Tung/let 3 dages split


jebrra
 Share

Recommended Posts

Jeg har trænet i flere år efterhånden og trænger til nyt input omkring min træning som primært har været en normal 3dages split men har lidt tænkt over om et tung/let 3 dages split kunne virke ?

Det jeg mener er at lave en tung træning og en let træning hver gang og så bytte om til næste gang

Med tung mener jeg 5*5 eller lign 4*6 og med let menes der 4*12-18 gentagelser

Og så køre lidt flere kabeløvelser på lette dage og frivægtsøvelser på tunge dage.

f.eks

Tung Ryg Let skulder

Tung Bryst Let biceps

Tung Ben let triceps

næste gang så

Tung Skulder / let Ryg

osv.

Mvh Jens

Link to comment
Share on other sites

Det er da ret let at lave et 3 split der giver mening. Pres/træk/ben f.eks.

Si. Men det kræver så 6 ugentlige trænings pas at komme kroppen rundt bare to gange på en uge. Hvis man vil/kan træne 6 gange på en uge, så er det jo glimrende. Kan man ikke, er mit postulat at ens tid er bedre givet ud på feks et to split.

Link to comment
Share on other sites

Si. Men det kræver så 6 ugentlige trænings pas at komme kroppen rundt bare to gange på en uge. Hvis man vil/kan træne 6 gange på en uge, så er det jo glimrende. Kan man ikke, er mit postulat at ens tid er bedre givet ud på feks et to split.

Ja det er da klart :tongue:

Link to comment
Share on other sites

Tanken var at træne 6x pr uge som Blackice siger.

så jeg fik en tung og en let træning pr. gruppe om ugen. Lader ikke til at være dumt så jeg giver det et skud den næste måneds tid og så må jeg vende tilbage om hvordan det kører for mig :)

Tak for input !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share