forbrænder ingen kalorier ved træning


mission30kilomindre
 Share

Recommended Posts

Hej.

Er ved at gå mere eller mindre ud af mit gode skind!

Jeg forbrænder virkelig ingen kcal ved 1 time i fitness, hvor pulsen er oppe mellem 180-198..

Kan ved 10 min. cross, 10 min. ro, 5 minutter løb, 20 minutter cykel og 10 min. cross igen, forbrænde 250 kcal, det er jo ikke ligefrem fordi at det er motiverende, og ved alm. styrketræning forbrænder jeg mindre.

Mit pulsur (polar FT4) er indstillet korrekt, har tjekket det op til flere gange.
Jeg er meget tæt på at være normalvægtig (har vejet 30 kg. for meget), ved ikke om det har nogen betydning.

Håber nogle måske har en ide om hvad hulan jeg enten gør forkert eller andre ting?

Link to comment
Share on other sites

De fleste moderne kredsløbsmaskiner kan også estimere energiforbrug. Ro-maskine og cykel burde give et nogenlunde billede af hvor meget energi du bruger på disse aktiviteter (uafhængig af kropsvægt). Du kan jo forsøge at sammenligne med hvad dit pulsur giver og så se om der er mismatch.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har købt en Kettler Moto P crosstrainer, og har et par spørgsmål. Det anbefales at man anskaffer sig et pulsbælte, i stedet for at bruge den indbyggede pulsmåler i håndtagene. Men hvorfor?


Her skulle et Polar T-34 passe til. Men vil det også kunne kobles til andre ting? Pulsur eller android telefon?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share