men planerne for idag var mange og ville ikke være en kylling og springe fra :blush:

3 X BRONZE CIRKEL Tid: 06:26

---- PAUSE 10 MINUTTER ----

3000M LØB Tid: 13:50

(ikke en prangende tid, men eftersom kroppen var godt træt i forvejen og krydret med et par cirkler som gik lige i benene, efter gårdsdagens lunges. Er jeg egentlig rimelig happy :smile: )

---- PAUSE 15 MINUTTER ----

FORHINDRINGSBANEN Tid: 04:12

(JA det er jo ikke en tid, så flot og fin som så mange andres "LASSEB" :laugh:Men kome da igennem med nordens stiveste stolper!)

FORHINDRINGS BANEN (teknisk træning på nr 2. lang side. 3 Forhindringer ad gangen X 2)

---- PAUSE 3 TIMER ----

100 PULL UPS "CHALLENGE" :cool:

---- PAUSE 1 TIME ----

Også en tur i svømme hallen for at få kørt dagen helt hjem :4thumbup: Og jeg var åbenbart ikke den eneste der havde tænkt det! HALLEN VAR INVADERET AF ET JULEMÆRKE HJEM!

300M OPVARMNING (Bryst, Tid: 06:10)

MARINE CIRKEL (LIGHT):

25m Dyk.

100m Crawl.

8 Dyk til bunden. (5m)

50m Crawl.

8 Dyk til bunden, fra vipperne. (3-5m vipper, Hovede med/uden hænder, dødmur, salto.)

100m Crawl.

25m Dyk.

4 X 25M DYK.

100M AFSVØMNING.

IALT 700M.

Har idag set lyset i udstrækning, for efter marine cirklen krampet, først venstre læg, så højre læg og sidst men ikke mindst højre lår.

Nu er jeg godt træt, og den står kun på MAD og SENG.

NAT NAT!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Igår ( Onsdag 15/4-10 )

Skulle den have stået på cirkel træning, men eftersom kroppen den sendte signaler om at en rest dag ville blive vel mødt, valgte jeg at imødekomme dette ønske :blush:

Idag stod den fra morgenstunden på:

FORHINDRINGS BANEN Tid: 1time 15minutter (Teknik på hele banen)

---- PAUSE 10 Minutter ----

FORHINDRINGSBANEN Tid: 04:01 (Stille og roligt bliver der høvlet tid af! :smile: )

PULL UPS

3 * 10.

Eftermiddagen skulle være fyldt ud med løb, men under morgenes FHB-løb begyndte mine achillessener at give lyd fra sig :crazy: Istedet valgte jeg en tur i svømmeren.

SVØMNING:

1500m GLID

(Den tekniske træning var fokuseret på korrekt: vejrtrækning, og rotation i crawl, og hovedets plasering og benenes stilling i bryst. Til sidst gik det rigtig godt, specielt med crawl'en. Havde lagt op til 2000m GLID på vejen til svømmehallen, men da der lige pludselig væltet ind med folk som ikke havde den fjerneste ide om svømmehals kutyme valgte jeg at kaste røg og trække bag ud af stilling :cool: )

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Dagens træning

OPVARMNING

3 * 500m Roning

(fuld knald på, men der er overhovede ingen teknik, vælter bare igennem og håber på det bedste :blink: )

ARNOLD DUMBELL PRESS

3 * 8 @ 12KG,

LATERAL RAISE

8 * 6KG.

-25 FINNESLAG.

8 * 6KG.

-25 FINNESLAG.

8 * 6KG.

-25 FINNESLAG.

FRONT PULL DOWN

8 * 55KG.

-25 FINNESLAG.

8 * 55KG.

-25 FINNESLAG.

8 * 60KG.

-25 FINNESLAG.

ONE ARM ROW

8 * 18KG.

8 * 20KG.

8 * 22KG.

(har aldrig nået 22 kg før, og det gik bare som smurt)

UPRIGHT ROWING

2 * 8 @ 25KG.

1 * 8 @ 30KG.

(skulderen begyndte at værke, så slappet af under denne øvelse)

DEADLIFT

8 * 70KG.

8 * 75KG.

8 * 80KG.

(Dødløftet sad bare ikke i skabet idag, ville have toppet på 90kg, men kunne mærke i lænden at det ikke var idag :nonono: )

HAMMER CURLS

8 * 12KG.

-25 SQUAT.

8 * 14KG.

-25 SQUAT.

6 * 16KG.

-25 SQUAT.

REVERSE CURLS

2 * 8 @ 12,5KG.

8 * 15 KG.

(Har problemer med at holde de stive håndled, men det må der arbejdes på!!!)

CORE TRÆNING

PLANKE, SIDE H/V

90 SEKUNDER.

God aften!

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Idag skulle den have stået på en tur i svømmeren, med en up-comming frømands elev.

Men da denne ikke kunne idag, valgte jeg at smide en omgang

LØB 5KM.

3000m: 12:35.

(Min kilometer tid er simpelthen for høj, VIL ned på 3;30 km'eren, HVAD FANDEN GØR JEG?)

5000m: 08:27.

Tid ialt: 21:02.

Direkte efterfulgt af en bodyweight

QUICKEY

100 PUSH UPS.

100 SIT UPS.

100 SQUATS.

40 PULL UPS (Skiftevis OH/UH)

Tid: 06:30.

(det kan selvfølgelig gøres hurtigere :innocent: )

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Endnu engang én rodet dag grundet arbejdet.

Først lidt teknisk træning i:

PULL UPS M. 10KG: 8stk.

LUNGES M. 30KG: 30stk. Tid: 01;10

---- PAUSE ----

Så gik vi igang med en "prøve" afprøvning:

LUNGES M. 40KG: 30stk. Tid: 01;25

DIPS M. 10KG: 8stk.

PULL UPS M. 10KG: 8stk.

PLANKE M. 20KG. Tid: 02;00 X 2

DØDLØFT M. 80KG: 8stk.

Denne afprøvning var ment som teknisk træning frem mod den egentlige afprøvning i næste uge... Alt dette er en kæmpe belastning for min personlige træning.

Efterfølgende fik jeg et fyldest gørende fordrag om træning generalt, super lærerigt.

Inden jeg smuttet hjem ad blev der også prøvet lidt grænser af, med forskellige versioner er push ups og pull ups.( ca 20 push ups, 30 pull ups).

Da jeg kom hjem gav jeg mig i kast med interval løb, hver gang jeg gør det mindes jeg om hvor meget jeg HADER det, når dét står på. Men jeg ved jo at det gavner :superman:

INTERVAL LØB

4 Minutters SPURT.

- 2 Minutters PAUSE. (aktiv hvile)

4 Minutters SPURT.

- 2 Minutters PAUSE. (aktiv hvile)

(3000m tid: 11:25)

4 Minutters SPURT.

- 2 Minutters PAUSE. (aktiv hvile)

4 Minutters SPURT.

(5000m tid: 21:00)

500m AFJOGGING.

Ialt: 6000m

Efterfølgende strammer det helt vildt i min lænd, og jeg er forvissset om at INTERVAL løbet har haft den rigtige effekt nemlig at banke, ben og åndedræt op i det RØDE FELT! :crazy:

Edited by 321
Link to comment
Share on other sites

Stærkt løbet!

Laver du 5 point over hele linien til prøven iøvrigt?

GRACIAS :tongue:

Har ikke prøvet kræfter med løbe testne endnu, da jeg har været skadet :nonono:

Men ville gerne kunne svare ja, mangler dog Lunges, føler at der er et rimelig godt spring fra mit nuværende stadie til de 50kg.

Trækker du det helt store 5-TAL hjem?

Link to comment
Share on other sites

Lunges er også modbydelig, men jeg døjer mere med planken. Jeg skal vist lige ha fingeren ud og igang med noget mere core-træning!

Nej det kan jeg desværre ikke prale af endnu. Jeg mangler lige planken og en halv tur mere i speedtesten.. men det kommer forhåbenligt!

Vi ser til næste test :smile:

Link to comment
Share on other sites

Tog endnu en hvile dag igår da fysioterapeuten var ekstra hård og krævet endnu en hvile dag af mig, men sådan er det jo engang imellem :smile:

Idag gik jeg så igang igen :tongue:

ORIENTERINGS LØB: 8-10KM

Løbet blev løbet i makkerpar, jeg fik en makker som tilfældigvis havde løbet, løbet dagen i forvejen, men det gjorde ingen forskel da mine rutevalg førte os ind til posten fra andre retninger. Hvad der så var en kende belastende var at jeg havde rimelig godt gus i benene idag og det havde min makker IKKE. Jeg måtte flere gange ned og gå for at få ham med :unhappy:

Men orientering fik jeg masser af. For at finde posterne skulle man; udtage koordinater, TS-retninger og kort udsnit. Terrænet var ganske kupperet, og det kunne bestemt ikke svare sig at løbe i terrænet. Så jeg holdt mig primært til de hvide veje.

Da jeg kom hjem stod den på

3 X BRONZE CIRKEL Tid: 05:14

( hvilket er PR!! PR!! PR!! :superman: jeg må snart prøve grænser med GULD CIRKLEN igen, må snart få banket den ned på dens respektive plads, nemlig 12:00 )

Der ud over har dagen stået på lidt småtterier, men alle krops udfoldelser har rettighed i denne LOG:

100 PULL UPS OH/UH, 100 FINNESLAG & 50 PUSH UPS.

Link to comment
Share on other sites

Før jeg skulle til lægen for at få et par vaccinationer blev der lige plads til en hurtig omgang.

Morgen "træning"

50 PUSH UPS (non stop)

50 SIT UPS (non stop)

Eftermiddags træningen forgik i svømmeren med:

200m (Opvarmning).

4 X 200m (Hurtig crawl, bryst, stilskift efter 50m).

5 X 100m (Crawl, Bryst).

6 X 50m (25m dyk, 25m crawl spurt).

200m (Afsvømning)

Ialt: 2000m

Lægen havde ellers opfordret mig til ikke at dyrke sport efterfølgende, men da jeg kunne mærke at kroppen ville have godt af en hurtig tur i svømmeren valgte jeg at adlyde :worship:

Kunne dog godt mærke at "giften" i min krop tog toppen af kræfterne :violin:

Aften "træning"

50 PUSH UPS. (non stop)

50 SIT UPS. (non stop)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share