Nice and clean power building


BLACKICE
 Share

Recommended Posts

Det er meget muligt at du har problemer med at fordøje mælkesukker, da det er ret udbredt.

Derudover består mælk af store mængdre simple kulhydrater. som også er med til at binde væske i underhuden.

Om ikke andet kan du prøve at lade være med at drikke mælk et par dage og se hvad der sker med din "fedtprocent".

Link to comment
Share on other sites

ja det må jeg tilskrive mig.

For jeg synes det er både godt og skidt. Det er fedt at ens træning er i tydelig fremgang, og det er fedt at opnå gode resutater, men når de trimmede look, og maven begynder at se lidt halv kedelig ud, så er det sjove ovre.

Jeg regner med at endten at vente til næste sommer med at tabe mig, ellers bliver det til Marts/April.

Det er lidt et problem for til Februar er jeg kun lige begyndt i center, så det ville nok være bedst at give det lidt mere tid.

Crawdaddy. Hmm det kan godt lydde lidt som det er derfor. Men bare den ting at jeg spiser meget mere og tidere, må betyde at maven konstant er fyldt op, det giver vel også et lidt oppustet look.

Hmm det er jo lidt noget skod for mælk er min største kilde til protein.

ÆV.

Link to comment
Share on other sites

Well der er ingen grund til at male fanden på væggen endnu.

Det er jo ikke sikkert at det er mælken der er problemet, men det er da en mulighed som du nemt kan undersøge.

Du har da en fordel frem for mig, fordi jeg slet ikke kan fordøje mælkeprodukter. Så helt galt er det ikke for dig.

Prøv det, og så vil du kunne se om det er det som er problemet.

Link to comment
Share on other sites

Nej ok det har du ret i.

Hvordan skal jeg forstå at du slet ikke kan fordøje mælkeprodukter? Kan du ikke tåle dem, eller hvad?

Ja jeg prøver det. Jeg rejer så Lørdag, og det er nok stærkt begrænset hvad jeg får af mælk på min ferie, så der får jeg testet det. Jeg glæder mig faktisk til kun at træne med egen krops vægt i en uge.

Det er nu et eller andet sjovt, ved 8 sæt eksplosive armbøjninger.

Link to comment
Share on other sites

Hæhæ.

Ok nej det er nastyt. Sådan virker det slet ikke på mig. Heldigvis.

Jeg har engang prøvet det samme. Dog var det fordi jeg havde fået hældt en halv litter petrolium ud over mine hænder. Der fik ham der sad foran mig også skylden. Han lignede lidt af en bums. :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hey.

Så er jeg tilbage. God ferie, ok med sol osv. Så det er jo fint. Desværre fik jeg stjållet min pung 5 min efter jeg var ankommet til vores Hotel, og jeg nåede ikke at få fat i stodderen så jeg kunne proppe hans hovede op i enden på ham selv.

Jeg fik æren af i Fredags, altså Forig fredag at Træne samtidig med at der gik Styrkeløft på Eurosport. Det var faktisk rigtig cool. Det holder 100%.

Jeg håber på at kunne begynde i center en af dagenene nu.

Jeg har på ferien KUN trænet med egen krops vægt, så jeg har lavet en masse mave rul, armbøjninger på  mange måder,  og en bunke eksplosive sæt.

Jeg har brug for to eller tre som har lyst til at hjælpe mig lidt med at få sat et måske lidt bedre program sammen når jeg nu skal begynde i center. Jeg har igen fået oparbejdet LIDT for mange øvelser som i også kan se på mit program.

Jeg overvejer stadig om jeg ikke kan holde mig på to trænings dage, men det vil jo vise sig.

Håber i er på toppen drenge.

Link to comment
Share on other sites

hmm skal jeg tage det som der ikke er meget hjælp at hente med et nyere program til mig oder?

Jeg fik trænet i mandags, det var rart at komme tilbage igen. Kunne godt mærke LIDT at jeg havde været væk. Fik blandede bedre og dårlige resultater. kan ikke helt gennemskue hvorfor.

Link to comment
Share on other sites

Hej Blackice...

Det er faktisk stort set umuligt at agere "personlig træner" for en over internettet,  hands on-coaching er nummer 1!

Hvorfor vil du skifte program hele tiden? Du når jo aldrig at finde ud af om dit nuværende program er noget der giver DIG resultater i relation til DINE ambitioner...

Når du starter i et motionscenter vil mit råd være - start fra bunden af, med noget simpelt og grundlæggende. Kør det OG KUN DET! i en periode på 2-3 måneder.

På et tidspunkt ved du hvad der virker for DIG og du har opnået den fornødne erfaring til at sammensætte træningsprogrammer der stimulerer DIN organisme mest muligt. (og her tænker jeg ikke kun hvad du laver i træningslokalet, men også ting som restitution, kost o.lign).

Find frem til noget du kan lide og som giver dig resultater og HOLD SÅ FAST VED DET!!!

Nu kan du jo overveje om du vil følge mit råd - eller om du vil fortsætte din søgen efter "det ultimative program"....

hej...

Link to comment
Share on other sites

Hey milo.

Det kan du have ret i. Men eftersom jeg af mangel på bedre bliver tvunget ud i et fitness center så har jeg svært ved at få en Co-Trainer som ved hvad han laver.

Det program nu som er inspireret af dig, og TJ og Xax , lomax osv har jeg kørt med 4 eller5 måneder. har været godt.

Men igen synes jeg at jeg måske har fået fyldt lidt for mange øvelser på og har svært ved at vurdere selv hvad det er nødvendigt og hvad der ikke er.

Som det er nu kører jeg op til 4 sæt, hvilket er mere end jeg har gjort før, og ligger på det mellem 6 og 8 reps. Virker rigtig godt.

Og jeg har fået både dødløft, bendover, skulderpres, squat, chins, reverse chins, laterals, rear laterals med. Så det i sig selv er vel trods alt en god fremgang.

Men tak for svaret. Det er jo egentlig den første rigtige tilbage melding

Link to comment
Share on other sites

Følg din træningslog - så længe der er fremgang på dine store basisøvelser (ihvertilfælde Squat/BP & DL) - så skulle din øvelsessammensætning/træningsfrekvens/intensitet og alt det andet være iorden...

Det kan diskuteres om hvorvidt du behøver laterals / rev. chins og hvad du ellers har med af "små" løft - men går du frem i de store øvelser har de små øvelser åbenbart ingen negativ effekt - så derfor ser jeg ingen grund til at udelade dem, hvis du da ellers godt kan lide dem.....

Så gør dig selv en tjeneste og bliv ved med at træne HÅRDT på dit nuværende program indtil du evt. stagnerer på de store løft. Når det sker - så er det tid til måske at overveje nye øvelser/anden rækkefølge/andre træningsdage/nye set&rep kombinationer etc. etc.

happy training!

og øehh god jul & godt nytår sæføli´!!! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det min plan nok bliver er at skære flere af de små øvelser som er kommet på fra igen.

jeg kan ikke helt regne med det at de ikke har haft en negativ effekt, fordi at jeg har ret begrænsede muligheder for at få vægt nok på mine store øvelser. Derfor har jeg nok heller ikke fået maksimalt stress på musklerne.

Jeg vil træne hårdt og evt også indføre en tredje trænings dag.

men tak for det.

og i lige måde.

Link to comment
Share on other sites

Det behøver ikke være så kompliceret Blackice. Det gør heller ikke den store forskel om du har et par små øvelser for meget eller et par små øvelser for lidt på programmet, så længe du træner hårdt på de store vægtstangsøvelser. Det primære formål er at blive stærkere i vægtstangsøvelserne. Så skal resten nok komme af sig selv, hvis du spiser ordentligt (læs: nok).

Jeg tror også det ville være klogt med en ekstra dag. Jeg tvivler meget på at 2 dage er nok, med mindre man træner 100 % HIT. De fleste vil have mest ud af 3-4 dage om ugen. Nogen kan endda klare en 5 dag. Personligt har jeg det bedst med 3-4 dage i ugen. Det kunne eventuelt se således ud:

Mandag

Back Squat  5 sæt x 5 reps

Bænkpres  5 sæt x 5 reps

Military presses  3 sæt x 5 reps

Dumbell curls  3 sæt x 8 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Onsdag

Dødløft  5 sæt x 5 reps

Bent Over Barbell Rows  5 sæt x 5 reps

Chin Ups  3 sæt x max reps (mere end 10 reps, så add vægt)

Barbell shrugs  3 sæt x 8 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Fredag

Front Squat  5 sæt x 5 reps

Incline bænkpres  5 sæt x 5 reps

Close grip bænkpres  3 sæt x 5 reps

Barbell curls  3 sæt x 8 reps

Mave m. Belastning 3 sæt x 10 reps

Alle sæt er work sets. Første øvelse indledes med 2-3 opvarmningssæt, og resten med 1 opvarmningssæt. Koncentrer dig om at øge vægten, på specielt 5 x 5 øvelserne. Træn hårdt. Det behøver ikke være mere kompliceret. Man kan sagtens lave langt mere komplicerede programmer, men for en person på dit niveau, vil du få meget ud af bare at holde dig til "the basics".

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ok tak TJ. Jeg tror jeg vil prøve det faktisk. Der er mange af de øvelser i som jeg kan lide. Og jeg kan se at du har taget højde for at jeg værdsætter lidt barbell curl. Du har også indsat to dage med benchpres. Ville det være en ide at få Pullups ind, eller er det lige gyldigt? Så længe der er Chins er jeg som sådan lige glad.

Det program, kan det bruges til en som næsten er helt grøn. For min makker, en rigtig stærk gut, har trænet et stykke tid, men ikke tugt, og ikke særlig struktureret. Kan jeg sætte ham på samme program, måske bare lidt mildere?

Link to comment
Share on other sites

Chinups og pullups minder meget om hinanden, så du kunne som sådan bare veksle mellem dem fra uge til uge.

Programmet kan sagtens bruges af en begynder. Sørg dog lige for at i ikke ligger og kører for mange failure sæt i starten. Brug et par uger på at vende jer til volumen først. Nu kommer du jo fra et 2 dages program, så hold jer inden for jeres kapacitet de første par uger, og kør så hårdere på efter de første par uger.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Ja det kunne man selvfølgelig bare gøre.

Ok. Jeg ved ikke helt hvad du mener når du siger at jeg skal pase på at vi ikke kommer til at lavefor mange Failure sæt. Det er jo stort set et 5X5 program. Men du mener måske indtil vi har fået justeret antal KG vi løfter eller hvad?

For det bliver jo ikke failure medmindre man har fået taget et forkert antal Kg på i forhold til ens ydeevne.

Men jeg synes programmet ser ret fornuftigt ud. Der er ikke den store magi i det, men det behøver der jo heller ikke være. Et program for en Begynder, eller Rookie, behøver som sådan ikke at være anderledes end det en pro benytter. Eller?

Link to comment
Share on other sites

Jeg siger udelukkende at failure sæt vil være for stor stress forøgelse, når du (og din makker) i forvejen skal vende jer til workloaden. Du går fra 2 dage i ugen til 3 dage i ugen, samtidig med at sæt antallet pr. øvelser stiger lidt (så vidt jeg husker). Derfor er det de første par uger rigeligt med stress, og failure træning vil bare være at gå overbord. Når i har vendt jeg til workloaden, så begynd for alvor at øge vægten. Dette vil indebærer at i nogen gange nærmere jer failure, for at nå alle sæt af 5 reps. Men du har ret. Hvis man ligger og kører failure i første sæt af 5 reps, så har man taget for meget på stangen. Meningen er at man skal kunne lave alle sæt af 5 reps. Nogen gange vil det måske knibe med de sidste sæt, men så må i bare have det samme på stangen næste gang.

Det er i bund og grund et begynder program. Ikke noget fancy i det. Det skal der heller ikke være. Hemmeligheden ligger i HÅRDT arbejde på basisøvelserne. Når du nu kommer til at træne i et center, hvor der er masser af vægte til rådighed, så vil det ikke tage lang tid før du er oppe på 150 kg i dødløft, hvis du træner hårdt på basisløftene. Det er det som er hemmeligheden.

Thomas

Link to comment
Share on other sites

Det Thomas J mener, tror jeg, er at hvis I nu kører et 5x5 program, så skal I undgå at tage en så tung vægt, at i rammer failure ved rep nr. 5 Find en vægt, som du kan tage f.eks. 7-8 reps med, inden du når failure. Den vægt kan du så starte med at anvende i jeres 5x5 program. Når I så er kommet godt i gang med programmet, så kan I hæve intensiteten.

For det bliver jo ikke failure medmindre man har fået taget et forkert antal Kg på i forhold til ens ydeevne.

Jo, failure kan rammes med en hvilken som helst vægt. Det handler bare om hvor mange eller hvor få reps du tager, inden du rammer failure. Hvis du arbjeder med en vægt, hvor du rammer failure ved 6 reps, så kan man ikke sige, at du har taget et forkert antal kg på i forhold til din ydeevne.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share