Fedling forsøger formforbedring


stinger
 Share

Recommended Posts

Mandag fik jeg spillet bold i Slagelse. Vi var mange tilstede så det blev halv-tamt, da det blev halvbane. Dog en del fine skudøvelser og lidt sprint.

Desuden har jeg også tiltusket mig lidt indendørs fodbold med eleverne, hvilket er fin intervaltræning for en tyksak.

I dag årets første basketkamp. Som hold spillede vi ikke imponerende, men personligt spillede jeg en fin kamp.

Og så den pisseirriterende lovede status på vægten: Det går ad helvede til i det jeg kun har smidt 1 1/2 kg. Det skyldes først og fremmest at jeg uden at lyde for selvmedlidende i dette macho-værdi-dominerede forum simpelthen har svært ved at håndtere livet og at jeg gang på gang falder i en klassisk fælde med for meget usundt uden for måltiderne og og rigtigt dårligt søvnmønster.

Har stadig et mål om at smide en masse kilo inden jul og forsøger fra nu af en tillempet 8-16 metode, hvor jeg kun må spise mellem 12 og 20. Dog spiser jeg morgenmad med junior, når han er her, og når jeg kommer sent hjem fra basket tillader jeg også lidt rugbrød eller havregryn, da hovedformålet i første omgang er at skære de tomme kalorier der bliver indtaget i sofaen før sengetid. Hvis jeg skal sætte mål på så håber jeg at være 5 kg lettere når vi rammer november

Link to comment
Share on other sites

2 "træningspas" i dag :-D

Det første bestod i at mine dejlige elever fik lov til at spille fodbold på helbane, selvom vi kun var 18. Det betød at jeg spillede med og fik en halv time med en held del løb.

Her til aften blev der spillet bold i Slagelse. Desværre tamt fremmøde i Slagelse, så ca 50/50 med spillere der kan spille og nybegyndere. Anywho god intensitet på skudøvelser og lidt strækkere osv og efterfølgende 5 mod 5 halvbane der gik lidt op i hat og briller.

Glemte forresten i status at skrive at mens det ikke går så godt med kosten, så går det godt med træning. Tror ikke jeg kan træne meget mere pt uden at overbelaste kroppen, dog håber jeg at få lavet lidt mere styrketræning/kropsvægtsøvelser.

Link to comment
Share on other sites

Mit liv er nu faldet helt sammen i det (ex)-konen nu har meldt endeligt ud, at der ikke er skyggen af chance for at finder sammen igen. Dette kan jeg slet ikke håndtere og kæmper desperat for ikke at blive en af de mænd der ender i statistikken som personer der gik i hundene og røg i matchgruppe 5 efter en skilsmisse. Jeg håber for min søns skyld at det ikke ender sådan, men pt ville jeg ikke oddse på at jeg vinder kampen.

Anywho, det jeg egentlig ville sige at basket er mit frirum og i dag havde jeg en rigtig god træning med masser af energi og endda også touch, så jeg dominerede fuldstændig som i gamle dage. Rar fornemmelse!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ked af at høre at det går så dårligt. Det er der vitterligt ingen der fortjener. Har du overvejet at søge hjælp? Jeg ved godt at det kan være forbundet med tabu, men det kan være at det lige netop er det der skal til for at du kan komme videre og få et sundere liv mentalt, såvel som fysisk.

Held og lykke herfra!

Link to comment
Share on other sites

I dag har været hviledag, dog med undtagelse af en omgang kinball med eleverne. Fantastisk at lege med en kæmpebold. Af andet Mol-relevant så har jeg vist endelig fået brudt rytmen med trøstespisning, så siden søndag er kalorieindtaget faldet drastisk.

På det personlige plan, så har jeg skrevet følelser ned hele dagen i dagslys og er flere gange blevet blevet konfronteret med forespørgselen om psykologhjælp, Hver gang har jeg med forskellige velargumenterede grunde sagt at det ikke er løsningen.

Men nu har jeg indset at jeg er nødt til at gøre det for min søns skyld, så i morgen går jeg til egen læge med håbet om at få en psykolog-henvisning og om at finde pengene et sted. og samtidig har jeg bekendt min nuværende mentale tilstand for min arbejdsgiver og bedt ham om at undersøge om der er noget hjælp at få i kommunalt regi. Dette strider mod min natur...men samtidig så har jeg også altid håbet at det stred mod min natur at give op og såre dem hvis liv jeg er en del af.

Link to comment
Share on other sites

Onsdag spillede jeg basket i Solrød. Vi var kun 8 men det var ok træning. Torsdag basket i slagelse. Kun 4 tilstede men det blev til mange skud og lidt 2 mod 2 og to en mod 2. Tam omgang. I går kamp mod Gladsaxe. Vi fik først hul på bylden i 2 halvleg, men den vandt vi så dobbelt op. Og kampen blev vundet med 12. Jeg løb ind i fejlproblemer så tog 60 lunges, squats, strækkere, crunches og rygbøjninger delt op i 5 cirkler bagefter. Desværre ingen basket denne uge pga efterårsferie og kan ikke være alene så det nok kun til bw øvelser på stuegulvet.

Link to comment
Share on other sites

Efter en uges træningspause fik jeg igen rørt mig i dag.

Basket i Slagelse. Intensiteten var ikke imponerende men fik løbet, rørt en bold og lavet lidt core-øvelser.

Har tabt mig ca 6 kg på 14 dage.

Livet er marginalt bedre med færre angst anfald, men der er stadig en måned til systemet ku finde plads til noget psykiatrisk hjælp så bor hos min søster.

Link to comment
Share on other sites

Thorhauge: havde fået det at vide og har været der og det har også betydet at min tid er rykket frem til nu på tirsdag.

I går stod den på træning i Slagelse. Spillet var lidt præget af at der er stor niveauforskel fra de 8 bedste til resten og alle skal jo have lov til at spille.en det blev både til skud, 3 cirkler med diverse kropsvægtsøvelser og en hel del løben frem og tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Havde bestemt mig for at forsøge at løbe igen. Tanken var at jeg ville forsøge at løbe 400 m intervaller og måske lidt cf-agtigt med lidt kropsvægtsøvelser imellem. MEN så begyndte det at regne og jeg droppede tanken, men fik lavet lidt i stuen i det mindste.

det blev til 10 cirkler med 10 strækkere, 10 crunches, 10 rygbøjninger, 30 sek planke, 10 airsquats og 10 lunges

Link to comment
Share on other sites

Første træningsdag og måske eneste i denne uge :-(

Mandag blev basket aflyst pga storm, tirsdag droppede jeg at træne da jeg onsdag skulle på seminar med arbejde på wellness-hvor jeg tænkte der ville være rig mulighed for træning. Onsdag viste det sig at de lukkede fitness område samtidig med at mødedagen var slut. I rul gengæld 2 pas. Frokost pause med cardio: 20 min på crosstrainer moderat intensitet 30 min på løbebånd med høj intensitet. 4 min intervaller med 2 min pause. 3 med 12 km i timen og to med 14.

Før aftensmad styrke pas. Cirkeltræning 4 runder med weighted lunges, goblet squats, bænkpres og bent over rows.

Jeg får big time DOMS i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Baskettræning i Solrød her til aften. Vi var desværre kun 7 spillere hvoraf en blev skadet hurtigt. Derfor blev det 5 kvarter 3mod3 på halvbane. Det gode ved det er mange berøringer og mange afslutninger og det passer mig jo fint ikke at blive træt af turen frem og tilbage så jeg havde energi til at skole en ung fyr der ikke vidste at jeg har mange timer bag mig på pladsen. Good times.

Link to comment
Share on other sites

Basket torsdag i slagelse var en tam omgang. Jeg kom lidt for sent da jeg spiste for sent og havde svært ved at komme op i gear pga hoste og andre små skavanker. Træningen var desuden præget af for mange "dårlige" spillere og efterfølgende dårlige beslutninger bhos alle tilstedeværende. Men fik svedt lidt og det er jo fint.

Har skilt mig af med et kilo mere så foreløbig 7 nede og ca 15 to go.

Link to comment
Share on other sites

Der var kamp i hallen, så jeg smuttede lige forbi for at få rørt mig lidt. Varmede op med 200 korte skud på em af sidekurvene og derefter lavede jeg lidt cirkeltræning.

7 runder med 13 strækkere, 13 rygbøjninger, 13 airsquats, 13 lunges og 30 sek planke. Herefter 7 spurter a ca 50 m m vending halvvejs og 30 sek pause.

Link to comment
Share on other sites

Lidt motion med eleverne. Deltog i grundig opvarmning og derefter en Andersen test. Løb 1200 m og er fuldstændig knust nu. Blodsmag og stjerner det kommer til at tage en rum tid at komme i form, men good times og kun en elev var bedre så kan kalde mig idrætslærer lidt endnu trods håbløst bmi.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste motion i weekenden var 5 timer i legeland, men det var satme også hårdt da det var en lang fange- og rutcheleg med junior.

Basket var aflyst i går og ingen idræt med eleverne mandag og tirsdag pga valg.

Her til aften en lille cirkel foran valgfjernsynet.

5 runder med 15 air squats, 15 lunges, 15 strækkere, 15 rygbøjninger og 45 sek planke. I morgen og torsdag er planen at spille bold.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Solrød i dag.

Vi var 10 så for første gang i lang tid en masse 5mod5 helbane. Desværre løber 2 af vores faste spillere rundt med småskader.

På positiv siden så bevæger jeg mig bedre end længe, vægttab hjælper sjovt nok. På negativ siden var jeg alt for uskarp med turnovers og brændte skud. Skal tydeligvis lige finde en balance. For selvom jeg bevæger mig bedre har jeg ikke touch til at spille som da jeg var 28.

Link to comment
Share on other sites

Træning i Slagelse i dag. Rigtig mange tilstede. Lidt lay up og fast break. Lidt skud. Lidt spurter. Og derefter en masse 5mod5. Formålet var at træne zone og det bliver kedeligt når niveau forskellen er stor, men fik løbet en del og det tager jeg ikke skade af. Dog ømme stænger og skal passe lidt på knæet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share