Hjælp til træningsprogram med vægt på: Svømning, March, Løb og Styrke


 Share

Recommended Posts

Hej Mol

Som overskriften lidt dufter af, er det her endnu en tråd om det at blive elite soldat.

Jeg skriver herinde fordi jeg mangler hjælp til at planlægge min træning ca et år frem.

Jeg har en god ide om hvor god jeg skal være til de ting jeg lister op i overskriften. Jeg mangler bare hjælp til at få sat det ind i et program, som jeg kan gå til.

Jeg er i øjeblikket på hærens kampskole i Oksbøl, og skal i slutningen af januar 15 starte på Bornholm som sergent i HBUen.

Min træning skal indeholde:

5 Marchtræning i TN (O-march)

1 Svømmetræning, fokus på crawl

3 Vandtilvænning (ABC-øvelser, bjergning osv)

2 Løb (O-løb)

4 Styrketræning

Nummeret ud for hver "gren" er sat efter hvor meget jeg skal øve/træne lige præcis den del.

Når jeg på et tidspunkt er tilfreds med fx ABC øvelserne, vil dette ryge nederst på listen og skal så bare holdes ved lige..

Problemer jeg kan se jeg kommer til at støde ind i uden vejledning:

- Overtræning!

- Motivation? (Her tænker jeg på manglende fremskridt)

Mine tanker om et muligt program

En uges træning kunne indeholde (jeg tænker prioriteterne ovenover)

2-3 gange svømning + vandtilvænning en eller begge gange

1 løb

1 O-løb

2 gange styrketræning

1 O-march (måske kun hver anden uge i starten, dette skal trænes mere, jo mere styr jeg har på resten. Denne kunne også skrottes i starten, grundformen bliver også holdt på de forskellige feltture med de værnepligtige)

Det er hvert fald udgangspunktet, selvfølgelig vil der komme dage hvor jeg får for sent fri eller vi er i felten. Ryger der en eller to dage på det, går det nok.

Dette er noget jeg selv tænker, er det helt hen i vejret? For lidt løb, for meget svømning, for lidt styrketræning?

Programmet ville så køre i 3-4 uger, herefter en uge ren afslapning, måske en let løbetur/træning. Fordele/ulemper ved dette?

Jeg håber i kan hjælpe, eller måske sætte mig i kontakt med en der ved noget mere?

Hilsen Ragnar

Edited by Ragnar Ingemann Buus
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share