Forbrænding


bmor1982
 Share

Recommended Posts

Jeg er overvægtig! Jeg er 162 cm. høj og vejer 77 kg.

Nu skal der ske noget!

Jeg er allerede blevet rigtig glad for at gå i fitness og den sidste uge har jeg været afsted hver dag. Jeg nyder at være dernede og nyder det endnu mere bagefter :)

Jeg laver masser af cardio - løbebånd, cross, step mv. Er pt i gang med at følge et løbeprogram.

Derudover bruger jeg maskinerne lidt, men ikke tilstrækkeligt. Det skal jeg klart blive bedre til. Jeg laver lidt squat og lunges, men ikke nok. Jeg "leger" lidt med powerhoopen, så der sker noget for maven også :)

Jeg vil egentlig gerne spørge mht forbrændingen.

Pt forbrænder jeg ca 500 kalorier, når jeg er i fitness. Er det okay? Jeg er der vel ca 1 time til halvanden, men noget af tiden går selvfølgelig også med hygge og snak. Når jeg spinner, forbrænder jeg væsentligt mere.

Men... Hvor forbrænder jeg bedst? Altså ifht min puls? Er forbrændingszonen noget pjat, eller?

Link to comment
Share on other sites

Hej

Glem alt om fedtforbrændingszonen. Jo hårdere du træner, jo mere forbrænder du pr tidsenhed. Så du forbrænder mest ved at holde en høj puls i lang tid. Fedtforbrændingszonen, er sikkert fremkommet som den zone, hvor du kan holde en rimlig høj puls i et godt stykke tid, omkring 70-80% af max.

Det er min oplevelse at spinning er noget af det mest effektive cardio-træning, sammen med løb. Roning er også ganske effektiv. Fordelen ved spinning og roning er at de er ikke vægtbærende mmotionsformer, dvs ikke så stor belastning på led og sener.

Få hjælp i dit center til at lægge et vægttræningsprogram. Det er godt at få lidt muskelmasse, da muskler forbrænder mere end fedt.

Mht til forbrænding er den sikkert god nok. Selv forbrænder jeg omkring 600 kcal på 50 min spinning, jf mit FR60 pulsur. Jeg vejer ca 90 kg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share