Meget mystisk, men effektivt, vægttab


torarollnæs
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Jeg har den sidste uge prøve en "alternativ" slankemetode, som jeg fik nys om da jeg var på en ferierejse med min mand for snart et halvt år siden. Det var i Egypten, og vi mødte et jævnaldrende indisk ægtepar, og faldt i snak med dem (det var meget spændende, da jeg aldrig har delt selskab med en Inder før). En aften vi sad og nød en kop kaffe, faldt snakken på vægttab, og min mand fortalte, at vi længe have prøvet at tabe nogen kilo, men at vi altid faldt tilbage i gamle vaner, og egentlig var glæde for vores livsstil, men ikke for de ekstra kilo det medførte. Den indiske mand fortalte derefter (han var meget slank og velholden skal det siges), at de der hvor han kom fra, sov med den venstre hånd i lunkent vand, og på den måde holdt deres normalvægt. Det grinte vi lidt af, og jeg slog det hen igen, for som vi jo alle ved, så tisser man i sengen, hvis man sover med hånden i vand - eller det har jeg i hvert fald hørt. Der gik så nogen måneder efter vi kom hjem, og vi prøvede at justere kosten, men lige meget hjalp det. Vi faldt altid tilbage til de gamle vaner. Så her for en uge siden kom jeg i tanke om hvad den indiske mand sagde, og jeg tænkte, hvad er det værste der kan ske. Min mand rystede godt nok på hovedet af mig, men støttede op om projektet.

Nu, en uge efter at have sovet med hånde i lunkent vand hver nat, har jeg tabt, og hold fast på hat og briller, 6kg :w00t: Intet andet har jeg ændret, blot sovet med hånden i lunkent vand, og det kan ses tydeligt. Min kolleger er kommet med positive kommentarer, og min mand har besluttet sig for at prøve de lige så vel, og jeg ville gerne dele det med alle andre, som går og døjer med nogen ekstra kilo, da dette er den letteste, mest behagelige og mest effektive "kur" jeg nogensinde har prøvet. Håber andre har mod på det, og så pøj pøj med det.

Kærligste hilsner

Tora :smile:

Link to comment
Share on other sites

Undskyld jeg først svarer nu, men har simpelthen haft så travlt. Mht til hvordan man holder hånden i vandet, så behøves det jo ikke være en kæmpe balje med vand, men bare en lille skål eller lign. Mht. til at holde vandet varmt, så betyder det vist ikke så meget, hvis bare det er lunkent de første par timer af de søvn. Jeg vågnede selv op om morgenen uden hånden i vand, men tror ikke det betyder så meget hvis du misser en time eller to.

Jeg glæder mig til at høre, om folk har fået de samme gode resultater som jeg selv.

Mvh

-Tora

P.S. Hvis i er bange for at der skal ryge vand udover det hele, så stil skålen på et håndklæde der er lagt sammen - det skal nok tage det vand som skvulper over :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det at disse latterlige topics ikke bliver lukket med det samme?

Det er fordi at indlægget ikke i sig selv bryder reglerne. Indlægget er sandsynligvis useriøst, men det er op til jer brugere at give et kritisk feedback. Det vil være en helt uoverskuelig opgave, hvis jeg skulle lave faglig censur på alle indlæg. Nogle gange kommer der faktisk også noget interessant ud af at diskutere absurde ting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fik mig da et godt grin.. :laugh:

Jeg har også tabt mig 6 kilo (ca) engang, efter at være faldet i søvn med hovede i toilettet..

Hvis jeg så havde haft min hånd i vand var det blevet til 12 kilo.. Amazing

Bliver helt afgjort nød til at sove med hovedet i toilettet inat... Sikke en øjn åbner...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ok... Helt useriøst er det måske ikke. Vandet køler jo hånden, hvorved kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen. Man ku sikkert opnå noget lignende ved at sove uden dyne.

Hvor meget det vil give og om de 6 kg alene kan tilskrives det lukne vand er lidt sværere at regne ud, men alt andet lige vil det koste energi og dermed øge forbrændingen.

Link to comment
Share on other sites

Ok... Helt useriøst er det måske ikke. Vandet køler jo hånden, hvorved kroppen skal bruge mere energi på at holde varmen. Man ku sikkert opnå noget lignende ved at sove uden dyne.

Hvor meget det vil give og om de 6 kg alene kan tilskrives det lukne vand er lidt sværere at regne ud, men alt andet lige vil det koste energi og dermed øge forbrændingen.

Nej.

Link to comment
Share on other sites

Nej.

Ok... Så tager vi lige en fysiktime:

Kroppen søger at holde 37 C og så længe omgivelserne er koldere end dette vil der afgives varme fra kroppen til omgivelserne.

Afgivelsen af varme kan bremses ved isolering (fx. tage en dyne på - de stillestående luftlommer isolerer fremragende) eller den kan øges ved at lede varmen væk fra kroppen - dette er vand fremragende til!

Der afgives altså mere varme (energi) til omgivelserne når man har hånden i en skål med vand, men samtidigt skal kroppen jo opretholde 37 C og dermed skal forbrændingen øges.

Du har jo også et højere varmeforbrug i din bolig om vinteren end om sommeren.

Hvor mange kcal der så bruges ekstra ved jeg ikke. Det afhænger af skålens størrelse, overfladeareal, materiale og temperaturen i rummet... Og 117 andre ting. Det kan være helt ubetydeligt i praksis (fx <100 kcal) og langt fra nok til et vægttab på 6 kg/uge eller det kan være højere. Har ingen anelse...

Men alt andet lige vil kroppen forbrænde mere energi ved at man sover med hånden i vand fremfor under dynen (med mindre den laver andre energikrævende ting under den dyne ;-))

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share