Crossing to the Brightside


Brightside
 Share

Recommended Posts

31/8 - 2012

Løbetur - Hvidovre station - Grøn kile - Damhussøen

Distance: 5.9 km.

Tid: 28.56

Gennemsnit: 12,2

Pr.km. 04.55

En lidt crazy dag, uden for meget søvn. Det blev til den forventede maraton-indsats på arbejdet igår, hvor jeg først kom hjem kl. midt-om-natten. Der skulle dog mere end en bonus arbejdsdag til at stoppe mig fra løbeturen. Den skulle dog pakkes ind i en lille lur.. ret skal være ret! Det er fedt at være igang med at løbe lidt fast. 3-4 små 30-45 sekunders pauser på løbeturen. Jeg skal ikke lave nogen narrestreger... endnu!

Link to comment
Share on other sites

1/8 - 2012

Træning på jobbet, også kendt som "afbrudt samleje".

Opvarmnings-WOD - 3 runder af:

200 m løb

8 x 10 kg wallball

30 hooks / straightpunches på 'dukken'.

10 x mavebøjninger

12 x rygbøjninger

300 m roning

Hang squat dumbell cleans:

10x6

15x6

17.5x5

20x5

Clean & Jerk - strict

30x6

40x5

50x4 /strict

50x4 strict/power/trætheds-combo.

I dag skulle der forsøges at lave den helt rigtige clean & jerk, og der blev squattet pænt igennem og stangen blev grebet dejlig lavt... de første 2 runder ihvertfald, hvorefter det helt automatisk blev til power-udgaven igen. Det er hårdt at gøre tingene rigtigt... :)

Front Squat:

40x6

50x5

50x5

50x5

Første gang i flere måneder, at jeg har front squat med i legen. Hårdt og sjovt.

Frivend:

60x2

60x2

65x2

67,5x2

70x2

70x1.5(faaaaail)

Rack Push Press:

55x2

60x2

65x2

67,5x2

70x2

Blev 'afbrudt' af vagttelefonen lidt for mange gange under vægtløftningsrunden, så det blev lidt noget rod, med nogle lidt for lange pauser og tab af momentum. 70 kg var ikke min ven i dag. Der tages hævn i næste uge. Selvom jeg synes jeg fokuserede lidt på at køre lidt ned i kilo, så har der alligevel været lidt en fail-fest på det sidste. Tror jeg skal køre en uge eller 2 med flere reps og mindre vægt.

Tak-for-i-dag WOD - 8 minutters AMRAP

5 x Pull-ups - valgfrit greb

3 x HSPU (Halve, kvarte, 2/3... Der har måske været 1 rigtig HSPU et sted iblandt)

8 x Kettlebell Swing 24 kg

= 6 runder.

Super fedt at kunne træne i arbejdstiden - og knap så super fedt at skulle arbejde i træningstiden. Et overall win, men tabte lidt momentum over en håndfuld telefonsamtaler. Der er hviledag i morgen, og lidt over en uge til jeg starter på noget rigtigt vægtløft. Jeg tror jeg vil bruge den næste uges tid på at øve mere teknik, og lade det være mere underordnet hvad der hænger af kilo på stangen. Jeg skal formentligt starte HELT forfra alligevel, så snart der er kyndig vejledning i nærheden :)

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

3/9 - 2012

Spontan work-out i Butchers Garage, Valby.

Så skete det. En sms midt i den velfortjente fridags brunch, blev til en makker-workout i Butchers Garage med Martin/Till. Planen var at prøve det stille og roligt i løbet af ugen, og det blev så i dag.

Opvarmnings WOD - 3 runder af:

300 m ro

10 push-ups

10 mavebøjninger

10 rygbøjninger

6 pull-ups

Thrusters:

20x8

40x8

Frivend + Jerks - Først et sæt frivend, så stoppes der på toppen ved den sidste, og så jerkes der ellers.

50 kg x 5 + 4

50 kg x 5 + 4

60 kg x 4 + 3

60 kg x 4 + 3

WOD - 'Jeremy'

21-15-9

20 kg / vægtstang, OH-Squads

Burpees

Tid: 8.01

Mjaeh... Nu er OH-Squads ikke noget min motorik er helt med på... men der blev da holdt en vægtstang over hovedet, imens jeg forsøgte at bøje lidt i knæene. Martin kørte nogle djævlens pæne squads. Kinky.

Rack Push-Press:

50x6

60x4

60x5

Det var en ren fornøjelse at stifte bekendtskab med Garagen, og jeg håber at det bliver til et gensyn i morgen allerede. Jeg havde det mest som en overgearet hundehvalp derude, og jeg havde svært ved ikke at klatre i samtlige stativer og reb... Det skal jeg nok afløb for snarrest muligt.

Der var i øvrigt RIGTIG vægtløftningsundervisning derude... Det var meget motiverende at se på, og jeg ser frem til selv at deltage.

Tak til Martin for at få hevet mig med derud - og tak for hjemmelavet proteinbar, de var snacktastic!

Link to comment
Share on other sites

4/9 - 2012

Butchers Garage m. Martin/Till + yderligere en god kollega af slagsen.

Opvarmning:

Air Dyne 2 min

Mini-WOD - 3 runder af

250 m ro

10-12 mavebøjninger

10-12 rygbøjninger

5 x 16 kg dumbell squat clean

Så stod den ellers på handstands i vildskab. En god instruktør, som samtidigt er ENDNU en god kollega, gjorde mig opmærksom på, at han engang havde set mig lave "ordentlige" handstand push-ups, så der var ingen grund til at jeg havde så ondt af mig selv... Han opfordrede til, at jeg kom igang med noget kip op af væggen - og det lykkedes faktisk ganske fint. Sjovt som man nogle gange bare skal have af vide, at man godt kan..

Jeg forsøgte med lidt fritstående handstand - og prøvede at omsætte nogle af de gode tips fra Gymnastics wod hjemmesiden. Det er 12 år siden, at der stod gymnastik på skemaet, men.. det er vel til at lære igen :)

Muscle-up træning - med og uden skamler og hvad vi ellers kunne finde på. False grib .... I hate you.

Martin havde en våd drøm om en lille WOD:

10 runder af:

3 Pullups + 8 kg Db.

3 Pullups

Hold Db. mellem fødderne og lav 3 reps, lad vægten falde til gulvet og lav 3 reps Dette er målet for alle runder og tæller som 1 sæt, når barren ikke er sluppet. Slippes barren ender sættet og man begynder på et nyt næste gang man griber barren. /Kopieret fra Till´s log.

Tid: 13.20

Mjaeh... Selv med 8 kg var det en ret hård omgang. Omkring 6. runde måtte jeg tage en lille pause efter de 3 reps med vægte, inden jeg kunne køre de 3 sidste. Den 10. runde kørte dog helt clean... der er altid lidt tilbage i depoterne! Er glad for at bonus-burpees ikke var en del af denne wod :)

Afslutnings DeFranco AB Circuit Light-version - 3 Rounds

10 x Sprinter Sit-Ups

10 x V-Ups

10 x Toe Touches

10 x Hip-Ups

Forhåbentligt noget jeg kan få mig selv til at gøre lidt oftere... Ikke nogen større fornøjelse!

Nu skal jeg i køkkenet og lave mit eget bud på de hjemmelavede proteinbarer... Here we goes!

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

4/9 - 2012

kl. ca. 1800

'Round 2, ding!

Løbetur med prinsessen i Søndermarken og intervaller ved Officersskolen i Frederiksberg have.

Opvarmning, Søndermarken rundt:

2.42 km

tid. 13.14

gns. 10.98 km/t

min/km: 5.28

Bakkeinterval#1 - Gå ned af bakken, sprinte op. 6 ture.

Tid: 14.02

Distance: 1.98 km

Tid på sprint op af bakken:

Jonas: 35-36-32 sek.(på sidste sprint) / Line: 46-48 sek.

Bakkeinterval#2 - ovre på modsatte bakke. Løb/sprint ned af bakken, gå halv op - løb resten. Makker løber på tværs på toppen samtidigt ca. 300 meter aktiv pause. High five på toppen, og så løber makkeren ned af bakken.

5 runder.

Distance: 2.72 km

Tid: 16.24

3 rigtig gode sæt. Line har lige løbet en 5 km på lige under 29 minutter her i weekenden, så der er ingen undskyldning fra hendes side længere - hun er jo GANSKE stabilt løbende. Hun mener jeg presser hende lidt... det mener jeg lyder meget rigtigt :)

Samlet distance ryger op på lige over 7 km, og det synes jeg udgør en god dags løbetræning. Næste gang jeg står for den fælles løbetræning, håber jeg vi kan tage ud til stranden og løbe i sandet.. mwahahah.

Link to comment
Share on other sites

Hej Durden :)

Jeg har fået opskriften fra Till / Martin:

Due to popular demand: Verdens bedste proteinbar.

Du skal bruge:

100 gr. blandede hasselnødder og mandler

100 gr. kokosmel

200 gr. havregryn

150 gr. choko proteinpulver

1 dl. flydende honning

Hakket mørk chokolade - den gode på mindst 70%

Tørrede bør - tranebær/blåbær eller lign.

En spsk. kakao

Ca. ½ dl. vand

Sådan gør du:

Hasselnødder ristes og afskalles. Blendes fint med mandler. Havregryn blendes også. Blandes med de øvrige ingredienser. Det hele samles med lidt vand og brug hænderne til at "klemme" massen sammen. Pas på med vandet, så det hele ikke bliver for klæg. Massen presses ned i en rugbrødsform beklædt med bagepapir. Overdækkes med sølvpapir og kan efter en overnatning i køleskabet skæres ud i ca. 10-11 barer. Barerne kan pakkes i mellemlagspapir og sølvpapir og holder sig bedst på køl i ca. 1 mdr.

Jeg var rimelig tro overfor opskriften, og det var overraskende lige til. Man får en stor pulver-agtig blanding efter at have blendet ALT i smadder.. og 1 dl honning senere + ½ dl vand, så har man pludselig en 'fast' müslimasse. 24 timer senere var de lige til at skære ud i blokke/barer, og de er ret saftige med masser af gods. Jeg har ledt, men desværre ikke fundet nogen nærmere information omkring næringsindhold.

Min udgave blev lavet med vaniljeproteinpulver, og jeg synes selv det smager helt ok. Martin blev tvunget til at spise en i dag... og jeg venter stadig spændt på feedback... ;)

Link to comment
Share on other sites

6/9 - 2012

Butchers Garage m. Martin

Opvarmnings wod - Cindy op ad åen! - 3 runder af

300 m ro

5 pull ups

10 push ups

12 air squad

Det var min tur til at bestemme... og der stod "Blocking movement" på programmet - inspireret fra gymnastic wod hjemmesiden. Kan anbefales!

Burpee-teknik:

4 x 5

Handstand teknik - Jeg kunne huske et eller andet fra gymnastik-holdet i 10. klasse... det virkede stadig meget godt :)

Op og få balancen - holde 5 sekunder, hvor spotteren sænker balancepunktet.

Handstand push-ups med kip

Op af væggen - fun & games. Det skal nok blive godt!

VL - supersæt med Power Cleans/Frivend -> Push Press

Power Cleans / Frivend:

50 x 3

50 x 3

60 x 3

Push Press:

50 x 3

50 x 3

60 x 3

Så blev slutspurten sat ind, og det blev til en press-pyramide:

Strict press:

50 x 3

55 x 2

60 x 2

60 x 2

Push Press:

60 x 3

65 x 3

65 x 3

Rack Jerk:

50 x 5

50 x 5

55 x 5

Mavepleje - 3 runder af:

10 russian twist 12 kg kettlebell

10 alm. mavebøjninger

10 hip-ups

Link to comment
Share on other sites

7/9 - 2012

Lé Butchers Garagé

I godt selskab med 2 kollegaer.

I dag lærte jeg, at jeg er et usmidigt menneske.

Opvarmning

3 min Airdyne

3 runder af:

1 minut c2 = 750 meter total.

15 rygbøjninger

10 armbøjninger

10 ben til modsatte arm-spark

10 mavebøjninger

Så skulle der squattes - og det gik rigtig godt, indtil jeg blev gjort bekendt med, at jeg ikke var i stand til at lave én squat. Så må man jo øve sig.

20x8

30x8

Så blev jeg dømt ude - og fik en fik opstillet en fin lille kasse, som jeg skulle ned og "markere". Det lykkedes ganske fint, men jeg kunne godt mærke at balance og styrke ikke synes det var fede tider. Det kommer ikke som den store overraskelse, og det er jo én af grundene til at konvertere til Butchers Garage - at lære at gøre tingene rigtigt :)

Squat, fortsat. Nu med kasse til bagdelen.

20x8

20x8

20x8

30x8

Front Squat:

30x8

30x8

35x8

Overhead Lunges m. 12 kg kettlebell

6x2

6x2

6x2

Diverse bar øvelser - T2B, L-bøj, K2E.

Kettlebell Wood Chop:

12 x 16 kg

12 x 16 kg

WOD - AMRAP - 10 minutter med:

10 ring dips / normale dips:

10 box jumps

10 T2B

Total: 3 2/3 runde.

Jeg blev træt og svag ca. der hvor Martin satte tiden igang. Træls. T2B dræner sindsygt meget, og kippet lykkedes slet ikke.... endnu!

Næste gang jeg træner i Butchers er det som ægtemand, medlem af det voksne danske samfund. Der kommer muligvis en bryllups-wod i morgen... hvem ved :)

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

8/9 - 2012

Bette morgenfrisk løbetur med bonus-burpees, lige for at komme igang med bryllupsdagen.

2 km løb

1 x tabata sprint

total 0.98 km

28 burpees

tid: 2 min 32 sek.

Jeg tænkte, 28 år ganget med, at det er 1. gang jeg skal giftes... 28 virkede derfor som et meget retfærdigt antal :)

I øvrigt en rigtig godt dag... og der er super-duper afslapnings-søndag på sofaen. Score.

Link to comment
Share on other sites

10/9 - 2012

Så er jeg officielt medlem af Butchers Garage, party on!

Det skulle fejres med en omgang holdtræning.

Opvarmning - let løb, lidt teknik med vægtstangen.

Teknik: Frontsquat - 5 x 5

Det blev til en del sæt, da jeg er så teknisk ringe, at jeg endnu ikke leger med maxløft, men blot prøver at lære. Men:

...

8x40

5x50

5x60

5x50

5x55

5x50

Det gik ganske fint med de 5x60, og jeg fik rettet lidt på det hele. Ingen bøvl med knæet. Super duper.

WOD - The Lacee Kovacs ladder - 10 Minutters AMRAP

1 clean/jerk m. 50 kg.

1 Burpee Pull-up

20 sjippetov singles

+ 1 rep per runde / +20 sjippetov singles

Jeg kørte med 'skalering' på både clean/jerk og sjippetovs singles, da den rigtige udgave hed 60 kg på vægtstangen, og 10 double-unders.

Total: 5 runder og 6 clean/jerks.

Lidt bonus til HSPU banken:

10 x håndstand op af væg, med 10 sekunders hold/stabilisering

10 x HSPU med kip op af væg

Fedt at være med på holdtræningen, og kl. 09 i morgen tidlig er jeg på igen. Hell yeah.

Link to comment
Share on other sites

11/09 - 2012

Butchers Garage

Kl. 09.00 WOD hold.

Opvarmning:

1 minut c2

1 minut sjippetov

1 minut c2

1 minut sjippetov

Plus mobilitet - diverse snatch og oh-squat smidigheds sager. Tiltrængt!

2 x Snatch - EMOTM - 7 runder

40 kg.

Det var mit første rigtige møde med barbell snatch, og det gik okay med 40 kg. Jeg forsøgte ellers at snyde mig afsted med 35 kg... det blev afvist :)

Der er langt hjem endnu, men der blev givet sindsygt gode pointers. Rigeligt at arbejde med, og super fedt løft. Motivation, rock n, roll, osv!

Dagens WOD - Running Jackie

1000 m løb (tid 3.52)

50 barbell thrusters

30 pull-ups

tid: 10.49

Højre skulder har brokket sig en lille bitte smule efter træning igår, og i dag. Der skal strækkes lidt mere ud..

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

11/09 - 2012

En helt usædvanlig stille arbejdsdag dannede grundlag for at tage dagens 2. træningspas.

Jeg fik læst det halve internet og lod mig inspirere lidt af Tim Feriss, der bl.a. er forfatter til bøgerne '4 hour workweek' & '4 hour body'. Han kom med en meget god bemærkning til ens mål med træningen, og "Rig it so you can win" ramte rimelig plet. Jeg har måtte justere mine mål allerede én gang for nyligt, og sad stadig med en klar fornemmelse af, at det når jeg ikke inden for år 2012. Der er ingen god grund til at have, for mit vedkommende, så store mål, der måske ligger et halvt, måske endda et helt år ude i fremtiden. Små successer, må være en bedre vej frem.

Så jeg har rettet lidt til og tror nu igen på, at målet kan rammes inden nytårsaften :)

Jeg fik samtidigt strukket ud en god times tid. Det var meget fint.

En lille løbetur blev der også plads til:

3 km løbebånd, med niv 1 stigning.

Tid: 13.44

Link to comment
Share on other sites

12/09 - 2012

Butchers Garage - WOD hold kl. 09.00

Opvarmning - blandet løb - makkerslæb/træk - kravl - og andre gakkede gangarter.

Styrke: 10 x 3 Press

10x40

10x40

7x40

Der blev rettet godt til, jeg skal forsøge at strække benene mere ud, og samtidigt spænde mere op i hofte, lænd, brystkasse... Det blev pludseligt et helt andet løft. Super fint.

WOD - 16-14-12-10 reps med:

35/30 kg. Hang Clean Thruster (40 kg rx)

T2B(rx) / K2E-skalering

Tid: 15.48

Jeg startede ud med 35 kg på stangen, men måtte hoppe end på 30 kg midt i de 14 reps. Jeg kørte T2B på de første 16, og så skiftede jeg over til 50/50 med T2B/K2E. Der er godt med kip i K2E, men INTET kip i min T2B... Buuh!

Muscle-up træning - godt med gentagelser.

Jeg må nok fortsat erkende, at der kun er tale om jumping-muscle-ups, men de bliver bedre og bedre. Tror der skal nok elastik ind over, så jeg kan få flere reps på selve kippet op. False grip... hvor er du bare nederen.

Link to comment
Share on other sites

Lerche, der var underviser i dag skal du elske til du dør, og så elske ham lidt mere.

Han er uden diskussion en af de bedre instruktører, du kan rende ind i i Garagen. Han har søndagen fast, og et pt den eneste underviser jeg ville give en uforbeholden anbefaling af. Han er også sød.

Link to comment
Share on other sites

14/9 - 2012

Butchers Garage - WOD hold kl. 13.00

Opvarmning - diverse squat mobilitets øvelser, samt lidt smidighed, eller TOTAL mangel på samme, for skuldrene.

Styrke: 2 x 5 squat

2 x 60

2 x 70

2 x 75

2 x 80

2 x 80

Yes... så fik jeg også prøvet at få lidt vægt på den squat-stang. Ingen knæ alarm... super. Alt andet var dog knap så super - udover det var der rigeligt med pointers. Endnu en øvelse hvor man åbenbart skal spænde op i ting jeg ikke helt vidste fandtes :)

WOD - Cleaning Mary - 20 Min AMRAP

5 HSPU / 10 Hand release push-ups

10 x 40 kg Hang Cleans

15 pull-ups

Total: 5 runder.

Der blev sat PR i vabel... det er godt nok en flot vabel. Er en smule stolt af den. Ellers en rigtig hård og modbydelig work-out. Jeg kørte HSPU's på den 1. runde(Ja, Martin, 5 i streg!), hvorefter jeg gik over til HRPU's. Den 15. pull-up i 5. runde blev taget på 14.59... så tiden blev meget fornuftig disponeret.

Lidt udstrækning efter WOD'en - og så bliver det vidst mandag inden jeg kan komme derud igen. Weekend-formiddagsvagter harmoniserer ikke så godt med at træne i garagen :s

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

15/9 - 2012

Træning på jobbet

Lidt cardio-sjov til at komme igang på. Det skulle ikke være noget vildt og voldsomt, og det blev det heller ikke.

Løb:

800m opvarmning

4x800m "stigningsløb" stigende tempo, og let niveau på løbebåndet

1. 4.05 min

2. 4.01 min

3. 3.59 min

4. 3.44 min

C2 - ro interval 4 x 300 meter

1. 1.04

2. 1.04

3. 1.02

4. 1.01

45 sekunders sjip / 15 rygbøjninger - 4 runder

Lidt opvarmning med træpinden, som skal være min nye ven.

Press - 4x5(!)

4 x 50 (det var åbenbart en lidt for ivrig start..)

5 x 45

5 x 47.5

5 x 47.5

Mjaeh, men de stricte var de. En kort pause inden 5. rep på de 2 sidste.

Push-press fra rack, 7x2

55 x 2

60 x 2

65 x 2

65 x 2

67.5 x 2

70 x 1 2/3 (yaargh!)

70 x 3 (HA!)

Det var fedt at komme igen oven på et mini-fail ved næstsidste rep. Kan klart mærke at der er kommet lidt mere teknik i de løft, hvilket er super lækkert.

Så havde jeg ladet mig inspirere fra Martin Barhs log "Tung og let i en skøn CF blanding":

Workout:

5 burpees ved start af hvert minut

resten af minuttet udføres Sit-ups

Målet er 100 Sit-ups

Resultat: 3.35 - 20 burpees - fy for satan hvor maven syrer til hurtigt.

Jeg lavede en Martin Barhs-light, og sigtede efter 80 mave-øvelser i stedet for de 100:

Tid: 4.46

Link to comment
Share on other sites

16/09 - 2012

Træning på jobbet.

Fornuftig opvarmning med lidt crosstrainer, efterfulgt af alverdens mobilitet og udstræk. Man er dælme blevet kreativ efter et par timer i Butchers. Jow jow.

Squat: 5 x 4

40, 50, 60, 65, 70

Front Squat: 5 x 3

60, 60, 60, 65, 65

Ikke noget crazy, stille og rolige sæt med fokus på de pointers jeg har fået på det seneste. Front squats virker mindre anstrengende end normale squats..

Hang Snatch - EMOM - 3 reps - 6 minutter

35 kg.

Første gang jeg selv kører snatch, og hvor er det da bare en fed øvelse. Mere snatch!

WOD: 8-7-6-5-4-3-2-1 reps på tid

Pull-ups

OH lunges 12kg kettlebell

Kettlebell snatch, 16/20 kg (16kg på 8-7 reps, 20kg på resten)

Tid: 13.59

God dræber..

I morgen starter 2 ugers "sidde stille i klassen" kursus... det bliver rimelig udfordrende. Det er heldigvis ude på Martin/Till's arbejdsplads, så jeg satser meget på at lave noget ravage... bytte rundt på noget af hans udstyr, mv. Det bliver skide godt.

Link to comment
Share on other sites

17/09 - 2012

Løbetur i Valby parken m. prinsessen.

5.4 km

tid. 31.04

gns. 10.4 km/t

Yes, en super naturskøn løbetur, i aller bedste prinsesse-tempo. Der var ingen af os der havde løbet i Valby parken før, og det var virkelig et imponerende syn at løbe ned langs vandet i et strålende efterårs aftensol.

Dagens udfordring: 8 timers stillesiddende undervisning.... forfærdeligt. Så vil jeg hellere lave burpees.

Link to comment
Share on other sites

18/9 - 2012

WOD hold kl. 16.00 i Butchers Garage

Turbo-forkølet, men det passer simpelthen for dårligt ind i hverdagens drift, at lige ligge sig en dag eller 2. Det må bliver senere.

Ca. 12 deltagere på wod-holdet.

God klassisk opvarmning med alle de kendte armsving, benbøj, og en håndfuld burpees.

Styrke: Dødløft - ca. 20 minutter - målet var at finde 5 reps på et fornuftigt niveau

resultat: 80 x 5

Der var plads til mere, men det er formentlig 2 år siden, at jeg har dødløftet, så det handlede om teknikken. Den var vidst nogenlunde.

WOD - 3 runder af:

800 meter løb

10 C2B

15 KT push-ups (samlet greb på 1 KB)

Total: 13.28

dsc0230medium.jpg

Beklager billede kvaliteten - jeg ville blot gøre det evident, at jeg for første gang ikke var langsomt i WOD'en... at jeg dødløfter det samme som pigerne, må jeg jo så acceptere :)

Edited by Brightside
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share