Begynder - fullbody, eller?


Malene123
 Share

Recommended Posts

Og jeg som troede piger var slemme... Det her er en af de værste hønsegårde jeg længe har lagt øre til.

Det er ganske korret at man taber sig hvis man spiser ordenligt, men nu spiser jeg i forvejen ganske ordenligt, og jeg tvivler på det er sundt at spiste alt for langt under 1200 kalorier i døgnet.

Ville det være dumt hvis jeg for eksempel tog mit (ligegyldige, men for mig, ret motiverende) spinning fx mandag og onsdag og så lavede mit fullbody program tirsdag torsdag og lørdag?

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som troede piger var slemme... Det her er en af de værste hønsegårde jeg længe har lagt øre til.

Det er ganske korret at man taber sig hvis man spiser ordenligt, men nu spiser jeg i forvejen ganske ordenligt, og jeg tvivler på det er sundt at spiste alt for langt under 1200 kalorier i døgnet.

Ville det være dumt hvis jeg for eksempel tog mit (ligegyldige, men for mig, ret motiverende) spinning fx mandag og onsdag og så lavede mit fullbody program tirsdag torsdag og lørdag?

Ja har vi det ik sjovt? :rolleyes:

Nej der sker der ikke noget ved så gør du bare det.

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Velkommen til MOL Malene. Det er fra tid til anden en hønsegård, men hvis man har lidt tålmodighed og overskud til at sortere i det er der mængder af god information herinde.

Jeg syntes det lyder fornuftigt med cykling 2 gange om ugen og så 3 gange styrketræning. Alting kan optimeres til ekstremerne, men hvis du har lyst til at den træning så er det et udemærket valg.

Link to comment
Share on other sites

Og jeg som troede piger var slemme... Det her er en af de værste hønsegårde jeg længe har lagt øre til.

Det er ganske korret at man taber sig hvis man spiser ordenligt, men nu spiser jeg i forvejen ganske ordenligt, og jeg tvivler på det er sundt at spiste alt for langt under 1200 kalorier i døgnet.

Ville det være dumt hvis jeg for eksempel tog mit (ligegyldige, men for mig, ret motiverende) spinning fx mandag og onsdag og så lavede mit fullbody program tirsdag torsdag og lørdag?

Det lyder fornuftigt.

MEN! Hvis du spiser 1200kcal (eller i det nabolag) og har brug for træning for at tabe dig, så tæller du ikke al din mad. Enten det eller også er du esktremt lille (<50kg)

Husk på hvad dit fokus er - hvis det er at opbygge muskelmasse, er det en god ide ikke at brænde dig selv max af til spinning, men holde lidt igen.

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Som tidligere beskrevet, bør dit fokus være på styrketræningen nu, og helst ikke i maskiner men med frie vægte, idet frie vægte stiller yderligere krav til balance, koordination og styrke, hvorimod at i maskinerne er det dem der bestemmer bevægelsen.

Styrketræning nu hvor du er i overskud og cardiotræning når du har nået den ønskede kropsfigur/størrelse.

Groft sagt træner styrketræning din muskulatur som forhåbentlig bliver synlig og cardio dit hjerte/kredsløb. Cardio fjerne ligeledes fedtet fra underhuden så sine muskler bliver synlige og du vil fremstå mere atletisk. Hvis du ikke styrketræner og kun cykler vil du bare fremstå tynd.

Det er ved styrketræning du rykker dig og skaber resultater. Spørg dig selv om, hvorfor der er så mange overvægtige der kører spinning dag ud og dag ind år efter år uden de rykker sig. De har, for manges vedkommen, stadig appelsinhud og dårlig holdning.

Forresten har jeg undervist i spinning i 20 år, og styrketrænet. Det er først efter jeg er stoppet med spinning jeg har fået resultater, primært pga styrketræning og nedsat cardio.

Link to comment
Share on other sites

Glemte lige at skrive, at du bør downloade jefit og derigennem styre din udvikling indenfor styrketræning. Når du, efter lidt tid, kan se at du er blevet stærkere er det med til at motivere dig. Hold øje med din krop ved at tage billeder af dig selv med løbende mellemrum. Vejning bør udføres maks hver 14. Dag ikke oftere.

Link to comment
Share on other sites

Groft sagt træner styrketræning din muskulatur som forhåbentlig bliver synlig og cardio dit hjerte/kredsløb. Cardio fjerne ligeledes fedtet fra underhuden så sine muskler bliver synlige og du vil fremstå mere atletisk. Hvis du ikke styrketræner og kun cykler vil du bare fremstå tynd.

Det er netop for at gøre min muskulatur (eller at fjerne fedtet :p) at jeg går til al den spinning, men som jeg forstår det på dig, vil det være et miks af cardio og styrke som vil givemig det ønsket resultat. På de andre svar forstår jeg det bare som om cardio slet ikke giver mig noget..

Tak for dit svar :)

Link to comment
Share on other sites

Cardio har til formål af give bedre kondition dvs øge kroppens evne til iltoptagelse. Det er af sundhedsmæssige grunde vigtigt at have en god kondition. Styrketræning er også godt både sundhedsmæssigt og æstetisk. sidstnævnte grund er fuldt respektabel i min optik. Man kan også bruge cardio til at fremme et vægttab på grund af de kalorier, der forbrændes under udførslen. Spinning er en udmærket form for cardiotræning, så jeg forstår ikke Fame Boys udgydelser imod spinning. Hvordan man vil prioritere mellem styrketræning og cardio er op til den enkelte. Man kan udmærket lave begge dele. Jeg ville nødig undvære nogen af dem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share