The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Lidt middagslur og dagens anden træning.

Søren Lærling er blevet fucking pormed. Jeebus.

Tung overkrop:

Pres:

8x75kg

HG chins:

5xBW+30kg

Bænk:

5x100kg

Wow, det var måske det klammeste jeg sæt jeg har lavet længe.

Bisp&trisp: 5x8-10.

Ren pump.

24 runder af 15 on/off:

2x12kg KB thruster

16kg KB snatch

(Sidste sæt var double KB snatch, da jeg på mærkværdig vis var blevet færdig med mine 8 runder da timeren stod på 23)

Jeg svedte meget efter det der KB-gøgl. Det var egentlig dejligt. Pulsen lå fint og højt, uden at være dræbende.

Hvorfor er det at folk tror at bare fordi noget kommer i en bøtte fra et kosttilskudsfirma, så er det sundt? Der er præcis det samme i en håndfuld vingummier, som der er i en håndfuld maltodextrin. Weightgainer er lort - praktisk taget ALT er bedre for dig end weightgainer.

/rant

PS: i dag sagde jordemoderen at min datter vejer små 3kg, og der er 5 uger til mit liv ender. Det lader til at jeg får en dejlig tyk datter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Suunto Ambit, og det er et fandens godt ur!

Spar du dine sidste håndøre op, inden de skal bruges på bleer og modermælkserstatning og få købt Ambitten - det er et klasse ur!

Suunto har tidligere været 'kendt' for at urene skulle være svære at navigere rundt i. Det kan jeg bestemt ikke kende til - super nemt efter min mening.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Suunto Ambit, og det er et fandens godt ur!

Spar du dine sidste håndøre op, inden de skal bruges på bleer og modermælkserstatning og få købt Ambitten - det er et klasse ur!

Suunto har tidligere været 'kendt' for at urene skulle være svære at navigere rundt i. Det kan jeg bestemt ikke kende til - super nemt efter min mening.

Hvad med intervaller? :)

Link to comment
Share on other sites

Lidt mærkelig dag, da Højlund blev forsinket pga rod med togene. Det betød at vi ikke kom i Gotha for at træne og at træningen blev startet noget senere end forventet. Hm.

Deficit DE DL:

8x1x120kg

Squat:

5x147,5kg

Det føltes alt for tungt.

5 runder af:

15m prowlerskub

10 pushups

8 banded GMs

5 Ab rollouts

35s pause mellem runderne.

Kvalitet over fart, aldrig presset for alvor. Det var heller ikke meningen.

Link to comment
Share on other sites

Løbedate med Till kl 9 søndag morgen.

Min hjertenskære spurgte om jeg var sikker på at han var oppe, hvortil jeg svarede "ja da, han har også børn". Jeg er så småt ved at være in the zone.

5 opvarmningsture på bakken ved HO, stille og roligt. Derefter luntede vi over til Rape Hill, hvor slaget skulle stå.

Till havde besluttet at den stod på rundture på Rape Hill med 1 minuts pause. En rundstrækning på ca. 650m, hvilket ligger noget uden for min komfortzone.

5 ture i alt. Var godt med på den første og den anden tur - følte overskud. På tredje og fjerde tur blev jeg dog ramt HÅRDT, inden jeg tog revanche og fyrede den max på sidste tur. Till og makker tog endnu en runde, mens jeg sad og kæmpede med min puls. Da de kom tilbage fra sjette tur, var min puls lige kommet ned på 120.

Pulsen ramte hhv 186, 186, 185.4, 186 og 191. Fuck nu af.

Kcal 660 af slagsen.

Dejligt at have et par gode drenge at rende med - det hev mig i den grad op på den store klinge.

Link to comment
Share on other sites

Tidlig VDU i en nærmest helt tom Garage.

Pres:

5x5x60kg

Fatgripz v-grip pullups:

3x5

V-grip pullups:

3x8

Bænkpres:

3x10x80kg

Pullaparts:

3x15

2x2 runder med 1 minuts "halveg":

50 sjip

8 dips

25s pause

50 sjip

8 Inverted rope rows

25s pause

50 sjip

10x knæ til modsat albue fra pushup-position

Stille og rolig kardio og tille og rolig vægttræning.

Link to comment
Share on other sites

Ja, x-aksen er dage.

Der er ikke noget fast mål. Målet er at tabe mig til det enten blev for bøvlet eller til jeg ramte en vægt der passer til det liv jeg gerne vil have. Nummer to er sådan set opfyldt, men i og med at det stadig går problemfrit, så kører jeg på lidt endnu.

Jeg har dog været ekstremt glad for at have daglige målinger, og forestiller mig at jeg vil blive ved med det. Det er et godt værktøj.

Link to comment
Share on other sites

Dem der kender mig ved at jeg er en sand internet pathfinder. Jeg har shoppet vanvittige mængder af grej på nettet, og jeg har fulgt med på talrige fora, websites og blogs. Nu tænker du nok "det har jeg da også". Det er så der du skal overveje om du i 12 år har haft et arbejde, hvor du reelt kun arbejdede 10-20% af tiden, og brugte resten af tiden på at trawle internettet. Jeg siger ikke jeg er bedre end dig, jeg siger at jeg har spildt mere tid.

Dagens internettip er en gammel klassiker, som jeg nær havde glemt. Forleden faldt jeg over ham igen ved et tilfælde. Der er tale om bloggen SquatRX (bloggen prædaterer CF, så "rx"-delen har ikke noget med dette at gøre) - specifikt kan jeg anbefale dette indlæg (der sjovt nok brancher ud til 30 indlæg). God læser.

Tidlig træning i en tom Garage.

Da jeg ankom var døren ikke låst. Det viste sig at Garagen slet ikke var tom, da to af knægtene fra naboen af stod og trænede fodlussinger. Heldigvis var jeg i godt humør, så de lever endnu.

Squat:

5x5x120kg

Uden bælte. Føltes af lort - min højre balle var lidt irriteret, hvilket fuckede med bunden/vendet. Tror jeg vil prøve at køre uden bælte på V-dagen noget tid. Synes jeg er for slap uden bælte og så er det en god måde at holde V-dagen nede på.

1A: RDL:

3x8x115kg - skide gode. Venstre baglår er stoppet med at drille helt af sig selv?

1B: Rogue/renegade row:

3x5/5x12kg - tjah. Formålet vara bare lidt let ekstraarbejde til overkrop/core. Fint til formålet.

2A: BOR med pause:

3x8x85kg

2B: Ab wheel:

3x10

Kardio:

10x~15m slædetræk med 60kg. 30s pause. Hver anden baglæns, hver anden forlæns.

Stille og roligt.

Jeg prøver at strukturere min træning således at mine v-dage bliver medium oomph og mine I-dage bliver høj. Desuden prøver jeg at placere to træninger på en af mine ugentlig I-dage, for at få så mange off-dage som muligt. 2-3 offdage om ugen er målet.

På søndag er jeg så heldig at have et hillsprint-hold i Butchers klokken 10. Alle mine MOL-friends er selvfølgelig velkomne. Planen er 5 ture med stigende fart og derefter 10 ture for fuld raket. Det burde hærge de fleste. Hvis ikke det er nok, har jeg lidt ekstra i ærmet. <3

Link to comment
Share on other sites

På søndag er jeg så heldig at have et hillsprint-hold i Butchers klokken 10. Alle mine MOL-friends er selvfølgelig velkomne. Planen er 5 ture med stigende fart og derefter 10 ture for fuld raket. Det burde hærge de fleste. Hvis ikke det er nok, har jeg lidt ekstra i ærmet. <3

Vi ses på bjerget - jeg er løbet tør for steder at rejse hen, for at undgå at løbe med jer...

Link to comment
Share on other sites

Tidlig træning i dag, da jeg skal i Hareskoven for at trille MTB med bro-JJ kl 12 (Dixen tribute).

Jeg har forhandlet mig frem til at jeg må få en ny vinterjakke hvis jeg smider 30 stykker tøj ud. Jeg må max smide et par sokker ud, og et par bukser tæller for 3. Derfor går jeg så småt og smider lidt ud. Jakken blev bestilt i går uden at jeg havde haft mulighed for at prøve den - den er åbenbart nærmest umuligt at støve op. Hos forhandleren stod der at det er en "bestillingsvare", men samtidig kunne man købe den til restsalgspris. Nu må vi se - fingers crossed. Det er forresten sådan en her:

2152_img2_598x1196.jpg

Jeg synes det er værd at bemærke hvor glad manden er. Man bliver glad af at have sådan en jakke.

Jeg var ganske i TG, da det var mig der låste op. Jeg brugte små 10 minutter på x-traineren for lige at få lidt sved på panden, hvorefter jeg rev og flåede i mine skuldre. Ahhhhhh.

Pres:

5x80kg

Det var overskueligt må man sige. Tror egentlig primært at det blev lidt mere beværligt henmod rep 5 fordi jeg havde besluttet at jeg ville lave 5. Tidspunkt og kalorieindtag spiller naturligvis også lidt ind her. Bevægelsen sad godt - al den strækken og brækken hjælper faktisk!

HG chins:

3x3xBW+20kg

Jeg har lavet en plan for mine chins, men jeg deler den ikke!

Bænk:

5x107,5kg

Bryster? De er dejlige.

Cambered bar chest supported rows:

3x8x60kg

Rimelig nemt, men god strict bevægelse.

Inspireret af et par blogindlæg lavede jeg lidt unilateralt arbejde til sidst.

3 runder med pause mellem af:

1/1 TGU

2/2 KB front squat

3/3 KB pushpress

4/4 KB 1H swing

Med en 32kg KB.

Tider: 3 min, 2:15, 2:10

Fuark man bliver dårlig til TGU af ikke at lave dem. Jeg gad godt at være ligeså flot til dem som LasseBB, men jeg gider ikke træne dem. Hihi.

Nåh ja, I skal da lige have soundtracket til dagens træning med.

Det var den her sag, der sørgede for højt tempo gennem træningen. Det tog mig for øvrigt 55 minutter fra jeg havde varmet op, til jeg var på vej hjem. Godkendt.

Vi snakkes senere!

Link to comment
Share on other sites

Dagens anden træning var en dejlig tur i Hareskoven med en bro.

Det lykkedes mig at undgå at komme til skade, dog var jeg et smut i et vandløb. Weeeee. Jeg er totalt fucking idiot på sådan en cykel - hovedet under armen og fuld roulade. Det er noget der virker. <3

Stats for turen:

Tid 1:43:47

Fart: 11.1 km/t i snit

Avg HR: 132

Max HR: 166

Kcal: 1472

Konklusion: skide hyggeligt, men næppe det mest effektive kardio. Dertil var der lidt for meget mudder og lidt for meget tilvænning. Jeg er dog ret sikker på at vi kommer til at gøre det igen - det er pissehyggeligt og det er sgu rart at få rørt sig lidt på en ny måde.

Link to comment
Share on other sites

Dagens link - tag Jer nu sammen!

Bakker i støvregn feat Till, Blueeyes, Jon, Marthe og Rie. <3

Startede med 3-4 stykker stille og roligt med mig selv, inden folk så småt dukkede op. Manpoints til Till for at dukke op med puls, og endnu flere for at han lagde egoet på hylden og holdt det fornuftigt.

Derefter 5 med hele banden stille og roligt, og 10 stykker med fuldt blus.

Jeg var egentlig ret god synes jeg selv - godt tryk i stængerne.

Puls oppe på 172-179 - gennemsnit 135.

495kcal forbrændt alt inklusive.

Åh den kærlighed!

Link to comment
Share on other sites

La la la!

Haha. Havde læst indlægget inden jeg tog afsted.

"Walking it out" (eller i hvert bare at blive stående og ikke fx. hvile albuer på knæ) bygger mental styrke og markerer overfor modstanderen at man er KLAR.

Klassiker jeg lærte på en basketcamp tilbage i 96 og det holder stadig stik i dag. Jeg gør mit bedste for følge princippet.

Link to comment
Share on other sites

Pfft!

Jeg ser udelukkende fordele ved at kaste sig, på en særlig mandig måde, til jorden, og vente på at alt det onde går væk.

1: Alle omkringværende kan jo tydeligt se, at manden på jorden, må have givet sig de extra 10% i forhold til pøblen, der bare står med hænderne i lommen, og formentlig allerede er igang med at tænde smøger.

2: Man signalerer fra vandret stilling ganske ydmygt, at man er klar til at modtage opmærksomhed og gaver. Folk kommer gerne med vand eller kage... bare vent og se.

3: Ift. "Modstanden kan se man er klar" Nej, den vender vi lige på hovedet. Modstanderen, i dette tilfælde "bakken", kan ikke se mig når jeg ligger ned. Således udgør jeg et meget lille mål, og er på ingen måde en trussel for modstanden. Fight smarter, not harder!

Jeg foreslår at det indgår som en obligatorisk del, næste søndag, og at vi i samlet flok kaster os i lavest muligt udgangspunkt, efter den fysiske træningen er overstået. Tak.

Link to comment
Share on other sites

At kaste sig til jorden er for fodboldbøsser og folk i dårlig form.

Hele den mentale del er rigtig spændende at arbejde med, ikke mindst under udførelse af et hårdt træningspas. Alt for mange fokuserer på hvor hårdt det opleves, fremfor at fokusere på kontrol af åndedræt, mentalt fokus og "lukke sig inde i boksen". Alt det andet klynkeri kan hipsterne med deres pige blingbling øreringe og fesne stramme gulerodsbukser holde for sig selv. Og nej, jeg smed mig ikke på jorden til farmergames. Jeg kravlede ind i skyggen, alene, væk fra opmærksomheden, til mine lungers blødende sår var helet. Først da, kom jeg tilbage til offentligt skue. Det tog jo fandenme også over 7 min. WTF?!?

Edited by Kauf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share