Hævet knæ efter kikkertundersøgelse


Jakobo1
 Share

Recommended Posts

Hej

Jeg fik lavet en kikkertundersøgelse i mit knæ for en måned siden. Det eneste der var galt, var en "tyk streng af arvæv" som de så fordampede væk. Menisk, korsbånd osv. var fint. Nu har knæet imidlertid været hævet lige siden, og jeg har svært ved at bøje det. Hævelsen er dog mindre nu end den var i starten.

1. Gør hævelser at man ikke kan bøje benet?

2. Vil det hjælpe til at opnå mere bøjelighed at træne benet ved at bøje det stille og roligt frem og tilbage, eller er eneste fremgangsmåde at holde benet opad?

Håber nogen kan hjælpe!

Venlig hilsen

Jakob

Link to comment
Share on other sites

1: Ja til en vis grad, du kan formentlig stadig bøje dit ben, bare ikke så meget som før hvis jeg forstår dig rigtigt.

2: Du kan hjælpe til at nedsætte hævelsen ved at elevere benet, mens du forebygger bevægeindskrænkning ved at bøje det stille og roligt. Der går ikke mange uger før sener/ledbånd skrumper ind hvis de ikke mobiliseres, så det vil altid være en god idé med så meget bevægelse som din tilstand tillader. På denne måde bevarer du så meget af smidigheden som muligt.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share