The Log of Fame.


Fame Boy
 Share

Recommended Posts

Folk på gaden spørger mig tit: "hvordan får man sådan et flot skæg?"

Svaret er meget mere kompliceret end man skulle tro. Et godt skæg tager tid at gro, og undervejs vil man være fristet til at klippe og trimme det for meget. Personligt starter jeg med at bruge lang tid på skuldermobilisering, hvilket fik min skuldre til at føles brand spanking new. Jeg mener det var nytårsaften 2009 at jeg sidst var glatbarberet. Sådan helt glat i hel face. Siden der er det korteste skæg jeg har haft svarende til den korteste indstilling på min trimmer.

For ligesom at komme i gang, valgte jeg at supersætte 5x5 i pres med 70kg med 5x8xBW+4,5kg chinups. Efter en snak med Gonge forleden brugte jeg ingen wristwraps til noget i dag, og mine håndled elskede det.

At have skæg, er ikke en undskyldning for at være usoigneret. Når først det rammer den ønskede længde skal det trimmes, klippes, kantes og behandles. For mig er det nærmeste meditativt - en slags frirum - når jeg barberer mig om morgenen. Jeg bruger en Merkur Futur og foretrækker blade fra Feather. De er nogle af de skarpeste på markedet og giver en fantastisk barbering.

Lidt bænkpres med 3x3x90kg skal der også være plads til. Nemt og med god fart.

Når jeg ser folk på TV barbere sig, får jeg det mærkeligt indeni. "Skrabere" som Mach3 har lært os at man skal barbere sig som en 18-årig knalder - tilfældigt, i ryk og uden føling. Hvis man barberede sig på samme måde med en kniv, ville man ligne en der havde været oppe at slås med en kat.

Kardio skal der også være plads til, 9-6-3 reps af 2x12kg thrusters og stepups, udført på 1:15. Derefter en airdyne tabata.

Det kræver tilvænning og omhu at barbere sig rigtigt, men resultatet bliver også meget meget bedre. Det føles også langt mere mandigt at stå med et barberblad på struben.

Der var en sand stjerneparade til stede i dag, og jeg fik snakket med på Palæokongen Rode, Hansen, AA, Tykke Morten, Sarah og Jonas Brighteyes. <3

Vi ses snart venner, jeg har det godt!

Link to comment
Share on other sites

Træning med G i dag. Han har et nice skæg.

Squat:

6x3x145kg

Fik B til at kigge på det sidste sæt, det var fint.

Prøvede at køre lowbar i dag, det tror jeg at jeg var glad for.

RDL:

3x10x100kg

BOR:

3x8x80kg

Squattet så således ud:

http://www.youtube.com/watch?v=ThPliVaHTUA

Bagefter brugte jeg 10 minutter på min hofte, inden jeg lavede lidt kardio:

10 minutter af:

30 on/30 off KB swings

32er de førte 5, 24 de sidste 5.

192 reps i alt.

Link to comment
Share on other sites

Har sovet lidt vel længe de sidste par dag, og det har jeg været lidt træt af. Kender I det, når man først slår øjnene op omkring 8.20, og det bare er, som om hele dagen er gledet ud mellem fingrene på Jer? Sådan har jeg det. Ironisk at jeg fra august 1999 til december 2011 arbejdede om natten. Man kan vist roligt sige at der er kommet nye boller på suppen.

I morge stod jeg op kl 7, og brugte en lille time på stille og roligt at vågne og småsludre lidt med min hjertenskære. Hun er sød. Vores møgunge havde drillet lidt her til morgen, så hun var lidt svær at få ud af fjerene (den hjertenskære, ikke ungen).

Vores nabo laver pjatrøv med os. I morges da jeg kom ud, havde de bundet en af mine sko fast til gelænderet på trappen. Måske er de fornærmede over at vores sko står foran døren? Det giver bare ikke rigtig mening, da vi bor øverst og de ikke står i vejen for andre end os selv.

Nåh men jeg fik jo også løbet en tur. Ville egentlig bare have lavet 80-tingen og "jogget", (ikke fordi det er optimalt på nogen måde overhovedet, men fordi det er hyggeligt og dejligt. Lidt som at gå en tur, bare en lille smule hurtigere) men endte op med at lave 8 hurtige intervaller. Det første var fladt, så var der et der foregik halvvejs op af bakken i Haven, nummer tre var på bakken, nummer fire og fem var med zig-zag løb mellem træerne på toppen af bakken og de sidste tre var i Marken på vej hjem.

Det er dejligt, at jeg nu er konditioneret til at løbe sådan et lille hyggepas uden på nogen måde at være presset.

Kcal: 500

Avg HR: 149

Max HR: 178 (det er faktisk lidt morsomt, eftersom mit ur bipper af mig og siger "pause" når jeg rammer 170).

For stille og roligt at progrediere en smule, har jeg nu indstillet mit intervalprogram, så intervallerne går indtil pulsen rammer 171. Næste gang justerer jeg det op med 1 slag igen. Det føltes som om det var nemmere at ramme 170+ i dag.

Senere CF med min makker til Slaughterhouse Throwdown.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen endnu, men får min første om et par måneder. :)

Lidt CF med makker Trust, der minder mig utrolig meget om Benedikt. Det er sjovt.

Først øvede jeg mig i noget VLish. Cleans og lidt thrusters. Det går ok op til 80kg, men så snart jeg rammer 90kg griber jeg på helt stive ben. Bah.

Vi lavede en makker-WOD og det gik over al forventning faktisk. Eller - det mete af det gjorde.

21-15-9 af:

40kg thrusters

Pullups

100kg DL

HSPU

16:59

HSPU kneppede os grundigt, men alt andet var nemt og blev lavet unbroken.

Bagefter lavede jeg lidt BB:

Curls:

5x8-10@30kg

Det var faktisk dejligt og hyggeligt og overraskende positivt.

Link to comment
Share on other sites

Morgenvægt 98,5kg betyder at jeg er 1kg bagefter planen. Det kunne selvfølgelig har været fedt hvis jeg kunne holde 700g om ugen, men sådan skulle det altså ikke være. Selvom jeg for lidt over en måned siden var et kilo foran, er jeg altså nu et kilo bagud. Set i lyset af en længere død periode og at vægten faktisk først seriæst er kommet ned de sidste 14 dage er det dog stadig acceptabelt. Mit taljemål er desuden stabilt på vej ned. endnu en centimeter i dag, bringer mig på cirka 8cm over en femugers periode.

Jeg holder naturligvis planen for kardio (and then some), og jeg har det rigtig godt. Den del af målet er uden tvivl opnået. En lille smule mere shredz, og så er mit træningsliv vel nærmest perfekt.

Nåh ja - min styrke er stadig stigende. Neat.

Link to comment
Share on other sites

Thanks. Det er dog meget værre med den blødhed end jeg sådan lige giver udtryk for. :)

I dag var jeg effektiv på jobbet mens jeg lavede gruppechats med SWOLEGREN og LIL' NS! De er lidt ligesom Batbro og Batbro fra OD. De er søde.

Pres:

2x90kg

Meeeh. Skulle have været 3, men den gik død lige over hovedet. Var lidt ude af groovet på nummer 3. Jeg arbejder en del med mobiliteten i mine skuldre og teknikken på mit pres for tiden, og jeg ved at det er på vej op. Jeg burde presse kropsvægt (igen) inden årsskiftet.

Ring pullups:

3x5xBW+25kg

Bænk:

3x117,5kg

Pissenemt. Yea!

Så trak jeg et kort og fik 1k C2.

Det tog 3:55. Det er mere teknikken end power/kardio der begrænser mig her.

Jeg modtager gerne anbefalinger til skuldermobilitetsøvelser. <3

Link to comment
Share on other sites

Det der "Deck of death" kortspil, er det noget du har som et excel dokument eller noget lignende som du kan sende?

Ville mægtig gerne have en kopi nemlig, og da du allerede har opfundet den dybe tallerken ser jeg ingen grund til at forsøge at gøre den dybere ;)

Desværre ikke. Jeg har faktisk siddet med en kuglepen og skrevet henover et spil kort. :-D

Det er jo desuden tilpasset det udstyr jeg har til rådighed (begge steder jeg træner) og mine weakpoints.

Jeg morede mig lidt ved at lave det, og der er noget terapeutisk over at putte sådan noget ned på papir - så føles det som om man allerede har gjort noget ved det. :)

Link to comment
Share on other sites

Desværre ikke. Jeg har faktisk siddet med en kuglepen og skrevet henover et spil kort. :-D

Det er jo desuden tilpasset det udstyr jeg har til rådighed (begge steder jeg træner) og mine weakpoints.

Jeg morede mig lidt ved at lave det, og der er noget terapeutisk over at putte sådan noget ned på papir - så føles det som om man allerede har gjort noget ved det. :)

Ok, bare iorden. Så må jeg vist hellere finde mig et kortspil, for det er sq en god ide. Og så er det jo næsten så random som det kan blive :)

Link to comment
Share on other sites

Altså, jeg ville også ligge bud ind på et Fameboy's "Deck of Death" med diverse finishers - Det er altså virkelig en god ide!

... Jeg tror squ jeg nupper ideén og laver mit eget sæt.! - Det er selvfølgelig også en vigtig pointe at det passer til ens udstyr!

Der kunne jo laves en tråd, for interesserede hvor vi kunne dele nogle ideér?

Edited by KRF
Link to comment
Share on other sites

KRF og Bahrs: se tråd under træningsprogrammer. :)

2012 Balboa right here. 7am, grey hoodie, MF DOOM on the iPod.

8 intervaller i en kulsort Søndermark. Jeg skræmmer livet af folk, når alle mine 97,6kg kommer spurtende og prustende op bag dem JA! Du læste det rigtig, jeg er nede under 98 her til morgen. <3

331kcal forbrændt, +14 velvære.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share