Spinderellas strøtanker og lejlighedsvise træning


Spinderella
 Share

Recommended Posts

Hello peeps! Så er jeg hjemme igen efter en dejlig varm og afslappende uge i Marokko. :shades:

Konceptet var basically at slappe af ved poolen hele dagen og danse hele natten. :wootdance: Henset til mine fødders tilstand blev det dog en light udgave af "hele natten", men kombinationen af mådeholdenhed, ipren-kur (tak for vejledning, søde Bjergtrold! :4winkkiss: ), voltaren og fodmassage med bold gjorde at det faktisk fungerede helt ok de fleste dage. Jeg fik masser af virkelig gode danse - og særligt søndag aften var helt fantastisk og nærmest magisk. :wub:

Torsdag d. 4/9 @ Palmeraie Palace, Cristal Room

Opening party - blandet musikflade (mambo/cuban/bachata/kizomba)

Fredag d. 5/9 @ Atlas

Gala night - tre forskellige dansegulve. Var selv mest på mambo og lidt på bachata/kizomba

Lørdag d. 6/9 @ Atlas

Som fredag - men lykkedes mig at finde flere gode on2 dansere end aftenen før

Havde planlagt at deltage i et workshop eller to om eftermiddagen, men endte med at skippe det.

Søndag d. 7/9 @ Nikki Beach

Tog workshop i cha-cha, som var meget basal på teknik/bodymovement. Fedt at arbejde intensivt med timing/hofter/ben. Herefter workshop i reggaeton, som var en stor fest!

Closing Party - blandet musikflade inkl. et par animationer

Helt fantastisk venue med lang stearinlys belyst træ gangbro gennem sumpområde, der ledte op til den oplyste pool omringet af hvide loungeområder. Dresscode denne aften var "white", hvilket de fleste gæster fulgte. Havde nogle virkelig gode danse (fandt særligt to som jeg havde mange danse med), og endte med at sidde midt i det hele (bænk mellem "scene" og gulvet) under den første animation - så følte at jeg var med selv om jeg ikke deltog. Helt igennem fortryllende aften med mange små sjove og hyggelige episoder.

Mandag var der afterparty på Fuego Latino, en restaurant vi havde spist på en af de andre dage. Fødderne var på dette tidspunkt ved at være godt medtagne, og jeg havde stoppet iprenerne (tænkte at 4 dage på fuld dosis måtte være nok). Fra tidligere vidste jeg derudover at der ville være en del røg i lokalet, hvilket virkelig trigger min astma. Så besluttede at være fornuftig og springe sidste fest over, og gik i stedet tidligt i seng - stadig helt høj på søndagens fest. :cheer:

Tirsdag tog vi ind til Marrakech, hvor vi var indtil torsdag morgen. Stille og rolig slentren rundt i souken med lidt shopping. Spontan guide ledte os til traditionel garnfarveri (og efterfølgende pashminakøb) samt til traditionel berber-apotek (med tilhørende køb af diverse krydderier). Specielt sidstnævnte var virkelig spændende - en del overtro, men også interessant naturmedicin og lækre sager. Fik derigennem lavet aftale om at komme i helt traditionel hamam dagen efter. Langt mindre luksuriøst end andre wellness ting jeg har prøvet, men virkelig en stor oplevelse, og ingen tvivl om at det var 100% autentisk.

Torsdag var rejse hele dagen - afgang omkring 7:30 og hjemme i egen hule kort før midnat. Fredag gik mest med udpakning og rengøring efter at der har været håndværkere - samt en del telefoneren med diverse familie.

Lørdag d. 13/9 @ klubben

Social dancing

Jo slet ikke det samme som det jeg lige er kommet fra, men en ganske hyggelig aften ikke desto mindre.

Søndag d. 14/9 @ Nørreport

Yoga flow

55 min.

Har stadig lidt rengøring jeg skal have ordnet inden det igen går løs med arbejde fra i morgen - og skal også lige have kigget på et oplæg, som skal fyres af om knap to uger. Skønt at mærke at der er tanket op på energikontoen efter en virkelig dejlig ferie. :smile:

Velkommen hjem søde :hippy: Lyder skønt. Glæder mig til at høre meget mere :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 15/8 @ work

Løb

Opvarmning

8x2 min intervaller

Afjog

Armstrækkere

5x5@bw

Back extension

3x10@bw

Bulgarian split squat

3x8@bw (hvert ben)

- og så løb jeg tør for gidning. Er jo ikke som sådan længe jeg har holdt pause, men følte mig virkelig slap - en følelse der blev forstærket af, at jeg har haft lidt knas med ryggen (måske ligget forkert?) og har fået samlet en forkølelse op, som (igen igen :rolleyes: ) er gået på lungerne...

Link to comment
Share on other sites

Pyh... Synes det er nogle lidt hektiske dage for tiden. :wacko: Når ikke helt den motion jeg gerne vil, men satser på der bliver plads i weekenden.

I går dog knap 3 timers dans (beginners + improvers) - alle som herre. Nåede max kapacitet mht. indlæring af nyt, men synes efterhånden der er flere og flere ting der begynder at spille. :cooldance:

Link to comment
Share on other sites

Tja... weekenden blev jo knap så aktiv som jeg havde håbet - mestendels fordi jeg har en præsentation hængende over hovedet, som har affødt en nærmest endeløs række af uproduktive overspringshandlinger. :rolleyes: Jeg har jo stadig et spinkelt håb om at jeg en dag bliver klogere - og med tiden bliver i stand til at overspringshandle med noget konstruktivt, hvis jeg da ikke lærer bare at få de dumme opgaver overstået i første omgang...

Nå men...

Lørdag d. 20/9 @ Skejby & Hasle

Laaaang gåtur - måske 8-9 km.

Aner ikke hvor længe jeg brugte på det. Og selv om gode gamle Mollerup (RIP) ville have hævdet at den eneste fordel i forhold til at blive hængende på sofaen er, at man så ikke spiser chips så længe, så var det nu rart lige at komme ud og mærke den friske luft mod ansigtet.

Søndag d. 21/9 @ JBV

Yoga flow

55 min

Og så står aftenen ellers på flere overspringshandlinger forberedelse af oplæg. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

To rigtigt gode artikler om overspringshandlinger, og hvad man kan gøre ved dem, som du kan læse BAGEFTER ;)

http://waitbutwhy.com/2013/10/why-procrastinators-procrastinate.html

http://waitbutwhy.com/2013/11/how-to-beat-procrastination.html

Resten af hjemmesiden er også rigtig underholdende, men det skal du naturligvis ikke tænke på nu her 😀

Link to comment
Share on other sites

Det kræver nærmest umenneskelige mængder selvkontrol ikke at klikke på dine links med det samme, jsc! :laugh:

Jeg vil kigge på den en anden dag (og, I swear, jeg havde lukket pc'en ned, hvis ikke det var fordi jeg skal bruge nogle artikler, som jeg ikke har printet ud :innocent: )

Rigtig god arbejdslyst søde og en psykolog sagde engang til mig, at det kun er de mest intelligente, der overspringshandler (gør det jo selv big time) - anyhow skønt med samtalen i går :heartpump: rigtig god arbejdslyst og glæder mig til at høre nyt :shades:

Link to comment
Share on other sites

Rigtig god arbejdslyst søde og en psykolog sagde engang til mig, at det kun er de mest intelligente, der overspringshandler (gør det jo selv big time) - anyhow skønt med samtalen i går :heartpump: rigtig god arbejdslyst og glæder mig til at høre nyt :shades:

Så må jeg jo være virkelig virkelig intelligent! :laugh:

I lige måde med både samtale og ønsker om god arbejdslyst - ved jo du også har siddet og svedt (eller fundet alle mulige krumspring for ikke at gøre det :rolleyes: ) hele weekenden. Og ja - lad os snakkes ved når din deadline er overstået. :4winkkiss:

Link to comment
Share on other sites

Mandag d. 22/9 @ work

Løb

Opvarmning

8x2 min intervaller

Afjog og udstræk

Skulle i dag skynde mig til Aarhus til et møde her til aften, så droppede styrke. Havde derudover en del problemer med venstre fod i dag - og kan ikke helt finde ud af om jeg burde stoppe med at løbe til jeg har fået den kigget på. Har dog ikke fornemmelse af at det som sådan bliver værre.

Næste par dage fuld skrue med work, så tidligst træning igen torsdag - hvis altså ikke jeg dejser om af træthed, når jeg kommer hjem. Ser dog frem til danseaften på fredag; har snart abstinenser. :cheer:

Link to comment
Share on other sites

Torsdag d. 25/9 @ JBV

Yoga flow

55 min

En af de der dage, hvor man bare skal skynde sig at booke et hold som man ikke kan nå at afmelde igen. Har en fornemmelse af at jeg er på vej ind i en periode, hvor jeg nemt kan tabe træningen på gulvet, hvis jeg ikke er påpasselig. Så ja - ikke super motiveret for dagens time, men det var nu fint da jeg først var der. Ved ikke om jeg som sådan kan mærke nogen fremgang, men havde en af de bedre dage rent balancemæssigt. :smile:

Link to comment
Share on other sites

Fredag d. 26/9 @ klubben

Social dancing

Red på en bølge af god energi affødt af veloverstået oplæg om formiddagen og spændende kommunikation om eftermiddagen om forestående projekt. Hvis det ikke var for mine fødder, havde det nok været en aften, hvor jeg havde ærget mig over det lave antal (øvede) herrer, men lykkedes jo alligevel at få nogle gode danse - og havde det i øvrigt ganske hyggeligt. :smile:

Lørdag forsvandt med ærinder, massage og familie-hygge - så ingen træning. Kunne dog glædes over at min massør med karakteristisk thai-staccato sagde "Du har været i fitness, [spinderella]. Du har tabt dig. Mange muskler" :shades: Har selv en fornemmelse af at spejlet er mere venligt for tiden, på trods af at hverken vægten eller målebåndet giver udtryk for specielt store ændringer - men kan jo ikke altid vide om det også synes sådan i andres øjne.

Søndag d. 28/9 @ Risskov

Løb

8,1 km ~ ca. 52 min.

Kom af sted på trods af at himlen så truende ud - men solen kom frem under vejs, og det var i det hele taget en rigtig dejlig tur. Længe siden jeg har nydt at løbe så meget som i dag. :smile: Var nede at gå på djævlebakken, men ellers bare derudad... Kan godt have lidt svært ved at acceptere at jeg løber så meget langsommere end for et par år siden, men forsøger at fokusere på nydelsen i det i stedet...

Om lidt endnu mere glæde - skal nemlig besøge Stine og Lillefidusen - som jo fik en lillebror i sommers, som jeg selvfølgelig også skal besøge. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Tirsdag d. 30/9 @ JBV

Yoga

55 min.

Var virkelig træt da jeg kom hjem fra job - lang dag i går med både møde og socialt arrangement, og kan se frem til en travl uge. Lavede den klassiske book-et-hold-du-ikke-kan-nå-at-afmelde finte ud fra betragtningen om, at hvad træning angår (og særligt hvad latterlige gebyrer angår) vinder nærighed altid over dovenskab. :laugh: Bliver nok nødt til at indrømme at gejsten ikke var på max, og at jeg faktisk heller ikke syntes timen var vildt god - men hang på til de fleste øvelser, og blev da også belønnet efterfølgende med god følelse i kroppen (herunder særligt følelsen af rankere ryg). :heartpump:

Link to comment
Share on other sites

Læste lige starten af loggen - arbejder du stadig med samfundsvidenskabelig forskning? Taler vi økonomi, sociologi, statskundskab, antropologi?

Velkommen i loggen! :bigsmile:

Nej, arbejder ikke længere direkte med forskning - har jeg ikke gjort siden foråret 2013. Arbejder du selv inden for noget af det samme - eller hvad skyldes interessen? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 1/10 @ klubben

1½ time beginner

1 time improver

Begge som dame/instruktion. Første time er jeg ligeglad, anden time vil jeg gerne danse herre - denne uge var jeg dog så træt at det passede mig udmærket ikke at skulle være så koncentreret. Gik også tidligt for at kunne komme i ordentlig tid i seng og klar til meget lang dag torsdag.

Søndag d. 5/10 @ Skejby + home

Løb

6,6 km ~ 41 minutter

Gik faktisk helt ok, særligt taget i betragtning at jeg slæber rundt på en rigtig ond forkølelse for tiden.

Bulgarian split squats

3x10@bw (hvert ben)

Armstrækkere

8+5+5

Supersettet med diverse oprydning og rengøring. :laugh:

Kan tydeligt mærke at jeg har sjoflet styrketræningen de sidste 3-4 uger - bør virkelig begynde at fokusere på det igen!

Link to comment
Share on other sites

Ja, arbejder selv med lidt økonomisk forskning - ikke så meget nationaløkonomisk - er mere interesseret i individuelle forskelle i ting som personlighedstyper, IK, individuelle præferencer og den slags :smile: hvad så nu?

Spændende - i München? Er det en phd du arbejder på eller hvordan?

Jamen nu har jeg fundet en plads i det offentlige, hvor jeg forsøger at lave en kobling mellem forskningen og praksis. Det er vældig spændende og meget motiverende for mig at have en interesseret aftager til mine "produkter" (i stor modsætning til livet som forsker). :smile:

Link to comment
Share on other sites

Onsdag d. 8/10 @ klubben

1½ time beginners (dame/instruktion)

½ time improvers (instruktion/herre)

Var godt træt og stadig ret forkølet, så greb chancen for at smutte tidligt. Ellers stort fremmøde og hyggelig aften.

Torsdag d. 9/10 @ work

Løb

ca. 5,5 km ~ 35 min.

Var ikke med i mandags, så havde en aftale med en kollega om at løbe i dag i stedet. Rigtig fin tur der foregik i behageligt tempo (bortset fra en spurt mod slutningen, som ikke var behagelig). Troede jeg ville være mere mærket af forkølelse, men klager bestemt ikke over at det ikke syntes at være tilfældet.

Armstrækkere

10 + 8 + 8

Back extension

3x10@bw

Bulgarian split squat

3x10@bw (hvert ben)

Lige nu lidt stresset eftersom det lige er gået op for mig hvor lidt jeg egentlig har styr på den rejse, som starter lørdag morgen. Forventer en travl dag på arbejde i morgen, så det skal nok blive et sjovt 3/4 døgn fra jeg får fri til jeg er i lufthavnen. :rolleyes: Når jeg bliver voksen vil jeg være mere tjekket med den slags - synes godt nok det er lidt for forudsigeligt at jeg er uforberedt.

Edited by Spinderella
Link to comment
Share on other sites

Havde haft en ambition om at nå et yogahold i fredags, men var for død og havde for lidt overblik over pakning. Lørdag formiddag var der afgang til Billund - og så gik hele dagen med rejse. Først to fly og dernæst et langt stræk i lejet bil. Var fremme omkring kl. 21, så landede midt i formidabel fest med gamle venner og nye bekendte.

I det hele taget har der stået rigtig meget fest på programmet mens jeg har været væk, og det har været super hyggeligt. Der blev dog også tid til en enkelt udflugt til Nîmes, som viste sig at være en rigtig charmerende og kulturmættet by med gamle romerske bygninger i virkelig god stand. Derudover et par gode gåture (én med selskab af både børn og voksne og i meget adstadigt tempo - og én alene i støvregn i lidt mere rask trav). Den lille smule egentlig motion det kunne blive til var

Mandag d. 13/10 @ Sydfrankrig

Løb

Tøsetur som jeg gætter var ca. 5 km. Ingen af os tog tid. Behageligt tempo i efterårsfugtigt landskab med brusende flod, ægte kastanjer, et par onde bakker og hyggelig landsby idyl. Blev afsluttet med dukkert i alt for kold (og meget lille pool).

Havde en meget udfordrende hjemrejse i går, så har sovet virkelig længe i dag, og har stenet på sofaen det meste af dagen - lidt usikker på om gårsdagens feber helt har sluppet sit tag... Ser lige hvad status er i morgen, men ingen tvivl om at min krop ville have godt af at røre sig lidt.

Link to comment
Share on other sites

Lørdag d. 18/10 @ Skejby + home

Løb

6,6 km ~ 43 min.

Følte mig noget splattet og har uden tvivl stadig noget sygdom siddende i kroppen. Kom egentlig nogenlunde igennem, dog måtte jeg ned og gå et par gange mod slutningen af turen.

Til gengæld blev ambitionerne for styrke nedskaleret drastisk og sluttede med bare

Armstrækkere

10 stk.

Er ellers begyndt at tænke mere over mit (pt. sovende) projekt om at træne mig op til at kunne lave kropshævninger, og havde derfor tænkt at jeg skulle i FW og overvinde min blufærdighed mht. at teste elastikker i det der crossfit område de har... Oh well... Må se om jeg kan samle mig om at lave dame pull-ups på mandag efter løb - selv om de ikke tiltrækker mig helt så meget som elastikfinten...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har læst flere (spm jeg anerkender som) autoriteter udtale sig negativt om elastik assisterede Pull-ups evne til at slå bro til alm. Pull-ups. Primært pga en anderledes belastningskurve.

I stedet foreslår man de maskinassisterede variationer, isometriske hold i toppen, midten etc, langsomme negative og jeg ville smide inverse Rows/Fatman Pull-ups ind også. Jeg er stor fan af den øvelse, selvom jeg laver den for lidt. Kan bedst lide den med ringe el TRX

Edited by jsc
Link to comment
Share on other sites

Yeah, liv i loggen! :cheer:

Jeg er sikker på at bjergtrolden har nogle gode råd vedr elastikker, fri flugt og landingsstrategier. :-) Kom du bare igang.

:laugh: :laugh: :laugh:

Må lige spørge hende engang ved lejlighed. :4thumbup:

Jeg har læst flere (spm jeg anerkender som) autoriteter udtale sig negativt om elastik assisterede Pull-ups evne til at slå bro til alm. Pull-ups. Primært pga en anderledes belastningskurve.
I stedet foreslår man de maskinassisterede variationer, isometriske hold i toppen, midten etc, langsomme negative og jeg ville smide inverse Rows/Fatman Pull-ups ind også. Jeg er stor fan af den øvelse, selvom jeg laver den for lidt. Kan bedst lide den med ringe el TRX


Hmmm.... Du har sikkert en pointe der. Jeg har så bare hele tiden tænkt at det var bedre at have den rigtige bevægelseskurve - men kan godt se at belastningen sikkert er anderledes med elastik (går ud fra at det er hårdest i bunden uden og at det er der elastikken giver mest hjælp? - rent gæt, har som sagt ikke prøvet elastik og ikke tilnærmelsesvist gennemført uden :blush: ).

Tror ikke jeg endnu har nok styrke til at gøre de negative langsomme - men det du kalder inverse rows er det jeg her i loggen har kaldt dame pull-ups (nogen fortalte mig at det er en variant "som pigerne kan nøjes med" - fik dog ikke lige fat i hvilken forbindelse det ville være). Har jo også på et tidspunkt været ude i nogen McGyver inverse rows (på forslag fra snedig kollega), hvor jeg har haft et håndklæde viklet rundt om dørhåndtaget og så hevet mig op til døren - lidt ala trx versionen (i loggen benævnt træk til dør).

Men all right - for nuværende lader jeg elastikker være elastikker og kaster lidt mere energi efter de der inverse fætre. Måske næste gang.... :blush: I dag var stativet optaget mens jeg var i gang med næstsidste øvelse, og selv om det blev frit ved den tid jeg var færdig var jeg alligevel mentalt allerede for meget på vej i bad (og mega træt efter første tidlige morgen efter ferie).

Mandag d. 20/10 @ work

Løb

6 km ~ 38 min

Intervalcoach udeblev, så vi tog en runde alm. løb i strid vind men uden regn.

Armstrækkere

3x10@bw PR! :superman:

Jeg kan tage 3x10!!!! :4jumpy:

Back extension

3x10@bw

Bulgarian split squat

3x10@bw - på hvert ben

Link to comment
Share on other sites

Første dag efter ferie, du har min dybeste medfølelse.

Grats med PR. Jeg kender vist ikke en eneste kvinde IRL som kan lave en enkelt strækker. Jeg synes det er sejt!

Tak Gregers! :bigsmile:

Jeg er jo vant til at sammenligne mig selv med sådan nogle stærke powerwomen, så det luner med sådan en kommentar. :flowers:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share