Langt pokker i MOL


Gregers TF
 Share

Recommended Posts

Selvom jeg lider under en lille træningspause, kan jeg jo godt blogge lidt.

Vægt: 90,1 (-0,2)
Fedt%: 13,6 (samme)
Indtaget: 3175 kcal
Motion: 300

Jeg har været en idiot i dag. Jeg var træt da jeg kom hjem fra arbejde - på vejen havde jeg været i Netto, som havde fyldt op med Nupo-barer til en tier. Jeg tænker at de måske er gode som proteinbarer efter cykeltræning, så købte en boks med 24. I min træthed, kom jeg til at fråde 6 barer på ingen tid, inden jeg fattede mig og sov til middag i tre timer :wub:

Inden da, har jeg været nostalgisk på forhånd på arbejde. S-banen får jo nye signaler mellem Lyngby og Hillerød fra juleaften, og det er i dag den eneste trækning, hvor vi (normalt) bruger signalerne visuelt. Ellers kører vi efter elektronikken i førerbordet.
De der signaler kan vise en masse ting. Blandt andet "stop og ryk frem" som jeg i mine 15½ år, kun har kørt på 4-5 gange. Vi ser det så sjældent, at vi fortæller glædesstrålende om det, når vi kommer ind i pausestuen.
Nå men sådan et "stop og ryk frem" mødte jeg altså i dag i Lyngby og det var formodentlig sidste gang, jeg kørte forbi blinkende rødt.

Nu venter tre fridage, hvor jeg ikke engang har en træningstid af passe. Ohøj, hvor skal jeg se en masse Olsen Banden og spille en masse Hay Day.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Vægt: 90,4 (+0,3)

Fedt%: 13,7 (+0,1)

Indtaget: 5110 Kcal :blush: typisk træthedsoverspisning

Motion: 0

Heldigvis sov jeg meget længe i nat og jo også til middag i går.

Derfor har jeg også møg dårlig samvittighed over, at jeg ikke fik kørt med HvidovreCK her til morgen og det går helt galt, når de om lidt begynder at skrive om dagens tur på fjæsen.

En nats søvn bliver man jo ikke gennem-restitueret af, så det er jo fjollet.

lidt har jeg dog lavet:

10min-challenge i chins til Tinapigens log: 71

Sideplanke p15: 30sek, 30sek

Alm. mavebøjninger p15: 25, 25

Liggende kryds løft for lænd (gad vide ved den øvelser egentlig hedder) p15: 20, 20

Armstrækkere: 70, gik efter 75 men det kunne jeg ikke i dag.

Banjoen er stemt og klar.

Overvejer også, om jeg skulle se på smalfilmsapperatet. Det har stået hos mig siden min onkel flyttede. Jeg skal have fundet på en erstatning til drivremmem. Det ville være lettest af spille de gamle film over, mens det er vintermørkt.

Link to comment
Share on other sites

Det kunne man jo frygte, da Berner blev banetræner. Her fra den første, stopper han som træner i HvidovreCK. Han var ellers vældigt flink.

Det gavner nok hans vej til bane-VM i H50, men ærgeligt for os andre.

Gad vide hvad det får af praktisk indflydelse på træning og (manglende) opdeling af hold :unsure:

...

Lænden er stadig en smule drilsk, så har bestilt tid til lidt knæk i morgen. Skulle også gerne cykle en lille hyggetur - benene føles underlige.

Link to comment
Share on other sites

90,5kg - F%13,9 :dry: men i øvrigt ganske fortjent.

Træningen/cuppen på Holmen blev aflyst i dag, da en af træner-Berners sidste træner-opgaver var, at køre en omgang på Holmen i god tid. Og konstatere at der var glat og aflyse.

Jamen, så er det jo heldigt at der i soveværelset står en Tacx, som næsten aldrig bliver brugt. Fik nørklet en masse med den og det er stadigvæk det meste som ikke virker. Heldigvis virker den stadig som simpel turbotræner.

Kørte først 10 minutter for at varme dækket op inden kalibrering (og bælling af 1½ liter vand mere).

Herefter.... var det meningen at jeg ville lave en Polar-fil, men det er åbenbart lagt over i betal-ekstra-versionen, at kunne eksportere sådan en. Danm, hvor er jeg træt af Tacx!

Nå - jeg fik lavet et screendump i stedet.

Meningen var at køre stille og roligt men det er jeg ikk´ så god til. Eftersom der var nogenlunde gang i benene og vejrtrækningen kørte problemfrit, var det svært ikke at give lidt ekstra gas. Det blev til 5, 10, 5 og 5 min i svedig zone (hø) og så 5 minutters afrul imellem.

post-1580-0-56234700-1390934219_thumb.jp

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

91,5 kg, F% 14,2- puhhhh

Sen morgenvagt i dag. Da jeg steg af toget på Avedøre, havde jeg lige en snas over ½time til jeg stod med cyklen nede for elevatoren.

Ude på Holmen var fremmødet feset - kun 12 m/k. Efter opvarmningen skulle der laves par til dagens konkurrence. Der var lidt pres for at jeg skulle være med, men var dygtig og holdt mig ude. Jeg nulrede rundt mens de andre gav den gas og kørte bagefter med i en runde AT.

Gider ikke trække data ud men

1t 38m (incl. at drikke varm kakao :wub:)

29,8km

152w

Med tanke på MOLs nye cykelrytters (respekt dér) kvaler med sin gamle wattmåler, kan jeg godt være bekymret for de tal, min spytter ud. De er noget højere end forventet og umiddelbart spytter den også større værdier ud, end TACXen.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste måde du kan finde ud af om wattmåleren viser bare nogenlunde rigtigt er ved at køre på din hjemmetræner. Der kan du så holde tallene fra din Tacx op mod wattmåleren.

Jeg er usikker på Rotors måder, men nogle gange skal de kalibreres i computeren inden man bruger dem?

Link to comment
Share on other sites

Den skal kalibreres når man har rodet med med skift af pedaler, klinger og efter montering. Den første tur var jeg for stresset og fik det ikke til at virke, men de sagde dog at den var kalibreret da jeg hentede cyklen. Men gjorde det nu en ekstra gang, inden jeg kørte ud i går.

Det kan også bare være, at de første watt kommer let, og så kommer regningen for de sidst få - det er jo stadigvæk nyt. Kan også ske, at når jeg husker at den er der, så jeg får lavet lidt wattsnit i intervallerne, at det ikke er så højt alligevel :unsure:

Jeg har kun den ene måler til begge cykler og bare den viser det samme forkert hele tiden, er det jo i bund og grund også ligegyldigt.

Gårsdagens kolde træning har efterladt mig med solidt ondt i halsen. Det var tiltagende frem til i eftermiddags men så er det ikke blevet værre siden. Fuld skrald på varmen i soveværelse og så sove med DSBs lange lodne underhylere og termosokker. Not najs, men det har virket før :please:

Kosten er nogenlunde på sporet. Jeg troede dog, at jeg skulle til prøve efter 9 timers arbejde, så åd tarveligt carbs til hjernen. Prøven var dog aflyst, så... men det smagte godt.

Efter nogen telefonsnak der trak tiden hen mod FW lukketid, blev det tid for en tidspaniktræning.

pxx = xx sekunder pause mellem sæt

pm = sæt kørt på minuttet

Romaskine: 5 min, ON! Mindst 10% over normalen

Backsquat: 10x20, 10x20

Frontsquat pm: 5x20, 3x60, 3x70, 1x80, 1x80, 1x80, 1x80

Backsquat pm: 5x20, 5x60, 4x80, 4x80, 4x80, 4x80

Bulgarian split squat: 8x10, 8x10, 8x10

Lægstativ pm: 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45, 12x45 ja, der er 12 sæt :devil: De første sæt var latterligt lette men stille og roligt siver juicen ud af en. Hårdest for fodballerne i dag. Jeg forventer at håndklædet igen skal bruges som bidepind; det bli´r sjaww.

Lårcurl pm: 15x30, 12x55, 12x55, 12x55

Kropshævninger, overhåndsgreb pm: 5, 5, 5, 5 , latterligt tæt på fail til sidst

Bænkpres pm: 20x20, 8x60, 12x70, 12x70

Hypers: 10, 10, 10

ss

Sidebøj i hypers: 10, 10, 10

Planke m ind/ud-alternerende knæløft: 4, 4, 4 - må se om jeg kan finde en youtube af den.

Mærkeligt.

Inden min hvileuge, kunne jeg cykle og styrketræne hver dag og være nogenlunde uberørt i stængerne dagen efter. Nu, hvor jeg burde være frisk, er jeg øm dagen derpå. Selv efter den meget milde cykeltur i går. Det giver jo slet ingen mening og er i hvert fald en irriterende sideeffekt :dry:

Hviledag i morgen. Halsen skulle gerne blive god og så en tøvejrstræning med Hvidovre søndag morgen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

:surrender:

Stadigvæk ondt i halsen, endda så det stråler ud i højre øre. Grønt snot. Men 36,9 er jo ikke til at gå til lægen med - håber stadig at det går væk asap. Inden det sætter sig på luftvejene :please:

Åhh, jeg er altså nok også for skidtmads, til at rende i vaskekælderen, tror jeg.

Kroppen relativt øm efter i går. Selv læggene knurrer lidt men pecs og quads er hårdest ramt.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Med tanke på MOLs nye cykelrytters (respekt dér) kvaler med sin gamle wattmåler, kan jeg godt være bekymret for de tal, min spytter ud. De er noget højere end forventet og umiddelbart spytter den også større værdier ud, end TACXen.

Du må endelig ikke sammenligne med din hometrainer. Gjorde jeg det, så skulle jeg for alvor være skuffet over de watt jeg træder efter at have fået monteret powermeter :laugh:

Synes i øvrigt ikke at 159 watt på en tur med +29 km/t lyder af særlig meget. Det afhænger selvfølgelig alt sammen af rutens beskaffenhed, men husk på at du også skal flytte ca. 90 kg rundt derude, og det kræver altså nogle watt.

Når det så er sagt, så få den endelig kalibreret en ekstra gang. Om ikke andet, så bare for at vide med sikkerhed at det er på plads.

Noget helt andet - du kører med Q-rings eller O-Symmetric, ikke sandt? Oplever du problemer ved skift fra lille til stor klinge?

Min driller pt. lidt. Smeden hernede på Lanzarote bildte mig ind, at det er fordi SRAM red forskifteren er en tand for blød til at foretage et kontant skift (han sagde at profferne kører med Force forskifter??). Den køber jeg ikke helt i første omgang, da det er et nyligt opstået problem for mig. Jeg hører derfor gerne dine erfaringer :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg kører med Q-rings. Det skifter generelt fint på mit lidt aldrende dura ace. Men 1-2 gange om måneden, smider den kæden når jeg skal på lille klinge. Delvist fejl 40, for det er kun når vi starter og altså ved lav fart og måske lidt for meget træden imens. Jeg kan have en fornemmelse af, at den skifter en smule langsommere op på den store, end ved runde klinger men har ikke noget at sammenligne med. Det virker lidt trægt, ind i mellem - eller også er jeg bare generelt utålmodig :unsure:

Vi må se om wattmåleren ikke passer alligevel. De to første tur var 100% intervalopbygget, men nu kommer den ud og køre lidt mere almindelig tur om lidt.

Ondt i halsen er næsten væk. Var snottet i går men det er også næsten væk. Temperaturen er gået fra 37,5 til de sædvanlige 36,9. Det er sikkert dumt, men har så få søndage ledige. Er kroppen off, vender jeg om kører hjem. Uden frost, bliver det sikkert en lortelang (i min verden, nu jeg ikke er vant til at træde mere end et kvarter ad gangen) tur, så havde jeg været på toppen, var jeg også blevet mast.

I bad med mig og i Hvidovre-kludene....

Link to comment
Share on other sites

Logistikkoks med tøjet gjorde, at jeg om muligt, kom endnu mere for sent ud af døren end vanligt. Jeg havde faktisk opgivet og gad ikke overforcere for at nå fællestræningen. Men det gjorde jeg alligevel - nåede det, altså.

Helbreddet var ikke den største udfordring. Det var benene, der stadig var/ER max hærgede af squatten i forgårs (den der med at tage fra med hænderne når man skal sætte sig, for at lette belastningen på quads). Havde jeg vidst hvordan det ville blive, var jeg kørt hjem igen.

Træneren var optaget af 6-dages-løbet og vikaren havde sit hyr med, at folk ikke hørte efter. De sædvanlige intervaller var aflyst og det blev i stedet til noget lidt op og ned i intensitet. Helt konsekvent, blev jeg smidt af når der blev lukket op - eneste trøst var at blandt de 2-4 andre der oplevede det samme, også sad to licensfolk.

Alt i alt en forfærdelig dag, hvor jeg nu alligevel "nød" at prøve, at jeg ikke bare hev efter vejret, men faktisk sad og havde retti, retti ondt i lårene som undtagelsesvis var den begrænsende faktor. Det var sjovt, på sin egen underfundige måde.

http://connect.garmin.com/activity/439435258

Heldigvis ingen banecykling i morgen. Jeg burde nok heller ikke styrketræne men nu må vi ses; jeg får næppe mulighed for at træne hverken tirsdag eller onsdag.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Kææææft, hvor blev jeg snottet i går aftes. Fik også en smule hoste men ingen feber.

Nu er jeg kun almindelig meget forkølet. Stængerne er ikke helt så DOMSede som i går.

Motivationen mangler men jeg bliver nødt til at få noget snor i mit madindtag. Ellers ved jeg, at jeg fortryder når projektet er blevet stort. Lige nu skulle jeg have haft en kosthysterisk kæreste med en prober næve eller skinger røst :tongue:

Prøver igen - nu med målsætning: fedt% under 13 :poking:

Tidskorrigeret vægt: 90,9 (-0,4)

Fedt%: 13,6 (-0,6)

Indtaget: 3710 kcal

Motion: 2450 kcal

Link to comment
Share on other sites

Tidskorrigeret vægt: 90,4 (-0,5)

Fedt%: 13,4 (-0,2)

Indtaget: 2780 kcal

Motion: 0

Sygemeldt fra arbejde i dag. Da vækkeuret ringede i morges, hostede jeg en masse grønt stads op og mine luftveje in mente, var planen både at holde mig inde i varmen og at gå i lægehusets åbne konsultation. Efter frokost var der ikke mere ophost, så jeg droppede lægen. Nu til aften hoster jeg konstant men der kommer ikke meget op.

Til gengæld bliver jeg småforpustet af de 8 trappetrin mellem etagerne i lejligheden. Så kan jeg måske lære at passe på mig selv.

Dybt underligt at have været syg siden i fredags, men ikke at have haft mere feber end een sølle måling på 37,5 men ellers ligge på stabile 39,6 - 37,1.

Heller ingen arbejde i morgen. Til gengæld er planen er terpe fejlretning på tog og også bladre i driftinstruksen. Gab gab gab.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Når jeg har cyklet, tager jeg tallet fra cykelcomputeren. Den er fodret med hvilepuls, maxpuls og alder. Bedre end det kan jeg ikke gætte men ved godt, at det ikke er helt præcist.

Ved styrketræning er det bare et groft estimat, hvor jeg har tastet træningstiden ind i madital.dk, som jeg alligevel bruger til kalorietælling.

Men det giver vel et nogenlunde fingerpeg.

Fedt, DaDane, at du har fået gang i loggen igen. Glæder mig til at følge med.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Det er bedre i dag, men så er det jeg skal passe på ikke at blive overmodig, der er stadig lang vej igen.

Har kriller i ryggen og hoster (efter lidt kamp) klumper op, så smutter i lægehuset i eftermiddag og hører om der skal potent hostesaft på banen.

Tidskorrigeret vægt: 90,0 (-0,4)

Fedt%: 13,6 (+0,2)

Indtaget: 2670 kcal

Motion: 0

6 dagesløb har ikke sagt mig meget, men det stod og kørte i baggrunden. Sikke en dramatisk afslutning, hvor man skulle i bunden af regelbunken (og kommissærerne tænke længe), før 7erne alligevel ikke vandt. Ærgeligt, men godt for tvivlen om hjemmebaneaftaler.

Nu jeg fik set andet end den afsluttende parløbsjagt, er jeg noget mere positiv og vil ikke udelukke at jeg ville kunne finde på at tage derind næste år.

Dagens optur er, at jeg har fået lov at beholde mine (gode) arbejdstider i næste uge. Normalt bliver man straffet når man kommer tilbage efter sygdom.

Link to comment
Share on other sites

Tak. Det bliver nu almindelige dips og ikke i ringe. Ringe haves nemlig ikke.

Tidskorrigeret vægt : 89,4kg (-0,6)

Fedt%: 13.2 (-0,4)

Indtaget: 2420 kcal

Motion: 0

Hvilepuls: 56

Jeg droppede igen lægehuset og dermed hostesaften. Jeg skal lige lade morgenen gå og lade skroget komme i gang, inden jeg vurderer hvordan det går. Det går stille og roligt fremad. Morgen og aften er det mere sløjt, dog.

Vægtmæssigt ligger jeg lige nu på det sjove punkt, hvor der sker en masse.

I går morges var stængerne bare sjuskede - er ikke blevet afpelset siden sidste træning på cykelbanen. I aftes var fedtpolstret tyndt nok til at blodårerne begyndte at titte frem, så jeg igen har fået blåt spindelvæv

Køkkenet er ved at være plyndret, så jeg kommer til at handle. I går var mit ene måltid lidt en nødløsning af de sidste rester men det fungerede fantastisk, mæthedsmæssigt. Det skal jeg prøve om jeg kan gentage. Har også haft mandler i huset uden at tømme posen. Var det held eller var den nye strategi den rigtige?

Link to comment
Share on other sites

Vi har en H40 i HvidovreCK som også dyrker rulleskøjteløb. Lidt inside-info fra den kant sakset fra fjæsen:

Hvis i vil se mænd med ordentlige LÅR, altså nogle der kan træde on orn'lig mølle så er vinterlegene med speedskate altså et MUST... Skal lige nævne at mændene kommer ud af svingene med ca 60 km/t og så skal man godt nok træde iegennem:)

Lørdag 08-feb 12.30-15-15 Speed Skating 5000 m (M) søndag 09-feb 12.10-14.20 Speed Skating 3000 m (K) 16.20-16.55 Speed Skating 3000 m (K) PÅ TV2 ZULU

Selvom det ikke er cykling så er det altså fascinerende og tro ikke at disse drenge ville være værgeløse på en cykel. Et par fra det norske landshold kørte som a-ryttere om sommeren:)

OG lidt sjov trivia: Den eneste deltager som nogensinde har vundet medalje i både sommer og vinterlege, stillede op i sprint på skøjter og bane og fik guld og bronze (og var vist iøvrigt fra DDR så nok ikke helt krudtfri:)

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share