Bedre til svømning?


JensKenei
 Share

Recommended Posts

Ja som spørgsmålet lyder, hvordan bliver jeg bedere til at svømme? Udover det åbenlyse selvfølgelig, nemlig at svømme! Er det ligesom med løb? måske to gange interval( Hvis ja, hvor lange intervaller osv?) og en distance om ugen? Skal svømme 300 meter på 8 min. til en prøve i uge 44. Det kan jeg godt nu, men det ville være rart at kunne mere end det! Kom friske med foreslagene!

Link to comment
Share on other sites

Du kan være i nok så god form og stadig ikke kunne svømme en 300m fornuftigt. Det vigtigste er at kunne svømme med en ordentlig teknik, ellers kommer du aldrig til at kunne slappe af i vandet.

Meld dig evt. ind i en svømmeklub, de fleste klubber har mulighed for at have begyndere, selvom man ikke er 10 år. Din teknik vil blive væsentligt bedre og din kondition vil også følge med automatisk.

Link to comment
Share on other sites

Har godt tænkt på det med tekninikken. Men har fået lovning på at hvis jeg kommer ind på den uddannelse jeg gerne vil, så skal jeg nok lære at svømme!

Hej Jens,

Lad os mødes i Vestbadet engang i næste uge, hvis du har lyst. Føler selv jeg har nogenlunde styr på det. Så kan vi også diskutere træningsmetoder. Jeg går dog mest ind for ture på 1.000 m af gangen. Det er vigtigt at kunne svømme for du kan også bruge det til aflastning af løbetræning i forbindelse med konditionstræning. Synes også en god svømmetur er god restitution, hvis kroppen er godt mør.

Det giver god blodgennemstrømning til muskler samtidig med det ikke er alt for hårdt. Det kræver naturligvis, at man er vant til at svømme.

En myte er dog, at det kun handler om teknik.

Smid en pm og vi finder ud af det.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg vil anbefale dig at få noget undervisning og få svømmet nogle meter. "Intervaltræning" er også godt, men: du skal til en prøve i uge 44 og når du kommer til torsdag og skal i svømmehaller efter et par hårde dage så har du ikke super meget energi til at fyre den max af på 300 m. Så mener jeg, at det er bedre at rationalisere og svømme i et godt/jævnt tempo med en god teknik og en lav puls. Sats på teknikken, den er lettere at beholde til torsdag end energien :-)

Men teknikken skal øves ellers er den også væk torsdag. Teknikken har det med atforsvinde sammen med energien, men det behøver den ikke.

Edited by Tue
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share