Hævelse i skinneben efter korsbåndsoperation


Virg1600
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jeg fik lavet nyt korsbånd for snart 2½ uge siden. De første par dage var der naturligvis hævelse omkring knæet, men ikke nogen seriøse smerter.

På 4. dagen efter nogle dage med øvelser hævede min læg og skinneben op og en dunrende smerte kom hver gang jeg rejste mig op.

Hævelsen i læggen er imidlertid forsvundet, men hævelsen i skinnebenet er der stadig og har ikke rykket sig de sidste 5 dage. Der kan stadig forekomme en dunkende smerte i skinnebenet når jeg sidder eller står.

Hævelsen starter fra knæet og går hele vejen ned til foden langs højre side af skinnebenet. Hævelsen er hård, og trykker jeg på den, kan jeg nærmest trykke buler i hævelsen - lidt som modelervoks.

Jeg ligger med benet oppe hele dagen og med is på.

Er der nogen der har erfaringer med samme slags smerter/hævelser?

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Hejsa,

hvordan går det med dit knæ nu? Jeg blev opereret for 6 dage siden (for 2. gang) og kan nikke genkendende til den skarpe smerte der går fra de lange operationssår og ned mod skinnebenet når man rejser sig op - det er BARE smertefuldt og ikke noget jeg synes jeg kan huske var til stede ved min første korsbåndsoperation.

Jeg har været til vagtlægen i dag da jeg også fik kvalme og har haft det decideret dårligt hele dagen - og så frygter man jo en infektion. Men vi blev enige om at jeg holder mobilen tæt ved hovedpuden og ringer hvis det skulle blive værre i nat hvad jeg dog ikke tror. Kontaktede egentlig kun vagtlægen fordi kirurgen havde sagt at jeg skulle tage til læge med det samme hvis jeg blev dårlig...

Håber du har fået det bedre siden du skrev dit indlæg:-)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share