Pulsbælte skøjter rundt


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

På grund af mine alt for store muskler har jeg svært ved at få mit Pulsbælte til at sidde ordentligt. Jeg har bl.a. prøvet med sportsmand og med flere forskellige stramheder, men uden at være super tilfreds.

I formiddag så jeg at man kan købe baselayers med indbygget sensor, så man bare klikker sin måler på og suser afsted. Er der nogen af vores kardio-ål der har erfaringer med sådan noget? Sidder de stramt nok til at det virker stabilt?

Link to comment
Share on other sites

Næ.

Selvom jeg forhold til dig er det lille nips, kunne mit pulsbælte også falde ned om maven. Indtil jeg fandt på at gøre hele bæltet vådt og ikke kun elektroderne.

Går du bad før træning, kan du bare tage pulsbæltet på som det første, efter du stepper ud fra bruseren, det giver det samme.

Om det virker i din størrelse ved jeg ikke, men det er jo nemt at afprøve.

Holder du lange pauser så kroppen bliver tør, virker det selvfølgelig ikke - jeg kan stadig bøvle lidt med det til banecykling, hvis der er køligt i arenaen.

Edited by Gregers TF
Link to comment
Share on other sites

Jeg har cyklet i 2-3 graders frost og 12 sekundmeter middelvind sådan, uden problemer. Faktisk uden overhovedet at mærke at bæltet er vådt.

Hvis ikke du vil gøre bæltet alt for vådt, kan du også gnide lats med lidt vand; det er den skrå flade der får bæltet til at glide ned, så der det er vigtigst med vandet. Og lade pulsbælte glide mellem våde hænder for lige at give det sidste.

Det tror jeg ikke du kan mærke, med mindre du løber udendørs i bar køler :cold:

Du skal bare i gang nogenlunde hurtigt inden det tørrer, så du selv begynder at svede mens det sidder rigtigt.

Link to comment
Share on other sites

Du har nok noget større bryst en jeg har. Men jeg løber altid i en spandex agtig løbetrøje som inder lag. Det har 2 fordele.

Bæltet (som er softstrap) sidde godt og fast, og jeg behøver ikke tape bryst vorder når jeg løber langt.

Adidas laver en god trøje syntes jeg. Med din muskler tror jeg damernes vil blive glade hvis du løber i sådan en...

Link to comment
Share on other sites

Næsten alle løbetosser løber i tætsiddende svedtransporterende thights og trøjer, selvom at de har mindre at vise frem end dig, Rocky ;-) Man lærer at det er en praktisk løsning. Merino, uld og bomuld suger sveden til sig og kan holde en masse vand, så hvis man sveder er de ikke så gode, selvom uld nogenlunde beholder isoleringsevnen når det bliver vådt.

Men nu sveder jeg også ret godt igennem.

Link to comment
Share on other sites

Næsten alle løbetosser løber i tætsiddende svedtransporterende thights og trøjer, selvom at de har mindre at vise frem end dig, Rocky ;-) Man lærer at det er en praktisk løsning. Merino, uld og bomuld suger sveden til sig og kan holde en masse vand, så hvis man sveder er de ikke så gode, selvom uld nogenlunde beholder isoleringsevnen når det bliver vådt.

Men nu sveder jeg også ret godt igennem.

Lige præcist.

Det handler om det praktiske i påklædningen, og ikke om at vise sig frem.

Link to comment
Share on other sites

Haha.

Merino er bedre end stort set alle kunstmaterialer (såvidt jeg ved). Regner det eller andet har jeg naturligvis noget vandtæt på. Gør det ikke er det rart med noget der er lidt luft i - ellers koger jeg over. Jeg gider desuden ikke at bruge penge på smart teknisk tøj, når det jeg har virker. Jeg har dog et par dejlige tights med windstopper i - de er rare.

Link to comment
Share on other sites

Jeg styrketræner også i sommerløbetøjet, for fx thights begrænser ikke bevægelsesfriheden, og når man sveder under træningen, som jeg gør, er bomuld ikke en option.

Merino er godt varmt, ikke særligt svedtransporterende, og suger meget vand. Det er uld. Jeg har selv noget til de rigtig kølige dage.

Det være sagt, så er vi alle forskellige, og det som virker for en, virker ikke for en anden. Så man skal selv finde ud af hvad passer en.

Link to comment
Share on other sites

Jeg læste nok bare tråden forkert, da jeg opfattede det som indput til beklædning der kunne hjælpe til at puls bæltet ikke flyttede sig under fx sprint.

Jeg købte en Adidas Techfit, på tilbud til 200 kroner, der har båret mig igennem 1 løbe season. ved ikke om det er mere smart og teknisk en baselayer med indbyggede sensor?

l

Link to comment
Share on other sites

Arcus, det tror jeg ikke, det kørte bare lidt ud af en tangent. For det er jo netop det Fame efterspørger, om nogen har erfaringer med de der baserlayers med indbyggede sensor. For sådan en tætsiddende undertrøjeagtigting med sensor, burde vel kunne hjælpe.

Jeg har bare ingen erfaring med det :-)

Link to comment
Share on other sites

Arcus, det tror jeg ikke, det kørte bare lidt ud af en tangent. For det er jo netop det Fame efterspørger, om nogen har erfaringer med de der baserlayers med indbyggede sensor. For sådan en tætsiddende undertrøjeagtigting med sensor, burde vel kunne hjælpe.

Jeg har bare ingen erfaring med det :-)

Oki. Det var nok bare snakken om uld osv der forvirrede.

Link to comment
Share on other sites

Har lidt samme problem med at pulsbæltet glider ned (bare rolig fameboy det er et overgangsproblem indtil du bliver stor nok :bigsmile: ). Jeg sidder og tænker lidt på velcro og/eller et par slidshuller i inderste lag. Det besværliggør nok af- og påklædningen men kunne være en løsning for dem med evner/samlevere. alternativt noget af det gummierede elastiske tekstil man kan se i benene på løbetights mm. syet på remmen.

Men selvfølgelig hvis de nye typer løbetrøjer er billige nok er det vel bare at prøve dem af.

mvh

Edited by Søren Michael
Link to comment
Share on other sites

Problemet er vel V-formen?

Hvis man kan opbygge en anstændig H-form er problemet løst: man mister stort set lysten til løb og bevæger man sig endelig ud, stoppes bæltet i flugten.

Fame har selv i sin blog, om jeg husker ret, forslag til, hvordan man lægger sig i et hyperkalorisk stade.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share