Fod Led smerter/ømhed?


Pumpertp
 Share

Recommended Posts

Jeg er begyndt på mit cut som står på nøje dietplan og træning 6 gange i ugen, og cardio træning hver eneste dag.
Sidste søndag jeg var ude at løbe blev jeg utrolig øm i mine fodled og på indersiden af fodledet(lige under lægmusklen). Jeg var ikke vant til at løbe, og løb 8,5 km i hårdt tempo uden pause. :i
Efterfølgende sjippede jeg i 30 min.
Jeg blev hurtigt øm i mine fodled og tænkte fuck det og løb videre ;i

Nogen som har prøvet noget lignende og som har nogle gode øvelser eller fifs til hvad man skal gøre for at få ømheden/smerterne væk. Jeg har styrketrænet i længde, og kan godt mærke forskel på ømhed og smerte, og derfor er jeg bevist på at der er noget i vejen..

Håber der er nogle der kan hjælpe. Skal jeg holde den i ro, eller har i nogle gode øvelser / udstrækningsøvelser som kan hjælpe på at blive så hurtigt klar som muligt igen. Skal jo være ripped til sommer, og så dur det sgu ikke at jeg ikke kan sjippe og løbe interval.. :)

Mvh Mathias

Link to comment
Share on other sites

Jeg aner ikke en dyt om din skade, men vil foreslå at du ikke laver noget der fremkalder smerte eller ømhed, hverken kardio eller styrke.

Din erfaring med ømhed og smerte fra styrketræningen kan ikke bruges for løbetræning. Det er to forskellige ting, og du er nød til at lytte til din krop, ellers ender du som nu.

Når det så går over, og hvis du så stadigvæk vil i gang med at løbe, så find et begynderprogram. 0-5km på 12 uger eller noget i den stil. Du har lige fundet ud af hvorfor at den slags programmer eksisterer. Det er ikke fordi du mangler formen, men dine sener og led kan simpelthen ikke holde til belastningen, og det tager tid at bygge op.

Link to comment
Share on other sites

Tak for svaret, regner også fremover med at løbe ture på max 5 kilometer.
Ellers består min cardio træning af interval løb, som er sindsyg godt til fedtforbrænding!
Men prøver at holde demi forholdsvis ro, en uge til, før jeg begynder at løbe og sjippe med dem ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share