"Atlet muskel"


WaveSurfer
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke hvad den korrekte betegnelse er, men stykket mellem hoften og underlivet (se billede). Har hørt den omtalt som atlet musklen, men det ved jeg ikke om er en universel ting.

Tjek billede her

Hvordan kan den eller de muskler trænes bedst?

Den fremkommer når du har en lav fedtprocent. Træn fornuftigt med squat, dødløft, bænkpres, lidt mave-øvelser og så sørg for at spise fornuftigt. Det er genetisk om du udvikler denne muskel så den bliver markant.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svarene :)

Så burde linket virke igen.

Motta -> De råd du giver er helt sikkert gode, men jeg tænker, at der må være noget mere specifikt man kan gøre for at udvikle det område. Du har selvfølgelig ret i forhold til det generiske, men det er jo altid en faktor.

Lav fedtprocent er en selvfølge, hvis det skal kunne ses. Obliques skal selvfølgelig også være veludviklede. Men den midterste del er jeg lidt i tvivl om...

Er det bare den nederste del af maven!?

Edited by WaveSurfer
Link to comment
Share on other sites

Mit bud er at det du kalder for atletmusklen er lig. inguinale, et ledbånd og altså ikke en muskel. Min "atletmuskel" har altid været tydelig både før jeg begyndte at træne og efter. Min fedtprocent ligger ikke i den lave ende nu, det har den aldrig gjort for den sags skyld, på trods af det er min atletmuskel ret fremstående. Mit bud er altså at det er genetisk bestemt...

Link to comment
Share on other sites

Kunne du angive præcist hvad på billedet du mener er atletmusklen?

Det der normalt har dén betegnelse er de ydre skrå mavemuskler kaldes (external) obliques.

http://www.exrx.net/Muscles/Obliques.html

Jeg skal ikke udelukke at det ledbånd SVB omtaler kan være med til at fremhæve obliques i det nederste område.

Denne her, hvis mine google skills er i sync. http://en.wikipedia.org/wiki/Reflected_ligament

Link to comment
Share on other sites

He he der er vist en der har læst Euroman, har selv lige oprettet et tre måneders abonnement, for at få noget der fulgte med. Fik det første blad den 21. september, samme dato som denne tråd blev oprettet, og der er en lækker sangerinde, der synes at denne "atlet muskel" er fræk ;)

Men ser meget rigtigt ud hvad MaxPower skriver, at det er det nederste af de skrå..

Link to comment
Share on other sites

Den muskel der ofte kaldes `atlet-lommen´ eller `atlet-folden´ hedder m. obliquus externus abdominis, og det er den største af bugmusklerne. Det er en af de primære muskler ved fleksion, lateral flektion og rotation af rygsøjlen, så stort set alle mave øvelser involverer denne muskel. variation i valg af øvelser, samt en intensiv og isoleret træning af bugmusklerne vil betyde, at denne muskel kan fremtræde markant hos muskuløse individer, under forudsætning af en relativ lav fedt procent.

Mvh

Jacob

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share